Hoi mensen, ik ben op zoek naar een niet zo dure computer waar je goed spellen op kan spelen. Ik heb een erg beperkt budget, dus het moet niet een dure computer zijn. Kan iemand me helpen en zeggen hoe duur het ongeveer zal kosten als ik een goede gamingcomputer wil?
Last edited by Yjaxygames on Sun Oct 08, 2006 3:56 pm; edited 1 time in total
Het hangt er natuurlijk van af welke spellen je wilt spellen als je van die spellen zoals gta san andreas wilt spellen die snel gaan zul je toch snel €1500 moeten betalen want anders zit er niet genoeg HD in en moet je al direct een nieuwe gaan kopen. Als je gewoon online spleen wilt spellen zoals runescape is een computer die een intel pentium 4 heeft al genoeg(ik denk zo rond de €900 met scherm er bij).
en wat is precies je budjet?
ik heb een goede pc staan, voor 500€ (inclusief 17" flatscreen)
waar je goede games kan op spelen (gta san andreas, ....)
laat me iets weten als je geinteresseert bent
Ik ben niet op dit moment echt op zoek naar een computer maar ik wil weten hoeveel me het gaat kosten als ik er 1 wil. GTA:San Andreas is een goed voorbeeld, zo'n spel spelen zonder dat het soms vast blijft zitten of dat je geen shaduwen bijvoorbeeld kan zien ofzoiets.
de hp's zijn zeer goede computer, ik raad je aan de hp pavilion slimline te kopen maar als je wil gamen zal je betere grafische kaart moeten plaatsen, gaat ook niet zoveel kosten.
hey,
Als het kan dan moet je zelf een systeem in elkaar zetten of laten zetten door vrienden/ familie, op die manier ben je echt veel goedkoper uit en heb je ook precies wat je wilt hebben in je computer.
Enige nadeel is de support, maarrrrr... dr zijn genoeg tutorials op internet te vinden om n goede computer te bouwen en te onderhouden.
Succes
-Frietkot
ik heb ff een samenstelling gemaakt met verschillende prijzen.
| Quote: |
Asus P5W DH Deluxe socket 775 Intel 975X 1066 MHz
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB PCI-E
Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed, 775
Lite-On SHW-16H5S Bulk, Zwart, LightScribe, -R(W) & +R(W) & +R9,
TechSolo TC-70 Zwart, Groen, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, sata |
Laten we zeggen dat je hierbij een beeldscherm, muis en toetsenbord met boxjes nog koopt dan gaat dit je ongeveer 1300 euro kosten bij
http://www.pims-pc-shop.nl/index.php?main_page=index
Als je een iets goedkopere versie wilt is hier de best buyguide van tweakers (de augustus versie)
http://tweakers.net/reviews/632/4
ik denk dat je nu 1100 euro (met een paar aanpassingen) kwijt bent, maar daar kun je makkelijk gta san andreas op spelen.
Deze buyguide is overigens wel van augustus en er is er al 1 van september, maar die is ook weer meteen 2000 euro
Keb een pc met deze uhm. hoe heet het, met dit systeem ofzo, gekocht voor zo'n 1.000 euries:
| Quote: |
Intel P4 3.4Ghz Dual Core
Q-Tec L-MD 350W Black
Asus P5P12 i945p
Intel Pentium 4 D945 3.4Ghz 4MB S775
Maxtor 160 GB 7.200rpm 8mb S-ATA II / 300
BenQ DVD+/- RW DW1670 16x White + Black
Kingston 512MB DDR2 / 533
Logitech Cordless Desktop MX3000
Asus ATI X550Hm/Td PCI express 512/128mb
Assemblage
BenQ 17" TFT FP71G Silver 8ms
Logitech X-210 2.1 Speakerset |
Heb alleen geen idee of het ook goed is voor gamen. Hij's wel snel, en ik kan er alles tegelijk op doen, wat voor mij genoeg is 
Bedankt allemaal ik heb genoeg informatie 
| Lady Elensar wrote: |
Heb alleen geen idee of het ook goed is voor gamen. Hij's wel snel, en ik kan er alles tegelijk op doen, wat voor mij genoeg is :P |
De Radeon X550 is geen echte game hoogvlieger op dit moment.
San Adreas zal ie wel mooi draaien, maar San Adreas was gemaakt voor de PS2.
Dingen zoals Fear & de Nieuwe aankomende games: Unreal, Crysis, zullen een tikkeltje moeilijker gaan[/code]
Het hangt er gewoon echt vanaf welke games je wil spelen, en vooral hoe je die games wil spelen. Als je een game in al zijn grafische pracht wil kunnen bewonderen is een high-end grafische kaart noodzakelijk. Dat zal echter veel geld kosten. Je kan ook met wat minder genoegen nemen, en dan dus een wat mindere grafische kwaliteit hebben (bijvoorbeeld minder schaduwen en andere lichteffecten). Het is uiteindelijk helemaal aan jezelf om een goede balans te vinden.
| redtigris wrote: |
ik heb ff een samenstelling gemaakt met verschillende prijzen.
| Quote: | Asus P5W DH Deluxe socket 775 Intel 975X 1066 MHz
Asus VGA GeForce 7900GS 256 MB PCI-E
Cooler Master EXtreme Power 430 Watt ActivePFC, Zwart, 24-pins
Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed, 775
Lite-On SHW-16H5S Bulk, Zwart, LightScribe, -R(W) & +R(W) & +R9,
TechSolo TC-70 Zwart, Groen, 1 X 80mm , 1 X 120mm
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 80 GB, 7200 Rpm, 8 MB, sata |
Laten we zeggen dat je hierbij een beeldscherm, muis en toetsenbord met boxjes nog koopt dan gaat dit je ongeveer 1300 euro kosten bij
http://www.pims-pc-shop.nl/index.php?main_page=index
Als je een iets goedkopere versie wilt is hier de best buyguide van tweakers (de augustus versie)
http://tweakers.net/reviews/632/4
ik denk dat je nu 1100 euro (met een paar aanpassingen) kwijt bent, maar daar kun je makkelijk gta san andreas op spelen.
Deze buyguide is overigens wel van augustus en er is er al 1 van september, maar die is ook weer meteen 2000 euro |
Ik vind die Pims-PC-shop ietsjes aan de duurdere kant ik zou dan eens een kijkje nemen bijwww.alternate.nl.
En wil je dan nog iets goedkopere pc onderdelen ga dan naar een Duitse Pcwinkel. Die hebben namelijk een lagere BTW
Zo, daar ben ik weer, terug van weggeweest...
Als ik je mag adviseren zou ik je adviseren om ook es op www.cool-prices.nl te kijken, het klinkt heel erg popie-jopie, maar ze staan echt goed bekend. Zie daarvoor ook www.tweakers.net.
Een goede winkel voor een lage prijs. Het wordt thuisbezorgd, zo kunnen ze de kosten laag houden.
Ben er zelf ook mee bekend, niets te klagen!