FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Afbeelding met onzichtbare achtergrond in I.E.

tom69
Ik heb op mijn site verschillende afbeeldingen met een doorzichtbare achtergrond. Afbeeldingen zonder achtergrond waarbij je dus de background van de pagina ziet.

Tot nu toe deed ik dit altijd met Paint Shop Pro. Ik pakte een afbeelding en gomde de achtergrond weg en daarna sloeg ik de afbeeding op als .PNG

Dit is goed voor mij, maar... Zoals gewoonlijk moet Internet Explorer weeral moeilijk doen met mij. De afbeeldingen met een doorzichtbare achtergrond worden weergeven met een beige (grijs-witte) achtergrond. De afbeelding zelf is nog te zien.

Ik heb ook een forum; www.nolifersforum.co.nr

Open deze site eens in FireFox en dan in Internet Explorer en alles zal duidelijk worden.

Nu is mijn vraag hoe ik die afbeeldingen ook juist kan laten weergeven in I.E. MET DE EFFECTEN ERBIJ. Zoals je kan zien is er bij dat NoLifers logo een schaduw effect en dat wil ik niet kwijt.

Voordta je antwoord met; Gebruik dat programma etc. Ik heb Paint om de basis dingen te doen en Paint Shop Pro om er iets mooi van te maken.

Misschien download ik laer wel Photo Shop.
Museobanus
eum, ik zie geen verschil met IE (7.1) en FF,
Ivooo
Ik zie wel verschil, maar ik weet niet hoe je het kan oplossen. Ik heb trouwens nog IE6, misschien zie je het met IE7 wel goed.

Ivooo
Georgeboy
Als je effectief de gom tool gebruikte om die achtergrond te verwijderen zou daar wel eens het probleem kunnen liggen. Je start beter vanaf het begin met een doorzichtige achtergrond. Heb zelf geen ervaring met Paint Shop Pro, maar ik weet zeker dat dit lukt in Fireworks.
Een andere manier om het eens uit te proberen is ipv png gebruik te maken van een gif formaat. In de meeste programma's heb je voor dit formaat tal van opties die je kunt benutten. Misschien staat er ook in PSP een optie die je van je problemen verlost...

Greetz
James007
PNG + IE 5/6 = problemen.

Ik weet niet of het helpt, maar misschien is dit een oplossing?
tom69
Vind ik redelijk onduidelij james. Niet jouw fout natuurlijk maar kan er iemand daar een bondige uitleg over geven. Ik snap niets van die filter etc. en is dat wel het juiste?
James007
Wel...

Je hebt een CSS stijlblad voor je site? Of niet?
moeslimoen
je kunt ook de foto selecteren met photoshop en dan plakken op een nieuwe pagina met als achtergrond transparant. en dan opslaan als .gif
zo doe ik dat altijd. dan krijg ik nooit de achtergrond van de foto te zien.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.