|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welk programma gebruik jij om je website te maken?
Ikzelf gebruik Macromedia Dreamweaver.
Vroeger gebruikte ik Visual Web Developer 2005 van Microsoft, toen ik nog Active Server Pages gebruikte i.p.v. PHP 5.
Ik heb zelfs een tijd Kladblok en FrontPage (voor ASP) gebruikt...

Last edited by dylanm on Sun Dec 07, 2008 1:05 pm; edited 2 times in total
Vroeger gebruikte ik Visual Web Developer 2005 van Microsoft, toen ik nog Active Server Pages gebruikte i.p.v. PHP 5.
Ik heb zelfs een tijd Kladblok en FrontPage (voor ASP) gebruikt...
Last edited by dylanm on Sun Dec 07, 2008 1:05 pm; edited 2 times in total
Ik gebruik momenteel Crimson editor, vroeger FP, maar die gaat niet met PHP he 
ik gebruik html-kit -> http://www.htmlkit.com
Notepad en Photoshop.
De linux text-editor (gedit)... Staat er niet bij... Het is eigenlijk gewoon notepad met syntax highlighting en tabbladen (ongeveer zoiets als notepad++ voor windows)
Groeten,
arno
Groeten,
arno
Kladblok als ik een site zonder fancy opmaak onderhoud (zoals momenteel) en 1stPage 2000 als ik een site met fancy opmaak onderhoud. Het grote verschil is dat 1stPage de HTML tags kleurt en een directe preview-functie heeft.
Quanta staat er ook niet bij, maar ut is ook een linux website designer
Ik gebruik Rapid PHP 2006, handig programma, wel voor een gevorderde gebruiker. Ik doe veel met PHP, vandaar ook dat ik voor dit programma kies.
Ik gebruik FrontPage omdat je dan zelf kunt maken wat je wil en de html codes worden voor jou geschreven.
Ik heb een tijd eens geprobeerd om html te leren, maar ben daar al gauw vanaf gestapt omdat ik gewoon hoofdpijn kreeg van al dat geschrijf en als je dan het uiteindelijke resultaat zag.
bweuh.
Ik heb een tijd eens geprobeerd om html te leren, maar ben daar al gauw vanaf gestapt omdat ik gewoon hoofdpijn kreeg van al dat geschrijf en als je dan het uiteindelijke resultaat zag.
bweuh.
om een site te ontwerpen,
het ontwerp is de layout;
met photoshop
het ontwerp is de layout;
met photoshop
Ik wil niet back-seatmoderaten maar er is al zo'n topic.
kladblok 
Interessante topic
Ik gebruik twee programma's (web editors) om mijn websites te ontwerpen :
Het eerste is Izispot http://www.izispot.com/ en het tweede is Nvu http://www.nvu.com/
Izispot is echt efficiënt voor starters als het vereist geen specifieke kennis bij de gebruiker en werkt als een machtige template.
Nvu is ook vrijwel leuk te gebruiken en veel meer eenvoudig dan andere softwares als Dreamweaver, Webexpert enz,... die gebruik ik voor mijn Frihost website
Mijn voorkeur gaat toch uit naar klant-vriendelijk website programma's zonder te veel hoofdpijn te krijgen, lol
Ik gebruik twee programma's (web editors) om mijn websites te ontwerpen :
Het eerste is Izispot http://www.izispot.com/ en het tweede is Nvu http://www.nvu.com/
Izispot is echt efficiënt voor starters als het vereist geen specifieke kennis bij de gebruiker en werkt als een machtige template.
Nvu is ook vrijwel leuk te gebruiken en veel meer eenvoudig dan andere softwares als Dreamweaver, Webexpert enz,... die gebruik ik voor mijn Frihost website
Mijn voorkeur gaat toch uit naar klant-vriendelijk website programma's zonder te veel hoofdpijn te krijgen, lol
Ik gebruik vooral Dreamwaver MX en Photoshop. Maar ik heb ook al andere programma's gebruikt en ook kladblok 
Ik gebruik nu al een tijdje Macromedia Dreamweaver. Eers frontpage. Verder gebruik ik ook Photoimpact. En voor mn voetbalteam heb ik een standaard PHPFusion gebruikt. Is wel makkelijk allemaal en je kan er makkelijk dingen aan veranderen en toevoegen.
Ik gebruik frontpage, vind het gemakkelijk en degelijk, en voel dus ook geen behoefte om een ander programma te proberen
'k ben ooit begonnen (wie niet?) in FrontPage e.d.
Dan blijkt HTML enigszinds beperkt als je de code's een beetje begint te leren. DHTML geprobeerd, o.a. met FirstPage, maar daar weer snel mee gestopt.
Toen heb ik tijden voor PHP-scripting Kladblok en Wordpad gebruikt, met name die laatste, maar nu gebruik ik alleen nog maar UltraEdit, ik script ook alleen nog maar met PHP, alhoewel daar de nodige dosis HTML tussendoor komt uiteraard.
Ik heb wel eens geprobeerd te PhotoShoppen, maar daar heb ik niet genoeg tijd in kunnen stoppen.
Wat websites betreft: Leejoo.nl bood vroegah wel het een en ander aan nuttige nieuwtjes, maar ook daar "groei je uit".
phpfreakz.nl gebruik ik wel af en toe voor inspiratie, maar daar zwerkft teveel troep op, gelukkig ruimen ze dat een beetje op.
De laatste tijd wordt websitemaken.be me veel aangeraden, maar daar heb ik nog niets nuttigs vandaan kunnen halen.
Ik script zelf wel
Grz. Joe.
Dan blijkt HTML enigszinds beperkt als je de code's een beetje begint te leren. DHTML geprobeerd, o.a. met FirstPage, maar daar weer snel mee gestopt.
Toen heb ik tijden voor PHP-scripting Kladblok en Wordpad gebruikt, met name die laatste, maar nu gebruik ik alleen nog maar UltraEdit, ik script ook alleen nog maar met PHP, alhoewel daar de nodige dosis HTML tussendoor komt uiteraard.
Ik heb wel eens geprobeerd te PhotoShoppen, maar daar heb ik niet genoeg tijd in kunnen stoppen.
Wat websites betreft: Leejoo.nl bood vroegah wel het een en ander aan nuttige nieuwtjes, maar ook daar "groei je uit".
phpfreakz.nl gebruik ik wel af en toe voor inspiratie, maar daar zwerkft teveel troep op, gelukkig ruimen ze dat een beetje op.
De laatste tijd wordt websitemaken.be me veel aangeraden, maar daar heb ik nog niets nuttigs vandaan kunnen halen.
Ik script zelf wel
Grz. Joe.
Ik gebruik microsoft office frontpage en photoshop voor het ontwerpen.. komt meestal wel wat moois uit.. voor alle kleine aanpassingen open ik gewoon mijn pagina in kladblok, zo ff gedaan in php enzo 
ik gebruik gewoon kladblok.
mijn vriend maak en layout zonder text plaatjes achtergrond kleur enz en ik kleur het in
mijn vriend maak en layout zonder text plaatjes achtergrond kleur enz en ik kleur het in
voor php gebruik ik kladblok.
en voor de rest microsoft frontpage 2003.
ik heb ook dreamweaver mx gebruikt maar ik kan niet zo goed engels, dus schiet het niet echt op.
en voor de rest microsoft frontpage 2003.
ik heb ook dreamweaver mx gebruikt maar ik kan niet zo goed engels, dus schiet het niet echt op.
ik gebruk Zend Studio.
maar ik ben ook begonnen met kladblok te gebruken, daar gebrukte ik dreamweaver maar nu gebruk ik sunds juren zund studiu. Tus geluk zu sums zuggen : wuns yu gu bluck yu cun nuver gu buck
maar ik ben ook begonnen met kladblok te gebruken, daar gebrukte ik dreamweaver maar nu gebruk ik sunds juren zund studiu. Tus geluk zu sums zuggen : wuns yu gu bluck yu cun nuver gu buck
vroeger gebruikte ik altijd kladblok, soms nog wel, alleen nu ik met php bezig ben vind ik dreamweaver ff wat handiger
Ik maak eerst de hele site in PHotoshop, daarna slice ik hem en zet hem over tot een HTML/CSS bestand met Dreamweaver.
| dylanm wrote: |
| Ikzelf gebruik Macromedia Dreamweaver 8.
Vroeger gebruikte ik Visual Web Developer 2005 van Microsoft, toen ik nog Active Server Pages gebruikte i.p.v. PHP 5. Ik heb zelfs een tijd Kladblok en FrontPage (voor ASP) gebruikt... |
ik gebruik ook die macromedia dreamweaver gewoonweg, omdat die het beste is, visual web developer heb ik ook wel is gebruikt, en dat vond ik ook wel heel goed meevallen, maar men voorkeur ging toch uit naar macromedia dreamweaver omdat ik dit gewoon was..
je keuze voor kladblok en frontpage begrijp ik echter niet :p
mvg
keempe
Ik gebruik ook dreamweaver. Vooral de "code" ervan, layout gebruik ik enkel om te zien of er geen fouten in zitten, want firefox verbeterd zelf al verschillende fouten.
kladblok gebruik ik ook, maar meestal is dreamweaver toch net iets handiger. En vooral overzichtelijker.
Ik ben ook begonnen met frontpage, maar sinds ik html ken, gebruik ik veel liever dreamweaver.
Ik ben er tevreden van
Het grootste deel van de mensen zijn Dreamweaver-gebruikers.
Dat hoor...
Nee, zie ik graag...
Het is gewoon een programma waarmee je bijna alles kunt (qua webdesign).
En het laat PHP-code onaangeroerd...
Alleen jammer dat het zo duur is...

Dat hoor...
Nee, zie ik graag...
Het is gewoon een programma waarmee je bijna alles kunt (qua webdesign).
En het laat PHP-code onaangeroerd...
Alleen jammer dat het zo duur is...
Ik gebruik voornamelijk kladblok, en voor de graphics Macromedia Fireworks. En soms tussendoor wat Dreamweaver als het moeilijk wordt. Probeer het meestal zo simpel mogelijk te houden zodat iemand anders ook gewoon snapt wat ik gedaan heb, en met al die programma's wordt het al snel niet te volgen. Ze proppen er overal regels tussen waarvan ik alleen maar denk: wat heb ik dáár nou weer aan?
Er zijn hier al talloze topics over !!!!!!!!!!
Asjeblieft geen dubbele topics, anders gaan we allemaal onze informatie verschillende keren optypen...
Ik gebruik Frontpage
Asjeblieft geen dubbele topics, anders gaan we allemaal onze informatie verschillende keren optypen...
Ik gebruik Frontpage
| SBrian wrote: |
| Er zijn hier al talloze topics over !!!!!!!!!!
Asjeblieft geen dubbele topics, anders gaan we allemaal onze informatie verschillende keren optypen... Ik gebruik Frontpage |
Alsnog type je je info nog een keer, ik overigens gebruik dreamweaver 8 en photoshop 7.0. vroeger frontpage maar vond hem niet zo en is van microsoft dus hij maakt te code's zo optimaal mogelijk voor IE en dus zitten er wel eens fouten in die niet volgens de standaarden zijn. ook kladblok gebruik ik wel eens alleen meestal is dat voor de kleine dingetjes tussendoor...
Ik gebruik dreamweaver mx. Ik vind het veel beter dan al de rest, want werkt gewoon gemakkelijk en is handig in gebruik.
well, ik gebruik
Frontpage, NVU, notepad, paint & paint shop pro door elkaar
LOL
Frontpage, NVU, notepad, paint & paint shop pro door elkaar
LOL
op school hebben we tijdens de lessen informatica een website moeten maken, volledig opgemaakt in html geschreven in een kladblok. en de site moest minstens 3 pagina's hebben en enkele linken maar hij bestaat helaas nie meer. leren werken met een kladblok en html codes zorgen er in elk geval voor dat je toch wat een idee hebt van de codes achter een website en hoe ze werken. we hebben dan wel enkel de basis gezien maar het helpt wel. op dit moment gebruik ik frontpage maar zal waarschijnlijk wel overschakelen naar dreamweaver. maar zeggen de mensen nie dat het een moeilijk programma is om te leren? ik heb iets nodig dat goed werkt en overzichtelijk is. op dit moment vind ik html codes in een kladblok gemakkelijker dan frontpage. maar zoals reeds gezegt, ken ik enkel de basis daarvan. we hebben nooit gezien hoe we frames moeten maken en al.
Ik gebruik gewoon microsoft office frontpage, niet te veel gedoe. en toch een aardig resultaat! Als ik me vervolg opleiding ga doen (Kunst en techniek) hoop ik een beter programma te kunnen bemachtigen! en deze ook snappen! Zodat me site iets proffesioneler wordt! maar goed dat duurt nog ff!
tot die tijd werkt frontpage voor mij goed genoeg!!
tot die tijd werkt frontpage voor mij goed genoeg!!
Ik gebruik voor het scripten Dreamweaver 8, 'k heb heel studio 8, maar daar doe ik (bijna) nooits iets mee.
En voor het ontwerpen gebruik ik Photoshop CS2, Adobe Illustrator en de andere handige thingie's van Adobe.
En voor het ontwerpen gebruik ik Photoshop CS2, Adobe Illustrator en de andere handige thingie's van Adobe.
dreamweaver, en kladblok 
kladblok, een vriend die maakt de plaatjes
zelf ben ik afgestudeerd webdesigner, en grafisch vormgever.
Photoshop zal ook in het rijtje thuishoren, als is het iet echt een ''webdesign'' progamma. Maar voor een mooie site zeer zeker onmisbaar.
Photoshop zal ook in het rijtje thuishoren, als is het iet echt een ''webdesign'' progamma. Maar voor een mooie site zeer zeker onmisbaar.
Bluefish, een editor die tekst in kleur weergeeft, meer heb ik niet nodig.
Dit gebruik ik voor lay-out en code (php) gedeelte.
GIMP voor afbeeldingen zoals header...
Dit gebruik ik voor lay-out en code (php) gedeelte.
GIMP voor afbeeldingen zoals header...
Zelf gebruik ik verschillende programma's door elkaar. het is net waarvoor ik hem nodig heb. Ik begin meestal een nieuwe pagina met dreamweaver. Als ik snel iets wil aanpassen gebruik ik frondpage en om kleine dingen aan te passen gebruik ik kladblok.
Ik gebruikte eerst microsoft publisher, op zich wel handig, want het was een WYSIWYG of zo iets en het programma maakt de code voor je. Maar het zag er niet echt mooi uit.
Dus ik ben laatst begonnen met het leren van HTML, een daarvoor gebruik ik nu kladblok.
Ivooo
Dus ik ben laatst begonnen met het leren van HTML, een daarvoor gebruik ik nu kladblok.
Ivooo
Kladblok. Zo is het allemaal begonnen en alle HTML en PHP code's werken toch het fijnste in kladblok. Natuurlijk zijn er nog zoveel programma's naast kladblok, maar waarom zou je al die moeite doen, kladblok is lekker makkelijk, staat op elke computer en werkt goed.
| Lessien wrote: |
| op school hebben we tijdens de lessen informatica een website moeten maken, volledig opgemaakt in html geschreven in een kladblok. en de site moest minstens 3 pagina's hebben en enkele linken maar hij bestaat helaas nie meer. leren werken met een kladblok en html codes zorgen er in elk geval voor dat je toch wat een idee hebt van de codes achter een website en hoe ze werken. we hebben dan wel enkel de basis gezien maar het helpt wel. op dit moment gebruik ik frontpage maar zal waarschijnlijk wel overschakelen naar dreamweaver. maar zeggen de mensen nie dat het een moeilijk programma is om te leren? ik heb iets nodig dat goed werkt en overzichtelijk is. op dit moment vind ik html codes in een kladblok gemakkelijker dan frontpage. maar zoals reeds gezegt, ken ik enkel de basis daarvan. we hebben nooit gezien hoe we frames moeten maken en al. |
www.htmlcodetutorial.com
Als je hierop kijkt kun je in principe elk probleem dat je hebt simpel oplossen, tot op zekere hoogte en een zeker niveau. Als je net bent begonnen met HTML is dit heel makkelijk.
ik werk met dreamweaver,maar het is aangeraden om ook wat html te kennen, zo kan je altijd ingrijpen als dreamweaver je weer eens niet "snapt"
Ik gebruik een veredeld kladblok genaamd Acehtml. dat heeft wat scripts gevangen onder buttons en er is de mogelijkheid om je eigen buttons te maken.
Hier tegenwoordig Notepad++ en af en toe wordpad.
Kladblok vind ik niks, die weet niet wat enter betekend en gooit alles door elkaar.
Kladblok vind ik niks, die weet niet wat enter betekend en gooit alles door elkaar.
Ikzelf gebruik veel kladblok, vooral de basis doe ik ermee. Meestal ga ik de <SCRIPT> </SCRIPT> stukken met een beetje hulp van Macromedia Dreamweaver 7.0 (als ik me niet vergis). Óók heb ik met Macromedia Dreamweaver alle fouten uit het document gehaalt zodat die in alle (up to date) browsers goed zichtbaar was.
Dat is waar ik Dreamweaver vooral heb voor gebruikt, nu vind ik het gewoon heel handig en vooral overzichtelijk om een .html document te maken want alles word netjes aangegeven en alle mogelijke opties bij een tag worden aangegeven. Je weet waar je aan toe bent en wat je ervan kunt verwachten daardoor. Dat is zeer fijn.
Dat is waar ik Dreamweaver vooral heb voor gebruikt, nu vind ik het gewoon heel handig en vooral overzichtelijk om een .html document te maken want alles word netjes aangegeven en alle mogelijke opties bij een tag worden aangegeven. Je weet waar je aan toe bent en wat je ervan kunt verwachten daardoor. Dat is zeer fijn.
Voornamelijk Kladblok en Dreamweaver, af en toe ook eens Frontpage, aangezien het zo gemakkelijk is en wel handig aanpassen als je snel even iets wil wijzigen.
Photoshop om het grafische gedeelt ein elkaar te flansen en daarna Dreamweaver om alles te scripten af en toe ook nog frontpage maar zoals al eerder gezegt werkt die niet met PHP dus houd het snel op.
XHTML leren met het boek HTML in 24 uur (Pearson Education),
en gebruik maken van HTML-kit: http://www.chami.com/html-kit/
is voor mij nog altijd de beste methode om web-sites te maken !
Grtz
en gebruik maken van HTML-kit: http://www.chami.com/html-kit/
is voor mij nog altijd de beste methode om web-sites te maken !
Grtz
Ik gebruik op het moment Photoshop CS2, Dreamweaver 8 en Kladblok. Daarmee kan ik het beste overweg, dus daar komen ook de mooiste resultaten uit... 
photoshop is absoluut onmisbaar in mijn rijtje.
ik gebruik nu de macromedia studio MX heel handig, ik ben begonnen met ms Word maar dat leverde rare dingen op nu gebruik ik dan Dreamweaver een echte droom, je kan er zoveel mee, jammer dat het zo dúúr is, anders had ik de laatste versie wel.
dreamweaver werkt inderdaad heerlijk
en je hoeft er niet zo slim voor te zijn
en je hoeft er niet zo slim voor te zijn
Volgensmij heb ik echt al eens eerder in een ander topic ook al zo'n antwoord gegeven. Dat ik firstpage2000 gebruik voor het maken van websites, maar das voornamelijk voor html en css etc., php is er niet makkelijk mee. Daarvoor heb ik geloof ik phpEdit. Maar php ben ik toch niet zo goed in, eignelijk helemaal niet goed, enkel voor het toepassen van mods bij een forum, haha. FP2000 vind ik zelf wel fijn, ondanks dat het Engels is. Veel dingen en codes etc. zijn vaak toch al wel Engels.. Het heeft mooie kleurtjes voor verschillende codes zodat je wel kan zien wat je fout doet enzo, gelukkig.
| Lady Elensar wrote: |
| Volgensmij heb ik echt al eens eerder in een ander topic ook al zo'n antwoord gegeven. |
| Arnie wrote: | ||
|
Omdat ik het niet zeker weet, en hier heb ik niet gereageerd, dus ach ja, waarom niet?
Ik gebruik Dreamweaver voor het gebruiks gemak verder is dit ook een aanrader:
WebSite X5 Designer
Als je het eens wil uit proberen kan je het download:
http://rapidshare.com/files/12189278/IncomediebsitX5.rar
WebSite X5 Designer
Als je het eens wil uit proberen kan je het download:
http://rapidshare.com/files/12189278/IncomediebsitX5.rar
Wat ik tot nu toe gedaan heb voor Unief is in kladblok gebeurd. Html met javascript en jsp. Dreamweaver is echter ook een aanrader volgens velen!
Wat was ook al weer de naam van dat programma dat leek op kladblok, het was alleen uitgebreider. Alle stukjes van de code kregen verschillende kleuren of zo.
Ivooo
Ivooo
| CreepingD wrote: |
| kladblok |
dat is die shit
ik gebruik fotoshop om een layout te maken soms flash fx...
Voor het grote werk gebruik ik Dreamweaver.
Ik vind Dreamweaver heel erg handig omdat hij code hints geeft. Maar om een klein systeempje kies ik voor Notepad++.
Dit programmatje is helemaal geschreven in C++ dus super de puper snel;). En voor de klein dingetjes gebruik ik Kladblok;)
Ik vind Dreamweaver heel erg handig omdat hij code hints geeft. Maar om een klein systeempje kies ik voor Notepad++.
Dit programmatje is helemaal geschreven in C++ dus super de puper snel;). En voor de klein dingetjes gebruik ik Kladblok;)
Ik ben tijdje geleden overgestapt van Microsoft Frontpage naar Microsoft Expression web omdat ik die via via heb gekregen. Lijkt eigenlijk precies op Frontpage maar met wat kleine dingetjes die anders zijn.
Ben er wel tevreden over.
Misschien dat ik als ik er op uitgekeken ben iets anders ga proberen! haha
Ben er wel tevreden over.
Misschien dat ik als ik er op uitgekeken ben iets anders ga proberen! haha
Na Frontpage en dergelijke ga je vanzelf over op de wat professionelere programma's 
Ik gebruik Aptana IDE, Vim und WebDeveloper Toolbar in Fiorefox !
Ik gebrui kMacromedia Dreamweaver omdat het gewoon ontzettend handig is. Ik ben blij met dat programma omdat je standaard dingen kan maken, daarna ga ik gewoon afmaken met kladblok ofzo of met Dreamweaver code viewer.
gwn frontpage wel zo makkelijk 
ik gebruik kladblok
[/img]
Ik gebruik vrijwel altijd dreamweaver. Werkt voor mij in ieder geval erg prettig, vooral omdat het zeer makkelijk is om over de schakelen tussen design en code view.
Zo ontwerp je in een handomdraai een simpele website, en voeg je vervolgens php code toe waar die nodig is.
Zo ontwerp je in een handomdraai een simpele website, en voeg je vervolgens php code toe waar die nodig is.
Goedendag Frihosters,
Sinds kort, eigenlijk al een paar maandjes, gebruik ik óók dreamweaver MX 2004. Iedereen zeer aan te raden.
Wat ik wel sinds kort gebruik is Photoshop CS2. Dat is iedereen zeer aan te raden. Eerst gebruikte ik Photoshop Elements 5.0. Het photoshop programma voor mensen die photo's willen bewerken.
Wolfie
Sinds kort, eigenlijk al een paar maandjes, gebruik ik óók dreamweaver MX 2004. Iedereen zeer aan te raden.
Wat ik wel sinds kort gebruik is Photoshop CS2. Dat is iedereen zeer aan te raden. Eerst gebruikte ik Photoshop Elements 5.0. Het photoshop programma voor mensen die photo's willen bewerken.
Wolfie
Zo, volgens mij loop ik nogal achter met mijn Dreamweaver ultradev 4...
| Maxus wrote: |
| Bluefish, een editor die tekst in kleur weergeeft, meer heb ik niet nodig.
Dit gebruik ik voor lay-out en code (php) gedeelte. GIMP voor afbeeldingen zoals header... |
IK gebruik nu ook Bluefish en the GIMP omdat ik momenteel met Ubuntu Linux werk.
Er is ook nog een ander handig tooltje, Agave.
Dit programma genereert kleurenschema's die handig zijn bij het designen van een website.
| ©Wolfie wrote: |
| Goedendag Frihosters,
Sinds kort, eigenlijk al een paar maandjes, gebruik ik óók dreamweaver MX 2004. Iedereen zeer aan te raden. Wat ik wel sinds kort gebruik is Photoshop CS2. Dat is iedereen zeer aan te raden. Eerst gebruikte ik Photoshop Elements 5.0. Het photoshop programma voor mensen die photo's willen bewerken. Wolfie |
Blijkbaar heb je van grammatica geen kaas gegeten, of wel soms?
Ik vind de herhaling in je zinnen best wel storend.
Editplus 2, kladblok en FireFTP is all I need!
Ik heb lang Frontpage gebruikt, maar ben nu meer en meer aan het overschakelen op Dreamwaver CS3
Ik gebruik als eerst Photoshop CS3 en als hij daar goed is zet ik hem handmatig over naar html. En dat doe ik dan weer in Rapid PHP. Mooi makkelijk programma 
Wat is RapidPHP precies? Is dat een soort notepad?
Ivooo
Ivooo
Rapid Php is een programma die php, css, html enzo ondersteunt met de lay-out van Windows Office 2003 (dat blauw dus).
Ik gebruik zelf notepad++, zeer goed, gratis en ondersteunt vele talen!
Adri
Ik gebruik zelf notepad++, zeer goed, gratis en ondersteunt vele talen!
Adri
| adri wrote: |
| Rapid Php is een programma die php, css, html enzo ondersteunt met de lay-out van Windows Office 2003 (dat blauw dus). |
Jep, de volgende talen ondersteund hij, maar je kan er ook meerdere toevoegen. Alleen dat heb ik nog niet gedaan, omdat ik toch alleen maar html/css/php/js nodig heb.
- HTML
- CSS
- JavaScript
- VBScript
- PHP
- ASP
- XML
- WML
- PERL
- Algemeen tekst
En zo zijn er nog vele dingen die het programma heeft. Heel handig
Ik gebruik Dreamweaver CS3. Vroeger, in het hele hele hele begin gebruikte ik frontpage... Dat was niet echt zo een goeie ervaring.
Vele mensen zeggen dat ze kladblok enzo gebruiken, maar Dreamweaver heeft mooie kleurtjes en daarmee kan ik direct uploaden via de ftp... (en het helpt natuurlijk om bepaalde functies enzo te zoeken in php). Ben heel content ermee
Vele mensen zeggen dat ze kladblok enzo gebruiken, maar Dreamweaver heeft mooie kleurtjes en daarmee kan ik direct uploaden via de ftp... (en het helpt natuurlijk om bepaalde functies enzo te zoeken in php). Ben heel content ermee
@jordi notepad++ ondersteunt ook al die talen en veel meer
@joostvane notepad++ heeft kleurtjes bij alle ondersteunde talen, en je kan de lettertypen en kleuren eenvoudig veranderen mocht je liever blauw ipv groen hebben.
Ik gebruik notepad++
Heb aardig wat verschillende editors gebruikt maar kom toch steeds bij notepad++ uit. Vooral omdat het zo enorm snel opstart en veel bestanden tegelijk kan openen zonder het geheugen volledig te vullen (zoals bijvoorbeeld de zend studio of dreamweaver).
@joostvane notepad++ heeft kleurtjes bij alle ondersteunde talen, en je kan de lettertypen en kleuren eenvoudig veranderen mocht je liever blauw ipv groen hebben.
Ik gebruik notepad++
Heb aardig wat verschillende editors gebruikt maar kom toch steeds bij notepad++ uit. Vooral omdat het zo enorm snel opstart en veel bestanden tegelijk kan openen zonder het geheugen volledig te vullen (zoals bijvoorbeeld de zend studio of dreamweaver).
Ik gebruik Dreamweaver, en ben van plan geen andere te nemenXD
en ik wacht met smart op Dreamweaver CS4!
en ik wacht met smart op Dreamweaver CS4!
Voor het maken van websites gebruik ik meerdere programma's
Voor de grote lijnen gebruik ik Dreamweaver (vooral vanwege de code hints en design preview)
Daarnaast gebruik ik PHP Designer voor het PHP gedeelte van mijn websites,
en Notepad++ voor kleine aanpassinkjes.
Photoshop voor de layout, ofcourse
Voor de grote lijnen gebruik ik Dreamweaver (vooral vanwege de code hints en design preview)
Daarnaast gebruik ik PHP Designer voor het PHP gedeelte van mijn websites,
en Notepad++ voor kleine aanpassinkjes.
Photoshop voor de layout, ofcourse
Photoshop voor de afbeeldingen (geslicede layouts).
Dreamweaver omdat het handig is (codehints, design preview).
Script Editor (de kladblok in MacOSX zeg maar) om kleinigheden aan te passen.
Dreamweaver omdat het handig is (codehints, design preview).
Script Editor (de kladblok in MacOSX zeg maar) om kleinigheden aan te passen.
Nou ben ik een apple user dus als het echt quick and dirty moet gebruik ik iWeb 08. Dat is pas snel en ziet er super uit. Maar als ik te veel flash of scripts moet gebruiker dan pak ik dreamweaver.
Ik gebruik meestal voor het maken van een html/css lay-out htmlkit (kan je meteen je resultaat zien) en voor php PSPad omdat je daar meteen kan uploaden (maar ik zoek eigenlijk een programmam waar je metten je uitkomst van je php codes kan zien dus is dit topic zeer handig
))
Zelf gebruik ik voor bijna alles Dreamweaver CS3, maar om de code wat beter te snappen gebruik ik wel eens Notepad++. Die herkent namelijk de codes, geeft ze kleurtjes en sorteerd ze nogal optimaal.
Ik gebruik nog altijd kladblok. 
uk gebruik dreamweaver en flash lijkt me het gemakkelijkste.
ik ben ondertussen aan hget proberen om Php machtig te worden zodat ik weet wat dreamweaver doet en dat het niet puur geluk is zoals nu wanneer iets werkt
groeten Steven
ik ben ondertussen aan hget proberen om Php machtig te worden zodat ik weet wat dreamweaver doet en dat het niet puur geluk is zoals nu wanneer iets werkt
groeten Steven
| 00steven wrote: |
| uk gebruik dreamweaver en flash lijkt me het gemakkelijkste.
ik ben ondertussen aan hget proberen om Php machtig te worden zodat ik weet wat dreamweaver doet en dat het niet puur geluk is zoals nu wanneer iets werkt groeten Steven |
Wat kan je eigenlijk precies met flash doen, daar kan je toch animaties en zo mee maken?
Ivooo
Ja, inderdaad, daar kan je gemakelijk animaties mee maken, maar als je ook actionscript (een script zoals je wel zal denken ^^) gebruikt kun je het nog iets uitbrijden en zelfs hele spelletjes maken.
Ik gebruik SciTE,
een simpele text editor met syntax highlighting voor verschillende talen
gratis en bolt perfect
een simpele text editor met syntax highlighting voor verschillende talen
gratis en bolt perfect
| Saskia91 wrote: |
| ik gebruik html-kit -> http://www.htmlkit.com |
Heb ik eerst ook gebruikt, wertkt wel goed,
k gebruik nu antenna 2.7, een handig HTML programma waar automatisch CSS enzo inzit,
ook kan je er in 1x een iframe mee maken, plaatjes toevoegen, events (javascript) Toevoegen en nog veel meer, echt een geweldig programma!
Ik gebruik nvu en dreamweaver
Vindt nvu wel erg makkelijk als je de pagina al hebt. Lekker makkelijk bijwerken
Vindt nvu wel erg makkelijk als je de pagina al hebt. Lekker makkelijk bijwerken