FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • DIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Aantal vraagjes over functies van DirectAdmin

Duck
Ik snap niets van sommige dingen die je kan doen in DirectAdmin, en ik denk ik vraag het hier maar, want als ik het in het engels vraag is een nog een kans dat ik het niet snap Sad
Hier komen ze:

1.Hoe geef je een subdomain een link waar die naartoe moet?2
2.Installed Perl Modules, wat zijn dat?
3.Hoe maak je een extra FTP account, ik snap niks van FTP management/create FTP account.
4.Frontpage Extensions wat zijn da?
5.Cronjobs, wat is dat?
6.Mime Types, wat is dit?
7.Apache Handlers, en wat is dit?
8.phpmyadmin, en wat is dit?

T is een lange lijst, maarja...k hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.

En moderators als jullie denken dat dit in de frihost support forum moet lock dit niet want als ik dit in het engels vraag snap ik er vast nog niks van want dan krijg ik vast ingewikkelde antwoorden, en mijn engels is niet zo geweldig.
rvec
Duck wrote:

1.Hoe geef je een subdomain een link waar die naartoe moet?

een subdomein gaat voor zover ik weet altijd naar de map in de website folder met dezelfde naam
Duck wrote:

perl modules zijn een soort extra opties, bijvoorbeeld de datum opvragen. Deze zijn voor sommige software nodig.
Duck wrote:

3.Hoe maak je een extra FTP account, ik snap niks van FTP management/create FTP account.

daar was niet zo lang geleden een vraag (en antwoord) over:
Skippers wrote:
het is al gelukt. voor diegene die het ooit ook een keer willen doen de stappen die ik gemaakt heb (met dank aan rvec)

1. Log in op je direct admin
2. ga naar FTP Managment
3. klik op Create FTP account
4. Vul de gegevens in zoals username en wachtwoord
5. Vink nu de optie Ftp account with the root directory as the users name in the public_html directory
6. Klik op create
7. Klaar...

Duck wrote:

Frontpage (programma van microsoft om websites te maken) gaat er vanuit dat er op een webhosting al een aantal standaard afbeelingen en volgens mij ook instellingen klaarstaan, als frontpage extensions aanstaan werkt frontpage goed met je site.
Duck wrote:

5.Cronjobs, wat is dat?

een cronjob is een taak die door linux wordt uitgevoerd, net als bij windows bij taakbeheer (configuratiescherm) te zien is.
Duck wrote:

??? dit kan mischien iemand anders vertellen, wil ik zelf eigenlijk ook wel graag weten.
Duck wrote:

zie vraag 6
Duck wrote:

die weet ik weer wel, phpmyadmin is een interface om eenvoudig mysql te kunnen beheren, mysql is weer een database om gegevens in te kunnen opslaan.
Babi
rvec wrote:
Duck wrote:

1.Hoe geef je een subdomain een link waar die naartoe moet?

een subdomein gaat voor zover ik weet altijd naar de map in de website folder met dezelfde naam
Duck wrote:

perl modules zijn een soort extra opties, bijvoorbeeld de datum opvragen. Deze zijn voor sommige software nodig.
Duck wrote:

daar was niet zo lang geleden een vraag (en antwoord) over:
Skippers wrote:
het is al gelukt. voor diegene die het ooit ook een keer willen doen de stappen die ik gemaakt heb (met dank aan rvec)

1. Log in op je direct admin
2. ga naar FTP Managment
3. klik op Create FTP account
4. Vul de gegevens in zoals username en wachtwoord
5. Vink nu de optie Ftp account with the root directory as the users name in the public_html directory
6. Klik op create
7. Klaar...

Duck wrote:

Frontpage (programma van microsoft om websites te maken) gaat er vanuit dat er op een webhosting al een aantal standaard afbeelingen en volgens mij ook instellingen klaarstaan, als frontpage extensions aanstaan werkt frontpage goed met je site.
Duck wrote:

5.Cronjobs, wat is dat?

een cronjob is een taak die door linux wordt uitgevoerd, net als bij windows bij taakbeheer (configuratiescherm) te zien is.
Duck wrote:

??? dit kan mischien iemand anders vertellen, wil ik zelf eigenlijk ook wel graag weten.
Duck wrote:

zie vraag 6
Duck wrote:

die weet ik weer wel, phpmyadmin is een interface om eenvoudig mysql te kunnen beheren, mysql is weer een database om gegevens in te kunnen opslaan.

MIME staat voor Multipart (Multipurpose) Internet Mail Extention. MIME geeft een webbrowser of een mailbrowser informatie hoe het met een bestand dient om te gaan.

Een Apache Handler is een stukje informatie die een (apache) webserver vertelt hoe het met een bepaald type bestand om moet gaan. Dit stukje informatie wordt bewaard in een configuratie bestand voor de website (httpd.conf).