FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Wintertijd

Arnie
Vandaag vooral niet vergeten je klok terug te zetten hè Smile Iedereen vannacht om 3 uur opstaan!
gangie33
zeg dat ff eerder had k niet gedaan..
ik om 6 uur opstaan terwijl het eigenlijk 5 uur is
(op mijn klok was het 6 uur)
Arno v. Lumig
Jup, het zelfde probleem... Ik moest om 10 uur op de schaakclub zijn, en stond om half 9 zomertijd op...

Achja, het is maar een uurtje....

Groeten,
Arno
Museobanus
Ik heb mn wekker gisteren aangepast.

Een uurke langer opgebleven, ipv een uurke langer te slapen, iedereen zijn methodes é Cool
etienne
zaaalig he, zo 'n uurke langer slapen Smile
Georgeboy
Zijn er nog mensen zoals ik die zich afvragen welk nut het nog heeft om het uur te wijzigen? Een van de redenen die ik steeds gehoord heb om over te schakelen op winter en zomertijd is om het energieverbruik te doen dalen. Ik stel me hier werkelijk vragen bij. Op dit moment is het dus een uur vroeger donker, waardoor je dus een uur vroeger het licht dient aan te steken... Het is niet omdat het nu winteruur is dat ik daarom vroeger zou gaan slapen. Ook smorgens blijft het probleem bestaan. Op het moment dat het werkelijk klaar genoeg is om te zien, dan ben ik al onder weg... Dus bij het opstaan dien ik ook te verwarmen / lichten aan te steken...
Ook de tijdszones overal ter wereld durf ik wel in vraag stellen. Ik had het er nog over met enkele vrienden deze week. Een leuk voorstel was het volgende: eenmalig alle klokken ter wereld gelijk stellen met de GMT. Vanaf dan heb je ook als reiziger geen problemen meer. Overal dezelfde tijd. Natuurlijk krijg je dan dat op sommige plaatsen dagen nachten worden op gebied van de oorspronkelijke tijd, maar dat is net zoals met de euro, kwestie van gewoonte...

Greetz
wanroij
Een uur langer slapen.. Uur later op het voetbalveld zijn na een avond goed zuipen doet een mens goed.. 3-1 gewonnen Very Happy
Babi
jammer dat volgend voorjaar de klok weer vooruit gaat
Nutteloos
redtigris wrote:
(snip) Ook na de oliecrisis bleef de zomertijd gehandhaafd. Omdat het langer licht blijft, kun je 's avonds langer van het lekkere zomerweer genieten. Anders zou het in de zomer al om half 10 donker zijn!

Kunnen ze dan niet gewoon het hele jaar door zomertijd houden... ik vind het nu toch al erg vroeg donker worden hoor... Confused
SgtGarcia
Georgeboy wrote:
Zijn er nog mensen zoals ik die zich afvragen welk nut het nog heeft om het uur te wijzigen? Een van de redenen die ik steeds gehoord heb om over te schakelen op winter en zomertijd is om het energieverbruik te doen dalen. Ik stel me hier werkelijk vragen bij. Op dit moment is het dus een uur vroeger donker, waardoor je dus een uur vroeger het licht dient aan te steken... Het is niet omdat het nu winteruur is dat ik daarom vroeger zou gaan slapen. Ook smorgens blijft het probleem bestaan. Op het moment dat het werkelijk klaar genoeg is om te zien, dan ben ik al onder weg... Dus bij het opstaan dien ik ook te verwarmen / lichten aan te steken...

Je moet het eigenlijk andersom zien, de normale tijd is wintertijd. Er ooit besloten om in de zomer de klok een uur voor te laten lopen omdat het dan 's avonds langer licht blijft. Dan wordt dus de energie bespaard. Het schijnt ongeveer 10 euro per gezin per jaar te besparen aan energie. Mocht je toch serieus vinden dat zomertijd onzin blijft, dan kun je je natuurlijk altijd aansluiten bij de BVTZ(Belgische Vereniging tegen de Zomertijd). Die vinden dat er een relatie bestaat tussen zomertijd en oververmoeidhijd en meer van dat soort dingen. Razz
Bondings
Die energiebesparingen kloppen echt niet hoor. En zelfs dan zou de echte totale kost immens veel hoger liggen. Gewoon al door de dokterbezoeken door slaapproblemen hierdoor.

Het was gewoon een revolutionair idee waar destijds niet genoeg bij nagedacht was. En nu zitten we ermee en is het bijna onmogelijk te wijzigen.
zaima
Ik heb er problemen met ik was veel te vroeg opgestaan terwijl het vakantie was en ik gewoon lekker lang kon uitslapen.
Dat is toch dom vinden jullie ook niet.
wietn
zaima wrote:
Ik heb er problemen met ik was veel te vroeg opgestaan terwijl het vakantie was en ik gewoon lekker lang kon uitslapen.
Dat is toch dom vinden jullie ook niet.

Dom vind ik dit niet... Maar handig is het ook niet :p
Hoogeveense RAT
Ik was het zondag vergeten. Ik heb gelukkig niets ergs gemist of zo, het enige wat ik dacht, waarom staat de computerklok een uurtje achter? Toen schoot me opeens te binnen dat de wintertijd weer was ingegaan.
Nutteloos
Dat zet je PC als het goed is toch gewoon vanzelf goed? Of doet hij dat alleen maar als je verbinding met het internet hebt? 't Is ook al weer zo lang geleden dat ik voor het laatst géén internet had... Wink
Bondings
Nutteloos wrote:
Dat zet je PC als het goed is toch gewoon vanzelf goed? Of doet hij dat alleen maar als je verbinding met het internet hebt? 't Is ook al weer zo lang geleden dat ik voor het laatst géén internet had... Wink

Daar is normaal gezien geen internet voor nodig. De data van de zomertijd/wintertijd zitten al in je pc.
Bengt
ik doe dat 's morgens, dat verzetten :p
RaWolfe
Ik heb de meeste kloken al verzet.....denk ik
Goldeneye
Het overschakelen op een andere tijd heeft wel degelijk invloed op je gestel. Kijk maar naar baby's. Die kunnen daar weken door uit hun ritme raken. Het heeft het zelfde effect als een 'kleine' jett-lag zou je kunnen zeggen.

En wat winter-depressies betreft is 't idd. ook niet handig.

En wat betreft het langer licht zijn in de zomer vraag ik me ook af of we daarmee vooruitgang hebben geboekt. Ik vind 't wel lekker om 's zomers de tuinkachel aan te hebben en wat kaarsjes ... lekker glaasje rode wijn erbij ... mag best een uurtje vroeger hoor Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.