hebben jullie ook op die vervelende link gedruk waar je en virus krijgt op je PS ik heb daar perongeluk op gesdrukt op me ouwe PC die hardeschijf is helemaal naar de klote toe
ik waarschuw jullie mensen niet op en link druken waar je niet zeker van bent
| SomaQan wrote: |
hebben jullie ook op die vervelende link gedruk waar je en virus krijgt op je PS ik heb daar perongeluk op gesdrukt op me ouwe PC die hardeschijf is helemaal naar de klote toe
ik waarschuw jullie mensen niet op en link druken waar je niet zeker van bent |
Ik druk zoiezo nooit op links waarvan ik niet weet wat het is, ook al van mensen uit me lijst die ik ken...want als het virus is dan zend hij het automatisch en hebben de gebruikers er (meestal) geen benul van.
moet er dan niet eerst een bestand worden gedownload?
En gaat het via MSN of via IE. Heb je wat meer info want niet op een link klikken die je niet vertrouwd kan je zo weinig mee. Als het via IE gaat kan je FF of Opera gaan gebruiken. En als het via MSN gaat kan je mischien auto accepteren optie uitzetten.
| rvec wrote: |
moet er dan niet eerst een bestand worden gedownload?
En gaat het via MSN of via IE. Heb je wat meer info want niet op een link klikken die je niet vertrouwd kan je zo weinig mee. Als het via IE gaat kan je FF of Opera gaan gebruiken. En als het via MSN gaat kan je mischien auto accepteren optie uitzetten. |
het is een link die door de "mensen" uit je lijst naar je gestuurd wordt, maar het is de virus zelf dus die mensen sturen die link helemaal niet dat gaat automatisch, en als je niet erg veel verstand van hebt dan zie je dat een betrouwbaar iemand uit je lijst die link stuurdt dus denk je dat je er gewoon op kan klikken maar helaas sturen hun je niks dat gaat allemaal automatisch als ze paar zinnen typen ofzo (weet niet hoe het precies in zijn werking gaat)
het is idd en link ik kreeg en link van een vriend maar hij was niet online dus drukt der op heb ik gelijk virus op me PC
al mij programa naar de kloote toe nu 
Waarom zou je op een verdachte link klikken?? Vooral als je vriend offline is. Ik snap het niet. Niet zomaar alles vertrouwen want dan gebeuren er rare dingen.
Ook met dingen die gestuurd worden niet zomaar accepteren. Maar dit lijkt me allemaal logisch.
| wanroij wrote: |
Waarom zou je op een verdachte link klikken?? Vooral als je vriend offline is. Ik snap het niet. Niet zomaar alles vertrouwen want dan gebeuren er rare dingen.
Ook met dingen die gestuurd worden niet zomaar accepteren. Maar dit lijkt me allemaal logisch. |
Als ik het wist had ik er ook niet op ge klikt .
Maar ik heb inmiddels al een nieuwe computer gekocht. (maar alles opnieuw installeren was wel k#t ) 
met antivir XP kan je die virus gemakkelijk wegkrijgen,
met andere virusscanners (norton,...) lukt het meestal niet,
maar die virus komt nu niet mer voor omdat het kwam door een veiligheidslek, en dat is ondertussen gedicht.
en ik raad idereen aan geen .pif bestanden te openen, van wie ze ook komen, dat zijn namelijk virusbestanden.
deze virus staat zelfs besproken op de site van het laatste nieuws:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_265607.html?wt.bron=hlnBottomArtikels
| Museobanus wrote: |
met antivir XP kan je die virus gemakkelijk wegkrijgen,
met andere virusscanners (norton,...) lukt het meestal niet,
maar die virus komt nu niet mer voor omdat het kwam door een veiligheidslek, en dat is ondertussen gedicht.
en ik raad idereen aan geen .pif bestanden te openen, van wie ze ook komen, dat zijn namelijk virusbestanden.
deze virus staat zelfs besproken op de site van het laatste nieuws:
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_265607.html?wt.bron=hlnBottomArtikels |
Ik denk niet dat het nu verholpen is, er zijn duizende van zulk soort virussen vriend...ik heb vaak dat mensen links sturen zonder dat ze het weten en het zijn vaak verschillende....vaak chineese/jappanse dus ik zou alsnog uitkijken als ik jullie was...en nee het zijn gewone links geen .pif bestanden voor zover ik weet....
Een goede internet explorer en een goed ingesteld messenger zou eerst altijd vragen of je het bestand (virus) wilt downloaden. Ik heb nog nooit problemen gehad met msn.
Mischien kun je het probleem oplossen door met een online virusscanner te scannen? ad en spyware scanners kunnen ook welis helpen 
ik vond het vrij duidelijk,
ik heb er dus niet op geklikt 
| redtigris wrote: |
Een goede internet explorer en een goed ingesteld messenger zou eerst altijd vragen of je het bestand (virus) wilt downloaden. Ik heb nog nooit problemen gehad met msn.
Mischien kun je het probleem oplossen door met een online virusscanner te scannen? ad en spyware scanners kunnen ook welis helpen  |
Het zijn niet altijd bestanden, soms (meestal) zijn het links bijvoorbeeld: "http://blalloleodiuekel.com/" en als je daar op klikt krijg je zo'n gekke virus. Als jouw MSN dat blocked dan wil ik wel eens weten welke MSN je gebruikt... 
Heb deze link ook al tegengekmen, mja PIF bestanden open ik zowiezo niet...
ik heb dat virus wel gezien maar dat die je hdd kapot maakt wist ik niet
krijgen jullie dat soort links van vrienden dan? leuke vrienden
ik heb nog nooit een viruslink gekregen en ik ken me ook niet voorstellen dat msn ze zelf op de messenger zet :S
| redtigris wrote: |
krijgen jullie dat soort links van vrienden dan? leuke vrienden
ik heb nog nooit een viruslink gekregen en ik ken me ook niet voorstellen dat msn ze zelf op de messenger zet :S |
Je vrienden sturen dit niet en MSN ook niet, WEL het virus.
Dus je vriend kan er niets aandoen als je de link krijgt.
Je moet gewoon nooit zomaar op een link klikken tenzij je weet wat voor link het is. Als iemand via msn mij een link geeft klik ik er nooit op tenzij ik precies weet wat het is. Dat is gewoon iets waar je zelf aan moet denken. Het is meer iets wat je leert door het een keer fout te doen, dus gewoon goed onthouden