FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Flitspalen weg in NL

Wat vinden jullie er van?
Goed, was tog nutteloos
65%
 65%  [ 15 ]
Slect hier komen ongelukken van!!
34%
 34%  [ 8 ]
Total Votes : 23

Drodr
Hallo, de regering wil dus erg veel van de 1700 flits palen in nederland weg halen. Dit omdat het geen nut meer heeft, minder angelukken, en autorijdent Nederland zich steeds beter aan de verkeersregels is gaat houden. Wat vinden jullie eigenlijk van deze actie? Ik vind het best wel goed omdat mensen tog altijd flink op de rem gaan staan als ze een flitspaal tegenkomen en mensen trekken zich niks meer van boetes aan.
Gieter
Mmm, er zal waarschijnlijk wel onderzoek gedaan zijn naar dit alvorens ze dit hebben besloten. Misschien is er sprake van gewenning na zoveel jaren flitspalen, zodat men automatisch trager gaat rijden, maar daar weet ik dus niets over. Hopelijk vergist de regering zich niet en hopelijk zal het aantal ongevallen dus ook niet stijgen na het verwijderen van die flitspalen.
Yjaxygames
Ik denk dat het goed is dat er flitspalen weggaan. Dan neemt het vertouwen toe Razz
wietn
Mss wel goed. maar ze gaan dan weer sneller beginnen rijden omdat ze weten dat ze niet geflitst worden en dan gaan ze weer nieuwe zetten zekr :s
Dus weer meer ongevallen ...
James007
Ik vind flitspalen geen oplossing voor ongelukken. Laat de mensen nu toch eens snel rijden waar je in principe snel kán rijden. Leg fietspaden aan die niet vlak tegen de rijvakken van de auto's liggen enzo...
moeslimoen
ik vind ook dat de flitspalen weg moeten. ik vind dat je best harder mag rijden. en doe bordjes met 50km/h vind ik op sommige plaatsen nergens opslaan. want daar kan je best harder rijden.
rvec
De flitspalen gingen weg omdat er minder vaak te hard werd gereden in nederland en veel van die flitspalen stonden op plekken waar vaak een fille staat of op wegen waar je om een andere reden niet (vaak) te hard kan rijden.
Er staan nog altijd veel flitspalen en ook veel auto's van de politie zijn nog met zo'n ding uitgrust dus het zal nog wel even duren voordat je met een gerus hard 200 kan rijden op de nederlandse weg. En warschijnlijk staat alles dan toch al zo vast dat het niet eens meer kan.
fromegame
Aan de ene kant wel goed dat ze weg gaan maar ook weer niet.
Goede is: je kunt nu harder rijden waar het kan, zoals James zei. Maar wie weet rijden mensen nu ook harder op plekken waar het niet kan... zodat er ongelukken komen. Surprised
wimvpetegem
Weghalen kost alleen maar geld...
wanroij
Denk maar niet dat ze niet gaan flitsen als de palen weg zijn. Zometeen moet je nog meer op je hoede zijn voor die listige politie die weer ergens in de berm staat. Flitspalen zullen wel niet genoeg geld in het laadje brengen waardoor ze op andere manieren gaan controleren. Mensen weten vaak de palen te staan of zien ze sneller. Het wordt waarschijnlijk alleen nog maar erger.
Timonator
Belgie wil absoluut niet volgen heb ik gelezen. De nederlanders willend e flitspalen wegdoen omdat de mensen zich beter aan de snelheidsbeperkingen houden dan voorheen. Daarom willen ze er 25% uitzetten. Waarom zoum en de flitspalen uitzetten, als toch iedereen zich houdt aan de snelheidsregels wordt ook niemand meer geflitst. Het is net vor die paar mensen die zich er niet aanhouden.
Babi
Het zal een stuk veiliger worden als er flitspalen worden weggehaald. Hoevaak er niet vlak voor zo'n flitspaal keihard wordt geremd en dat er iemand daarna NOG harder moet remmen, tot het voor de auto daarachter niet meer te halen is.
Dat er weer wat harder gereden zal worden heeft, denk ik, minder ongelukken veroorzaken dan dat de flitspalen blijven staan.
Waar we wel voor moeten uitkijken is dat er geregelder andere controles (Lasergun, mobiele controles) zullen gaan plaatsvinden. Dit zullen meer en meer controles worden waarbij niet meer geflitst wordt (de lasergun dus, maar ook nieuwe digitale methoden om waar te nemen zonder deze flits, een voorbeeld hiervan is de trajectcontrole).
Ik heb al met eigen ogen gezien dat het steeds makkelijker wordt om geen flisters meer in te zetten (inside information). U bent gewaarschuwd!
sstteeffaann
ze plaatsen die flitspalen toch alleen maar om geld te verdienen Confused
het grootste deel van 'veilig rijden' is toch het opletten wat er om je heen
gebeurt. als je dat niet doet:

komen er ongelukken Exclamation

dus niet door alleen het hard rijden en zo, want als er een kind voor je
auto springt of de weg op rent kun je toch niks meer doen.
meschien is het kind niet dood als je minder hard rijd maar als je verkeerd valt heb je ook al weer pech...

groetjezz,
joe_nl
Ik vind het niet erg dat ze worden weggehaald, okeej, te hard rijden is niet goed, maar geflitst worden is simpelweg niet leuk, ik denk dat iedereen dat met me eens zal zijn.

Vaak met verdekt opgestelde dingen, ook bijvoorbeeld die mobiele dingen, gebeurt het dat mensen die op een gegeven moment opmerken en dan spontaan gaan remmen. Ik vraag me af hoeveel mensen daar dan vervolgens niet aan de achterkant opklappen.

Overigens de flitspalen die worden weggehaald zijn de overbodige, meestal waar toch al geen rolletje in zitten en die die regelamtig in de hens worden gestoken. Dat alles bij elkaar zijn ook alleen maar kosten voor de overheid.

Grz. Joe.
Klaw 2
aan de ene kant denk ik zullen mensen gaan harderrijden, maar er werden de hele tijd ook allemaal palen gemold door bijv: pur in het gaatje boven te spuiten, het zet dan uit en molt de hele binnenkant.
Lady Elensar
Laat die palen toch lekker staan. Als de mensen weten dat ze weg zijn gaan ze juist weer harder rijden. Ook al gebeurt dat toch wel.

En het lijkt me niet echt verstandig om ze harder te laten rijden. Als ik soms kijk vanaf m'n werk naar de auto's die op een 80km weg voorbij komen scheuren met een vaart van minstens 100 km per uur.. nee, dat is gewoon gevaarlijk. En dom. Ze rijden ook niet voor niets tegen bomen aan, en de sloot in Razz

Enne Klaw 2, was je dronken ofzo? Razz
Egmond
Hardstikke sonde van al dat geld... Eerst moeten die dure dingen neergezet worden, en nu komen er allemaal dure mannetjes die ze weghalen. En er komen vast weer allemaal andere dure manieren om het verkeer langzamer te laten rijden...
timerecords
Lady Elensar wrote:
Laat die palen toch lekker staan. Als de mensen weten dat ze weg zijn gaan ze juist weer harder rijden. Ook al gebeurt dat toch wel.

En het lijkt me niet echt verstandig om ze harder te laten rijden. Als ik soms kijk vanaf m'n werk naar de auto's die op een 80km weg voorbij komen scheuren met een vaart van minstens 100 km per uur.. nee, dat is gewoon gevaarlijk. En dom. Ze rijden ook niet voor niets tegen bomen aan, en de sloot in Razz

Enne Klaw 2, was je dronken ofzo? Razz

Ze hebben inderdaad onderzoek gedaan en het wordt alleen weg gehaald op plekken waar het kan, en dus niet op plekken waarvan bekendt is dat er hard gereden wordt.

Egmond wrote:

Hardstikke sonde van al dat geld... Eerst moeten die dure dingen neergezet worden, en nu komen er allemaal dure mannetjes die ze weghalen. En er komen vast weer allemaal andere dure manieren om het verkeer langzamer te laten rijden...

Alleen maar NOG beter voor de economie Very Happy het gaat al beter (zeggen ze) en nu gaat het nog beter, meer mensen die aangenomen moeten worden om ze weg te halen, mensen die gebruiken auto's dus benzine wordt gekocht, meer geld voor de overheid en etc etc...denk dat ze heus wel hebben gekeken hoeveel het gaat kosten
Gieter
sstteeffaann wrote:
ze plaatsen die flitspalen toch alleen maar om geld te verdienen Confused
het grootste deel van 'veilig rijden' is toch het opletten wat er om je heen
gebeurt. als je dat niet doet:

komen er ongelukken Exclamation

dus niet door alleen het hard rijden en zo, want als er een kind voor je
auto springt of de weg op rent kun je toch niks meer doen.
meschien is het kind niet dood als je minder hard rijd maar als je verkeerd valt heb je ook al weer pech...

groetjezz,

Er is wel een verschil als je dat kind aanrijdt met 30 per uur en 50 per uur. Of op de autosnelweg, als je iemand raakt met 120 of met 160, groot verschil, want:

Ek = (m.v˛)/2

Snelheidsbeperkingen zijn er niet alleen uit veiligheid, maar ook met betrekking tot het beperken van geluidshinder en uitstoot.
timerecords
Gieter wrote:

Er is wel een verschil als je dat kind aanrijdt met 30 per uur en 50 per uur. Of op de autosnelweg, als je iemand raakt met 120 of met 160, groot verschil, want:

Ek = (m.v˛)/2

Snelheidsbeperkingen zijn er niet alleen uit veiligheid, maar ook met betrekking tot het beperken van geluidshinder en uitstoot.

Daar heb je wel gelijk in ja, als je het zo bekijkt tja dan weet ik het niet..moeilijk, op dat gebied konden ze beter blijven staan..maar daar zouden ze toch ook wel opgelet hebben bij het onderzoeken neem ik aan?
Gieter
Dat zal waarschijnlijk wel goed onderzocht zijn, en mijn post had eigenlijk niet zozeer betrekking op het verdwijnen van flitspalen maar wel op de post van sstteeffaann, die beweerde dat snelheid niet zo'n belangrijke factor is bij ongelukken. En dat flitspalen er alleen zijn voor het geld, dat klopt ook niet: zo'n onbemande flitspaal is permanente controle, dus grotere pakkans en minder hardrijders op dat bepaalde punt (flitspalen zijn dus handig om de zogenaamde zwarte punten veiliger te maken.)
timerecords
Gieter wrote:
Dat zal waarschijnlijk wel goed onderzocht zijn, en mijn post had eigenlijk niet zozeer betrekking op het verdwijnen van flitspalen maar wel op de post van sstteeffaann, die beweerde dat snelheid niet zo'n belangrijke factor is bij ongelukken. En dat flitspalen er alleen zijn voor het geld, dat klopt ook niet: zo'n onbemande flitspaal is permanente controle, dus grotere pakkans en minder hardrijders op dat bepaalde punt (flitspalen zijn dus handig om de zogenaamde zwarte punten veiliger te maken.)

Oo oke excusses voor mijn post dan, en ja op die plaatsen halen ze ze ook niet weg als ik goed gelezen had in een krantenbericht (weet niet meer waar)
the666bbq
flitspalen weg ? dan zullen ze toch gewoon verhuizen naar lokaties waar ze nog niet hebben gestaan, en in het slechtste geval zullen alleen die weg mogen om in één of ander museumpje te staan die niet zoveel opbrachten als degene die wel mogen blijven staan.

in belgië staat er eentje die jaarlijks 2 miljoen euro binnebrengt bij meneer de burgemeester, ik vermoed niet dat die zich zal haasten om die flitspaal te verwijderen ook al duiden de statistieken aan dat de verkeersveiligheid in zijn dorpje is verbeterd want daar gaat het em met de flitspalen toch niet om.
Bengt
Ik ben geen Nederlander. Maar flitspalen blijven zou ik zo zeggen.
Gieter
the666bbq wrote:
in belgië staat er eentje die jaarlijks 2 miljoen euro binnebrengt bij meneer de burgemeester, ik vermoed niet dat die zich zal haasten om die flitspaal te verwijderen ook al duiden de statistieken aan dat de verkeersveiligheid in zijn dorpje is verbeterd want daar gaat het em met de flitspalen toch niet om.

Vraag is: zal de verkeersveiligheid nog altijd hetzelfde blijven als die flitspaal verwijderd wordt?
wanroij
Er komt heus wel iets in de plaats voor die flitskasten. Ze zetten gewoon (net als nu ook gebeurt) auto's in de berm met een camera erin. Dus nog meer op je hoede zijn.
zaima
Een flitspaal is geen goed idee het brengt alleen maar geld op voor de regering en wij zijn er niks mee want de kosten betalen wij van ons belastings geld.
En als de tuftufclub dat hoort zal ze wel niet blij zijn want dan kunnen ze geen flitspalen meer in de fik steken.
geeren
Drodr wrote:
Hallo, de regering wil dus erg veel van de 1700 flits palen in nederland weg halen. Dit omdat het geen nut meer heeft, minder angelukken, en autorijdent Nederland zich steeds beter aan de verkeersregels is gaat houden. Wat vinden jullie eigenlijk van deze actie? Ik vind het best wel goed omdat mensen tog altijd flink op de rem gaan staan als ze een flitspaal tegenkomen en mensen trekken zich niks meer van boetes aan.

Denk je nou echt dat de overheid de flitspalen weg haalt, omdat wij nederlanders beter rijden e.d. De achterliggende reden is hiervoor, dat nederlanders gebruik maken van radardetectors e.d. Om deze allemaal op te sporen is zinloos, daarnaast worden altijd flitspalen gesloopt, dus ja. De overheid heeft veel meer aan de flitspalen uitgegeven, dan ze binnen hebben kunnen halen.

Het laadtje moet gevuld worden. Rolling Eyes
wanroij
zaima wrote:
Een flitspaal is geen goed idee het brengt alleen maar geld op voor de regering en wij zijn er niks mee want de kosten betalen wij van ons belastings geld.
En als de tuftufclub dat hoort zal ze wel niet blij zijn want dan kunnen ze geen flitspalen meer in de fik steken.

Ze zullen wel blij zijn want dan zijn die flitspalen die ze zo haten weg. Maar volgens mij bestaat de tuftufclub ook niet meer.
Babi
De tuftuf club bestaat al zo'n drie jaar niet meer. Ze zijn in Belgie uitgeroepen tot criminele organisatie, maar is in Nederland ook weg. Een vergelijkbare 'organisatie' is te vinden bij www.onzinboetes.nl. Moet je daar maar eens kijken. Cool
Gieter
Belachelijk, een club oprichten om flitspalen te vernielen. De snelheidsbeperkingen zijn bij mijn weten nog altijd er op een democratische manier gekomen, een beter alternatief om niet geflitst te worden is misschien gewoon niet te snel te rijden? As said before, de snelheidsbeperkingen zijn er voor een reden...
Babi
Gieter wrote:
Belachelijk, een club oprichten om flitspalen te vernielen. De snelheidsbeperkingen zijn bij mijn weten nog altijd er op een democratische manier gekomen, een beter alternatief om niet geflitst te worden is misschien gewoon niet te snel te rijden? As said before, de snelheidsbeperkingen zijn er voor een reden...

Voor verkeersveiligheid vind ik het OK. Maar nu wordt het vooral als middel gezien om de politie of gemeentekas te spekken. Vergelijk ook de parkeerboetes: per jaar dient een politieagent een x aantal verkeersboetes te halen. Hier worden de agenten ook op afgerekend.

http://debatplaats.vara.nl/forum/listthreads?gotopage=3&forum=201441 wrote:
De Nederlandse Politiebond (NPB) constateert dat agenten steeds vaker worden afgerekend op het aantal bekeuringen dat zij jaarlijks produceren. Wie niet aan een quotum van 250 bekeuringen voldoet, kan een negatieve beoordeling krijgen, ook al scoort een agent op andere beoordelingscriteria voldoende. In het uiterste geval kan zelfs ontslag worden verleend op basis van ongeschiktheid voor de functie. Het gevolg is dat agenten ‘bonnendagen’ inlassen waarbij de kleinste overtreding al tot een bekeuring leidt.

Ik vind dat echt niet kunnen. Hier is de verkeersveiligheid in ieder geval NIET mee geholpen.
Gieter
Over die dagen verkeersboetes ophalen: die agenten doen gewoon hun werk. Het is de wet, en het is dus hun plicht om die te doen naleven, en indien dat niet gebeurd, mogen er boetes uitgedeeld worden volgens de wet.

Als die club iets aan 'het spijzen van de staatskas' wil doen, is het simpelste dat doen via de democratische weg.
RazzOne
uhm je zegt net wel dat de politieagenten de wet moeten na leven, maar wrom houde ze zelf zich dan niet aan de regels

Vandaag [18-09-06]
ik zit op mijn scooter te wachten voor een stoplicht Politie achtermij keurt ut gras op en rijd voor mij weer de weg op ZONDER ZWAAILICHTEN OF SIRENES oftewel hij breekt de regels

paar uur later ik loop met mun vrienden langs een lange weg bij mij in de buurt YEP Politie rijd harder dan toegestaan hier in de wijk ZONDER SIRENES OF ZWAAILICHTEN

de politie ken mun rug op hun houden zich niet aan verkeerslichten of snelheids limieten dus wrom zouden wij, het volk, het dan wel doen?? politie is niet alles hier in NL nog nooit zoon waardeloze klootzakke meegemaakt als de politie sorry hoor
j0zman
Beetje dilemma. Die flitspalen staan er niet voor niets. Deze flitspalen worden geplaatst op plekken waar men te hard rijd, en vaak ook ongelukken veroorzaken door het harde rijden. Deze flitspalen zullen mensen alleen maar weerhouden (als het goed is) hard te rijden.

Anderzijds haat ik deze flitspalen net als de rest van Nederland. Iedereen rijdt bijv. 80 maar je mag er niet harder dan 60. Jij bent dan de enige die zich houdt aan de max. snelheid. Ik heb geleerd lekker mee te rijden met het overige verkeer. Dan hinderen die flitspalen alleen maar de goede doorstroom van het verkeer. Jammer.
geeren
Motto van Balkenende 3: 'T LAADTJE VULLEN !!!
marocsite
Drodr wrote:

ja klopt boete is meer een vaste laste geworden
Gieter
RazzOne wrote:
uhm je zegt net wel dat de politieagenten de wet moeten na leven, maar wrom houde ze zelf zich dan niet aan de regels

Vandaag [18-09-06]
ik zit op mijn scooter te wachten voor een stoplicht Politie achtermij keurt ut gras op en rijd voor mij weer de weg op ZONDER ZWAAILICHTEN OF SIRENES oftewel hij breekt de regels

paar uur later ik loop met mun vrienden langs een lange weg bij mij in de buurt YEP Politie rijd harder dan toegestaan hier in de wijk ZONDER SIRENES OF ZWAAILICHTEN

de politie ken mun rug op hun houden zich niet aan verkeerslichten of snelheids limieten dus wrom zouden wij, het volk, het dan wel doen?? politie is niet alles hier in NL nog nooit zoon waardeloze klootzakke meegemaakt als de politie sorry hoor

Ook politieagenten moeten de wet naleven, inderdaad. In België is er Comité P, dat toeziet dat de politiediensten in België braaf hun werk doen. In Nederland bestaat er vast ook wel zo'n instelling. Als je wil kan je altijd klacht indienen.

PS: het is niet omdat anderen de wet overtreden dat jij dat ook mag doen.
GamingParadise
Ik vind het goed dat de flitspalen in Nederland weggaan, ze houden toch genoeg controles met die auto op kloetplekken naast de weg dus er verandert eigenlijk niets behalve dat ze bestuurders nog erger willen naaien doordat ze denken:"Oh er zijn toch geen flitspalen dus kan ik wel hard rijden" en dat ze dan toch nog naast de weg staan.
davince
fromegame wrote:
Aan de ene kant wel goed dat ze weg gaan maar ook weer niet.
Goede is: je kunt nu harder rijden waar het kan, zoals James zei. Maar wie weet rijden mensen nu ook harder op plekken waar het niet kan... zodat er ongelukken komen. Surprised

En dat zijn juist de plekken waar ze NIET verwijderd worden, haha
davince
Gieter wrote:
RazzOne wrote:

Vandaag [18-09-06]

Ook politieagenten moeten de wet naleven, inderdaad. In België is er Comité P, dat toeziet dat de politiediensten in België braaf hun werk doen. In Nederland bestaat er vast ook wel zo'n instelling. Als je wil kan je altijd klacht indienen.

PS: het is niet omdat anderen de wet overtreden dat jij dat ook mag doen.

Politie heeft een vrijwaring, alleen voor spoed gaan sirenes aan, inclusief de leuke lampies. Als ze bijvoorbeeld achter iemand aanmoeten, en al is dat maar 10 meter, dan zetten ze inderdaad niet alles aan, maar rijden wel gewoon de stoep op, en ook dat omdat de rest van het verkeer dan geen hinder heeft, want anders zijn er weer anderen die zeggen, flikker die wagen lekker op de stoep dan, i.p.v. stilstaand op de openbare weg.

Politie mag de (regels) overtreden om hun werk goed uit te kunnen voeren, zo is het vastgelegd, en ik denk zelf dat dat wel werkt, en ook niet echt anders zou kunnen.

En buiten dit allemaal om. Onze maatschappij in Nederland, is niet in staat om zonder de politie te kunnen. Alleen het feit al, dat iemand in het openbaar in elkaar getrapt word, en iedereen snel de gordijnen dicht doet, of wegrend,(politie-bellend). En de politie moet dan toch telkens weer, voor dat beetje maandsalaris, de menigte tot bedaren brengen.

Dus ik vind dat de politie meer waardering mag krijgen voor alles wat ze elke dag MOGEN meemaken. En als mensen iets meer en beter elkaar konden respecteren, waren er inderdaad minder politie agenten nodig, en hoefden die ZELF ook minder (regels) te overtreden.
davince
GamingParadise wrote:
Ik vind het goed dat de flitspalen in Nederland weggaan, ze houden toch genoeg controles met die auto op kloetplekken naast de weg dus er verandert eigenlijk niets behalve dat ze bestuurders nog erger willen naaien doordat ze denken:"Oh er zijn toch geen flitspalen dus kan ik wel hard rijden" en dat ze dan toch nog naast de weg staan.

Snelheidslimieten, zouden inderdaad eigenlijk voldoende moeten wezen, maar blijkbaar moet de regering dat laten checken, door agenten in auto`s en flitspalen. Omdat de burger, bijvoorbeeld niet inziet, dat 200 rijden, MET INVOEGEND verkeer, best is riskant kan zijn.

Weet je? Het is zelfs zo,, wanneer er flitspalen worden weggehaald, of controles niet meer gedaan worden, zullen de rolstoel produktie firma`s draaien op volle toeren. Is dat een beter alternatief soms ?
davince
j0zman wrote:
Beetje dilemma. Die flitspalen staan er niet voor niets. Deze flitspalen worden geplaatst op plekken waar men te hard rijd, en vaak ook ongelukken veroorzaken door het harde rijden. Deze flitspalen zullen mensen alleen maar weerhouden (als het goed is) hard te rijden.

Anderzijds haat ik deze flitspalen net als de rest van Nederland. Iedereen rijdt bijv. 80 maar je mag er niet harder dan 60. Jij bent dan de enige die zich houdt aan de max. snelheid. Ik heb geleerd lekker mee te rijden met het overige verkeer. Dan hinderen die flitspalen alleen maar de goede doorstroom van het verkeer. Jammer.

Het komt ook wel is voor, dat ik de A16 op rijd, Feyenoord, en dan rijd het meeste verkeer al 120, moet ik die snelheid aanhouden? Dan doe ik dan nog wel, terwijl ik 100 mag, maar wat doe je als je toch mee wilt gaan in het verkeer, en auto`s rijden 180, omdat er geen palen meer zijn, en geen controles, jij in de auto, met bijvoorbeeld een kinderzitje achterin ? Ga je mee, of rij je dan toch netje`s 100 ? Dat kan dan al niet meer, want anders ben JIJ een gevaar voor de rest.
CreepingD
Flitspalen mogen blijven, om te voorkomen dat sommige gekken zichzelf en anderen in gevaar brengen door te snel (als in gevaarlijk snel) te rijden.

Wat ze wel zouden mogen doen is op sommige plaatsen de maximum snelheden verhogen (ik ken genoeg wegen waar je maar 70 mag, maar eigelijk gemakkelijk 100+ zou kunnen doen, zonder een gevaar te zijn)