FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Hoe kan ik ...?

timerecords
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem/vraag maar weet niet zo goed de oplossing als die er al is.

Het probleem is als volgt: ik heb een site (www.mocromusic.tk) en nu komen er (uiteraard) bezoekers.
Nou heb ik van enkele hun emailadres en nou zou ik graag willen dat als ik iets nieuws heb om te melden dat ik dan een email kan sturen aan al die personen tegelijkertijd en met een handtekening eronder (wat overigens niet grootste probleem is want dat kan ik zelf type) en dat ze de emailadressen van de anderen niet kunnen zien.
Bijvoorbeeld:

Ik stuur een email naar: blaalbaa@hotmail.com, aahjaahg@hotmail.com, gyhj@hotmail.com.

Dan wil ik dat bijvoorbeeld blaabaa alleen zijn eigen email adres kan zien en niet de andere 2 er ook bij.

Volgens mij moet het mogelijk zijn weet alleen niet hoe.
Hopelijk iemand anders hier wel? Embarassed

Met vriendelijke groet,
Time Records
wanroij
Je kunt in hotmail een BCC sturen, dan zien ze elkaars emailadres niet. J

Je kunt ook een nieuwsbriefsysteem aanvragen bij www.terradon.nl of gewoon zelf een script.
warashi
Wat voor e-mailprogramma heb je?
In Outlook en Thunderbird kun je BCC versturen
timerecords
warashi wrote:
Wat voor e-mailprogramma heb je?
In Outlook en Thunderbird kun je BCC versturen

Ik gebruik Gmail, maar is er geen optie of script of wat dan ook om zeg maar groep te maken en dat als ik die selecteer het naar iedereen stuurt in die groep?
wimvpetegem
Je kunt ook een mailing list maken.
Dat is een lijst met email-adressen, deze lijst heeft ook een eigen email-adres.
Wanneer je een mailtje naar dat email-adres stuurt wordt het mailtje doorgestuurt naar alle email-adressen in de mailinglist.
De ontvangers zien dan het email-adres van de mailinglist als afzender.
Volgens mij zijn er genoeg internet sites die gratis mailing lists verstrekken.
Hier bijv.: http://www.coollist.com

De BCC is ook een optie, dat kan ook met Gmail.
Als je een nieuw bericht opstelt in google zie je de tekst "Bcc toevoegen" onder het invoervak voor de ontvanger.
Als je daar op klikt kun je ook BCC's toevoegen.
RoomRooz
Met je Frihostaccount krijg je ook een e-mailadres, en daarnaast kun je ook een mailinglijst opstarten. Ik het het nog niet geprobeerd en ook het e-mailadres nog niet gebruikt, maar ik denk dat het het proberen wel waard is, en het is ook nog een stuk gemakkelijker.
timerecords
RoomRooz wrote:
Met je Frihostaccount krijg je ook een e-mailadres, en daarnaast kun je ook een mailinglijst opstarten. Ik het het nog niet geprobeerd en ook het e-mailadres nog niet gebruikt, maar ik denk dat het het proberen wel waard is, en het is ook nog een stuk gemakkelijker.

Ja maar ik gebruik nu een Gmail account en daar bereiken mensen me nu op dus is lastig om dat te veranderen, maar bedankt iedereen en ik ga het proberen.

Met vriendelijke groet,
Time Records
RoomRooz
Ik weet niet of het kan met Gmail (met een gratis Hotmailaccount werkt het in ieder geval niet), maar als je Outlook Express gebruikt, zou je als account jouw Gmail adres kunnen instellen (of in welk ander e-mailprogramma wat je dan ook gebruikt, ik gebruik in ieder geval naast Hotmail Outlook Express), en vervolgens een groep aanmaken. Hierbij voeg je alle adressen in van de mensen die de nieuwsbrief moeten ontvangen, en je kunt de groep steeds weer wijzigen (dus een e-mailadres verwijderen, veranderen of toevoegen). Als je je Gmailaccount in Outlook Express instelt, en vervolgens daarin een nieuwsbrief maakt, dan verstuur je die aan je groep (en je zet de groep gewoon in de BCC, zodat ze elkaars e-mailadres niet kunnen zien, en in de Aan-balk zet je gewoon je eigen Gmailadres). Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders zou je een gratis nieuwsbriefsysteem moeten hebben (ff googlen) of alle adressen steeds moeten intoetsen (dan moet je er ff een Word-bestand van maken, Ctrl+c en Ctrl+v en je hoeft ze niet allemaal te typen). Succes!
Yjaxygames
Je kunt ook voor 1 iemand de email typen, de tekst kopieer je dan, en dan verstuur je de email, en dan plak je de gekopieerde tekst in een andere email en die stuur je naar de andere email.
timerecords
Yjaxygames wrote:
Je kunt ook voor 1 iemand de email typen, de tekst kopieer je dan, en dan verstuur je de email, en dan plak je de gekopieerde tekst in een andere email en die stuur je naar de andere email.

Wordt erg lastig en gaat enorm duren als je honderde bezoekers hebt Laughing , niet dat ik dat heb...athans ik heb niet iedereens email adres
timerecords
RoomRooz wrote:
Ik weet niet of het kan met Gmail (met een gratis Hotmailaccount werkt het in ieder geval niet), maar als je Outlook Express gebruikt, zou je als account jouw Gmail adres kunnen instellen (of in welk ander e-mailprogramma wat je dan ook gebruikt, ik gebruik in ieder geval naast Hotmail Outlook Express), en vervolgens een groep aanmaken. Hierbij voeg je alle adressen in van de mensen die de nieuwsbrief moeten ontvangen, en je kunt de groep steeds weer wijzigen (dus een e-mailadres verwijderen, veranderen of toevoegen). Als je je Gmailaccount in Outlook Express instelt, en vervolgens daarin een nieuwsbrief maakt, dan verstuur je die aan je groep (en je zet de groep gewoon in de BCC, zodat ze elkaars e-mailadres niet kunnen zien, en in de Aan-balk zet je gewoon je eigen Gmailadres). Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders zou je een gratis nieuwsbriefsysteem moeten hebben (ff googlen) of alle adressen steeds moeten intoetsen (dan moet je er ff een Word-bestand van maken, Ctrl+c en Ctrl+v en je hoeft ze niet allemaal te typen). Succes!

Wat is denken jullie de beste optie, die met Outlook of een nieuwbriefsysteem aanmaken/aanvragen?
Skippers
Ik zou gewoon een nieuwsbrief systeem aanmaken, zeker met het oog op de toekomst.
Als je over een paar maanden meer bezoekers hebt en je dan al die e-mail adressen moet sleuren/pleuren is het toch veel makkelijker om een nieuwsbrief te versturen en ik vind persoonlijk een nieuwsbrief er professioneler uitzien dan een simpel e-mailtje.
timerecords
Skippers wrote:
Ik zou gewoon een nieuwsbrief systeem aanmaken, zeker met het oog op de toekomst.
Als je over een paar maanden meer bezoekers hebt en je dan al die e-mail adressen moet sleuren/pleuren is het toch veel makkelijker om een nieuwsbrief te versturen en ik vind persoonlijk een nieuwsbrief er professioneler uitzien dan een simpel e-mailtje.

Dankjewel iedereen voor hun hulp

==========
EDIT

Zijn er nog bepaalde dingen waar ik op moet letten voor ik zoiets aanvraag/aanmaak bij zo'n mailingding of zijn ze allemaal het zelfde?
RoomRooz
Er is wel een service en die lijkt mij betrouwbaar, maar ik zou er ook op letten hoeveel mensen je maximaal kan toevoegen, eventueel hoeveel tekens je kunt gebruiken en of je ook echt een layout kunt maken in je nieuwsbrief, die lijkt op die van je website (wel zo professioneel), en of je ook afbeeldingen kunt invoegen, het gebruik van links (hoe je die precies in moet voeren), en of je ervoor kunt zorgen dat ze niet elkaars e-mailadres kunnen bekijken. Gewoon googlen denk ik, en dan maar afstrepen Wink .
timerecords
RoomRooz wrote:
Er is wel een service en die lijkt mij betrouwbaar, maar ik zou er ook op letten hoeveel mensen je maximaal kan toevoegen, eventueel hoeveel tekens je kunt gebruiken en of je ook echt een layout kunt maken in je nieuwsbrief, die lijkt op die van je website (wel zo professioneel), en of je ook afbeeldingen kunt invoegen, het gebruik van links (hoe je die precies in moet voeren), en of je ervoor kunt zorgen dat ze niet elkaars e-mailadres kunnen bekijken. Gewoon googlen denk ik, en dan maar afstrepen Wink .

Oke thx, heb je misschien de service die je hierboven noemde die volgens jouw wel betrouwbaar is?
kansloos

Quote:
1) Klik compose mail / nieuw bericht
2) Klik op add BCC / of iets dergelijks
3) Vul in de nieuw verschenen balk email-adressen in

Mijne Gmail staat ingesteld op Engels dus...
Dus kan ff zoeken zijn maar moet sowieso helpen.

Have fun! Wink
James007
Off-topic reply verwijderd.

De nederlandse versie gaat hetzelfde, ik denk dat ik daar geen screenshot voor moet maken. Smile
timerecords
kansloos wrote:

Quote:
1) Klik compose mail / nieuw bericht
2) Klik op add BCC / of iets dergelijks
3) Vul in de nieuw verschenen balk email-adressen in

Mijne Gmail staat ingesteld op Engels dus...
Dus kan ff zoeken zijn maar moet sowieso helpen.

Have fun! Wink

Bedankt voor je moeite alleen is deze methode erg lastig als je duizende email adressen hebt (als voorbeeld). Maar ik heb al een nieuwsbrief aangemaakt op een site dus iedereen bedankt maar is al opgelost...alleen probleem met nieuwsbrief is dat niemand tot weinig mensen zich aanmelden dus maarja dat's risico van het vak Laughing
the666bbq
het beste wat je kan doen is - onafhankelijk van welke methode je gebruikt - (email client software ŕ la outlook, bulk email script via php, ...) :
je eigen email adres in "aan-adres", en al de rest in BCC.
Daardoor krijg je zelf nog een mailtje zodat je kan verifiëren dat je mail effectief is verstuurd (en dat de anderen hem zouden moeten hebben ontvangen), en krijgen alle andere ontvangers in BCC een mailtje zonder dat ze zien dat ook 'tig' andere ontvangers dezelfde mail hebben gehad.

ideaal dus om een mailtje te versturen in de zin van :
"seg, aangezien ge mijn beste maatje zijt moet ge ne keer blablabla", zodat iedereen denkt dat hij/zij alleen jouw beste maatje is
marocsite
<modnote 007>
Typ Nederlands of typ niets. Berichtinhoud verwijderd.
</modnote>
GamingParadise
Er zijn ook gratis nieuwsbrief scripts waarbij mensen gewoon hun email in kunnen vullen en jij dan op een andere pagina je tekst in typt en hun ontvangen hem dan.
bosschaerts
Waarom een email sturen naar iedereen?

Kan je ook niet werken met een forum? Dat heeft als voordeel dat je zich info kan plaatsen en dat iedereen zijn zegje kan doen. Zoiets moet groeien.
Als je mensen bestookt met emails - dagelijks ontvang ik heel wat 'spam'mail- dan verplicht je mensen in een zekere zin.

Met een forum verplicht je niemand. Geinteresseerden zullen gemotiveerd zijn om terug te keren, en hun steentje bij te dragen.

Of zie ik het verkeerd?
BTW Met Frihost kan je in no time je eigen forum opzetten. Smile
timerecords
bosschaerts wrote:
Waarom een email sturen naar iedereen?

Kan je ook niet werken met een forum? Dat heeft als voordeel dat je zich info kan plaatsen en dat iedereen zijn zegje kan doen. Zoiets moet groeien.
Als je mensen bestookt met emails - dagelijks ontvang ik heel wat 'spam'mail- dan verplicht je mensen in een zekere zin.

Met een forum verplicht je niemand. Geinteresseerden zullen gemotiveerd zijn om terug te keren, en hun steentje bij te dragen.

Of zie ik het verkeerd?
BTW Met Frihost kan je in no time je eigen forum opzetten. Smile

beetje erg erg erg laat, maar alsnog bedankt
dylanm
Dit is misschien een laat antwoord, maar...
Misschien kun je PHP en MySQL gebruiken, je maakt een database aan met alle e-mailadressen, en een PHP-script dat ze een voor een afgaat en een mail verstuurd, of niet?
rvec
zie vorige post Confused
James007
Geen oude topics omhoog schoppen alsjeblieft. Als de topicstarter nog opzoek was had hij al wel gereageerd.

-close-
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.