FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

geluk?

sstteeffaann
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaren als geluk, omdat heel veel tegen mij zeggen dat ik 'geluk' heb met mijn zwemmen enzo.

Ik ervaar het zelf heel anders, namelijk dat ik veel bereikt heb met veel trainen.

dus...
Wat vinden jullie "geluk hebben"?

groetjes,
sstteeffaann
fromegame
ik vind geluk hebben als je van een 100 meter hoog gebouw valt en niet dood bent Laughing
wietn
Geluk... Geluk is geluk he Smile De ene heeft het meer dan een ander.
Maar geluk is voor mij, erge dingen tegenkomen en nog niets hebben of veel geld vinden Very Happy
rvec
geluk is jezelf goed voelen. Dat kan door een wedstrijd te winnen of door van een hoog gebouw af te vallen en dat te overleven (behalve bij zelfmoord dan voel je je er niet goed door maar dan noem je het ook pech)
Gieter
Geluk heeft twee betekenissen. Je kan je ten eerste gelukkig voelen, je dus in een goede toestand bevinden, maar je kan ook geluk hebben, en dat kan bijvoorbeeld zijn door een gunstige samenloop door omstandigheden.

Persoonlijk vind ik het altijd raar hoe ik op de meest idiote en toevallige wijzes mensen leer kennen. Ahja, gelukkig is er nog iets dat toeval heet. Wink
Babi
Van een 100 meter hoog gebouw vallen en aan de stoeprand blijven hangen! Dat is pas geluk hebben
Gieter
Babi wrote:
Van een 100 meter hoog gebouw vallen en aan de stoeprand blijven hangen! Dat is pas geluk hebben

Ja, die stoeprand breekt vast wel je val Rolling Eyes Smile
SBrian
Geluk wordt alleen ervaren als men er geen voorwaarden aan stelt Wink
Yjaxygames
Geluk is dat een verloop van omstandigheden je gunstig uitkomt, denk ik. Er zijn meerdere vormen van geluk.
jbowie
Geluk, dat is voor mij niets meer dan het gewone, m.a.w. GEEN ongeluk hebben!

En wat voor de ene geluk is, is soms voor een ander ongeluk (het is maar hoe je het bekijkt).
wanroij
Geluk bestaat niet Wink
RoomRooz
Ja, ik vind dat geluk wel bestaat. Een mooi onderwerp voor een topic, trouwens. Hier wordt ik tenminste wel blij van. Ik denk dat iedereen in zijn of haar leven geluk kan vinden. Dat is door de juiste dingen te doen. En ze hoeven niet eens juist te zijn voor jezelf. Je kunt gerust een ander helpen, want hier leer je van. Al die ervaringen, die maken je rijk, en zo kun je een gelukkig mens worden, iemand die tevreden in het leven staat, en kan terug kijken op zijn of haar leven en dan denken dat hij of zij de juiste keuzes heeft gemaakt, ook al pakten ze misschien anders uit dan hij of zij eerst had verwacht. Ik heb zelf altijd ervaren dat je iets moet opzoeken waar je goed in bent, of zelf in uitblinkt. En dat is eigenlijk een moeilijke zoektocht. Ik heb er niet lang naar gezocht. Ik kan goed leren, daar heb ik geen problemen mee. Daarom doe ik gymnasium. En omdat dat bij mij past, ervaar ik daarin altijd weer geluk, bijvoorbeeld als ik een hoog cijfer heb, of dat ik lol heb met een groepje klasgenoten. Hetzelfde geldt voor hobby's. Ik kan bijvoorbeeld goed dansen. En als je dan iets hebt gevonden wat je leuk vindt, en waar je goed in bent, dan ervaar je daarin geluk. Ik heb met dansen bijvoorbeed redelijk vaak prijzen gewonnen. Daarom ga ik daar ook mee door. Of kijk naar de eigenaar van Microsoft. Hij was op jonge leeftijd al goed met computers, hij had vroeger met een paar van zijn klasgenoten zelfs een klein programmeursbedrijfje, om het zo maar te noemen. Hij had iets gevonden waar hij goed in was, en daarom ging hij daar mee door. En hij heeft daarin geluk gevonden. En dat is juist ook het leuke, dingen uitproberen om uit te zoeken of je er goed in bent, maar ook het belangrijkste: kijken of je het leuk vindt. Je kunt er nog zo goed in zijn (misschien kan ik wel goed vissen, nog nooit gedaan), maar als je het niet leuk vindt, dan heb je er niks aan. Ik denk dat iedereen geluk kan vinden. Het heeft alleen te maken met je interesses en de dingen waar je dan goed in blijkt te zijn.
geeren
sstteeffaann wrote:
Ik zou graag willen weten wat jullie ervaren als geluk, omdat heel veel tegen mij zeggen dat ik 'geluk' heb met mijn zwemmen enzo.

Ik ervaar het zelf heel anders, namelijk dat ik veel bereikt heb met veel trainen.

dus...
Wat vinden jullie "geluk hebben"?

groetjes,
sstteeffaann

Geluk bestaat niet. Of je wordt gboren met rijke ouders, of met arme. Het ligt er maar aan, zo kun je ook goed gespierd zijn, maar een ander kan dat mischien wel nooit bereiken met trainen.