FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

afmelden

moeslimoen
Mijn buurjongen heeft een pentium 2.
Hij heeft er windows xp proffesional op geïnstaleerd.
Als hij de computer afsluit staat er dat de computer zelf uit gaat, maar hij gaat niet uit. Dus vraagde hij of ik het wist om temaken. maar ik weet het niet.

Kan mij iemand uitleggen hoe ik dit kan oplossen.
RoomRooz
Zou hij dan misschien zich eerst moeten afmelden met het account waarop hij steeds inlogt, en daarna pas afsluiten? Ik zelf hem SP 2 en dan Windows XP Home, en ik log steeds in op het administratoraccount zegmaar, maar als ik dan in de mappen op m'n C-schijf ga kijken, dan is het zo dat dat account gewoon 'gebruiker' heet, waarschijnlijk door het computerbedrijf gemaakt. Staat het niet in de handleiding (als die er tenminste bij zat)? En logt hij in op een apart account dat hij heeft gemaakt (bijvoorbeeld 'Naam'), of is het gewoon dat hij de computer aanzet en dat hij dan zomaar opstart, doordat er gewoon maar 1 account opzit (het administratoraccount, om het zo maar even te noemen)? En anders: succes ermee! Wink
rvec
Er is denk ik een proces wat dan niet wil afsluiten, welke het is zou ik niet weten maar ik heb het 1x gehad met services.exe kijk eens of dat proces 99%cpu gebruikt in taakbeheer, zo kwam ik er achter dat het dat proces was.

De enige oplossing bij ons was een hardwarematige harde restet (volgens HP helpdesk)

1. zet de computer uit en haal alle kaberls eruit (ook muis toetsenbord enz.)
2. wacht 20 uur
3. druk elk half uur de powerknop 15 sec. in maar laat alle kabels eruit
4. doe dit 4 uur lang
5. doe alle kabels behalve de powekabel er weer in en druk 2 keer 15 sec op de powerknop, tussen de 2x drukken moet weer een half uur zitten
6. doe de powerkabel erin en doe de computer aan
timerecords
rvec wrote:

Er is denk ik een proces wat dan niet wil afsluiten, welke het is zou ik niet weten maar ik heb het 1x gehad met services.exe kijk eens of dat proces 99%cpu gebruikt in taakbeheer, zo kwam ik er achter dat het dat proces was.

Klopt volgens mij ja, ik weet ook niet echt wat het probleem is, misschien ff op google zoeken? Kan je bijna altijd wel antwoordt vinden.

rvec wrote:

2. wacht 20 uur
4. doe dit 4 uur lang
5. doe alle kabels behalve de powekabel er weer in en druk 2 keer 15 sec op de powerknop, tussen de 2x drukken moet weer een half uur zitten

Lijkt me pure onzin, wat heeft het voor nut als je de powerknop indrukt terwijl stroomkabel eruit ligt???! Heeft het bij jouw echt geholpen, zoja vreemde zaak dan...
Yjaxygames
timerecords wrote:

rvec wrote:

2. wacht 20 uur
4. doe dit 4 uur lang

Lijkt me pure onzin, wat heeft het voor nut als je de powerknop indrukt terwijl stroomkabel eruit ligt???! Heeft het bij jouw echt geholpen, zoja vreemde zaak dan...

Hij zegt erbij dat het volgens de HP helpdesk zo moet, en ik denk niet dat ze zoiets verzinnen.
moeslimoen
wat ik zeg is volgens mij bij elke pentium 2.
wanroij
Heb ik ook gehad met mn oude computer..
traxion
Yjaxygames wrote:
timerecords wrote:

rvec wrote:

2. wacht 20 uur
4. doe dit 4 uur lang

Hij zegt erbij dat het volgens de HP helpdesk zo moet, en ik denk niet dat ze zoiets verzinnen.

uhm ik zeg LOL

dit kan toch niet

als de stroom er 20 uur af is en dan moet je 4 uur elke 15 sec de powerknop inhouden.

dat is gewoon een domme gast die dit heeft verzonnen
moeslimoen
wat had je er toen mee gedaan.
wanroij
moeslimoen wrote:
wat had je er toen mee gedaan.

Wie ik?
Ik niets, gewoon steeds afsluiten en daarna knopje induwen. En later een nieuwe betere computer gekocht ghe. Cool
moeslimoen
maar dat is niet de oplossing die ik zoek.
rvec
het heeft wel geholpen, en het klopt wel want door de power knop in te drukken kan de stroom weg lopen. In de voeding zit een lampje (led) deze zorgd er gewoonlijk voor dat er geen spanning meer op de computer staat. Bij mij was er een electrode ofzo verkeerd gespannen en die wou niet leeglopen (ik zoek de mail zo nog wel op). Door 24 uur te wachten en de power knop steeds in te drukken kon hij langzaam herstellen en door de hele computer heen lopen (en bij de led komen).
moeslimoen
ok. maar ik bedoel, dat bij windows 98 wel zelf uitgaat, maar bij windows xp gaat hij niet zelf uit pas als ik 10 seconde in de power knop druk.
Museobanus
moeslimoen wrote:
ok. maar ik bedoel, dat bij windows 98 wel zelf uitgaat, maar bij windows xp gaat hij niet zelf uit pas als ik 10 seconde in de power knop druk.

dat heb ik ook gehad toen ik mijn oudere upgrade van windows millenium naar windonws xp, iemand aan wie ik dan mijn nieuwe pc heb gekocht zei me dat dat normaal is, iets dat de computer te oud is om windows xp zelf te laten afsluiten. Hij heeft me ook gezegt hoe je dat kan verhelpen, maar dat weet ik niet meer, srry
moeslimoen
kun je dat aan hem vragen. misschien weet hij het nog wel.
moeslimoen
heeft nou niemand hier een oplosing voor. ik heb ook voor mij neefje gedaan en daar gaat het precies hetzelfde. als je xp op installeerd dan kan hij niet helemaal zelf uit. als je afsluit dan op het laatst staat er dat je de computer uit kan zetten. dan moet je tien seconden in de aan uit knop drukken voordat hij uitgaat. is er geen oplossing zodat hij zelf uitgaat.

alvast bedankt.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.