FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Adya Classic - kwelling voor oor en brein?

Vlien
Adriaan Van Landschoot, de man achter Dreamlovers en Adrivalan Orchestra, zit niet stil. Zopas pakte hij uit met een nieuw project en dat luistert naar de naam Adya Classic.
Het betere klassieke werk van Mozart of Beethoven? Geef het een hedendaags tintje en het verkoop als zoete broodjes. En die broodjes zullen de komende maanden weer vlot gesmeerd worden want alles wat Van Landschoot doet, werkt.

Gekopieerd van http://www.lobcede.be/muzieka.asp?id=3487.

Hier ben ik weer met mijn maandelijkse portie kritiek, ik zou nog een column kunnen beginnen. De reden waarom ik dit niet post in het muziekforum is - zoals u misschien al had gelezen - dat het een Belgisch project is.
Nou, wie heeft hier al van gehoord? En wie heeft verder misschien al één van de wonderbaarlijk schone tracks gehoord?
Ik wel, en ik vind het je reinste onzin. "Hoe kunnen we klassieke muziek ook door de strot van de gewone man rammen?" Zet er een felle dreun onder en het werkt! 40.000 cd's zijn er al verkocht sinds de release. U zegt dat ik even goed Paris Hilton zou kunnen uitmaken? Wel, dat doe ik niet. Paris heeft het recht een stel popsongs uit te brengen (net als alle andere in eerste instantie onbekende grietjes uit Amerika daartoe het recht hebben). Maar klassieke muziek omvormen tot zo'n hoop "gedzjangel" kan er bij mij niet in. Massa-entertainment is dat. Dansen we binnenkort op fuiven dan op de 41ste symfonie van Mozart? Dacht het niet! Dan begeef ik me naar de muurtjes Laughing
Verder, no offense voor degenen die het wel weten te smaken, hoor. Onze Adriaan behoort gewoon tot de McDonald's van de muziek, en de McDonald's krijg je de wereld ook niet zomaar uit...
James007
Je weet waarom klassieke muziek niet goed verkoopt, en zij weten hoe je het wel moet verkopen. Ik vind het best een goede bewerking, alhoewel het inderdaad een verkrachting van het origineel is. Een normaal liedje is ook maar een stuk goedkope poëtische tekst op een refreintje gekleefd. Opnieuw merken we dat het liedje wel zal scoren, terwijl de toch hoog ingeschatte poëtische teksten van 'bekende' poëten blijft liggen.

Wat zal het worden? Het onaangeraakte origineel, of de populaire doch verkrachtte versie?
James007
Vreemd pseudo-aforisme verwijderd.
dotjuh
Ik heb de CD ook en ik vind het een Prachtige CD!
Echt een aanrader.
Mooi gemaakt.
Vlien
Hmmmmm...
Ik ga niet meer in de strijd, dacht wel dat ik weer zo ongeveer de enige zou zijn en mijn tolerantieniveau omhoog had moeten schroeven, maar... heb jij dan helemaal niet het gevoel: "Phoeh, dit kan ik ook?" Nou, ik wel. Neem gewoon zo'n DJ-computerprogramma van mijn broertje en plant een beat onder een klassiek nummer dat ik van een cd van mijn stiefpa geript heb. Simple as that.
@James: pseudo-aforisme?
James007
@Vlien: Als je het gezien had, had je het wel begrepen. Nu weet ik zelf niet meer wat voor uitspraak er stond. Erg nuttig was ze in ieder geval niet.

Ik kan je zorg terecht begrijpen. Daar tegenover staat wel dat het op zich wel een meerwaarde kan zijn er een beat onder te plakken, maar misschien voel jij dat niet zo aan. Je kunt het langs twee kanten bekijken.
Vlien
Wwwwacht Jamesey, ik snap 'm niet. Ik heb dat bericht toen in kladblok gekopieerd en de tekst lijkt mij identiek aan het bericht dat er nog staat. Of had je het misschien over je eigen antwoord? Zat er een zin met het adjectief "verkrachte" in ofzo? Want als dat zo is, zijn we wel erg preuts he, maar voor zover ik weet had ik dat niet getypt... even naast de kwestie, inderdaad.
James007
Nee ik had een reply van iemand verwijderd. En "verkrachten" is geen verboden woord. Heel nutteloze reacties zijn wel gevaarlijk. Ik heb niets van jou verwijderd hoor. Het was van iemand anders.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.