FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Domeinnaam

jbowie
Vergeef me mijn gebrek aan kennis, ben nieuw hier, maar klopt het dat als je gebruik wil maken van de hier aangeboden gratis webruimte (na voldoende postings, punten enz...), je nog niet moet beschikken over een reeds bestaande domeinnaam?

Ik dacht uit de stickies (en uit de topics hier op het forum) begrepen te hebben dat je een domeinnaam kunt aanmaken zoals bvb "naam.frih.net"!

Alvast bedankt !
Bondings
jbowie wrote:
Ik dacht uit de stickies (en uit de topics hier op het forum) begrepen te hebben dat je een domeinnaam kunt aanmaken zoals bvb "naam.frih.net"!

Ja, je krijgt er inderdaad een dergelijke. Je eigen domeinnaam mag je natuurlijk ook gebruiken.
jbowie
Bedankt voor de snelle reply Very Happy
jbowie
Toch nog een vraagje : wanneer ik ga kijken bij mijn account, zie ik dat ik een aavraag mag doen voor de webruimte, maar enkel kan vragen voor server 2.

Heeft deze beperkingen t.o.v. server 1? Is het beter om nog wat te wachten om de aanvraag te doen?
Bondings
jbowie wrote:
Toch nog een vraagje : wanneer ik ga kijken bij mijn account, zie ik dat ik een aavraag mag doen voor de webruimte, maar enkel kan vragen voor server 2.

Heeft deze beperkingen t.o.v. server 1? Is het beter om nog wat te wachten om de aanvraag te doen?

Het staat al bijna een jaar op server 2. Binnenkort (volgende maand) gaat het waarschijnlijk server 3/4 zijn. Voor het gemak laten we alleen requests toe voor 1 server tegelijk (ook omdat de server vol is). Er is dus geen echte reden om te wachten. Wink
Yjaxygames
Maken de nieuwe servers gebruik van Cpanel of DirectAdmin?
justin25514
k hoop op direct admin omdat die fijner te gebruiken is !
RoomRooz
Direct Admin bevalt me goed, Cpanel heb ik nog nooit gebruikt. Maar ja, als je nu een website hebt op bijvoorbeeld server 2, dan zul je wel Direct Admin houden, denk ik?
dark inca
Ik denk niet dat ze van plan zijn cPanel te gebruiken, ik heb persoonlijk liever cPanel, maar omwille van prijs etc zullen ze dat niet meer gebruiken.

Maar Bondings als er een gaatje is op server 1 mag je me altijd verplaatsen Razz
RoomRooz
Op de homepage van FriHost staat ook dat ze gebruik maken van Direct Admin, dus ik denk dat het goed bevalt en dat ze zeker niet van plan zijn dat te veranderen. Wel veel gedoe, nieuwe servers erbij, lijkt me. Maar het is natuurlijk wel weer beter voor Frihost! Razz
Yjaxygames
Maar met Cpanel kun je dingen automatisch installeren, zoals PhpBB. Met directadmin is het eerst downloaden, extracten, enzo.
Bengt
Yjaxygames wrote:
Maar met Cpanel kun je dingen automatisch installeren, zoals PhpBB. Met directadmin is het eerst downloaden, extracten, enzo.

dat is een van de grote voordelen;
desalniettemin ben ik zeer tevreden van directadmin Smile
RoomRooz
Ach ja, ik heb nooit anders ervaren. Dan heeft Cpanel toch ook zeker zijn voordelen. Maar toch, op het forum kun je genoeg hulp krijgen bij het installeren van zo'n phpBBforum. Ach ja.
Gieter
Ik heb ook nog een andere website die gebruikt maakt van Cpanel, en eerlijk gezegd installeer ik nooit programma's via Fantastico of wat dan ook omdat die versies meestal ietsje verouderd zijn of omdat je met een gewone installatie meer controle hebt over het proces (databases, etc.) dan via Fantastico. Ik ben ook heel tevreden over Direct Admin hier.
rvec
cpanel heb ik ook even uitgeprobeerd op een andere host, maar ik vind directadmin toch beter werken. Al zal het voor veel mensen makkelijker zijn om fantastico te gebruiken doe ik het ook liever handmatig.
mrbosnia
Dat zal mischien wel beter werken voor jezelf ..
maar meer zal het niet helpen

Www.Network-Shop.tk Template nu te koop.
timerecords
Ik heb cPanel tijdje gebruikt op school en nu DirectAdmin hier...ik merk niet echt verschillen, behalve de lay-out om zo maar even te zeggen, maar komt denk ik ook doordat ik beide niet lang genoeg gebruikt heb.

Kan iemand misschien vertellen wat de (grote) verschillen zijn bij beide, zowel postieve als negatieve?
Yjaxygames
We gaan wel heel erg off topic hier he Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.