Goedendag dames en heren
,
Ik heb een forum (phpBB) en nu wil ik dat een categorie pas zichtbaar wordt als de leden (bijvoorbeeld) 100 berichten hebben gepost.
Weet iemand hoe ik dit doe (als het mogelijk is natuurlijk), zoja zou je het me kunnen uitleggen??
Alvast bedankt,
Time Records
Maak de forums privaat en enkel toegankelijk voor een bepaalde usergroup. Voeg ze toe aan die usergroup indien ze meer dan 100 posts hebben, dit kan ook automatisch, als ik me niet vergis bestaat daar een mod voor.
In phpBB 3.2 zou het moeten komen. Maar dat zal nog wel even duren aangezien phpBB3.0 nog in de 2e beta zit.
Ik zoek nog even naar een mod. Voor phpbb2
edit: gevonden
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=141342
auto group:
| MOD Database Manager wrote: |
Classification: 51 Add-On's
MOD Name: auto group
Author: Niels Chr. Denmark
MOD Description: This mod will make it posible to add member to a user group, depending on there post count
This makes it posible to make a group "Everyone" (0 posts) where all members are members by default.
or a group like "Posters" (1 posts) where all users witch have posted are a member
this version also support MAX post count, so the users will be removed if they have more posts than required
MOD Version: 1.2.1
Installation Level: Intermediate
Installation Time: ~ 15 Minutes
|
bedankt allemaal, ik ga het zo snel mogelijk proberen als ik tijd heb...denk ik de vakantie...nogmaals bedankt 
Als je hulp nodig hebt kan je altijd een pm naar me sturen.
oke dames en heren, ik wil nu me forum naar een andere host plaatsen en nu weet ik dat je een backup kan maken en blablabla alles hoord te lukken.
Nu heb ik gelezen op phpbb.com dat je daar bigdump voor kan gebruiken en dat deed ik dus ook maar dan krijg ik de volgende error:
| Code: |
BigDump: Staggered MySQL Dump Importer v0.26b
Processing file: timereco_forum.sql
Starting from line: 3001
Error at the line 3001: b_search_wordlist` VALUES (0x6265686f72656e, 4810, 0);
Query: b_search_wordlist` VALUES (0x6265686f72656e, 4810, 0);
MySQL: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'b_search_wordlist` VALUES (0x6265686f72656e, 4810, 0)' at line 1
Stopped on error
|
Nu heb ik ontdekt dat me oude host msql versie 4 gebruikt en me andere (nieuwe) host versie 5 dus misschien dat daar aan ligt...als iemand weet hoe ik het kan fixen post hier uw antwoord aub
Alvast bedankt,
Time Records
Misschien als je de regels rond regel 3001 eens toont, kunnen we je beter helpen.
Oh en misschien de definities van de tabellen ook maar nu je er toch mee bezig bent
, die staan helemaal vooraan iets van de eerste honderd regels.
| Bondings wrote: |
Misschien als je de regels rond regel 3001 eens toont, kunnen we je beter helpen.
|
[b]3000[/b]INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x776161726f6d, 4658, 0);
[b]3001[/b]INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x616c6c616873, 4770, 0);
[b]3002[/b]INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x616c69696573, 4769, 0);
[b]3003[/b]INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x616c67656d656e65, 4768, 0);
[b]3004[/b]INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x616c636f686f6c, 4767, 0);
|
misschien de definities van de tabellen ook maar nu je er toch mee bezig bent
|
-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `phpbb_categories`
--
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (1, 'Algemeen', 20);
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (2, 'Welkom op MocroMusic''s Forum', 10);
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (3, 'Islam', 40);
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (4, 'Marokko', 50);
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (5, 'Muziek', 30);
INSERT INTO `phpbb_categories` VALUES (6, 'Overige', 60);
|
Bedoelde je dat Bondings?? Zoniet wat wel, ben niet zo goed in dit 
Nee, ik bedoelde helemaal in het begin, create table en zo. Maar ik denk dat ik de fout heb gevonden.
| INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x776161726f6d, 4658, 0); |
Zou eerder iets dergelijks moeten zijn:
| INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES ('woord', 4658, 0); |
Dat eerste argument zou een "varchar"/string/woord van 50 karakters moeten zijn in plaats van een hexadecimaal getal. Ik heb echter geen idee hoe dat daar zo in geraakt is.
Gelukkig is het wel niet de belangrijkste tabel en als het echt niet lukt kun je misschien gewoon de waarden weglaten. Ze worden namelijk enkel voor het zoeken gebruikt.[/quote]
Nee, ik bedoelde helemaal in het begin, create table en zo. Maar ik denk dat ik de fout heb gevonden.
| Code: | | INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES (0x776161726f6d, 4658, 0); |
Zou eerder iets dergelijks moeten zijn:
| Code: | | INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` VALUES ('woord', 4658, 0); |
Dat eerste argument zou een "varchar"/string/woord van 50 karakters moeten zijn in plaats van een hexadecimaal getal. Ik heb echter geen idee hoe dat daar zo in geraakt is.
Gelukkig is het wel niet de belangrijkste tabel en als het echt niet lukt kun je misschien gewoon de waarden weglaten. Ze worden namelijk enkel voor het zoeken gebruikt. |
[/quote]
Oke dus nog even kort samengevat, wat moet ik allemaal weglaten/vervangen in mij SQL bestandje?? Ben niet (echt) bekend met dit 
Wel als ik jou was zou ik proberen om een nieuwe mysql dump te maken, want er zitten precies wat fouten in.
Als het echter terug hetzelfde geeft (hexadecimale waarden ipv woorden) moet je alle "INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` ..." weglaten en hopen dat er geen andere errors zijn.
Wel als ik jou was zou ik proberen om een nieuwe mysql dump te maken, want er zitten precies wat fouten in.
Als het echter terug hetzelfde geeft (hexadecimale waarden ipv woorden) moet je alle "INSERT INTO `phpbb_search_wordlist` ..." weglaten en hopen dat er geen andere errors zijn. |
oke bedankt voor je tijd en moeite.
Ik ga het gelijk proberen zodra die andere host online is of in iedergeval weer wil reageren
Nogmaals bedankt,
Time Records