FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

savetoby.com

wimvpetegem
Ik weet niet of er mensen zijn die deze website al eens gezien hebben, maar als je een slechte dag hebt en je wilt dat niet zo houden is het zeker een aanrader om op www.savetoby.com een kijkje te nemen.
Tis een hilarische site over een konijn genaamd Toby, dit konijn is van een tweetal studenten uit Amerika.
Deze twee studenten hebben een tijd geleden deze website opgezet met daarop het bericht dat ze het konijntje Toby de 30ste van de maand juni zouden gaan opeten.
Ze plaatste foto's van het lieve dier maar ook recepten die ze zouden kunnen gebruiken bij het klaarmaken van het konijn.
Ze zeiden er ook bij dat wanneer er 50.000 dollar werd overgemaakt in totaal op kun PayPal-account dat ze er van zouden afzien, en het dier dus niet op zouden eten.

Nou dit bracht natuurlijk veel onrust in het dieren-liefhebber-wereldje.
Dit zorgde er voor dat de twee studenten vele hate-mails naar hun hoofd kregen geslingerd (deel er van is te lezen in het "updates" gedeelte van de website).
Ze kregen zelfs nationale media aandacht en hebben onder andere msnbc een interview gegeven.
Hieruit bleek dat ze echt van plan waren het dier te gaan eten.
Op het eerste gezicht leek het namelijk allemaal maar een loze hoax.

Het was echt prachtig om te zien hoe al die konijn-vertroetelaars hier over struikelden.
Overigens waren de twee studenten helemaal niet illigaal bezig, het opeten van je konijn is niet illigaal.
En donaties vragen ook niet.

Al met al: een hilarische website Wink
wietn
is wel hilarisch ja :p, der zijn zo van die mensen die veel zouden doneren om een konijn te redden ...
RoomRooz
Geweldig concept hebben ze bedacht. Ook een geweldige studentenstunt om het zo maar te noemen. Zou het een weddenschap zijn geweest Razz . Wel zielig voor het konijn, maar hij is nu gered. Next! Wink
Gieter
Geld verdienen via Internet zonder er ook maar iets noemenswaardigs voor te doen komt steeds meer voor, bijvoorbeeld: http://ikwileenapple.web-log.nl/ Dit is een site van een meisje dat een Apple wil en simpelweg vraagt dat bezoekers geld storten. Confused En in 'onze tijd' gingen we daar nog voor gaan werken...
RoomRooz
Jaaa! Ik wil ook een Apple! Maar goed, dit is ZOOO dom! DAt doe je toch niet? Misbruik van internet.... Hmmm.
redtigris
ik zou het geen misbruik willen noemen Cool
De mensen kunnen zelf bepalen of ze naar zo een website gaan en of ze bereid zijn er geld aan te geven.
wietn
redtigris wrote:
ik zou het geen misbruik willen noemen Cool
De mensen kunnen zelf bepalen of ze naar zo een website gaan en of ze bereid zijn er geld aan te geven.

Maar waarom geef je dan je geld aan zoiets Confused Aan iemand die niet in geldproblemen zit... Geef dan je geld aan een goed doel ofzo, maar niet aan dit Exclamation
RoomRooz
Er was ook eens een vrouw en die ging naar New York en wilde bij de upperclass horen dus kocht Versace, D&G, etcetera. En toen kwam ze diep in de schulden en werd ze op een gegeven moment ook nog eens ontslagen. Toen startte ze een website. Ze dacht, als iedereen mij 1 dollar wil geven, dan zou ik nu van mijn schulden verlost zijn. En dat was dan ook het concept. Mensen vanover de hele wereld gaven geld, sommigen wilden dat ze naaktfoto's van zichzelf op haar website plaatste voordat ze geld zouden storten. In ieder geval is zij nu van haar schulden af (het was een of ander succesverhaal namelijk) maar wat ik me nu wel afvraag is hoe je hosting en een .com domein kan betalen als je letterlijk aan de grond zit en niks meer hebt?
wietn
RoomRooz wrote:
Er was ook eens een vrouw en die ging naar New York en wilde bij de upperclass horen dus kocht Versace, D&G, etcetera. En toen kwam ze diep in de schulden en werd ze op een gegeven moment ook nog eens ontslagen. Toen startte ze een website. Ze dacht, als iedereen mij 1 dollar wil geven, dan zou ik nu van mijn schulden verlost zijn. En dat was dan ook het concept. Mensen vanover de hele wereld gaven geld, sommigen wilden dat ze naaktfoto's van zichzelf op haar website plaatste voordat ze geld zouden storten. In ieder geval is zij nu van haar schulden af (het was een of ander succesverhaal namelijk) maar wat ik me nu wel afvraag is hoe je hosting en een .com domein kan betalen als je letterlijk aan de grond zit en niks meer hebt?

Mss een sponsor Question
RoomRooz
Ja, zou kunnen. Had ik nog niet aan gedacht Smile .
Babi
Kijken welk afrikaans kind het eerst z'n olifant gaat opeten Wink
RoomRooz
Haha, ja, daar zou je een sport van kunnen maken. Kijken wat voor gekke sites met nog apartere concepten nu weer uit de grond ploppen. Trouwens, Paris Hilton is haar eigen concept, volgens mij. Maar da's offtopic, excusez-moi. Wink
Babi
Quote:

Handig hoor, zo aan je punten te komen. Gewoon even een oudere post kopieren. Wat is daar het doel van?
RoomRooz
Ach ja, lekker origineel. Laten we elkaars posts gaan kopiëren. Wordt het forum zo veelzijdig van.
kansloos
Quote:
Maar waarom geef je dan je geld aan zoiets :? Aan iemand die niet in geldproblemen zit... Geef dan je geld aan een goed doel ofzo, maar niet aan dit :!:

Er zijn altijd dierenliefhebbers die het heel zielig vinden...
Een beetje raar in de kop zijn...
En ach de rest gaat vanzelf...[/quote]
RoomRooz
Ja, ik zou ook eerder geld aan een goed doel geven (bijvoorbeeld WNF, dat is tenminste voor beschermde diersoorten) dan aan mensen die het puur om het geld doen. En dan heb je ook nog kans dat het een studentengrap is en waar ach, toevallig ook nog geld mee wordt verdiend. Zielig, hoor. En hetzelfde met degene die een Apple wil. Ga werken, ga sparen, en ga niet zo'n nutteloze website maken. Ik spaar ook altijd, heb alleen nooit een doel voor ogen, en dat kan altijd nog van pas komen. Toch raar hoe de mensen op zo'n geldophaal-website reageren. Als je langs de deuren zou gaan, zouden ze zeggen dat je een schooier was (dat vinden de mensen al met Sint-Maarten, dat vind ik zo stom, het is gewoon een leuke traditie (al doe ik het zelf niet meer)). Maar goed. De mensen doen wel meer gekke dingen... zoals posts kopieëren...
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.