|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Waar was jij op 11 september 2001?
Ik verjaarde toen (mijn 9de verjaardag) en ik was dat aan het vieren...
Ik leef wel mee met de familieleden van de slachtoffers van deze ramp...

Ik leef wel mee met de familieleden van de slachtoffers van deze ramp...
Ik was op school, toen ik thuis kwam zei m'n moeder direct dat er een vliegtuig in een hoog gebouw in amerika was gevloegen. We hebben samen tv gekeken en hebben toen gezien hoe de andere vliegtuigen erin zijn gevlogen. Tot in de nacht hebben we naar het nieuws zitten kijken. Er waren steeds nieuwe beelden en feiten.
Ehm, ik was in de scapino.
Daar was ik kleren enzo aan het kopen.
Ik weet het nog heel goed, twee meisjes die voor mij in de rij stonden te wachten voor de kassa om hun kleren te betalen hadden het er over.
De één zei iets in de trant van: "erg hè daar in amerika?".
Ik wist toen nog niet echt waar ze het over hadden, maar goed dat werd later wel duidelijk toen ik thuis kwam.
Apart dat zulke momenten heel goed nog in je geheugen staan, zo weet ik ook nog heel goed wanneer Pim Fortuyn werd neergeschoten door die linkse milieu-activist Volkert van der Graaff.
Ik was toen thuis en liep net de trap op, tot in detail weet ik nog waar ik toen was.
Echt, ongelooflijk...
Daar was ik kleren enzo aan het kopen.
Ik weet het nog heel goed, twee meisjes die voor mij in de rij stonden te wachten voor de kassa om hun kleren te betalen hadden het er over.
De één zei iets in de trant van: "erg hè daar in amerika?".
Ik wist toen nog niet echt waar ze het over hadden, maar goed dat werd later wel duidelijk toen ik thuis kwam.
Apart dat zulke momenten heel goed nog in je geheugen staan, zo weet ik ook nog heel goed wanneer Pim Fortuyn werd neergeschoten door die linkse milieu-activist Volkert van der Graaff.
Ik was toen thuis en liep net de trap op, tot in detail weet ik nog waar ik toen was.
Echt, ongelooflijk...
Zat toen op de schoolbanken... Toen ik thuiskwam hoorde ik het
ik zat toen gewoon op de schoolbanken en toen ik thuis kwam wist ik het nog niet maar om 19:00 wist ik het wel.
Ik was aan het poolen in de flow in delft met een gezellige groene rakker in de mond. Raar gebeuren toen de eerste tower naar beneden kwam, was zo stoned als een garnaal..
school en kwam thuis en zag duizende herhalingen op TV
ik zat thuis lkkr rustig tv te kijken zapte ff naar het nieuws en zag het
I was op school, en toen ik thuis kwam zat mijn moder het nieuws te kijken over de Twin Towers.
ik zat op schooltoen ik thuiskwam hoorde ik het.
Ik was aan het werk bij mn bijbaantje. Ik hoorde het op de radio bij ruud de wild .. Maar ik dacht dat hij weer grapjes maakte maar dat was helaas niet zo..
| dylanm wrote: |
| Ik verjaarde toen (mijn 9de verjaardag) en ik was dat aan het vieren...
Ik leef wel mee met de familieleden van de slachtoffers van deze ramp... |
doe is niet zo hypocriet. Deze aanslag is niks vergeleken de terorostische acties van amerika en haar bondgenoten in Afghanistan en Irak.
ik was gwn buiten maar ik kan nog steeds niet geloven dat het al 5 jaar geleden is gebeurt want de tijd is egt snel gegaan ik kan me de dag nog als gisteren herineren
Ik zat als 13-jarig jongetje alleen thuis, rustig huiswerk te maken en naar de radio te luisteren. Toen ik daar opeens wat hoorde ben ik tv gaan kijken en heb ik zon beetje alles gezien. Het was wel allemaal heel bizar en het duurde wel ff voor ik echt door had hoe erg het was.
ik kwam net van vakantie uit frankrijk terug... dat viel niet mee om de plaatselijke nieuwsberichten in het speed-frans te volgen pas na een tijdje drong de essentie van het verhaal door, maar pas tegen de avond zagen we de eerste beelden ... creepy stuff
Ik zat op school. Bij het wisselen van de lessen, was er plots een grote toestroom naar de mediatheek waar een aantal leraars hadden postgevat. Viavia, sijpelde het nieuws door en werd de hele school op de hoogte gebracht... De omvang werd pas duidelijk wanneer ik terug thuis kwam en de tv aanstak om CNN te volgen...
Greetz
Greetz
op school,
ik wist er niet van tot ik thuis was
ik wist er niet van tot ik thuis was
thuis, k zat eerst lekker op de pc mr toen moest ik da mr ff volge
(was belangrijk) :p
(was belangrijk) :p
Kwma uit school en toen hoorde ik dat er 'helikopter' op een flat was neergestort
. Over understatements gesproknen
. Verder heb ik bijna de hele dag naar het nieuws gekeken.
Ja das erg ja ,,
maar ik ga er niet meer op in ik vindt het erg
Ik weet niet zeker meer of ik toen op school zat, volgens mij was iknet uit en liep ik naar huis.
Normaal was het op het moment dat JIJ juist van school ging of de laatste minuten op schaal aan het spenderen was.
Ik herinner me nog goed dat het gebeurt was en dat mijn ma me voor de TV gezet had en dat ik het niet wouw zien omdat het me niet intreseerde. Kan het nog altijd niet geloven (dat het me toen niet intreseerde)
Ik zit vandaag de dag nog alltijd met de vraag: wie moet ik hier voor haten?
Ik herinner me nog goed dat het gebeurt was en dat mijn ma me voor de TV gezet had en dat ik het niet wouw zien omdat het me niet intreseerde. Kan het nog altijd niet geloven (dat het me toen niet intreseerde)
Ik zit vandaag de dag nog alltijd met de vraag: wie moet ik hier voor haten?
Ik zat op school toen ik thuis was en het nieuws op de tv zag kon ik men ogen niet geloven, normaal ben je zoiets alleen gewend van actiefilms enzo science fiction. Maar het had wel ene impact op mij.
Ik zat lekker thuis van m'n extra uren vrij te genieten.
Toen opeens kwam mijn moeder het vertellen, direct TV aan en overspoeld worden door beelden.
Toen opeens kwam mijn moeder het vertellen, direct TV aan en overspoeld worden door beelden.
Ik kwam thuis van school en toen zat iedereen voor de TV. Pa was thuis gekomen van het werk om daar het nieuws te kunnen zien...
@wim
Ik wist niet dat jij hier ook vertoefde
Groeten,
Arno
@wim
Ik wist niet dat jij hier ook vertoefde
Groeten,
Arno
| geeren wrote: | ||
doe is niet zo hypocriet. Deze aanslag is niks vergeleken de terorostische acties van amerika en haar bondgenoten in Afghanistan en Irak. |
Weet je wel wat hypocriet betekent
11 september... een dag die werkelijk symbool is geworden voor de verandering van de wereld, een dag die symbool is geworden bij het begrip 'terrorisme'.
We hoeven alleen 9/11 maar te noemen, of iedereen ziet dezelfde beelden voor hm. Beelden van rokende torens, beelden van hopeloze mensen.
Waar ik toen was ? Ik kwam uit school, ik weet nog welke vakkan ik als laatste had, en met wie ik mee naar huis gefietst ben, ja, eigenlijk weet ik alles nog van die dag.
op die dag kreeg ik ook een prijs uitgereikt. Voor mij staat die prijs ook nog steeds symbool voor 11 september.
Als ik alles op zou moeten schrijven, waar ik bij 11 september aan (terug)denk, zou dit forum te klein zijn, en daarom doe ik dat ook niet.
We hoeven alleen 9/11 maar te noemen, of iedereen ziet dezelfde beelden voor hm. Beelden van rokende torens, beelden van hopeloze mensen.
Waar ik toen was ? Ik kwam uit school, ik weet nog welke vakkan ik als laatste had, en met wie ik mee naar huis gefietst ben, ja, eigenlijk weet ik alles nog van die dag.
op die dag kreeg ik ook een prijs uitgereikt. Voor mij staat die prijs ook nog steeds symbool voor 11 september.
Als ik alles op zou moeten schrijven, waar ik bij 11 september aan (terug)denk, zou dit forum te klein zijn, en daarom doe ik dat ook niet.
Ik was op school toen het gebeurde, maar een paar minuten kwam ik thuis en zag mijn moeder met open mond naar de televisie staren (en dat doet ze normaal nooit
) Dus ik vroeg me af wat er aan de hand was, ik keek mee op de tv, en hoorde het vreselijke nieuws, sindsdien heb ik wel een ander zicht op arabieren in het algemeen moet ik eerlijk toegeven.
ik was thuis lekker aan het gamen op me playstion 1 toen nog tot dat ik de TV aan deed en twee vliegtuigen zag in dat gebouw vliegen
vond het wel zielig voor die mensen die der in zaten
vond het wel zielig voor die mensen die der in zaten
Ik zat toen op school
toen ik thuis kwam werd ik door m'n moeder die tv aan het kijken was op de hoogte gebracht
ik heb eens gezucht en heb m'n leven verder geleefd
toen ik thuis kwam werd ik door m'n moeder die tv aan het kijken was op de hoogte gebracht
ik heb eens gezucht en heb m'n leven verder geleefd
hhmmm.. het was op een woensdagmiddag toen het gebeurde..
ik zat thuis dat weet ik nog wel..
wek vreemd dat je altijd nog weer waar je was toen er een gebeurenis plaats vond, maar dit is natuurlijk een drama., ik denk dat bush hier wel iets mee te maken heeft want dit is natuurlijk idioot. zo'n vliegtuig zeeft al een uur boven de stad en ze hebbe nog niks door.. dat is gewoon sneu wat die lul allemaal voor olie doet, gewoon effe een toren laten weg blazen stuk of 2000 slachtoffers, neeee maakt nie uit hoor, als ie maar olie het!! verdoomme wat een idioten ook!!
ik zat thuis dat weet ik nog wel..
wek vreemd dat je altijd nog weer waar je was toen er een gebeurenis plaats vond, maar dit is natuurlijk een drama., ik denk dat bush hier wel iets mee te maken heeft want dit is natuurlijk idioot. zo'n vliegtuig zeeft al een uur boven de stad en ze hebbe nog niks door.. dat is gewoon sneu wat die lul allemaal voor olie doet, gewoon effe een toren laten weg blazen stuk of 2000 slachtoffers, neeee maakt nie uit hoor, als ie maar olie het!! verdoomme wat een idioten ook!!
was bij me vriendin aant kijke naar et nieuws
Ik was gwn thuis, we hadden een dagje vrij en ik was aant zappen en ik kwam op het nieuws waar ik net een vliegtuig in een van de torens zag vliegen...
Ik liep door de gangen van de instelling waar ik werkte. Eén van de opvoeders merkte op dat er blijkbaar iets aan de gang was in New York. Er was nog geen toren ingezakt.
De cliënten waren naar de beelden aan het kijken, begrepen ook niet goed wat er aan de gang was, maar dat het erg was was ook voor hen duidelijk.
We hebben dan ook samen, life, gezien hoe de torens naar beneden gingen.
SeekerSorrow
De cliënten waren naar de beelden aan het kijken, begrepen ook niet goed wat er aan de gang was, maar dat het erg was was ook voor hen duidelijk.
We hebben dan ook samen, life, gezien hoe de torens naar beneden gingen.
SeekerSorrow
ik was harp aan het spelen op mijn muziekles.. Toen ik thuis kwam was het eerste wat ik zag: de beelden op tv. Dacht eerst dat het een film was
Maar m'n zus zei al meteen dat dat niet zo was.... 
ik was thuis voor de tv aan ut zappen op 4 zenders was ut op, en tja ik was jong toen dus wist ik niet wat WTC was "Heh verdomme waarom 4 zenders ut zelfde beeld van een gebouw" later kwam me broer tegen me zeggen wat er aan de hand was en toen drong ut langzaam door....ik geloof dat ut was toen 10 min voor dat de 2de vliegtuig erin sloeg
Toen het eerst vliegtuig net ingeslagen was zat ik bij de tandarts in de stoel, ik wist ook niet precies wat het WTC was maar ik weet wel dat m'n tandarts naar z'n collega in de andere behandelkamer riep dat er een vliegtuig in het wtc gevlogen was. Toen ik thuis was vloog het tweede vliegtuig in de andere toren, die beelden vergeet je nooit weer, in 30 minuten wist ik maar al te goed wat het wtc was, met de nadruk op was
Ik zat toen des tijd net op de middelbare en ik hoorde het pas laat in de middag, ik was verbaast hoe het dus kon gaan en waarom het zo ver had kunnen komen! Nog steeds begrijp ik niet waarom ze dagelijks aanslagen plegen in Irak en Afganistan. Eigenlijk vind ik dat we helemaal niet meer met ze moeten praten en onderhandelen maar gewoon negeren en ja als dat wat mensenlevens zal kosten dan zal dat moeten, en als ze dan eenmaal doorhebben dat het geen zin meer heeft dan zullen ze het minder tot niet meer doen denk ik...
lol, ik lag nog steeds te tukken in bed toen het gebeurde
Ik was thuis, het was rond vier uur 's middags, en ik was aan het spelen met een meisje (ik was toen 9 jaar oud, zat in groep 5) en we hadden net thee gedronken denk ik, en ik deed de televisie aan en zag op NL 2 een soort CNN uitzending van het Journaal, echt bloedserieus en steeds weer dat vliegtuig in een van de Twin Towers laten zien. Maar ik lette er niet echt op, want we wilden een video kijken ofzo, dus dat was best wel raar. Ik heb het niet bewust meegemaakt.
Was toen volgens mij de hele dag naar school en was op het moment thuis bezig met huiswerk maken. Werd geroepen en iedereen was ernstig naar de tv aan het kijken, zag er zeker niet goed uit. maar heb eigenlijk niet heel erg meegeleerd. Het is klote dat het zo gegaan is, but life goes on 
Niet hier.. haha
neej ik was op school. Toen ik thuis kwam was me moeder tv aan het kijken en van af dat moment tot s avonds laat zat ik aan de buis gekluisterd.

neej ik was op school. Toen ik thuis kwam was me moeder tv aan het kijken en van af dat moment tot s avonds laat zat ik aan de buis gekluisterd.
Ik was op school, en toen ik thuis kwam was het live bezig op het nieuws, en heb live het 2de vliegtuig gezien die in de toren vloog
ik was op school, in de nammidag had i kthuis de tv opgezet en wist ik meteen wat er gebeurd was,maar zo'n dingen vergeet je natuurlijk niet gauw.
ik twijfel of het op een dinsdag of een woensdag was
ik twijfel of het op een dinsdag of een woensdag was
| charysteos wrote: |
| ik was op school, in de nammidag had i kthuis de tv opgezet en wist ik meteen wat er gebeurd was,maar zo'n dingen vergeet je natuurlijk niet gauw.
ik twijfel of het op een dinsdag of een woensdag was |
Het was een dinsdag, ik weet nog dat ik aardrijkskunde had die dag. Ik zat dus op de schoolbanken toen het gebeurde, toen ik thuiskwam was de televisie aan het spelen en ik dacht dat het een ongeluk was. Weinig geïnformeerd zijn hé, het is iets!
Ik bestuurde het vliegtuig dat in de eerste toren vloog
for a change, haha. Neenee, ook ik bevond me op een plaats waar ik me normaal zou kunnen bevinden: ik vernam het in de auto op weg naar huis...
De volgende morgen een heel gezever op school (godsdienstles natuurlijk, toevallig!), en een hoop gegis omtrent derdewereldoorlogen enzo. Dat maak je niet elke dag mee, he...
De volgende morgen een heel gezever op school (godsdienstles natuurlijk, toevallig!), en een hoop gegis omtrent derdewereldoorlogen enzo. Dat maak je niet elke dag mee, he...
| Vlien wrote: |
| en een hoop gegis omtrent derdewereldoorlogen enzo. Dat maak je niet elke dag mee, he... |
Alhoewel, de war on terrorism... Bepaalde mensen worden er niet gelukkiger van (lees: moslimfundamentalisten.)
Ik had net lekker in Call of Duty wat amerikanen neer geknald, toen ik op een website het nieuws zag. Toen heb ik heel erg vaak naar het nieuws gekeken...
Ik was naar huis aan het fietsen van de middelbare school. Het was toen traditie dat als ik thuis kwam dat ik teletekst opzette om te zien wat er die dag gebeurd was. Maar het journaal was op een ongewoon uur bezig en dan zie je die vliegtuigen de torens doorboren. Een akelig zicht was dat, ik keek echt uit pure ongeloof!
ik kwam uit school toen ik het zag ik dacht dat er een film op stond ofzo echt te ziek voor woorden zo 5 posts 
| Quote: |
| ik kwam uit school toen ik het zag ik dacht dat er een film op stond ofzo echt te ziek voor woorden zo 5 posts |
zo 5 posts?
Alleen vijf berichten is niet voldoende hoor. En verder hoef je dat soort dingen ook niet te melden.
En dan nog iets, gebruik ook liever wat meer interpunctie (punten en komma's). Dit is zwaar irritant lezen.
Ik was op dat moment bij mn opa op verjaardag, ik had wel iets vaags erover gehoord, maar we hadden toen niet de moeite genomen om er naar te kijken, we waren immers de verjaardag van mn opa aan het vieren.
eenmaal thuis aangemonem tog maar de tv aangezet om te zien wat er gebeurd was, na 10 minuten gezitten te hebben vloog er een 2e vliegtuig in de 2e toren (nja die beelden waren toen net beschikbaar). toen ik het zag kon ik mn ogen niet geloven, ik dacht eerst dat het is een grap was, wist niet precies wat ik er van moest denken.
mja dit zijn wel van die dingen die je nooit meer vergeet.
eenmaal thuis aangemonem tog maar de tv aangezet om te zien wat er gebeurd was, na 10 minuten gezitten te hebben vloog er een 2e vliegtuig in de 2e toren (nja die beelden waren toen net beschikbaar). toen ik het zag kon ik mn ogen niet geloven, ik dacht eerst dat het is een grap was, wist niet precies wat ik er van moest denken.
mja dit zijn wel van die dingen die je nooit meer vergeet.
We waren op huwelijksreis in Sicilie
het was slecht weer, het hoogseizoen was gedaan, en er waren enkel nog wat fossielen die rond het zwembad en op de stranden rondliepen...
Dus ipv de ganse dag in bed te knuffelen, keken we dagenlang naar al het nieuws en herhalingen.
Toen we terug naar huis vlogen was er in Zaventem een oorlogssfeertje
Inmiddels is ons huwelijk ook al lang spaak gelopen.
het was slecht weer, het hoogseizoen was gedaan, en er waren enkel nog wat fossielen die rond het zwembad en op de stranden rondliepen...
Dus ipv de ganse dag in bed te knuffelen, keken we dagenlang naar al het nieuws en herhalingen.
Toen we terug naar huis vlogen was er in Zaventem een oorlogssfeertje
Inmiddels is ons huwelijk ook al lang spaak gelopen.
ik kwam naar huis met de wagen van een vakantie in zuid frankrijk. best wel spooky want het duurde wel wat kilometers voor er doordrong wat er nu allemaal aan de hand was - eerst was er nog onzekerheid over of het nu een ongeval was of niet, en het was dan nog in dat hoog-tempo frans-frans.
En dan na een lange rit die ontnuchterende beelden zien; terwijl iedereen al aan zijn honderdertigste herhaling toe was, viel niet mee...
En dan na een lange rit die ontnuchterende beelden zien; terwijl iedereen al aan zijn honderdertigste herhaling toe was, viel niet mee...
| Super,monkey wrote: |
| Ik had net lekker in Call of Duty wat amerikanen neer geknald, toen ik op een website het nieuws zag. Toen heb ik heel erg vaak naar het nieuws gekeken... |
Call of Duty kwam uit in 2003
Wat ik me nog kan herinneren is dat het een dinsdagmiddag was, ik zat alleen thuis een beetje niets te doen en radio te luisteren. Opeens werd er een opmerking gemaakt over iets dat in New York aan de gang zou zijn, toen heb ik meteen de tv aangezet en zag ik net het 2de vliegtuig in de toren vliegen
Ik snap nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren maar er is gewoon niets aan te doen
Ik zat bij een vriend, we zagen het voor het eerst op cnn.
Ivooo
Ivooo
Op school, toen ik thuiskwam direct op tv, raar dat niemand op school het had opgemerkt.
Ik zat op school en daar hoorde we er al wel iets over tijdens Godsdienst les, maar er werd verder niet echt aandacht aan besteed. Vooral toen ik thuiskwam en het nieuws aanstond besefte je het pas en wist je pas goed wat er gebeurd was.
Die dag was ik thuis. Vanaf de eerste crash -toen iedereen nog dacht dat het een ongeluk was- heb ik alles live op CNN gevolgd.
Raar hoe het toen (voor mij) niet zo heel erg leek, en het nu als een van de belangrijkste gebeurtenissen uit de geschiedenig van de verenigde staten (eigenlijk van de wereld) wordt beschouwd.
Raar hoe het toen (voor mij) niet zo heel erg leek, en het nu als een van de belangrijkste gebeurtenissen uit de geschiedenig van de verenigde staten (eigenlijk van de wereld) wordt beschouwd.
ik zat op school, s'avonds vernam ik het en zat ik de hele tijd naar TV te kijken, de volgende dagen werd er over niks anders op school gepraat
:/
:/
Ik zat ook op school. Ik kwam gewoon thuis en daar zat ons pap tv te kijken. Ik vroeg wat er aan de hand was en hij zei, kijk zelf maar ff mee. Toen zag ik 2 torens instorten. Geen prettige belevenis, maar ik denk dat Amerika het best wel zelf uitgelokt heeft. Nu op dit moment is Europa het doelwit, dus mensen, kijk uit.
Ik kwam thuis van school zo'n 5min nadat het eerste vliegtuig zich in een toren had geboord, het tweede vliegtuig heb ik live in het WTC zien vliegen. En de instorting ook natuurlijk.
Zo'n beetje hetzelfde als de persoon boven mij. Ik kwam denk ik net thuis van school, zat toen nog in het zesde leerjaar en ik heb dacht ik ook live het tweede vliegtuig in het WTC zien vliegen én de instorting.
Dat ze er België maar van tussen laten hoe het nu gaat, ik wil geen terroristen
.
Dat ze er België maar van tussen laten hoe het nu gaat, ik wil geen terroristen
Ik kwam thuis .. ( ik was eerst op school )
En toen zat mijn ma naar de tv te kijken .. toen zag ik het ook ..
En toen zat mijn ma naar de tv te kijken .. toen zag ik het ook ..