FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Zonne-energie

BCP88
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie over zonne-energie. Ik moet namelijk als gip (Geintegreerde Proef = eindwerk) de school voorzien van zonneenergie.

Ik zou ook heel graag links hebben naar eindwerken die over zonneenergie gaan als iemand die kan vinden.

Alvast bedankt
James007
Wat heb je zelf al gevonden?
Ivooo
Ik heb vroeger (in groep acht) wel eens een werkstuk gemaakt over schone energie, daar stond ook een hoofdstuk in over Zonne energie.

Maar, wat James007 ook al zegt, er is erg veel informatie over zonne-energie te vinden op internet. Er is zelfs een zonne-energie pagina
(http://zonne-energie.startpagina.nl/) Very Happy

Ivooo
BCP88
Ik heb zelf al veel gevonden op het net, maar ik ben dus vooral op zoek naar eindwerken die al klaar zijn. Die heb ik nog niet gevonden.
Ik bedoel dus wel een gedetailleerd eindwerk, niet iets van 2pagina's van in de lagere school.

(en al bedankt voor de link Ivooo)
Egmond
Hmm, er is inderdaad erg veel achtergrondinformatie te vinden, maar een precieze omschrijving van hoe je die dingen nou neer moet zetten kan je niets vinden. Ik zou denk ik een bedrijf vragen of ze een echte handleiding kunnen sturen.
rvec
Naar de zon moet je ze neerzetten denk ik Confused

Maar heb je al op scholieren pagina's gekeken? en een volledig eindwerk denk ik niet dat je snel zal vinden.
zaima
<mod-edit>Niet boeiend</mod-edit>
geeren
BCP88 wrote:
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie over zonne-energie. Ik moet namelijk als gip (Geintegreerde Proef = eindwerk) de school voorzien van zonneenergie.

Ik zou ook heel graag links hebben naar eindwerken die over zonneenergie gaan als iemand die kan vinden.

Alvast bedankt

Je kan het beste kijken op de websites van het ministerie van mileu en/of economie
shuatee
BCP88 wrote:

Alvast bedankt

Tu delft en nuon bel ze anders of mail ze !
sstteeffaann
ik vind het maar goed dat er zo veel informatie op internet erover te vinde is
het is belangrijk dat we 'schone' engergie hebben Exclamation Exclamation Exclamation

,
sstteeffaann
Yjaxygames
Je moet ze volgens mij naar het zuiden richten, en in de winter verticaler neerzetten dan in de zomer...
joe_nl
Ik heb hiervoor wel eens een profiel/sectorwerkstuk gemaakt, best interessant vind ik.

Wijzelf hebben 24 zonne-panelen op het dak liggen, én een 200 liter zonneboiler.
Eerst hadden we die 'warmwater-plaat' dus liggen, tot we ons achteraf bedachten: wanneer heb je daar nou echt profijt van? In de zomer! Ja, en dan zitten we dus in Frankrijk Cool

Zo'n lekker aantal gewone zonnepanelen is wel grappig trouwens, vooral om te zien hoe de meter terug draait!

Je kunt wellicht ook je onderzoeksgebied verbreden, bijvoorbeeld door water- en windenergie erin op te nemen.
Er zijn een poosje geleden ideëen geweest voor een soort van ronde piramide/spiraal voor op je dak, om zo windenergie om te zetten in groene stroom.
Wellicht is het interessant om te kijken hoe het met die plannen staat, of zouden ze met het onderzoeken daarvan helemaal gekapt zijn omdat er anders teveel 'horizon-vervuiling' zou komen?

Succes met je GIP,
grz. Joe.