FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

youtube gekocht voor 1.65 miljard !!

justin25514
mischien heeft iedereen het wel gehoort maar google heeft youtube.com gekocht voor 1.65 miljard !! 2 jongens zijn nu hartstikke rijk Very Happy op zich wel geinig maar wat vinden jullie er van ??

ik vind het zelf een beetje te gek worden dat google zo veel geld aan een website uitgeeft

grtzz justin
zaima
je hebt groot gelijk zoveel geld voor zo een site met filmpjes(sommige zelfs illigaal).Ik vind het echt te gek maar het zal wel voor iets goed zijn anders deden ze het niet.
Of mischien zit er wel iets meer achter van illegale praktijken.
Museobanus
De eigenaars van youtobe waren al stinkend rijk, ze hebben de meest succesvolle site in zijn soort, en voor een bedrijf als google is dat bedrag een kleine som,

en ze zullen er zeker veel winst op maken
SgtGarcia
Het is op zn minst een interresante zet van google. Ze hebben natuurlijk zelf google video, maar dat blijft qua populariteit ver achter bij youtube. Nu er overeenkomsten gesloten zijn met een aantal platenmaatschappijen met betrekkeing tot het gebruik van hun videoclips is het toekomstvooruitzicht positief. De combinatie tussen youtube en google-ads zou wel eens heel veel geld op kunnen gaan leveren.
wanroij
Slimme zet van die kerels

Voor dat geld wil ik mijn site ook wel verkopen Cool Cool Iemand interesse??? Wink
Klaw 2
was ik maar zo iets begonnen, misschien hadden ze meer kunnen verdienen over de jaren maar dit is echt veel geld ik denk dat ze nu ergens op een of ander tropisch oord liggen te chillen met een limonade drankje met ijsblokjes. Very Happy
Egmond
Ik geef google groot gelijk -- gewoon de grootste concurrent uitschakelen door het op te kopen!

Soapbox zal een stuk moeilijker worden om te overwinnen, maar door zo'n fusie staat google natuurlijk wel een stuk sterker in de strijd, en ik denk dat zowiezo veel mensen niet echt dol zijn op microsoft! Bovendien vindt ik het een beetje zinloos dat je een account aan moet maken en in moet loggen, het zal dus ook niet zo geschikt worden om naar te linken
golles
het is opzich wel slim van google, youtube had de grootste aandeel van bezoekers naar dat soort sites. google probeert simpel weg op alle fronten bovenaan te komen, wat eens begonnen is als een zoekmachine heeft nu allerlei applicaties. ze staan met het zoeken en mail voor op windows. een paar week terug heeft google een gratis bedrijfsapplicatie gelanceerd dat in de toekomst moet concureren met het office paket. google earth word wereld wijd ontzettend veel gebruikt, ik vind het een nutteloos programma, maar het is wel leuk om af en toe een beetje de wereld te bekijken. zo zijn er nog een aantal minder bekende applicaties http://pack.google.com/intl/nl/pack_installer.html?hl=nl&gl=nl

ik vind google topie!! helemaal omdat alles gratis is, er zijn wel betaalde versies, maar de gratis versies hebben weinig limieten Smile
Boles Roor
Museobanus wrote:
De eigenaars van youtobe waren al stinkend rijk, ze hebben de meest succesvolle site in zijn soort, en voor een bedrijf als google is dat bedrag een kleine som,

en ze zullen er zeker veel winst op maken

Ze zijn misschien wel rijk(voor de verkoop Razz ), maar niet door YouTube zelf. YouTube heeft nog helemaal geen winst gemaakt sinds het is opgericht.
marocsite
justin25514 wrote:
mischien heeft iedereen het wel gehoort maar google heeft youtube.com gekocht voor 1.65 miljard !! 2 jongens zijn nu hartstikke rijk Very Happy op zich wel geinig maar wat vinden jullie er van ??

ik vind het zelf een beetje te gek worden dat google zo veel geld aan een website uitgeeft

grtzz justin

ik denk dat dat is omdat door youtube google.video niet draaide en die jongens van youtube waaren denk ik zoiezo zl binnen alleen qua advertenties want ze hebben hartstikke veel bezoekers
rvec
youtube heeft geen winst gemaakt, en veel mensen twijfelen er nog aan of ze meer winst gaan maken dan google er nu voor heeft betaald.

Ik denk trouwens niet dat er veel google ads op zullen komen, ik denk dat voor zo'n goed bezochte site er een samengesteld paket komt in overleg met de adverteerders.

En de makers van youtube kunnen best al wel rijk zijn geweest ondanks dat het bedrijf geen winst heeft gemaakt. Oplichters laten hun bedrijf ook blut gaan en hebben dan zelf heel wat verdient.
Bengt
google wil alles.
google wants to conquer the world,
and i dont like it !

sorry voor het weinige engels Wink
Arno v. Lumig
Ik geef Google groot gelijk. Nu hebben ze niet alleen op het gebied van sites zoeken en plaatjes zoeken een monopolie, maar ook op het gebied van filmpjes zoeken. Ik denk wel dat ze veel winst erop maken, zeker als er nog een paar ads op komen...

Groeten,
Arno
Yjaxygames
Google heeft youtube gekocht omdat google video (een soort youtube maar dan van google) veel minder bekeken werd, heb ik gehoord. Dus het is erg slim om youtube te kopen. En google verdient er echt wel aan.
timerecords
denk eens na, stel je hebt een fietsenwinkel best groot maar er is er nog 1 waar meer mensen komen dan bij jouw veeeeeeeeeel meer is het dan niet een goed idee om die winkel over te gaan nemen? tuurlijk wel dan is die winkel ook van jouw en zijn hun klanten nu ook jouw klanten en meer klanten is meer geld Wink oftewel erg slim van google...
Hoogeveense RAT
justin25514 wrote:

grtzz justin

tja het zal wel weer goed verdienen voor Google. Maar ik denk dat Google nu met een grote boete opgescheept zit. Las namelijk net dat per illegaal filmpje op youtube 150000 dollaaar geeist gaat worden Very Happy.
keempe
justin25514 wrote:

grtzz justin

ja ik snap zelf ook niet echt helemaal waarom ze youtube opkopen en dan nog voor zoveel geld, ze hadden toch al google video, ok youtube was dan wel beter misschien maar waarom geven ze in godsnaam zoveel geld uit aan een website???

mvg
Keempe
kansloos
Best wel kut voor google eigenlijk, ik las dit op http://www.nu.nl

Quote:
NEW YORK - Een aantal Amerikaanse mediaconcerns heeft de handen ineengeslagen om juridische stappen te onderzoeken tegen de populaire videowebsite YouTube. Dat schrijft de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal zaterdag.

Op YouTube zijn naast privéfilmpjes bijvoorbeeld ook televisieseries of videoclips te vinden. Deze zijn vaak zonder toestemming geplaatst. De actie van de mediabedrijven zou gevolgen kunnen hebben voor Google, dat op het punt staat YouTube over te nemen. Dit internetbedrijf zou verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor eventuele financiële schade.

Advocaten van de mediabedrijven, waaronder News Corp., NBC Universal en Viacom, hebben berekend dat YouTube per illegaal filmpje 150.000 dollar moet betalen. Viacom schat dat video's van zijn televisiekanalen, zoals MTV en Nickelodeon, dagelijks 80.000 keer worden bekeken op YouTube. De schade zou dan oplopen tot miljarden dollars.

Onzeker
Het is volgens The Wall Street Journal onzeker of de ondernemingen daadwerkelijk naar de rechter stappen. Ze onderhandelen afzonderlijk van elkaar met YouTube over het plaatsen van filmpjes in ruil voor een deel van de advertentieopbrengst.

Door met juridische actie te dreigen, willen de concerns YouTube mogelijk verder onder druk zetten, aldus de krant

EDIT: Lol, ik zie net dat ik aan het dubbel posten ben, wel dit is dan voor de gene die het nieuws bericht niet gelezen had...
kansloos
wanroij wrote:

Voor dat geld wil ik mijn site ook wel verkopen Cool Cool Iemand interesse??? Wink

Ik bied 200 Frihs Wink
Gieter
Tja, het is een beetje geluk hebben in het leven en de juiste man op de juiste plaats zijn... Wink
BCP88
Was ik maar eens die juiste man op die juiste plaats Wink
SgtGarcia
Het is eigenlijk een soort stappenplan:
1) Bedenk iets nieuws
2) Maak er iets succesvols van
3) Verkoop de hele boel op een goed moment aan een groot bedrijf
4) Ga rentenieren
5) Geniet terwijl het grote bedrijf moeite heeft om winst op jou idee te maken

Was het maar zo simpel Razz
RaWolfe
Je moet wel voorstellen dat yourtube designers het goed hebben aan gepakt, gewoon een letterlijke mediatheek opgezet ^^ dan ben je best slim bezig en als een mega groot bedrijf zoals google zoiets ziet als "hey daar kunnen we best wel mee verdiennen" te kunnen zien ....begin maar je geld in te lade ^^
justin25514
SgtGarcia wrote:
1) Bedenk iets nieuws
4) Ga rentenieren

ohh i want to be like that Razz succes vol dus Razz
Egmond
justin25514 wrote:
SgtGarcia wrote:
1) Bedenk iets nieuws
4) Ga rentenieren

Tja, nu nog wachten tot Google zichzelf verkoopt aan microsoft, zodat die bazen ook kunnen rentenieren :p
Museobanus
lol, ik denk nie da ze da vlug zullen doen :p

ma das idd de manier om rijk te worden é, het moeilijkste is iets nieuw en origineel te bedenken, heeft iemand een idee? :p
j0zman
Google wil met alles gewoon de grootste zijn. Ze zijn al aardig op weg.
wietn
Google heeft genoeg geld om zon dingen te doen he Wink
En de oprichters van google zijn al rijk genoeg om te rentenieren Surprised
Egmond
Museobanus wrote:
lol, ik denk nie da ze da vlug zullen doen :p

ma das idd de manier om rijk te worden é, het moeilijkste is iets nieuw en origineel te bedenken, heeft iemand een idee? :p

Het lijkt mij misschien wel een idee om voor oudjes/huisvrouwen de huidige boodschappenaanbiedingen in een grote datebase bij te houden? Gewoon veel klanten trekken en de winkels hun aanbiedingen laten putten, en ondertussen rijk worden door de reclame-inkomsten (natuurljik ook van rijke supermarkten). Zou trouwens ook wel kunnen met bijvoorbeeld prijsvergelijking in vliegreizen...

Heeft iemand zin om hier tijd in te steken?
Weirde
slimme mannetjes die van google Razz
the666bbq
simpele ideëen kunnen prosperus zijn,

who's next
Timonator
Egmond wrote:
justin25514 wrote:
SgtGarcia wrote:
1) Bedenk iets nieuws
4) Ga rentenieren

Tja, nu nog wachten tot Google zichzelf verkoopt aan microsoft, zodat die bazen ook kunnen rentenieren :p

Ik denk zelfs dat de bazen van Google niet willen overgekocht worden door Microsoft ik dnek dat ze zelfs veel beter willen worden en zullen worden dan microsoft en dan zie ik ze mss nog wel es microsoft opkopen dan kan Bill Gates ook es gaan rentenieren
rvec
doet hij al Wink
SBrian
Idd..., je zou maar zon idee hebben... wel n gok overigens want er zijn ook tig verhalen waarbij het niet gelukt is, en dat men er alleen maar armer van geworden is...

Google is zelf het zelfde succesverhaal overigens.

Heb dat videotje gezien waarin die gasten meedelen dat Google hun bedrijf gekocht hebben, die waren door dolle heen Smile Logisch tog Wink
RoomRooz
Dat wist ik niet eens! Wat erg! Ik loop helemaal achter. Maar inderdaad, Google zal dit vast gedaan hebben om hun grote concurrent als het ware uit te schakelen. Ze willen waarschijnlijk het aantal gebruikers van Google Video uitbreiden, maar ik ben waarschijnlijk een van de velen die toch YouTube gebruikte. En dan denk ik dat Google er erg veel voor over heeft om die website te kopen, en dat ze later wel met weer iets geweldigs op de proppen komen zodat ze die 1.65 miljard dubbel en dwars terugverdienen... To be continued.
gangie33
Shocked jeuseus heeft google youtube gekocht? Shocked
wisat ik niks van
mja google video wordt ook heel weinig bekeken, heb er gekeken en het is dom Smile
mja google gaat er wel flink winst mee maken mara die 2 jognes zijn miss al blij dat ze 1.65 miljard hebben
CreepingD
fijn voor die jongens, maar ik vind dat google misschien een beetje teveel macht in handen krijgt, niet?
Yjaxygames
CreepingD wrote:
fijn voor die jongens, maar ik vind dat google misschien een beetje teveel macht in handen krijgt, niet?

Macht? Hoezo? Ze hebben geen macht...je brengt het echt alsof ze een bedreiging vormen Shocked
wanroij
kansloos wrote:
wanroij wrote:

Ik bied 200 Frihs Wink

Is het zo weinig waard?? Very Happy Toch maar wat anders verzinnen dan Razz Razz
RoomRooz
Google gedraagt zich niet als een monopolist, daarom vind ik het ook geen bedreiging. Compleet mensvriendelijk, als je het mij vraagt Wink
peter_
Ik vind zelf 1,65 miljard wel heel erg veel hoor.
Ik heb ook gehoord dat het als een grapje begon.

Voor google vind ik het wel een goede aanwinst. Maar google is wel een beetje op hol geslagen. Ze hebben nou alles.

Als ik youtube had zou ik youtube ammenooit niet verkocht. Ik had google ff laten smachten tot dat ze er nog meer voor hadden geboden. Want op youtube zit heel erg veel reclame en zo kunnen ze ook weer geld verdienen.

Groetjes..
Egmond
peter_ wrote:
Ik vind zelf 1,65 miljard wel heel erg veel hoor.
Ik heb ook gehoord dat het als een grapje begon.

Voor google vind ik het wel een goede aanwinst. Maar google is wel een beetje op hol geslagen. Ze hebben nou alles.

Als ik youtube had zou ik youtube ammenooit niet verkocht. Ik had google ff laten smachten tot dat ze er nog meer voor hadden geboden. Want op youtube zit heel erg veel reclame en zo kunnen ze ook weer geld verdienen.

Groetjes..

Volgens mij moet je zo'n bizar hoog bod voor een (verliesmakend) bedrijf zeker wel accepteren!
Het is natuurlijk een kleine aankoop voor Google zelf, als Youtube het niet had geaccepteerd zou Google gewoon wat anders leuks kopen ^^
Flakky
Zoals (bijna) iedereen heeft gezegt, slim van Google Laughing