Yoo,
Voor de eerste keer heb ik een layoutje gemaakt in photoshop voor m'n site.
Nu wil ik wel eerst een weten wat jullie ervan vinden voor ik hem online zet
Wat kan er verandert worden of juist niet?
LINK
Ik hoor graag je mening
Loetn
Het is best wel cool maar waar gaat je site eigenlijk over. Je layout moet worden aangepast aan de inhoud (bv.: je gaat geen site maken over metalmuziek met een roze achtergrond).
| Roald wrote: |
| Het is best wel cool maar waar gaat je site eigenlijk over. Je layout moet worden aangepast aan de inhoud (bv.: je gaat geen site maken over metalmuziek met een roze achtergrond). |
tuurlijk wel :p met een roze achterground maak je een statement man :p
ontopic: ziet er strak uit, maar de lay is idd wel erg afhankelijk van inhoud
ik zou de copyright regel iets kleiner maken btw
okej, kzal de copyright regel verkleinen 
Het ziet er inderdaad erg cool uit, maar het is wel erg klein. Voor een forum heb je denk ik wel wat meer ruimte nodig (tenzij het natuurlijk voor PSP or PDA is, maar dat denk ik niet :S)
Ook openen de links bij mij in een nieuwe pagina, ik weet niet of dat de bedoeling is... Misschien moet je er frames van maken, en dan linken naar het frame van het grote grijze vlak?
Voor de rest: Erg netjes gefotoshopt!
| wietn wrote: |
Yoo,
Voor de eerste keer heb ik een layoutje gemaakt in photoshop voor m'n site.
Nu wil ik wel eerst een weten wat jullie ervan vinden voor ik hem online zet
Wat kan er verandert worden of juist niet?
LINK
Ik hoor graag je mening
Loetn |
die middenstuk moet je proberen beetje erbij te betrekken wua kleur
Het ziet er mooi uit, maar er zijn een paar puntjes waarop je zou kunnen verbeteren:
1 - De links aan de linkerkant zijn plaatjes. Waarom? Het is toch gewoon tekst op een grijze achtergrond...
2 - De links zijn een beetje "saai". Misschien kun je er een gradient van maken ofzo, gewoon een 1px brede gradient, en dan gewoon de background in de x-as laten herhalen (dat kan met simpele CSS)
3 - Je gebruikt absolute groottes, en ik begrijp waardoor dat komt (je banner is nu eenmaal zo breed), maar je zou er toch iets aan kunnen doen. Ik zal mijn best doen uit te leggen hoe.
Je banner kan opgedeeld worden in 2 plaatjes, de tekst en de gradient. Maak daar 2 losse plaatjes van, en maak een div met een div erin. De eerste div heeft dan de tekst, de andere de gradient. Door de gradient op repeat-x te gebruiken kan je de banner zo breed maken als je wilt, zonder de tekst meerdere keren te laten zien. Natuurlijk kun je de banner ook gewoon 100% van de breedte laten zijn, maar dan word ook de hoogte aangepast, wat je misschien niet wilt.
4 - Ik klik op de link "forum", en ik kom op een pagina waar staat "klik HIER om het forum te openen". Dat is net zoiets als het irritante "Are you sure you want to ..........?" Ik zou die link gewoon direct naar het forum laten gaan.
5 - Je gebruikt frames en tables. Dat je je layout wilt maken met tables kan ik me voorstellen (eenvoudiger en duidelijker dan met divs), maar dan doe het ook meteen goed en haal de frames weg. Misschien is het een idee om te leren werken met Server Side Includes met PHP, zo kan je je hele layout maken met tables en zonder frames, maar je hoeft niet alles 10 keer te veranderen als 1 ding niet klopt. Dit werkt als volgt:
Je zet de dingen die op alle paginas voorkomen in een bestand, we zullen het menu even gebruiken als voorbeeld. De code van het menu haal je uit alle paginas, en zet je in een php bestand (gewoon in kladblok opslaan als *.php). Dan doe je overal waar je het menu nodig hebt <?php include('menufilename.php'); ?> Dat zorg ervoor dat de menu-code gewoon ingevoegd word op die plaats. De gebruikers zien het verschil niet. Jij ook niet, totdat je het menu iets wilt aanpassen. Dat kan dan namelijk door maar 1 bestand aan te passen.
6 - Padding. Alle tekst staat gewoon tegen de tabelrand aan. Over het algemeen word het mooier gevonden als je er een beetje plaats in laat. Met een simpele CSS code kan je ervoor zorgen dat de tekst bijvoorbeeld 5px van de rand af blijft. Je moet natuurlijk wel opletten dat dit alleen met tekst gebeurt (dus dingen binnen een <p> en </p>). Anders word je menu namelijk ook een stuk uitgetrokken. Wat ook een makkelijke oplossing is is natuurlijk een margin zetten om de paragrafen heen zoals:
| Code: |
p
{
margin : 5px;
} |
7 - Valid HTML. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Floetn.frih.net Je site heeft 21 fouten erin. De meesten hiervan zijn makkelijk op te lossen. Dit wil je natuurlijk oplossen omdat je er dan zekerder van kunt zijn dat het hetzelfde uitziet in "alle" browsers. De meeste fouten die erin zitten zijn het gebrek aan ALT="alternatieve tekst", en het gebruik van stijl-informatie in de tags (dit zal op zich geen problemen geven, maar het is niet erg netjes
8 - Je gebruikt een intern stylesheet, en herhaalt dit op meerdere paginas, dan is het misschien makkelijker om een externe stylesheet te gebruiken, dan is het minder werk om het aan te passen als dat eens nodig mocht zijn (en zogauw de CSS ingewikkeld word word dat nodig
) Je moet dit stylesheet dan wel linken in de HTML. Dat doe je als volgt:
| Code: |
<link rel="stylesheet" href="defilenamevanjestylesheet.css" type="text/css" media="all" /> |
Je slaat dan de code die nu in de <style> tags staat op in een extern bestand, wat je dan de naam geeft die je wilt, de extensie die je moet gebruiken is dan *.css.
Dat is alles wat ik kan ontdekken aan je site. Je moet niet denken dat ik het een waardeloze site vind ofzo. Het design is prachtig, en ik weet zeker dat, zogauw je de bovenstaande punten hebt aangepast, de site heel goed word.
Ik heb natuurlijk geen idee van jouw CSS/PHP kennis, maar als je hulp nodig hebt dan schreeuw je maar een keer, ik heb altijd wel tijd
Tot zover mijn kritische beoordeling van je site.
Groeten,
Arno
ik heb geen zin om veel te typen,
dus zeg ik alleen:
de texture op je text past niet echt (naar mijn mening)
Dat zal ik een keertje proberen arno...
Maar momenteel ben ik PHP aan het leren, dus drm staat de site nog in html 
Ziet er goed uit,alleen zo klein.
ik zou het logo/de header veranderen, gebruik bijvoorbeeld die van je forum (qua tekststyle dan) vind ik stuk mooier verder wat Arno allemaal zegt heeft hij helemaal gelijk in. Duurt misschien ff maar dan heb je een betere site dan nu 
dat ziet er sjiek uit, weet je zeker dat je een zwarte achtegrond wilt gebruiken, wou ik ook in het begin maar er zijn nog zoveel coolere achtergronden en ook letten met wat belangrijk is (kwa lettertype) ga iets onbelangrijk niet te klein schrijven en die copyright zou ik ook kleiner maken.
Je links zou ik niet in zo een kader zetten
vraag me niet waarom.
Wat mij betreft ziet het er erg leuk uit. Ik ga wel akkoord met de mensen die zeggen dat het er wat klein uitziet. Ik zou voorstellen dat je tot een breedte gaat van ongeveer 790 pixels. Ik hoor je al denken waarom 790? Wel, er zijn nog steeds mensen die als schermresolutie gebruik maken van 800x600, ik neem altijd wat marge bij, vandaar dus de 790... Wat je hoogte betreft zou ik gaan voor een variabele hoogte. Kun je op verschillende manieren doen. Je layout past er perfect voor. Namelijk onder je menu zou ik knippen. En het stuk waarin je copyright staat ook. Het tussenstuk bestaat eigenlijk uit een variabele in de breedte, maar een hoogte die een constant patroon vertoont. Dit zorgt ervoor dat je het zoveel mag schalen in de hoogte zoals je zelf wilt... Op die manier kun je je pagina's zo lang maken als je zelf wilt. Geen probleem dat plots je tekst zich over de copyright zal begeven en dergelijke problemen... In je html zorg je dan gewoon dat je drie deeltjes mooi onder elkaar passen en klaar is kees...
Veel succes met je concept verder !!
Greetz
Ziet er leuk uit...
Ik weet niet of het bekend is, maar als je op google zoekt naar website templates, kun je er talloze vinden.... Niet dat je die gelijk per se moet gebruiken, maar het kan erg inspirerend zijn om te kijken hoe andere mensen dat doen...
Mooi gedaan, maar wel wat klein é
Ziet er mooi uit, maar ik zou zeker het een stukje groter maken, zodat het net op een 15 inch schermpje past. Want zelfs in mijn scherm is die nog klein.
Voor de rest zou ik die onderste regel van het Copyright verkleinen naar
"font-size: 10px;" andersis het wel erg opvallend groot.