FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

FTP account voor iemand anders

Skippers
Ik heb ff een vraag.

Ik wil een ftp account aanmaken voor m'n broertje zodat hij zijn website ook op mijn account kan zetten in een aparte map zonder dat hij mijn username en ww hoeft te weten. ik weet niet of dit is toegestaan, zo niet dan verwijder je (de moderaters) dit topic maar.

alvast bedankt
rvec
via directadmin kan dit heel makkelijk.
Hij krijgt een eigen wachtwoord en een gebruikersnaam.

Log in in directadmin
klik op ftp management
klik op create ftp account en vul de gewenste gegevens in. Je kan hem op die manier ook een eigen map geven waar je maar wilt.
RoomRooz
Er was hier toch ook een ander topic over, waarbij iemand een probleem had ermee? Dat inloggen op dat account niet lukte, toch? Misschien handig om ook daar even te kijken, weet je wat je precies moet doen als jij ook dat probleem krijgt.
timerecords
Je bedoeld zeker deze topic: http://www.frihost.com/forums/vt-48794.html
Skippers
dat heb ik al geprobeerd, maar het inloggen lukt niet met de gebruikersnaam en wachtwoord die ik gegeven heb, ik dacht dat ik toen een ander probleem had omdat ik uit het topic wat jullie bedoelen begreep dat hij/zij helemaal geen account kon aanmaken. maar ik zal het daar nog eens doorlezen.

mijn excuses.
Skippers
het is al gelukt. voor diegene die het ooit ook een keer willen doen de stappen die ik gemaakt heb (met dank aan rvec)

1. Log in op je direct admin
2. ga naar FTP Managment
3. klik op Create FTP account
4. Vul de gegevens in zoals username en wachtwoord
5. Vink nu de optie Ftp account with the root directory as the users name in the public_html directory
6. Klik op create
7. Klaar...
RoomRooz
Mooi! Inderdaad handige tip, niet dat ik het zelf van plan was, maar goed. En ja, dat topic bedoelde ik Wink .
timerecords
Skippers wrote:
het is al gelukt. voor diegene die het ooit ook een keer willen doen de stappen die ik gemaakt heb (met dank aan rvec)

Mooi dat het gelukt is, zulke dingen wil je het lieft zo snel mogelijk gefixed hebben athans ik wel vooral met site's...heb je net goed idee kan je er niet aan werken door welke omstandigheden dan ook Crying or Very sad
Skippers
precies en dan zul je net zien dat je je idee niet op papier gezet hebt, ga je aan de gang om dit soort problemen op te lossen en dan ben je daarna je idee weer half vergeten.
Museobanus
Ik kan dit ook goed gebruiken, en wou dit net vragen
bedankt Cool
timerecords
Skippers wrote:
precies en dan zul je net zien dat je je idee niet op papier gezet hebt, ga je aan de gang om dit soort problemen op te lossen en dan ben je daarna je idee weer half vergeten.

Haha, dat heb ik inderdaad vaak ja...maarja ik leer er blijkbaar niet van want ik schrijf nog steeds niks op papier Laughing
justin25514
hey bedankt voor de tip ik wou namelijk eigenlijk een 2e host hier maar dit is ook een optie dus Very Happy Very Happy
timerecords
justin25514 wrote:
hey bedankt voor de tip ik wou namelijk eigenlijk een 2e host hier maar dit is ook een optie dus Very Happy Very Happy

Een tweede host is niet toegestaan hier volgens mij dus is dit denk ik de enige optie?
Skippers
Quote:
hey bedankt voor de tip ik wou namelijk eigenlijk een 2e host hier maar dit is ook een optie dus

je kunt (als allebei de websites van jezelf zijn) toch ook gewoon aparte mappen maken en daar de website's in plaatsen.

daar heb je zowieso geen 2 hosts voor nodig.
James007
timerecords wrote:
justin25514 wrote:

Een tweede host is niet toegestaan hier volgens mij dus is dit denk ik de enige optie?

Inderdaad, die schop ik er uit.

@skippers: Waarom zou dit topic verboden zijn? Helemaal niet hoor Wink
Skippers
nou het feit dat ik dus eigenlijk dit account met iemand anders (in dit geval m'n broertje) deel. ik wist niet of dit toegestaan was, om met meerdere personen (in dit geval 2) 1 account te delen
timerecords
Skippers wrote:
nou het feit dat ik dus eigenlijk dit account met iemand anders (in dit geval m'n broertje) deel. ik wist niet of dit toegestaan was, om met meerdere personen (in dit geval 2) 1 account te delen

Lijkt mij wel, zolang je maar geen dingen doet (jij of die gene met wie je deelt) die niet toegestaan zijn op Frihost. Volgens mij maakt het niet eens uit of je het meet 1000000 mensen deelt (bij wijze van spreken) als je maar erop let dat je niks doet wat niet mag en je ruimte wordt per persoon natuurlijk kleiner, maar dat is wat ik denk...
Skippers
nee ok daar heb je weer gelijk in, en wat de ruimte betreft ik zorg wel dat ik kan gebruiken wat ik nodig heb desnoods wordt er gewoon wat van de andere gebruiker gedelete Razz
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.