FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

rekenmachine

Ivooo
Kent er iemand nog leuke of handige programmaatjes voor de grafische rekenmachine? Dan bedoel ik wel die van Texas Instruments, de casio mocht niet bij ons op school.
Ik heb al een programmaatje voor de abc-formule.

Ivooo

Last edited by Ivooo on Sat Oct 28, 2006 5:49 pm; edited 1 time in total
Arno v. Lumig
Het leukste is natuurlijk om zelf te leren programmeren op die dingen. Ik heb zelf een casio, dus ik kan je niet helpen hiermee, maar ik weet zeker dat mijn goede vriend google dat wel kan.

Het ligt er ook helemaal aan wat je nodig hebt...

Groeten,
Arno
keempe
Ivooo wrote:
Kent er iemand nog leuke of handige programmaatjes voor de grafische rekenmachine? Dan bedoel ik wel die van Texas Instruments, de casio mocht niet bij ons op school.
Ik heb al een programmaatje voor de abc-formule heb ik al.

Ivooo

wat voor programma's bedoel je? bedoel je echt reken programma's enzo of bedoel je eerder games ofzo?

greetz
Keempe
Georgeboy
Even zoeken op een zoekmachine kan je al heel wat bijbrengen... Er zijn websites die een aantal programmakes aanbieden om te downloaden. Deze kun je dan via je link kabel op je grafisch rekentoestel installeren...

Greetz
RaWolfe
hiermee kan ik je niet echt mee helpen want ben zelf een linux gebruiker, maar mischien kan je Google gebruiken, gewoon effe intypen en zoeken ^^
joe_nl
Vorig jaar kende ik iemand die scriptte zelf voor de Texas Instruments. Daar heb ik nu geen contact meer mee.

Het leukste en simpelste is uiteraard om de rekenmachine, in dien mogelijk, aan te sluiten op je pc, en zo scripts van internet te plukken en die zo over te pompen. Door die een beetje door te bladeren en te kijken wat daar in zit kun je zelf ook leuke dingen gaan knutselen.

Op internet is voldoende te krijgen, even Google'n zou ik zeggen!

Succes, grz. Joe.
raymonbunt
zoek gewoon even op google. of anders op torrent sites of op nieuwsgroepen.
Ivooo
keempe wrote:
Ivooo wrote:

Ivooo

wat voor programma's bedoel je? bedoel je echt reken programma's enzo of bedoel je eerder games ofzo?

greetz
Keempe

Ik bedoel eigenlijk allebei.

Ivooo
Timonator
Wat voor TI heb je ik zelf heb er 2 thuis liggen een TI-84 plus die ik moest hebben in het middelbaar onderwijs. En nu ben ik begonnen op de hoge school en nu moet ik een TI voyage 200 gebruiken zelf vind ik het maar een groot lomp ding. De spellen zijn neit echt zo fijn Smile . Voor de TI-84 zijn er ook heel veel spelletjes gemaakt. Het is trouwens ook enen veel beter toestel om te bedienen. Die voyage heeft de grote van een halve laptop en nog zijn de toetsen te klein naar mijn smaak.

Daarnaast zou ik deze site eens opzoeken hier staan heel veel programma's en spellen voor de TI-83 die normaal ook werken op de TI-83 plus en TI-84 plus
http://ticalc.info/
Ivooo
Timonator wrote:
Wat voor TI heb je ik zelf heb er 2 thuis liggen een TI-84 plus die ik moest hebben in het middelbaar onderwijs. En nu ben ik begonnen op de hoge school en nu moet ik een TI voyage 200 gebruiken zelf vind ik het maar een groot lomp ding. De spellen zijn neit echt zo fijn Smile . Voor de TI-84 zijn er ook heel veel spelletjes gemaakt. Het is trouwens ook enen veel beter toestel om te bedienen. Die voyage heeft de grote van een halve laptop en nog zijn de toetsen te klein naar mijn smaak.

Daarnaast zou ik deze site eens opzoeken hier staan heel veel programma's en spellen voor de TI-83 die normaal ook werken op de TI-83 plus en TI-84 plus
http://ticalc.info/

Ik zit op de middelbare school, dus ik heb een TI 84+,
en bedankt voor de link. Very Happy

Ivooo
Hoogeveense RAT
Ik gebruik de TI 83+ voor Wiskunde (en af en toe (less regelmatig Very Happy) om Snake te spelen Very Happy)
Saskia91
Ik heb zelf de t84+ op school. Op deze site: http://www.linkkabel.nl kan je lezen hoe je spelletjes op je rekenmachine kan zetten, en er zijn ook links naar sites waar die vandaan kan halen. Wink
joe_nl
raymonbunt wrote:
zoek gewoon even op google. of anders op torrent sites of op nieuwsgroepen.

Google idd, maar torrent/nieuwsgroepen vind ik niet zo erg veel...

Mogelijk kende je deze al lang, zo niet, bij deze: http://www.scholieren.com/rekenmachine

Ik herinner me dat daar vorig jaar veel meer op stond, maar dat is schijnbaar een berg minder geworden. Mogelijk ben ik in de war met een andere site.
BCP88
Ivooo wrote:

Ivooo

Dit programma heb ik ook op m'n rekentoestel staan en voor de rest nog een paar spelletjes (voor in de saaie lessen).

Voor de mensen die het niet weten de abc formule is een programmatje om een 2de graads vergelijking uit te rekenen.
ax²+bx+c=0

Je krijgt op je rekentoestel het volgende te zien:
A=
B=
C=

Deze moet je dan aanvullen en het programma geeft je de mogelijke waarden voor x.

Dit is veel makkelijker dan dat je zelf alles moet gaan uittellen.
joe_nl
Ja, dat lijkt me ook wel idd Smile
Is het niet zo dat je er een berekening bij moet geven? Zo niet, dan had ik voor alle soorten berekeningen zo'n proggie gemaakt Laughing

Wij deden vorig jaar hetzelfde met van die curves, geen idee hoe dat precies heet ook aalweer, gelukkig ben ik er van af. Het was iets met van die klokken, en dan hoeveel procent van die kant enz.

Wel handig om die proggies te hebben, want werken ze feilloos, dan kan je in ieder geval die dingen gebruiken om je eigen berekeningen te controleren.
Ivooo
Je moet inderdaad op proefwerken de berekening erbij geven, maar dan nog kan je het programmaatje er goed bij gebruiken, je hoeft dan niet meer de hele som in je rekenmachine in te typen.

Ivooo
the666bbq
wat zouden we zijn zonder de zoekrobotten
Bengt
ik heb zo ook eentje,
leuke toestelletjes :p
Ivooo
ik heb nu ook zelf een programmaatje voor de stelling van Pythagoras gemaakt. Wel geinig, maar of ik hem veel ga gebruiken weet ik nog nie.

Ivooo
BCP88
Ivooo wrote:
ik heb nu ook zelf een programmaatje voor de stelling van Pythagoras gemaakt. Wel geinig, maar of ik hem veel ga gebruiken weet ik nog nie.

Ik heb er ook al aan gedacht om zo'n programmatje te maken voor pythagoras. Maar ik denk dat het veel sneller gaat om gewoon een wortel in te typen, getallen in geven en kwadraten. Dan dat je naar app's moet gaan, programma selecteren en dan je waardes ingeven.

Je moet dit niet verkeerd begrijpen, ik wil je programma niet afbreken Wink
Ivooo
Ik snap het, maar ik vond het wel een uitdaging om er een te maken. Maar op zich gaat het selecteren van het programmaatje en het intypen van de waardes nog best snel. Very Happy Wink

Ivooo
Jurado
Im mijn klas zit er iemand met een TI, die kan daar Pacman op spelen enz. en een multiplayer spel. met andere TI"en. Hij moest daar wel een soort "besturingssysteem" voor gebruiken. Smile

grttz,
jantje
voor mijn ti83 had ik vroeger een kabel om op me pc aan te sluiten, was gewoon een seriele aansluiting toen, daarmee haalde ik alles heel makkelijk van de computer af. Heb in de les alleen maar spellen lopen spelen, best hopeloos Embarassed Wink
Nutteloos
Wel hopeloos ja... in de 4de deed ik ook niet anders, maar op de een of andere manier was in de 5de meteen de lol ervan af. Zal ook wel in m'n cijfers terug te vinden zijn geweest. Smile
adri
Khem al een ganse hoop op mijn pc staan. Very Happy

Onder andere de abc-formule-programma heb ik zelf geschreven ook pythagoras heb ik zelf geschreven, nulpunten programma's, tekstprogramma's (dus een programma met bewijzen in enzo,...), fysica (arbeid enzo,...).

Nu maak ik de meeste programma's weer op mijn rekenmachine, maar vroeger allemaal op de pc.

Adri
atleetalie
De ervaring die ik met de TI om mij heen heb gehoort, kwamen er op neer dat de knopjes niet berekend zijn op spelletjes en snel slijtage beginnen te vertonen, hebben er meer van jullie hier last van?

Ik red me trouwens prima met puzzelpack en de abc-formule heb ik zelf geprogrameerd, dat is vet simpel.
Ivooo
adri wrote:
Khem al een ganse hoop op mijn pc staan. Very Happy

Onder andere de abc-formule-programma heb ik zelf geschreven ook pythagoras heb ik zelf geschreven, nulpunten programma's, tekstprogramma's (dus een programma met bewijzen in enzo,...), fysica (arbeid enzo,...).

Nu maak ik de meeste programma's weer op mijn rekenmachine, maar vroeger allemaal op de pc.
Adri

Kan je ook programma's op je computer maken en ze dan op je rekenmachine zetten?
Lijkt me handiger dan op de rekenmachine zelf programmeren, of niet?

Ivooo
adri
Ja natuurlijk gaat dat, je moet wel zo'n cd-rom en een kabel hebben. (Zat bij mijnTI-84+ bij)

Daarna moet je van het internet een programma downloaden, namelijk Graphlink.
Als je het programma installeert en opent is de interface onmiddellijk duidelijk. Smile

Je hebt ook emulators zodat je kan testen of hij werkt zonder hem over te zetten (google: wabbitemu)
marcas
Ik bouw allemaal eigen programma's voor op de TI.
Had laatst een programma gemaakt die heette cleaner, wistte alles zogenaamd.
Vet grappig, kon je vele mensen mee dollen.
Maar goed dan laat iemand je rekenmachine vallen en dan doe je hem aan, RAM CLEARED, heuj.
dirkvb
http://www.ticalc.org/

Zalige site!
Massa's spelletjes, programma's om databases bij te houden, utilities,...

Ga gewoon eens kijken, je moet wel accepteren dat ze niet verantwoordelijk zijn voor foute software maar ja das iets he.

Echt eens gaan kijken.

Greetz
the666bbq
trouwens, hebben jullie geen leukere hobbies dan spelletjes spelen op het rekenmachien ? Wink dat je nu nog spelletjes speelt op een psp of andere console daar kan ik ergens nog inkomen, maar op je rekenmachine mannekes : get a life Wink
Ivooo
De reden is natuurlijk dat de psp niet ik de klas is toegestaan, en de grafische rekenmachine wel.

Ivooo
lordwarlord
Ivooo wrote:
De reden is natuurlijk dat de psp niet ik de klas is toegestaan, en de grafische rekenmachine wel.

Ivooo

bij mij zat laatst iemand uit mijn klas, onder de uitleg van wiskunde rustig op zijn PSP te spelen:P
maarjah de docenten die ik heb boeit eigenlijk ook niks
adri
Als iemand een simpel programma nodig heeft kan ik dat wel maken Wink

Maar nu niet allemaal beginnen te vragen he Laughing
Lily
Wat voor spelletjes kan je dan op een rekenmachine spelen? XD
adri
Op een TI-84+ (en ook TI-83) kan je vanalles spelen maar vooral 2D games zoals Tetris, Block Dude,...

Je moet het maar eens intikken op google. Wink

Adri
Gieter
the666bbq wrote:
trouwens, hebben jullie geen leukere hobbies dan spelletjes spelen op het rekenmachien ? Wink dat je nu nog spelletjes speelt op een psp of andere console daar kan ik ergens nog inkomen, maar op je rekenmachine mannekes : get a life Wink

Niet bedoeld om hardcore te gamen maar 't is gewoon een leuk (gratis!) extraatje op je rekenmachine!
adri
Dat is voor in de klas, het is niet dat je daar zomaar je PSP ofso boven kan halen, daarom bestaan rekenmachienspellekes. Wink

Adri
Ivooo
adri wrote:
Dat is voor in de klas, het is niet dat je daar zomaar je PSP ofso boven kan halen, daarom bestaan rekenmachienspellekes. Wink

Adri

Ja, dat zei ik ook al.

Ivooo wrote:

Ivooo
PennyLane
als ik ooit met dat dom rekenmachine kan werken (ben een niet grafische TI gewoon), dan laat ik het je weten
adri
Grafisch is zoo handig, je kan er functies in proppen en dan zoekt je rekenmachine zelf de snijpten met andere rechtes, nulpunten,...

En je kan met een TI-84+ en TI-83 (oud model) ook programma's maken op de pc (waar je alles in kan proppen van tekst tot echte programma's die iets kunnen berekenen) en die dan naar je rekenmachien sturen. Smile Handig voor op school tijdens wiskunde, chemie, fysica enzo...

Greetz from Adri
Ivooo
adri wrote:
Grafisch is zoo handig, je kan er functies in proppen en dan zoekt je rekenmachine zelf de snijpten met andere rechtes, nulpunten,...

En je kan met een TI-84+ en TI-83 (oud model) ook programma's maken op de pc (waar je alles in kan proppen van tekst tot echte programma's die iets kunnen berekenen) en die dan naar je rekenmachien sturen. Smile Handig voor op school tijdens wiskunde, chemie, fysica enzo...

Greetz from Adri

Ik wist niet dat je die ook op de computer kon maken. Hoe moet je dat doen dan? Heb je daar een speciaal programmaatje voor nodig, dat je moet downloaden. Of staat het op die cd-rom?

Ivooo