Ik browse zelf meestal in Firefox, maak bij mijn webknutselwerk bekijk ik mijn resultaten ook in Internet Explorer.
Maar nu doet mijn IE 6.0 vreemd: wanneer ik de source van mijn html-pagina wil bekijken, kan ie geen applicatie vinden om de source te tonen. In de IE opties staat Notepad netjes aangegeven, wanneer ik een TXT-bestand dubbelklik, opent Windows netjes Notepad, dus het IS er wel. Maar IE is de weg kwijt.
In plaats van Notepad opent ie mijn C-schijf een Explorer window. Maakt niet uit of ik t via het context-menu doe of via het View-menu: hij doet t niet.
Iemand een idee?
Heej,
is het niet gewoon mogelijk rechtermuis op de pagina te doen, en dan te klikken op "Bron weergeven"?
In Firefox (die ik zelf ook gebruik over het algemeen) is dat ongeveer hetzelfde, maar dan "Paginabron weergeven".
Ik hoop dat dit helpt, anders denk ik da tje je vraag iets moet verduidelijken.
Groetjes, Joe.
Ik heb die menu-optie inderdaad, maar IE weet geen raad met die opdracht. Wanneer ik die optie kies (of de corresponderende "gewone" optie in het menu View | Beeld), toont IE alleen de rootdirectory van mijn harddisk.
Alsof ie niet weet wat ie ermee aanmoet.
Ik denk dat op de een of andere manier de koppeling tussen die menu-optie en Notepad | Kladblok kaduuk is. Waar dat wordt ingesteld, weet ik niet ...
En als je linksbovenaan klikt op Bestand, staat er dan (als 3e ofzo) "Bewerken met..."?
Bij mij in IE staat daar Bewerken met Kladblok, maar wellicht staat er daar bij jou wat anders of misschien moet je eerst nog een programma kiezen daarvoor.
Ik dacht eerst ook aan Extra > Internet-Opties > Programma's, maar dat HTML-editor bijvoorbeeld heef tniet echt invloed daarop.
Moet ik vanavond thuis kijken.
Ik ben nog niet zo ver dat ik vanaf mijn werkplek mijn laptop thuis in actie kan krijgen. Als ik dat al zou willen...
Hier op kantoor doet ie 't trouwens wel goed: de paginabron wordt met Kladbok getoond. Maar de menu-optie onder Bestand vermeldt Bewerken met Word, en niet met KLadblok. Hier dat een aanwijzing? En zo ja, gunstig of ongunstig?
Thuisgekomen zijnde...
De menu-optie Bewerken in mijn IE is uitgegrijsd. IE weet dus niet hoe ie pagina's moet bewerken. In de opties daarentegen staat Kladbok netjes vermeld. Zal eens kijken of ik 'm kan repareren ...
For the record:
ik heb het probleem kunnen verhelpen door in de Registry te hacken. Daar bleek überhaupt geen editor gedefinieerd te zijn bij IE. Nadat ik een verwijzing naar Notepad had opgenomen, deed IE weer wat ie moest doen.
Vraag niet hoe die verwijzing daar verdwenen is (zal 't zelf wel gedaan hebben), want daarnaar kan ik slechts gissen ...
[closed]
| joe_nl wrote: |
Heej,
is het niet gewoon mogelijk rechtermuis op de pagina te doen, en dan te klikken op "Bron weergeven"?
In Firefox (die ik zelf ook gebruik over het algemeen) is dat ongeveer hetzelfde, maar dan "Paginabron weergeven".
Ik hoop dat dit helpt, anders denk ik da tje je vraag iets moet verduidelijken.
Groetjes, Joe. |
ja dacht ik ook al
Zowel Internet Explorer als Firefox hebben onder het contextmenu inderdaad ook de optie Bron weergeven.
Mijn probleem was niet dat ik niet wist dat die optie bestond, maar dat Internet Explorer niet wist wat ie moest doen als ik die optie activeerde.
En dat kwam omdat in de Registry de vermelding verdwenen was. Nu niet meer.