FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

laptop

zaima
Ik had graag een nieuwe laptop gekocht maar ik weet nog niet wat ik moet doen ik ben al aan het kijken geweest voor een dell : een dell inspirion 9400
Ik weet niet of dat dit een goede is of niet? Maar ik wil er wel redelijk zware spellen kunnen op spelen en veel software (van het internet) kunnen op opslaan.
Arno v. Lumig
zaima wrote:
Ik had graag een nieuwe laptop gekocht maar ik weet nog niet wat ik moet doen ik ben al aan het kijken geweest voor een dell : een dell inspirion 9400
Ik weet niet of dat dit een goede is of niet? Maar ik wil er wel redelijk zware spellen kunnen op spelen en veel software (van het internet) kunnen op opslaan.

Er zullen vast wel mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar koop GEEN Dell!
Ik heb ondertussen al verschillende Dell laptops (en ook PCs) gezien, gebruikt, geinstalleerd en ze waren allemaal niet erg fijn te gebruiken. De schermen zijn vrij slecht als je er ook maar niet helemaal loodrecht op inkijkt, en ze beschadigen wel heel snel. De snelheid van deze PCs laat veel te wensen over, ook al is hij 2GHz, hij voelt aan als een 800MHz.
Je word ook als het ware verplicht om de bijgeleverde CD te gebruiken als je hem opnieuw wilt installeren, omdat de ventilator een driver nodig heeft (!!).
Ook de mousepad of hoe dat ding ook heet is totaal niet gevoelig en zeer onprecies, al helemaal als het aankomt op klikken.
De accu's gaan altijd veel minder lang mee dan wat word aangegeven, ik ga ervan uit dat de aangegeven tijd is wat hij kan halen zonder dat je het CPU inspant o.i.d.
Tot slotte zijn ze ook vrij fragiel gebouwd, als je van plan bent hem te vervoeren moet je er op letten dat hij nergens stoot o.i.d want het gaat gemakkelijk fout.

Je moet er wel rekening mee houden dat laptops niet gemaakt zijn om zware spellen op te spelen, vanwege hun energiezuinige processor zijn ze vaak ook langzamer dan een desktop PC. Plaats voor een >goede< grafische kaart is er ook niet in een laptop, dus je zult het moeten doen met een onboard.

Persoonlijk heb ik veel liever een 2GHz desktop dan een 3,4GHz laptop, en daar gaat het dan niet alleen om de snelheid, maar ook het gebruiksgemak en de uitbreidbaarheid.

Ga liever eens kijken bij een andere fabrikant, en overweeg of een desktop PC niet bruikbaar is.

Succes,
Arno
Egmond
Ik heb eigenlijk best goede ervaringen met mijn (hele) oude dell laptop... Hij heeft 800Mhz, 512 Ram, en 8 mb videogeheugen, en hij draait zelfs GuildWars!

Ik denk dat je inderdaad voor een desktop beter naar andere bedrijfen kunt gaan ( eigenlijk het liefst een klein bedrijf op internet dat de computer zelf in elkaar zet) maar dat er niets mis is met een Dell-laptop. Ik zou trouwens ook even kijken bij de Dynabyte, die zijn relatief ook wel vrij goedkoop.

Oja, en let erop dat de Dell-website telkens andere prijzen geeft en elke week een andere aanbieding. Hier kan je goed gebruik van maken, kijk dus eerst even verder voordat je iets besteld!
traxion
ik heb met meerdere dell laptops gewerkt

de meeste kregen binnen 3 a 4 jaar storingen.. de muis ging naar een hoek toe..(automatsch) dat is erg irri. dell heeft daaar iets opgemaakt waar het werkt ook maar half

verder zou zeker geen dell kopen. als ik jou was zou ik een acer kopen daar werk ik nou mee, heel fijn. in het begin een stroring gehad.. gewoon kunnen opsturen en binnen 2 weken(jep zo snel) was hij weer terug.

mss is een dell goedkoper mja dan koop je ook een dell

Quote:
ik wil er wel redelijk zware spellen kunnen op spelen en veel software (van het internet) kunnen op opslaan.

ik zou zeggen daarvoor heb je een desktop:P . waarom wil je gaan gamen op een laptop.

een laptop heeft minder uitbreidingsmogelijk heden
minder capaciteit (hdd grote enzo)
en is duurder (als je voor zelfde specificaties een laptop koopt en een desktop is de laptop duuder)
dylanm
Als je technische kennis hebt kan je je laptop toch zelf bouwen, denk ik...
Maar ja, een Dell computer zou ik toch niet kopen.
Koop liever een Acer of een Sony...
Klaw 2
dell opzich is niet zo slecht alleen als er iets misgaat en jij kunt het niet repareren kun je het niet even naar de winkel brengen, ze hebben geen winkel, dan moet je het eerst opsturen/laten halen, dan moet je een paar weken wachten en dan krijg je hem terug, terwijl als je het in een winkel koopt maandag gebracht donderdag terug kan ook eerder, onze was eens smorgens met openings tijd gebracht en met sluitgings tijd weer opgehaalt door ons, dell is kwa service een minder goede keuze.
Egmond
Dan moet je wel een heel klantgerichte winkel hebben, ik denk niet dat de meeste winkels zo makkelijk alles gratis voor je gaan repareren. Maarja, dat geldt natuurlijk ook voor Dell!
the666bbq
zoveel om over na te denken als je weer voor je nieuwe aankoop staat; en ieder van ons heeft daarbij zijn eigen parameters :
draagbaar, scherm (grootte,16:9, 4:3), power, looks, OS, prijs

ik probeer sowieso 15,4 inch (breedbeeld) laptops te filteren en die dan zo krachtig mogelijk in mijn budget te wringen, de mooie modellekes (vaios, asus'sen) krijgen uiteraard een klein streepje voordeel
zaima
Ik probeer een 17" scherm te nemen maar als dell zo slecht is welk ander merk zou ik dan moeten nemen. Uitbreidings mogelijk heden moet ie toch niet hebeen want zoveel spelletjes ga ik er ook niet op instaleren.Maar een 15,4" scherm mag ook wel. wel liefst minstens 1 gigabyte ram en 120+gb harde schijf.

Als ik een desktop zou kopen had ik mischien deze gekocht een :HP Pavilion Media Center tv m7560.be pc (EZ096AA) Hij kost €1200. Ik zou niet weten of dat dit een goede koop.
kansloos
Je moet met een laptop ook goed bedenken wat je er nou eigenlijk mee wilt, want een soortgelijke desktop PC is in verhouding veel goedkoper.

In denk wat jij zoekt toch in de price range hangt tussen de 1500-2000 euro.

Als je wilt gaan gamen moet je je gaan verdiepen in de wereld van de videokaarten. Zonder deze geen mooie games. Je moet je bedenken wat je wilt en iets leuks uitzoeken dat, dat wat jij er mee wil gaan doen boven de 30 Frames per seconde trekt. Ik zou zeggen ga de benchmarks is bekijken.

Verder zou ik voor een nieuwe intel CPU gaan, (Core 2 Duo dacht ik, niet zeker)
dark inca
IK heb Packard bell easy note (V).

En ik kan zelfs Battlefield 2 draaien (als je dat als zwaar spel beziet)

kansloos
zaima wrote:
die computer die ik had gezien op www.hp.be is dat een goede pc of zit er niet zo een goede video kaart in ik denk:256mb video kaart en een intel pentium D 3,40ghz

Je moet niet naar MB's of Ghz's kijken deze zeggen opzich weinig.
Het gaat ook om de chip zelf.

Bezoek eens de CPU & VGA charts op tomshardware.com
Kijk of jouw keuze er tussen staat er vergelijk deze met een ander.
Je kunt in deze charts heel mooi zien of een spel goed of slecht zal draaien op die PC.

Al hoewel je dan nog niet helemaal zeker kan zijn want,
Een pc draait niet sneller dan de zwakste schakel in de PC.
je hebt bijv. ook nog een moederbord & ram

Dus bijv. een goede CPU met een slechte Videokaart combineren is onzin
en vice versa.

CPU Charts: http://www23.tomshardware.com/cpu.html
VGA Charts: http://www23.tomshardware.com/graphics.html
timerecords
Beste ...,

Ik heb een Asus A6Je aangeschaft wat volgens de winkel (Mycom) en een vriend van me, die er redelijk wat verstand van heeft, een redelijke laptop is.

Hier onder wat informatie over de laptop:

Processor & Cache Memory
Intel® Core™2 Duo Processors T7600/T7400/ T7200/T5600/T5500:
2.33GHZ-1.66GHz, 667MHz, 4MB/2MB L2 cache
Intel® Core™ Duo Processor T2300/T2400/T2500/T2600:
1.60GHz-2.16GHz, 2MB On-Die L2 Cache, 667 MHz

Operation System
Genuine Microsoft® Windows® XP Professional,
Genuine Microsoft® Windows® XP Home

Chipset
Mobile Intel® 945 PM Express Chipset

Main Memory
DDR2 533/667MHz SDRAM, 2x SO-DIMM socket expandable to 2GB

Display
15.1" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA (1280*800) / WXGA+ (1440*900)/WSXGA+ (1680*1050)

Video Graphics & Memory
ATI Mobility™ Radeon™ X1450 128MB VRAM

Hard Drive
2.5" 9.5 mm SATA with 80/100/120/160 GB

Optical Drive
DVD /COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)
DVD-Dual: 4X/2x/4x/2.4X
DVD Super Multi: 5X/8X/4X/8X/4X/24X/10X/24X/8X

Fax/Modem/LAN/WLAN
Intel® High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
Pass and support worldwide regulation
IEEE 802.11b/g or IEEE 802.11a/b/g
Built-in Bluetooth® V2.0+EDR (Optional)
BCP88
Ik heb ook een Asus A6J maar dan de A6J(c)
De configuratie is ongveer zoals die van timerecords hierboven.

Beeldscherm: 15,4"
Processor: Intel Centrino Duo T2300 (2x1,66GHz)
HD: 100GB
GPU: Atir Radeon X1600 (256MB)
XP Home
....

Toen ik hem een half jaar geleden kocht koste hij ongeveer €1500

Ik ben er heel tevreden over. Ik speel ook veel games en hij doet het heel goed.
zaima
ok ik wil wel eens weten wat jullie aanbevelen ik zoek dus een laptop die nog 6 jaar meekan en waar ik nog een jaar of 2 spelletjes kan op speleln en vanaf dan moeten het geen nieuwe meer zijn wat zijn jullie aanbevelingen liefst onder €1800

en een core duo 2 proccesor en een 17" scherm dat bijna geen zwarte plekken toont.
wietn
Momenteel zit ik op de laptop... Hijs wel lkkr, een HP Pavilion zd8000.
Games speel ik hier niet op, hij gaat wel snel...

En voor games zou ik toch een desktop aanraden.
BCP88
Ik zou toch aanraden om voor een 15.4" scherm te gaan. Een laptop met een 17" scherm is nogal groot en zwaar.

Dit is mijn idee. Misschien dat jij het niet zo erg vindt om een grote laptop te moeten meenemen.
RoomRooz
Als ik jou was zou ik een Apple kopen, die is echt veel beter dan Windows. Maar sowieso zou ik je afraden om zware spellen op een laptop te spelen. Ik erger me al dood als zo nu en dan het Simsbeeld op mijn computer blijft haken, gewoon omdat ik maar 1 gb nog vrij heb op mijn schijf, en hoe zou dat dan zijn bij zo'n kleine laptop? Nee, ik zou zware spellen alleen op een computer spelen.
zaima
Nee ik vind het niet erg om een grote laptop mee te nemen en ik zorg wel dat er nog genoeg gygabyte vrij blijft. Maar the sims 2 ben ik mischien van plan om er op te spelen. En ook moet dat 17" scherm dienen om ook video's te bekijken op vakantie.
BCP88
RoomRooz wrote:
Maar sowieso zou ik je afraden om zware spellen op een laptop te spelen. Ik erger me al dood als zo nu en dan het Simsbeeld op mijn computer blijft haken, gewoon omdat ik maar 1 gb nog vrij heb op mijn schijf, en hoe zou dat dan zijn bij zo'n kleine laptop? Nee, ik zou zware spellen alleen op een computer spelen.

Ik heb een fantsoelijke laptop zie enkele posts terug. Ik speel hierop allemaal nieuwe games en ook het grafische op high. Ik heb hier helemaal geen problmeen mee. Ook de sims 2 met alle uitbreidingen heb ik erop staan en het is geen enkel probleem.

En films kijken op een 15.4" gaat ook heel goed. Maar op een 17" zal het altijd fijner zijn om te kijken.
timerecords
zaima wrote:
Nee ik vind het niet erg om een grote laptop mee te nemen en ik zorg wel dat er nog genoeg gygabyte vrij blijft. Maar the sims 2 ben ik mischien van plan om er op te spelen. En ook moet dat 17" scherm dienen om ook video's te bekijken op vakantie.

17" scherm gaat ook minder lang op zijn accu, misschien moet je dat ook mee nemen in je besluit?
zaima
Met de batterij zit ik niet zo in want het is toch niet voor in de auto(misschien een voor een rit van een half uur) alleen voor in de caravan op het elektriciteitsnet aan te sluiten.
timerecords
zaima wrote:
(misschien een voor een rit van een half uur)

Sommige kunnen ook erg warm worden, weet niet hoe snel maar stel dat de laptop die je (gaat) kopen binnen 10 min enorm heet is van onderen en jij moet hem nog 20 min op je schoot houden...Mmm...denk dat je dat ook moet vragen voor je hem koopt Wink
golles
timerecords wrote:
zaima wrote:
(misschien een voor een rit van een half uur)

Sommige kunnen ook erg warm worden, weet niet hoe snel maar stel dat de laptop die je (gaat) kopen binnen 10 min enorm heet is van onderen en jij moet hem nog 20 min op je schoot houden...Mmm...denk dat je dat ook moet vragen voor je hem koopt Wink

wist je dat als je een laptop op schoot hebt, ik bedoel het warme gedeelte op de geslachtsdelen van de man, dat hij daardoor onvruchtbaar kan worden??? dus kijk uit met je laptop op schoot!!!

over dell: easy as dell, crap like hell
kansloos
Als je iets koopt had toch voor de Asus A6J gegaan en dan zonder die c.
Deze zou de meeste dingen toch prachtig & mooi kunnen draaien.

Dunkt me
zaima
ik denk dat ik toch maar voor een dell ga dt lijken mij de beste en goedkoopste.
timerecords
zaima wrote:
ik denk dat ik toch maar voor een dell ga dt lijken mij de beste en goedkoopste.

zeker niet de beste maar misschien wel goedkoopste, is maar net wat jij belangrijker vindt Wink
zaima
Ik ga voor een dell kiezen met een 15,4" scherm ook zijn die goedkoper en kan je ze zwaarder maken voor de zelfde prijs dat is dus wel goed maar ik ga meschien ook nog eens voor een andere kijken.
Lord Klorel
zaima wrote:
Ik probeer een 17" scherm te nemen maar als dell zo slecht is welk ander merk zou ik dan moeten nemen. Uitbreidings mogelijk heden moet ie toch niet hebeen want zoveel spelletjes ga ik er ook niet op instaleren.Maar een 15,4" scherm mag ook wel. wel liefst minstens 1 gigabyte ram en 120+gb harde schijf.

Als ik een desktop zou kopen had ik mischien deze gekocht een :HP Pavilion Media Center tv m7560.be pc (EZ096AA) Hij kost €1200. Ik zou niet weten of dat dit een goede koop.

Beste,

Ik raad je zeker deze computer aan en zelfs een type zwaarder (m7580.be), want met de extra externe harde schijf heb je in totaal 550GB in je bezit. Als monitor raad ik je de HP vs19e. Een 19" inch tft scherm.
Ik heb deze combinatie en ben er zeer tevreden over.
zaima
Ik ben toch op zoek naar een laptop dat gaat veel gemakkelijker zijn voor mij en die games die kan ik wel laten.
rvec
dus je zoekt het goedkoopste wat je kan vinden?
kijk eens op marktplaats
zaima
Alleen het moet wel een redelijk goede zijn want hij moet nog 6 jaar meegaan of iets minder. Al die 6 jaar zou hij games zoals runescape vlot moeten kunnen blijven draaien. En het eerste jaar ook zoals world of warcraft.

update:

Ik ben nu ook eens gaan kijken in de videokaarten en ik heb er de nivida geforce go 7 series 7950gtx uit gekozen.
Tvis
Ik heb in de USA een HP Pavilion ZX5040 US gekocht, zo'n 2 jaar geleden nu. Ik ben erg tevreden over deze computer. Het is een Pentium 4 2.8 Ghz, en voor de spellen van vandaag eigenlijk alweer te oud. Maar ik heb er nog veel plezier van. Eén keer na een format ben ik een hoop hardware problemen tegengekomen. De drivers (die origineel meegeleverd waren) wilden de hardware niet meer aansturen. Maar via de HP helddesk uitstekende hulp ontvangen. Ben wel ongeveer een week bezig geweest. Met tig mails, maar ze bleven correct, en ze bleven naar oplossingen zoeken, zonder me te vertellen: breng maar naar een dealer. Uiteindelijk alle problemen opgelost. Uitstekende ervaring opgedaan. Grote kans dat de volgende ook weer HP wordt.