FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Betalen met IDeal

Als ik op internet koop, betaal ik het liefst met?
Alleen contant, bij afhalen
0%
 0%  [ 0 ]
Credit Card
40%
 40%  [ 2 ]
Paypal
20%
 20%  [ 1 ]
IDeal
0%
 0%  [ 0 ]
Overmaken bank/giro
20%
 20%  [ 1 ]
Onder rembours
20%
 20%  [ 1 ]
Total Votes : 5

Babi
Op nu.nl kom ik volgend bericht tegen:
Webwinkeliers vinden het internetbetaalsysteem iDeal van de vier grote banken te duur. Zij vinden de transactiekosten van zeventig eurocent per betaling die klanten moeten betalen te hoog. Dat blijkt uit een onderzoek onder webwinkeliers door de Universiteit Utrecht. .... Ongeveer dertien procent van alle betalingen via internet gaat momenteel via iDeal.

Ik heb ook een webwinkel waar ik binnenkort wil beginnen met IDeal betalingen. Maar ik vraag me af of er wel genoeg mensen zijn die het handig vinden om hiermee te betalen. Als je wel eens via internet bestelt, met welk systeem betaal je dan het lieftst?
joe_nl
Ikzelf ben een tijdje bezig geweest om een donatie-systeem op te zetten voor een website.
Op een gegeven moment kwam iemand met het idee om hierin ook iDEAL op te nemen. Helaas is dit wegens gebrek aan tijd nog in ontwikkeling, dus ik kan ook nog niet vertellen hoe het loopt.

Mensen met andere ervaringen hiermee wil ik ook graag horen!

Grz. Joe.
traxion
Babi wrote:
Zij vinden de transactiekosten van zeventig eurocent per betaling die klanten moeten betalen te hoog. Dat blijkt uit een onderzoek onder webwinkeliers door de Universiteit Utrecht.

volgens mij is het als koper wel handig om ideal. gewoon lekker makelijk via internetbankieren (niet iedereen heeft dat) dus je hebt een kleinere doelgroep

en die 70 cent die gaan van de prijs af die wordt over gemaakt volgens mij. dus de klant merkt niks van die 70 cent of je moet het duidelijk op de site zetten dat zei die 70 cent extra moeten betalen
Babi
traxion wrote:

volgens mij is het als koper wel handig om ideal. gewoon lekker makelijk via internetbankieren (niet iedereen heeft dat) dus je hebt een kleinere doelgroep

en die 70 cent die gaan van de prijs af die wordt over gemaakt volgens mij. dus de klant merkt niks van die 70 cent of je moet het duidelijk op de site zetten dat zei die 70 cent extra moeten betalen

Volgens mij mag dit laatste dus niet. Aan klanten mag geen geld voor deze dienst gevraagd worden. Het moet 'gratis' zijn. Tuurlijk kan dit geld terugverdiend worden door de produkten wat hoger te maken en dat de klant alsnog het zlef betaald. Maar dat vind ik als verkoper niet zo netjes.
dark inca
Ik heb al een keertje met GIRO betaald (voor mijn harde schijf van 500GB) en deze was maandags betaald en vrijdag krijg ik de HDD al via de Post.

Via Credit Card heb ik ook al betaald, en dat gaat ook vlug.

Dus zolang het secure en snel gaat is alles goed, ook moet het ondersteund zijn door de website, zo is niet elke site vertrouwd met paypal of Ideal.

Zelf heb ik geen paypal account, omdat ik het zelf niet al te veilig vind (er worden regelmatig "Gaten" in gevonden, wat dus wil zeggen dat ze aan je geld kunnen.)

PS IDeal Heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar zo vaak koop ik dan ook niet online.

Maar soms betaal ik ook via mijn bank, Rabobank..maar weet niet of die optie dus dat iDeal ding is.

En dat over dat de winkels het te duur vinden is al oud, ik dacht zelfs dat ze er al mee gestopt waren en er een ander systeem voor in de plaats was gekomen
atleetalie
ik koop vrij weinig via internet maar IDEAL vind ik heel handig, het is snel en werkt net als het systeem van internetbankieren, dus je hoeft niet natedenken. Maar ja als het ten koste van je inkomsten gaat zou ik het niet doen
golles
ik koop altijd mijn beltegoed via IDEAL, bevalt me heel goed, hoef ik niet eerst naar de bezinepomp of supermarkt...
Ik koop eigelijk niet veel online, laatst 2 dingen via marktplaats, dan maak ik gewoon het geld over via internet.

//golles
SlideR.nl
Wat is IDeal eigenlijk. Ik snap niet echt wat het is. Is het een soort chipknip maar dan online?
golles
SlideR.nl wrote:
Wat is IDeal eigenlijk. Ik snap niet echt wat het is. Is het een soort chipknip maar dan online?

Het is gewoon een makkelijke manier op bij webwinkels te betalen. je kan je eigen bank kiezen (niet alle banken werken samen met ideal).
je moet zelf maar op de sit evan ideal rondkijken

http://www.ideal-betalen.nl/index.php?s=watisideal
SlideR.nl
golles wrote:
SlideR.nl wrote:

Het is gewoon een makkelijke manier op bij webwinkels te betalen. je kan je eigen bank kiezen (niet alle banken werken samen met ideal).

Oke bedankt voor de uitleg + link
golles
SlideR.nl wrote:
golles wrote:
SlideR.nl wrote:

Oke bedankt voor de uitleg + link

geen probleem, helpen is goed Razz
Lady Elensar
Als ik via internet betaal is dat altijd Met iDeal. Nog geen problemen mee ondervonden, erg handig. Werkt goed bij mij Smile.
SgtGarcia
Ideal werkt echt prima bij online betalingen. Het is in feite gewoon een overschrijving via internet bankieren, maar dan automatisch uitgevoerd. Je hoeft alleen je inlogcodes en een tan code in te vullen. Het heeft als voordeel dat je betaling meteen verwerkt is, en de bestelling dus eventueel dezelfde dag al verzonden kan worden. Bij een "normale" overschrijving duurt het wel even voor de betaling vewerkt is en moet je dus langer wachten op je bestelling