Ik ben naast het computeren ook erg fan van bordspellen. Vooral Kolonisten van Catan, Carcassonne en Union Pacific vind ik erg leuk. Spelen jullie ook wel eens bordspellen en zo ja, welke?
Bordspellen
Voor een goed spelletje Risk ben ik altijd wel te vinden. Bij de meer traditionele dingen vind ik een partijtje schaak heel fijn.
Ja, bordspellen zijn altijd wel leuk en gezellig om te spelen met een groepje vrienden. Zelf vind ik monopoly, kolonisten van catan en risk erg leuk om te spelen 
Ik ben enig kind, en mijn ouders haten dat soort spelletjes, dus ik heb het nooit kunnen doen.
Ik vind dammen wel leuk, schaken lijkt me ook erg hard maar dat kan ik niet
komt misschien nog wel in de verre toekomst..
Dammen (lkkr makkelijk :p ), monopoly en risk zijn mijn favo bordspellen.
Vroeger ook nog schaken, maar ben de regels enzo vergeten, dus speel ik het ook niet meer
Vroeger ook nog schaken, maar ben de regels enzo vergeten, dus speel ik het ook niet meer
Ik speel veel bordspellen Carcasonne is inderdaad erg leuk, maar ik speel ook Cluedo, Monopoly, Risk, veel spellen waar je vragen moet beantwoorden, zoals Triviant, Party & Co, Pictionary (vind ik erg leuk).
De kolonisten van Catan is inderdaad een erg leuk spel. Maar Monopoly vind ik ook erg leuk, de leukste editie vind ik de Beurseditie.
verder ben ik voor een potje stratego of dammen ook wel te porren
SBrian
verder ben ik voor een potje stratego of dammen ook wel te porren
SBrian
Heej, beurseditie vind ik ook het leukst! En daarnaast gewoon de ouderwetse monopoly met de kalverstraat enzo 
Owh, Trivial persuit en Cluedo had ik zelfs nog niet aan gedacht. Zo met een groepje vrienden op een avond is dat ook wel sfeer.
Soms ben ik wel een slechte verliezer
Soms ben ik wel een slechte verliezer
Je zou Cluedo ook eens online moeten kunnen spelen. Je kunt wel Kolonisten en Carcassonne online spelen, maar Cluedo ben ik nog niet tegengekomen. Weet iemand waar dat wel kan?
| James007 wrote: |
| Ik ben enig kind, en mijn ouders haten dat soort spelletjes, dus ik heb het nooit kunnen doen. |
Zo zie je maar dat enig kind zijn ook wel zijn nadelen heeft (snik), maar het heeft ook wel zo zijn voordelen : nooit van die vervelende spelletjes hoeven te spelen bvb
Gelukkig kan je deze spelletjes ook zonder jouw ouders spelen!
Heb nu ook RushHour gespeeld. Das verslavend! Moet je je rode autootje van een parkeerplaats zien te rijden, maar er staan ook nog andere auto's op. Deze mag je alleen voor of achteruit schuiven. Kent iemand Rush Hour?
Ik speel ook het liefst monopoly (gewoon of beurseditie) en risk.
Heel af en toe ook wel eens een potje schaak.
Heel af en toe ook wel eens een potje schaak.
Je zou Cluedo ook eens online moeten kunnen spelen. Je kunt wel Kolonisten en Carcassonne online spelen, maar Cluedo ben ik nog niet tegengekomen. Weet iemand waar dat wel kan?
Dat is zeker dikk
Dat is zeker dikk
ik vind bordspelle saai!!!
ik moet vaak met mijn zusje, omdat zij anders gaat huile
ZOOOO SAAI
(
srry)
ik vind computer spellen veel leuker...
vooral runescape
groetjezzz,
sstteeffaann
ik moet vaak met mijn zusje, omdat zij anders gaat huile
ZOOOO SAAI
ik vind computer spellen veel leuker...
vooral runescape
groetjezzz,
sstteeffaann
Oude bordspellen zijn wel oke. Zoals Monopolie en zo 
| Babi wrote: |
| Heb nu ook RushHour gespeeld. Das verslavend! Moet je je rode autootje van een parkeerplaats zien te rijden, maar er staan ook nog andere auto's op. Deze mag je alleen voor of achteruit schuiven. Kent iemand Rush Hour? |
Ja ik ken dat spel, is inderdaad verslavend, maar irritant als het te moeilijk word.
gansebord zo saai, de kleine uk (men broertje) vind het leuk.
moet het altijd met hem spelen, gemiddeld doe ik het 3 keer per dag!
mja monopoly beurseditie is wel leuk (prutsen met dat pctje
)
verder zijn shaken, stratego, en rushour (hoogst irritant) wel leuk.
[edit]oh ja @timerecords: koop een shaakset krijg je de regels erbij.[/edit]
moet het altijd met hem spelen, gemiddeld doe ik het 3 keer per dag!
mja monopoly beurseditie is wel leuk (prutsen met dat pctje
verder zijn shaken, stratego, en rushour (hoogst irritant) wel leuk.
[edit]oh ja @timerecords: koop een shaakset krijg je de regels erbij.[/edit]
Borspellen bin saai je.. gaa gewoon achter dien pc sitte en doe je je mot doen! geld verdiene
Bordspellen doe ik vrijwel nooit meer, behalve op een gezellig familieavondje waar ik ongeveer verplicht ben om mee te spelen. Ook tijdens een vakantie in een ongeciviliseerd land kan het natuurlijk leuk zijn. voor de rest vind ik het op de pc toch een stukje beter/makkelijker
Ik hou vooral van schaken, dammen,...
Maar voor Risk of Monopoly ben ik soms ook wel te vinden.
Maar voor Risk of Monopoly ben ik soms ook wel te vinden.
| sstteeffaann wrote: |
| ik vind bordspelle saai!!!
ik moet vaak met mijn zusje, omdat zij anders gaat huile ZOOOO SAAI ik vind computer spellen veel leuker... vooral runescape groetjezzz, sstteeffaann |
Ik weet echt niet wat jullie zo leuk vinden aan Runescape...
Ik vind het saai.
Het enige goeie eraan is dat het gratis is...
| Ik ben naast het computeren ook erg fan van bordspellen. Vooral Kolonisten van Catan, Carcassonne en Union Pacific vind ik erg leuk. Spelen jullie ook wel eens bordspellen en zo ja, welke? |
ik vind schaken wel leuk maar kom er nooit aan toe om dat echt te spelen
Hmm, ja, af en toe een borspelletje is erg leuk! Normaal kom ik er eigenlijk niet echt aan toe, maar in de vakantie doe ik regelmatig een spelletje. Vooral Colonisten van Catan en Risk vind ik erg leuk.
Weet iemand eigenlijk of al die uitbreidingen van Colonisten een beetje leuk zijn? Het lijkt me erg cool om op meerdere eilandjes en met 6 spelers te spelen, maar ik vraag me af of zo'n uitbreiding niet gewoon geldklopperij is ....
Weet iemand eigenlijk of al die uitbreidingen van Colonisten een beetje leuk zijn? Het lijkt me erg cool om op meerdere eilandjes en met 6 spelers te spelen, maar ik vraag me af of zo'n uitbreiding niet gewoon geldklopperij is ....
De Zeevaarders vind ik leuk, maar vooral de Steden en Ridders uitbreiding is erg leuk. Ik vind dit geen geldklopperij hoor. Je moet hem dan ook niet bij Bart Smit kopen, maar via internet. Ik heb hem bij de Cavalier gekocht (http://www.decavalier.nl/winkel/product_info.php?cPath=23&products_id=172) voor 27,95. Bij Bart was ie al 5 euro duurder. Dat scheelt dan toch wel.
Bij Steden en Ridders komen er extra kaartjes bij, de handelswaren, waar je mee kan gaan zieken. Ook heb je last van de zeerover. Naast de struikrover in het gewone spel, moet je (met zn allen) zorgen dat je je Steden met je Ridders gaat verdedigen. Je kunt op deze manier ook je steden verliezen. Het is een stuk leuker dan het basisspel alleen. Een online versie kun je spelen op www.xplorers.nl. Hier kun je ook het basisspel spelen.
Bij Steden en Ridders komen er extra kaartjes bij, de handelswaren, waar je mee kan gaan zieken. Ook heb je last van de zeerover. Naast de struikrover in het gewone spel, moet je (met zn allen) zorgen dat je je Steden met je Ridders gaat verdedigen. Je kunt op deze manier ook je steden verliezen. Het is een stuk leuker dan het basisspel alleen. Een online versie kun je spelen op www.xplorers.nl. Hier kun je ook het basisspel spelen.
Ah, bedankt! ^^
| De Zeevaarders vind ik leuk, maar vooral de Steden en Ridders uitbreiding is erg leuk. Ik vind dit geen geldklopperij hoor. Je moet hem dan ook niet bij Bart Smit kopen, maar via internet. Ik heb hem bij de Cavalier gekocht (http://www.decavalier.nl/winkel/product_info.php?cPath=23&products_id=172) voor 27,95. Bij Bart was ie al 5 euro duurder. Dat scheelt dan toch wel.
Bij Steden en Ridders komen er extra kaartjes bij, de handelswaren, waar je mee kan gaan zieken. Ook heb je last van de zeerover. Naast de struikrover in het gewone spel, moet je (met zn allen) zorgen dat je je Steden met je Ridders gaat verdedigen. Je kunt op deze manier ook je steden verliezen. Het is een stuk leuker dan het basisspel alleen. Een online versie kun je spelen op www.xplorers.nl. Hier kun je ook het basisspel spelen. |
Geen bezorgkosten?
Nee, ik heb het gewoon afgehaald. Ik woon vlak in de buurt 
schaken, monopoli, dammen, levenslijn, en vele andere...
Ik speel wel regelmatig Kolonisten van Catan en Risk. Maar het beste bordspel (al weet ik niet of je dat zo kan noemen) blijft Mahyong (en dan dus niet die solitaire variant die het westen kent als Mahyong). Speel vooral vaak de Hong Kong variant.
| Merino wrote: |
| Ik speel wel regelmatig Kolonisten van Catan en Risk. Maar het beste bordspel (al weet ik niet of je dat zo kan noemen) blijft Mahyong (en dan dus niet die solitaire variant die het westen kent als Mahyong). Speel vooral vaak de Hong Kong variant. |
Wat is dan het verschil tussen de Hong Kong variant en de 'Solitaire' variant?
Ik vind monopoly en al die andere spelletjes in dat soort genre heel plezant maar ik ben enig kind en mijn ma haat dat spel en mijn pa heeft bijna nooit tijd er voor. Een spelletje vier op een rij en trivial persuit daar zijn ze wel voor te vinden dat zij trouwens ook de enige spelletjes waarmee ik kan winnen van hun.
Schaken RULES!!!!!
Maar voor een potje monoply met minimum 4 spelers ben ik ook wel te
vinden?
Maar voor een potje monoply met minimum 4 spelers ben ik ook wel te
vinden?