FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

verboden om foto te kopieren

Deedee2
Hoe kan ik mijn foto op het internet zetten zonder dat iemand hem kan kopieren? Kan dat als ik hem als achtergrond van een website gebruik?
Zo ja, hoe zet ik een foto als achtergrond op mijn website?

Gr

Deedee
James007
Ten eerste... OOOO mijn hemel wat ben jij lang inactief geweest.

Ten tweede...

Als achtergrond haal je hem er ook zo nog uit hoor... dat kunnen de meeste mensen in twee klikken. Waar je hem ook zet als plaatje, hij zal ALTIJD nog in je bron te vinden zijn. Misschien moet je eens proberen als een FLASH-element.

Er zijn heel wat flash-programma's te vinden op internet.

James Smile
Deedee2
James007 wrote:

Ten tweede...

Als achtergrond haal je hem er ook zo nog uit hoor... dat kunnen de meeste mensen in twee klikken. Waar je hem ook zet als plaatje, hij zal ALTIJD nog in je bron te vinden zijn. Misschien moet je eens proberen als een FLASH-element.

James Smile

Very Happy Embarassed (hehe, dat ben je niet vergeten Shocked )

TJa, dat was niet helemaal zomaar. Maar ik ben blij dat ik weer achter de pc kan zitten. Very Happy

Nog bedankt voor de info
traxion
je kan altijd de afbeelding krijgen

door een screenshot temaken.

als je wilt dat mensen hem niet kopieren dan moet je hem niet online zitten. je kan eigenlijk alles kopieren wat online staat
rvec
Met flash zoals james zegt of met bijna iedere andere taal behalve html kan je je afbeeldingen watermerken, de link verbergen in de bron en rechts klikken verbieden.
Arnie
Rechtermuisklik-blokkade werkt ook niet heel goed. Als het één plaatje is dat je perse wilt beschermen, is dit misschien iets: http://www.frihost.com/forums/vt-36464.html
Gewoon het plaatje omzetten in tekens, en die uit de broncode van de pagina vissen en op jouw pagina zetten. Anderen kunnen het dan alleen overnemen door ook die codes uit je bron te halen - maar dat zal bijna niemand doen. Gebruik deze techniek vooral niet met teveel plaatjes, want dat maakt je pagina langzaam.
Klaw 2
het is onmogelijk om dat goed voor elkaar te krijgen je kunt altijd via printscreen het hele beeld kopieren en dan plakken in paint. Je kunt hem wel goed beveiligen maar als iemand het wil kan hij zonder veel moeite aan je foto komen.
Museobanus
idd, via printscreen kan je fotos kopieren, en als je zelfs dat kunt uitzetten, bestaan er nog programma's om beveiligde fotos op te slaan, doe geen moeite zou ik zeggen
timerecords
Museobanus wrote:
via printscreen kan je fotos kopieren, en als je zelfs dat kunt uitzetten

Wist ik niet dat je de printscreenknop uit kon zetten / blokkeren...
rvec
kan ook niet, maar de kwaliteit van die afbeeldingen is wel vaak minder dan van het orgineel, en vooral als je het via paint doet.
timerecords
rvec wrote:
kan ook niet, maar de kwaliteit van die afbeeldingen is wel vaak minder dan van het orgineel, en vooral als je het via paint doet.

Moet je dus ook niet doen, wat d8 je van PS? Wink
Bengt
timerecords wrote:
rvec wrote:

daar dacht ik ook aan lol
Georgeboy
Zelfs foto's uit flashfiles halen lukt in principe zonder printscreen. Je downloadt de flashfile en je importeert deze. Er bestaat natuurlijk een mogelijkheid waarop je de file kunt beveiligen tegen importeren. Sommige foto sites hebben in de originele file enkel de link zodat deze de foto's pas downloadt wanneer je die opvraagt. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar misschien lukt het om deze link zichtbaar te maken na het importeren...

Greetz
SBrian
Het blijft inderdaad altijd mogelijk om plaatjes van internet af te halen. Toch is het niet helemaal zinloos om het je bezoekers wat moeilijker te maken. Het omzeilen van een anti-rechtermuisknop beveiliging weten nog wel aardig wat mensen voor elkaar te krijgen door op PrintScreen te drukken.

Echter, als je dat kan uitschakelen, (wist ik ook niet, hoe??) vallen er nog meer bezoekers af die niet meer weten hoe verder te moeten.

En, je moet toch wel een echte volhouder zijn om het dan nog te proberen.

Echter, mogelijk blijft het altijd. Je browser meot een pagina laden, en sla alle plaatjes op in je Temporary Internet Files, Als je het bewuste plaatje via die locatie opent, zijn alle scripts van de pagina geblokkeerd, en hebbe die kip Very Happy
rvec
wat weer niet lukt als je het in een flash bestandje stopt Razz dan bestaat er helemaal geen plaatje. En flash bestanden kan je beveiligen, zo kan je daar niks uithalen zonder printscreen te gebruiken
Jurado
Met printscreen is kan je altijd een foto "pakken" echter wel met kwaliteitsverlies. Ik gebruik flash bestanden en zet er ook een watermerk op.

Grttz,
Egmond
Jurado wrote:
Met printscreen is kan je altijd een foto "pakken" echter wel met kwaliteitsverlies. Ik gebruik flash bestanden en zet er ook een watermerk op.

Grttz,

Volgens mij bestaan er ook programma's om dit te voorkomen, maar ik heb daar niet echt verstand van :S

Als iemand toch ECHT die foto wil stelen kan je altijd een (digitale) foto van het beeldscherm maken :S
timerecords
Egmond wrote:
Jurado wrote:

Grttz,

Volgens mij bestaan er ook programma's om dit te voorkomen, maar ik heb daar niet echt verstand van :S

Als iemand toch ECHT die foto wil stelen kan je altijd een (digitale) foto van het beeldscherm maken :S

Hahaahaaaha, die is wel ver gezocht man...en dan is printscreen beter denk ik...met (digitale) foto krijg je toch van die strepen op je beeldscherm of is dat alleen met video-opnames...?
kansloos
De perfecte blokkade bestaat niet, maar je kunt het voor mensen wel heel moeilijk maken.

als je watermerken, tekst en onzin d'r in gaat plakken.
Wordt het voor mensen ook snel onaantrekkelijk om de boel op te slaan.

De rechtermuisknop blokkade vind ik persoonlijk trouwens zeer irritant.
Altijd of je nou wel of geen foto van de site wil opslaan.
Dan kun je beter de ASCIIArtist truuk gebruiken.
Arnie
Voor zover ik weet is printscreen niet uit te schakelen, en het geeft absoluut geen kwaliteitsverlies zolang je de juiste software (bijvoorbeeld IrfanView) en het juiste image-formaat gebruikt (dus geen JPEG)
the666bbq
bwa, jonges, de enige manier om een foto niet voor het grote publiek te grabbel te gooien is : de foto niet voor het grote publiek te grabbel gooien (en dus niet op het internet plaatsen)

eender waar je ze in html plaatst : altijd beschikbaar, ook al maak je het jan modaal wat moeilijker door ze in background te zetten of door het rechtermuisknopmenu te verstoppen

je kan ze watermerken (statisch op de foto zelf met een beeldbewerkingsprogramma, of dynamisch dmv scripting bv php) maar dan verneuk je soms je eigen foto een beetje en loop je soms het risico dat het watermerk toch nog makkelijk weg te werken is met een beeldbewerkingsprogramma (cloning en andere technieken oefenen op de watermerken van anderen het kan eens geen kwaad Wink )

in flash is een leuke optie maar de printscreens zijn meestal nog voldoende genoeg om een aandenken te hebben van de foto die je eigenlijk nie mocht hebben - dan blijven er nog altijd de flashdecompilers waarmee je redelijk wat van het flashobject kunt gaan recuperen dus zelfs daar zit je niet waterdicht.

nee echt, de enige manier om ze niet in de handen van iemand anders te laten vallen is door ze niet op het internet te plaatsen. (soms kan een voetnoot à la : "please niet opslagen deze foto" ook al helpen Smile )
Museobanus
inderdaad als je niet wil dat ze gekopierd worden moet je ze niet op internet zetten, wat je ook kan doen is bijvoorbeeld de url van website op de afbeelding zetten (dit kan natuurlijk ook weggewerk worden met photoshop, hangt er vanaf hoe je het erop zet, je kan jet vanonder zetten, of ook dwars door de foto heen) .

at the666bbq: als ik zoiets zie staan zou ik er alles aan doen om die foto op te kunnen slaan (a) Very Happy
Drodr
Er blijven natuurlijk altijd mogelijkheden om fotos te kopieeren. Waarvan de grootste print screen is. Elke pc heeft printscreen en er zijn geen trucs coor om dat te vermijden.. er blijven altijd noobs met compleet getatte sites. dat is hooguit zielig om te doen.. Maak het gewoon zelf en leer het i.p.v. dat gejat. Wink
kansloos
Dou doe ik nou nooit Liar
Maxus
Het is simpel, als ze je foto kunnen zien, kunnen ze hem kopieren.
Adv screenshot
keempe
OT: OOOH LOL Very Happy-123 hoelang ben jij ernimeer opgeweest? een half jaar fzo? Very Happy
Gieter
Zelfs een Flash-animatie kan je volledig uit elkaar halen met het programma Sothink SWF Decompiler (http://www.sothink.com/product/flashdecompiler/). Wanneer je met dat programma een Flash-animatie decompileert krijg je netjes alle resources te zien (bitmaps, geluid, ActionScript, enz.)

Bij sommige games is het wel zo dat je geen PrintScreen kunt gebruiken, en als je dat toch doet, zijn de kleuren helemaal vervormd. Maar ik denk dat dit te maken heeft met de 3D-engine en dat je dit niet kunt toepassen op het web.
sstteeffaann
staad je site nogsteeds op internet??????????
je hebt nu echt kei weinig punte Shocked

groetjezzz,
marocsite
Deedee2 wrote:
Hoe kan ik mijn foto op het internet zetten zonder dat iemand hem kan kopieren? Kan dat als ik hem als achtergrond van een website gebruik?
Zo ja, hoe zet ik een foto als achtergrond op mijn website?

Gr

Deedee

je kan een scribt erin zetten dat ze geen screenshot kunnen maken niet kunnen kopieren en geenr echtermuisknop kunnen gebruiken dus het is wel mogelijk alleen moet je op scrib websites kijken want ik heb dat zelf ook alleen is dat lang geleden dat ik dat heb gedaan
Roald
Je kan je afbeeldingen ook omzetten naar een wmv filmpje, als je dan op PrintScreen duwt krijg je een zwart kadertje. Ofwel gebruik je een Java Applet dat de afbeelding laat golven ofzo (een beetje hetzelfde als Flash, maar Gieter zei dat je dat kan omzeilen).
zaima
Je kan het zelfs gemakkelijk kopieëren want als je de tekst of foto's selecteert kun je gewoon boven in bewerken kopieëren drukken en dan heb je hem ook als je het in een word ducumentje zet.
Roald
zaima wrote:
Je kan het zelfs gemakkelijk kopieëren want als je de tekst of foto's selecteert kun je gewoon boven in bewerken kopieëren drukken en dan heb je hem ook als je het in een word ducumentje zet.
Tegen wie zeg je dit nu?
Klaw 2
Bengt wrote:
timerecords wrote:
rvec wrote:

daar dacht ik ook aan lol

Paint was ook maar een voorbeeld, kan ook psp zijn ofzo.
wimvpetegem
Roald wrote:
Je kan je afbeeldingen ook omzetten naar een wmv filmpje, als je dan op PrintScreen duwt krijg je een zwart kadertje. Ofwel gebruik je een Java Applet dat de afbeelding laat golven ofzo (een beetje hetzelfde als Flash, maar Gieter zei dat je dat kan omzeilen).

Het filmpje is er dan ook weer uit te halen.

Mijn vraag aan de TS: waar heb je het precies voor nodig?
zaima
Ik zeg dit gewoon omdat de andere dat mogen weten.
Timonator
Een foto lun je niet beveiligen zodat niemand hem kan afhalen zelfs uit een flash kun je de foto terug eruit filteren. Het is zelfs zo simpel dat je gewoon een screenshot kunt nemen daar kan geen enkele beveiliging tegenop. Ik zou zeggen zet er een of ander watermerk in de foto
marocsite
James007 wrote:

Ten tweede...

James Smile

dat je acount na zolang nog actief kan blijven wist ik echt neit