FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Reclame in Battlefield 2142 :(

kansloos
Quote:
Ophef over spyware in computerspel

AMSTERDAM - Gamefabrikant EA ligt onder vuur omdat het spyware zou mee leveren met het nieuwe spel Battlefield 2142, dat deze week uitkomt. De software zou persoonlijke informatie over de gebruiker naar een advertentiebedrijf sturen.

EA gebruikt 'in-game advertising' in het spel: tijdens het spelen wordt reclame getoond. Op internet ontstond grote onrust over de 'spyware', toen het verhaal de ronde deed dat die ook informatie verzamelt over het surfgedrag van gebruiker.

EA spreekt de geruchten tegen. Volgens het bedrijf gaat het niet om persoonlijke informatie, maar om bijvoorbeeld het ip-adres van de computer waarop het spel gespeeld wordt. Zo toont het spel bijvoorbeeld advertenties die relevant zijn voor de lokatie waar de speler zich bevindt. "Een speler in Parijs krijgt dan bijvoorbeeld advertenties in het Frans te zien," stelt EA in een reactie.

Zoals nu wel bekend heeft EA besloten om Ingame reclame in het spel Battlefield 2142 te verwerken en dat is rot. :(

Kijk, in een spel dat zich hedendaags afspeelt zou ik het kunnen waarderen mits de reclame ietwat suptiel is weggewerkt. Dit zou het realisme nl. tegemoet komen, alleen in Battlefield 2142 kun je dit niet zeggen het spel speelt zich ver in de toekomst af. en hedendaagse advertenties zijn gewoon niet relevant. plus, zie ik het al voor me dat ik bijv. de resten van het vrijheidsbeeld kan zien, draai me om en zie plotseling allemaal flashy nederlandse reclame voor hardware, games, cillitbang enz. Hier zit ik nou niet bepaald op te springen. aangezien BF2142 natuurlijk gewoon weer de volle bak gaat kosten, sta ik gewoon te betalen voor reclame. Tja, wat vinden jullie hier nou van?

Ach... Ik kan alleen maar hopen dat een stel malefide personen de ads system kunnen verkrachten
Bengt
in Battlefield 2 was er ook al ingame reclame (voor Expansion Packs, maar ik vond deze ook hinderlijk, aangezien het er élke keer op kwam)
achja
money talks
rvec
wat maakt het nou uit of er ergens in het spel reclameborden staan. IK heb het spel nog niet gespeeld (gek he) maar ik denk niet dat het al te hinderlijk wordt zolang je er buiten het spel niks van merkt. En aangezien het wel erg stom zou zijn om er spyware bij te stoppen denk ik neit dat ze dat zullen doen, dat is namelijk niet zo'n goede reclame. Gewone reclame in een spel lijkt me daarintegen niet hinderlijk mits goed in het spel verwerkt.

edit: ik heb hem morgen, ik zal wel eens kijken hoe hinderlijk die reclame is.
Bondings
Indien de reklame niet te prominent aanwezig is, zie ik het wel zitten voor een spel - zelfs als je er al veel voor betaald. Een spel maken kost namelijk meer en meer.

De spyware (of wat ik er van gehoord heb) daarentegen is echter meer dan gewoon een klein brugje te ver. Ik verwacht echt geen spyware als ik software van een gereputeerd/groot bedrijf koop.

Indien dit waar is - en het ziet er echt wel zo uit - dan hoop ik dat er wat koppen gaan rollen bij EA. Dit is gewoon onaanvaardbaar.

http://www.digg.com/gaming_news/BattleField_2142_spyware_included
http://img218.imageshack.us/img218/7315/igavy2.jpg
BCP88
Dat er reclame in een game word gemaakt vind ik niet zo erg. Als het ten minste niet ter erg opvalt. Reclame die past op bepaalde reclame borden is normaal. Ik speel veel Entropia Universe, daar is ook ingame reclame maar dat soort me helemaal niet. Of als je Racegames hebt en er is reclame langs de weg is dat toch ook normaal? Bij echte races is het toch ook zo.

Als er Spyware is dat kan dus absolut niet. Zoals Bondigs al zei moeten er dan echt maatregelen getroffen worden.
Bengt
"Als het niet opvalt"

Het is onaanvaardbaar dat ze een programma op de achtergrond laten draaien om je te monitorren om zo je profiel te kennen om zo 'gepersonaliseerde' reclame te kunnen geven.
traxion
ea wil alleen maar winst maken

50 euro voor een spel vragen en dan nog geld verdienen met de reclames

als ze de prijs eerst gaan verlagen...

als het echt spyware is dus meer dan het ip versturen (wat ik denk) is het inderdaad niet goed.. mja je speelt het zelf dus je kiest er ook zelf voor

dus als je niet wilt dat het wordt verstuurd moet je het niet spelen.. jmmr van de 50 euro
Bondings
traxion wrote:
als het echt spyware is dus meer dan het ip versturen (wat ik denk) is het inderdaad niet goed.. mja je speelt het zelf dus je kiest er ook zelf voor

Van wat ik heb gehoord monitoren ze je internetgebruik, welke websites je bezoekt en zo. Vermoedelijk met cookies of zelfs real-time. Dit valt echt wel onder spyware volgens mij.
©Wolfie
Ook op True Crime NY is heel veel reclame, ik zal de naam maar niet noemen ervan, maar ik ben ervan geschrokken het is namelijk zo duidelijk en overheerst het spel echt en dat verpest een beetje mijn gamegevoel.... Zowieso ligt de game mij niet omdat de voertuigen niet fijn rijden en zelfs mijn PC het niet vloeiend kan laten spelen....
tom69
lol in de link schrijft er iemand, wat er echt wel bij past en waar ik echt plat bij lach...:

SPYWARE - It's in the game!

die moet in men sig komen.
CreepingD
traxion wrote:

...

n/o maar dat is toch logisch?
het geld dat ze hier mee binnen rijven verpulverd het verlies dat ze maken door de 2 gamers die het spel hiervoor niet zullen kopen

elk groot bedrijf wilt enkel winst maken, denk ik althans, zo zou ik het zelf toch doen Embarassed
rvec
ik heb het spel gespeeld in single player en Lan. Op beide manieren zie ik nog geen reclame. On-line zal je het spel natuurlijk het meeste spelen als je het koopt maar ik denk niet dat de reclame daar op eens storend wordt. Er zitten wat nieuwe dingen in ten opzichte van battlefield 2 die echt de moeite waard zijn. Ik denk niet dat je je door de advertentie's van het spel af moet laten houden want in grote lijnen is het wel hetzelfde als battlefield 2 maar o.a. een nieuw soort spel met ruimteschepen weegt wel tegen de reclame op.

En over de reclame:

http://pc.ign.com wrote:
Finally, the big hubbub in the last week has been all about the in-game advertising. The topic is going to heat up over the next couple of years as more and more publishers jump on this bandwagon to make a bit of extra cash. It's aggravating that it's come to this. Part of the reason gamers log into games and play is to escape the reality of life, which includes the constant bombardment of advertising. Considering it's still a full priced game, the ads are a bit much, though coming from a guy that works for a website that serves ads regardless of whether you're a subscriber or not, I'm not sure we as a company have much ground to stand and complain. As consumers, we can bitch just as loud as the next guy. In the case of Battlefield 2142, the ads aren't really that big a problem. If you're paying attention to the action and not running around looking for ads, you're probably not even going to notice any. I certainly haven't.

The bigger concern for many people has been the little slip of paper inside the box stating that anyone playing Battlefield 2142 online will have to deal with the advertisement software sending information to the mothership. The word from EA is that the software never looks at anything outside of the game or grabs personal information. You can read the statement here. You'll have to decide for yourself how important an issue this is to you and your computer use. It doesn't seem to affect gameplay (at least after a week of playing on live servers) in the slightest and does not run without the game, so unless you're adamant about total and complete privacy, it shouldn't be a problem.
Klaw 2
CreepingD wrote:
traxion wrote:

...

n/o maar dat is toch logisch?
het geld dat ze hier mee binnen rijven verpulverd het verlies dat ze maken door de 2 gamers die het spel hiervoor niet zullen kopen

elk groot bedrijf wilt enkel winst maken, denk ik althans, zo zou ik het zelf toch doen Embarassed

Ja maar EA doet het op een beetje gemene manier zoals dit, EA die is echt opzoek naar een kassageluid, andere makers van games (ze zijn meestal klein) die willen natuurlijk winst maken, maar niet zo als EA, de programmeurs die zijn echt entousiast over hun eigen game, en ze stoppen er geen onzin in, belangrijkste kenmerk:
goed verhaal waar veel over nagedacht is.

zie ik niet echt bij EA terug.

Ik vind dit weer een ******* manier om aan extra geld te komen, dan koop ik liever een microsoft game die dat tenminste (nog) niet doen, en hopelijk blijft dat zo.
Of ik download het wel illegaal ofzo ze krijgen hun geld toch.
rvec
EA programeurs zijn niet entousiast over hun spel?
andere makers van games zijn klein Confused als ik deze regel goed snap denk je dat er 5 man een spel maken in een klein kantoortje... EA is inderdaat groot maar ze maken veel spellen tegelijk, er zitten wel meer uren in een spel als dit dan in een spel van een kleinere gamemaker maar ik denk niet dat dat wat met de reclame te maken heeft.

Quote:
goed verhaal waar veel over nagedacht is
dat is persoonlijk, in de andere battlefield spellen zat ook (net als in deze) een verhaal maar dat werd alleen bij het laden van de mappen gezet. Het hoord ook helemaal niet bij het spel.

Quote:
Ik vind dit weer een ******* manier om aan extra geld te komen

tja en slager ook want die maakt dieren dood, en de jager ook. En een boer vind ik ook geen leuke manier hebben, die doet zelf niks en laat de koeien een beetje het werk doen. Nog wat vergeten?

Quote:
EA die is echt opzoek naar een kassageluid,

ik ook, wie wil er geen geld Wink

Edit: ik bedenk me net, waar draait frihost op? Waarom hebben jullie gratis hosting? Ik denk dat de meeste mensen hier de reclame best wel kunnen hebben Razz
Klaw 2
rvec wrote:
EA programeurs zijn niet entousiast over hun spel?
andere makers van games zijn klein Confused als ik deze regel goed snap denk je dat er 5 man een spel maken in een klein kantoortje... EA is inderdaat groot maar ze maken veel spellen tegelijk, er zitten wel meer uren in een spel als dit dan in een spel van een kleinere gamemaker maar ik denk niet dat dat wat met de reclame te maken heeft.

Quote:
goed verhaal waar veel over nagedacht is
dat is persoonlijk, in de andere battlefield spellen zat ook (net als in deze) een verhaal maar dat werd alleen bij het laden van de mappen gezet. Het hoord ook helemaal niet bij het spel.

Quote:
Ik vind dit weer een ******* manier om aan extra geld te komen

tja en slager ook want die maakt dieren dood, en de jager ook. En een boer vind ik ook geen leuke manier hebben, die doet zelf niks en laat de koeien een beetje het werk doen. Nog wat vergeten?

Quote:
EA die is echt opzoek naar een kassageluid,

ik ook, wie wil er geen geld Wink

Edit: ik bedenk me net, waar draait frihost op? Waarom hebben jullie gratis hosting? Ik denk dat de meeste mensen hier de reclame best wel kunnen hebben Razz

Dit is anders, zonder die reclame zou frihost niet bestaan, maar bij EA verdienen ze al geld aan het spel zelf, je moet er 60 euro voor betalen ofzo, en dan krijg je de reclame er ook nog bij wat dan meer oplevert.
Bij return to castle wolfenstein enemy territory heb je ingame reclame, maar je kunt het gratis downloaden, of voor een kleine prijs bestelen (verzendkosten etc.) daar hebben ze MILJOENEN mee verdient.

Wat EA doet is als wat paarden vlees bij het gehakt doen om meer te verdienen.

En EA maakt games van films en die games die zijn gewoon stom (ook andere grote maatschappijen doen dit) laatse pirats of the carrabian spel ofzo, die ongeloofelijk stom en slecht is.

En bij EA zijn ze niet altijd enthousiast over hun eigen games, bij bijv bungie heb je filmpjes enzo en zie je dat de makers van het spel bijv. het spel ongelofelijk vaak hebben gespeeld.

Last edited by Klaw 2 on Sat Oct 28, 2006 1:09 pm; edited 2 times in total
Bondings
http://pc.ign.com wrote:
The word from EA is that the software never looks at anything outside of the game or grabs personal information.

Als dit inderdaad het geval is, dan is dat eigenlijk geen probleem en is het zeker geen spyware.

Ik vind het normaal dat een commercieel bedrijf als EA winst wil maken en zolang ze dat legaal en moreel doen (dus geen spyware of zo) zie ik echt geen probleem. Indien je vindt dat het spel teveel reklame heeft, dan koop je het gewoon niet. Wink En ik denk niet dat dit het geval is hier.

Klaw 2, des te meer het is/wordt zoals je zegt, dan zal EA gewoon minder verkopen en dus verdienen. Teveel paardenvlees in het gehakt verveelt snel. (of hoe die uitdrukking ook luidt)
rvec
ik ken hem alleen als water bij de wijn maar ik denk dat dat hetzelfde is:P
En zolang je niet merkt dat er verscil zit tussen de wijn met water en de wijn zonder water denk ik niet dat het erg is, in ieder geval niet voor mij.