FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

[Q] Beste gratis virusscanner [Oud & Opgelost]

kansloos
Onlangs is mijn PC besmet geraakt met een Virus.
Er was weinig redden meer aan en ik was genoodzaakt m'n systeem opnieuw te formatteren.
Ok, het was mischien dan ook niet verstandig om je PC zonder virusscanner te laten draaien.
Toch, heb ik geen zin om te moeten dokken voor een virusscanner.

Daarom is mijn vraag aan jullie: "Wat is de beste gratis virusscanner?"

EDIT: Uiteindelijk heb ik voor Avast gekozen, AVG liet virussen door die Avast wel pakte.

Last edited by kansloos on Wed Oct 04, 2006 7:36 pm; edited 2 times in total
vdonline
Dit zijn de beste virusscanners die ik ken:

Antivir
Antivir- Een zeer goed geteste, gratis virus bescherming.

Avast! Antivirus 4
Avast is een goede gratis virusscanner, welke ook dagelijks updates verspreid. Ook is deze virusscanner Nederlandstalig en daarom uitermate geschikt voor de beginnende gebruiker

AVG Antivirus v.7.1
AVG Antivirus is een gratis virusscanner met dagelijkse updates om zo beschermd te blijven tegen de snel verspreidende virussen
Timonator
Ik heb momenteel Avast en nog geen klachten te melden hiervoor had ik Winantivirus pro 2006 maar der is toch een virus erdoor gekropen dus heb ik het er gelijk afgemieterd daarvoor had ik mcafee anitvirus en daar was ik ook zeer over tevreden bijna geen snelheidsverlies zo als ik wel hoor van vrienden die norton gebruikten.
timerecords
Ik persoonlijk gebruik Avast! (Pro is niet gratis, normale wel) al paar jaar en geen klachten/virussen. Hiervoor had ik Norton Antivirus maar daardoor wordt je PC enorm traag en ik kreeg alsnog duizende virussen binnen (bij wijze van spreke) dus alleen maar min punten.

Ik zou zeggen PROBEER gewoon eens Avast! is toch gratis en inderdaad Nederlandstalig Wink
Bengt
Ik was tegen Norton, nu gebruik ik sinds een aantal maanden de nieuwe internet security suite en geen probleem Smile
Yjaxygames
Ik gebruik ook Avast, en ik ben er tevreden over.
Skippers
Ik gebruik AVG free edition en ben er heel tevreden over, er wordt continue gechecked of er updates zijn en zo ja worden ze meteen opgehaald. tot nu toe nog geen klachten en gebruik hem nu ongeveer 3/4 jaar
RoomRooz
HitmanPro. Het is niet echt een live-virusscanner, om het zo maar te noemen, dus bijvoorbeeld niet dat je dagelijks updates kunt ontvangen, maar het is meer voor elke week (of twee weken, of elke maand) dat je een totale virusscan kunt laten uitvoeren. Super uitgebreid, heel professioneel en effectief voor een gratis programma. Ook is Ad-Aware een aanrader, maar dat is meer voor spy- en adware. Voor de rest heb ik als tip van de computerzaak gekregen om Nederlandse programma's te installeren, in plaats van de beroemde Engelse/Amerikaanse. Op zulke virusscanners wordt namelijk vaak een aanval gedaan, met succes, dus de garantie dat je geen virussen meer krijgt is niet waterdicht. Dan is een aanrader Kaspersky anti-virus. Daarbij heb je ook weer verschillende varianten, alleen is hij niet gratis. Je kunt natuurlijk wel illegaal een licentiesleutel (die voor een bepaalde periode geldt) zoeken. De trialversie werkte bij mij in ieder geval niet, ik moest meteen de volledige versie zoeken, wat ik heb gedaan. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, alleen moet je het programma wel eerst uitschakelen en afsluiten voor je de computer geheel afsluit, omdat anders het opstarten zelf niet, maar het laden van het bureaublad met alle pictogrammen en de snelstartbalk ontzettend lang duurt. Veel succes ermee!
wanroij
AVG Antivirus is een goede. Je computer raakt niet trager net zoals bij norton. succes
shuatee
vdonline wrote:

Antivir

Avast! Antivirus 4
Avast is een goede gratis virusscanner, welke ook dagelijks updates verspreid. Ook is deze virusscanner Nederlandstalig en daarom uitermate geschikt voor de beginnende gebruiker

AVG Antivirus v.7.1
AVG Antivirus is een gratis virusscanner met dagelijkse updates om zo beschermd te blijven tegen de snel verspreidende virussen

AVG ABSOLUUT THE BESTE VAN DE 3 !
dark inca
RoomRooz wrote:
HitmanPro

Hitmanpro is GEEN virusscanner, het is een programma dat verschillende programma's in zich heeft opgenomen, en deze controleert. Het probleem bij hitmanpro ook false positives (iets aangeven als vius ofzo, terwijl het GEEN virus is).
Omdat hitman pro deze dus ook gaat verwijderen, tewijl het misschien zeker niet mocht verwijderd worden.

Dus echt veel controle heb je niet, en hitmanpro heeft vaak false positives, daarom is nucia ook gestopt met support.
RoomRooz
Toch vind ik het effectief, maar het is wel goed dat je zegt dat hij soms ook belangrijke bestanden verwijderd, ook al heb ik daar nooit last van gehad.
BCP88
Ik heb ook Avast Antivirus en ik ben er heel tevreden over. Toen ik hem pas had geinstaleerd vond hij zelfs een paar virussen die mijn probeer versie van norton antivirus niet vond.
Museobanus
AntiVir
NBG Cleaner (hoewel die nu nog nouwelijks te vinden is op internet, het is nogtans een van de beste scanners die ik ken)

instaleer in ieder geval geen norton antivirus, dat vertraagt je pc veel
timerecords
shuatee wrote:
vdonline wrote:

Antivir

Avast! Antivirus 4

AVG Antivirus v.7.1

AVG ABSOLUUT THE BESTE VAN DE 3 !

Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen die 3 en misschien paar positieve en negatieve dingen zodat het (voor sommige mensen) makkelijker wordt om te kiezen?
Gieter
Ik gebruik nu AVG Free Edition, en voordien gebruikte ik Norton Antivirus. Toen had ik echter last van een paar gemene virussen, en met Norton Antivirus kon ik ze niet verwijderen, waarschijnlijk omdat mijn gratis updates (voor één jaar dus) op waren en de definities verouderd waren. Ik heb dan maar Norton Antivirus verwijderd (gewaagde stap) en AVG Free Edition geinstalleerd. Die was dus up-to-date en kreeg de virussen er wel meteen vanaf. De updates blijven ook gratis, dus dat draagt zeker bij aan de bescherming van je computer.
Boles Roor
Ik gebruik ook AVG. Ik ben er meer dan tevreden over, en ik raad hem dan ook aan iedereen aan.
joe_nl
Hitman Pro ben ik niet zo'n voorstander van, deze installeerd een hoop programma's waar ik neit op zit te wachten. Ik zeg niet dat deze slecht zijn, maar ik hoef ze gewoon niet.

Over Avast heb ik een hoop positieve verhalen gehoord, maar heb ik zelf nog nooit geprobeerd (je kent het wel: als je al iets hebt, waarom dan verder zoeken?).
Ikzelf gebruik de AVG Free versie op meerdere PC's. Hierover ben ik uitermate tevreden, simpelweg goede software die doet waar het voor bedoelt en gemaakt is.
Het enige is bij de free-versie dat wanneer je instant mail-cliënts gebruikt als Outlook e.d. dat er dan zo'n zinnetje onder je mail komt met: Deze mail is gescand op virussen door AVG Free.
Ik weet neit zeker of dit is uit te schakelen, aangezien ik mn mail online lees.

Ik hoop dat je er wat aan hebt,
grz. Joe.
timerecords
joe_nl wrote:

Het enige is bij de free-versie dat wanneer je instant mail-cliënts gebruikt als Outlook e.d. dat er dan zo'n zinnetje onder je mail komt met: Deze mail is gescand op virussen door AVG Free.
Ik weet neit zeker of dit is uit te schakelen, aangezien ik mn mail online lees.

Is toch juist beter? Weten de mensen gelijk dat hij tenminste gescanned is..Ik snap niet zo goed waarom je dat, als je dat al, een negatief iets vindt..
jbowie
vdonline wrote:

Antivir

Avast! Antivirus 4

AVG Antivirus v.7.1

Heb ze alle 3 al gebruikt, mijn beste ervaring is deze van AVG. Werkt volledig op de achtergrond, is klein, en doet zijn ding zonder meer. En daar dient het voor, niet?
justin25514
RoomRooz wrote:
HitmanPro. Het is niet echt een live-virusscanner, om het zo maar te noemen, dus bijvoorbeeld niet dat je dagelijks updates kunt ontvangen, maar het is meer voor elke week (of twee weken, of elke maand) dat je een totale virusscan kunt laten uitvoeren. Super uitgebreid, heel professioneel en effectief voor een gratis programma. Ook is Ad-Aware een aanrader, maar dat is meer voor spy- en adware. Voor de rest heb ik als tip van de computerzaak gekregen om Nederlandse programma's te installeren, in plaats van de beroemde Engelse/Amerikaanse. Op zulke virusscanners wordt namelijk vaak een aanval gedaan, met succes, dus de garantie dat je geen virussen meer krijgt is niet waterdicht. Dan is een aanrader Kaspersky anti-virus. Daarbij heb je ook weer verschillende varianten, alleen is hij niet gratis. Je kunt natuurlijk wel illegaal een licentiesleutel (die voor een bepaalde periode geldt) zoeken. De trialversie werkte bij mij in ieder geval niet, ik moest meteen de volledige versie zoeken, wat ik heb gedaan. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, alleen moet je het programma wel eerst uitschakelen en afsluiten voor je de computer geheel afsluit, omdat anders het opstarten zelf niet, maar het laden van het bureaublad met alle pictogrammen en de snelstartbalk ontzettend lang duurt. Veel succes ermee!

(S) hitman pro heeft toen k een virus had gelijk een aantal belangrijke windows bestanden gewist zonder dat je het kan tegen houden

ik raad je aan hitman pro niet te gebruiken !
v-d-online
Hitman Pro is inderdaad troep. Je krijgt er alleen maar problemen van...
Babi
Heb voordat ik van mijn werk een laptop kreeg met Symantec Antivirus (met thuisversie hiervan voor PC) ook AVG gebruikt. Beviel erg goed. Haalde aardig wat virussen weg. Kon volgens mij toen niet automatisch updates van het net halen. Weet niet of dat nu al wel is.
rvec
Is nu wel zo. Ik gebruik AVG sinds een paar dagen, bevalt me goed.
jack_sanders
Beste mensen,

Bijna iedereen is tevreden met zijn/haar virusscanner, maar dat is nu juist het probleem.
Je kunt namelijk ongemerkt kwaadaardige virussen (b.v. keylogger) en spyware op je pc hebben staan zonder dat je virusscanner het opmerkt of dat je pc drastisch wordt vertraagd. Ondertussen kunnen er wel belangrijke spullen van je pc gestolen worden of kan je pc gebruikt worden voor verkeerde doeleinden.

Ik heb al jaren ervaring met verschillende virus en spyware software.
Ik ben ervan overtuigd dat GEEN 1 bestaat die heel je pc schoon houdt.

Momenteel gebruik ik de volgende programma's.

Bitdefender
Webroot spysweeper
Pestpatrol
XoftspySE

Samen vormen ze een goede beveiliging voor m'n pc:)

Groeten,
Jack
Gieter
Ik was nochtans niet tevreden over Norton hoor, gewoon omdat je moet betalen voor die updates, en omdat het traag werkte. Wink
zaima
Ik gebruik nu avg7.1 ik had het een tijd ge uninstalt maar toen was er een virrus op mijn pc gekroppen en heb ik het snel terug geinstalleerd. Toen was het probleem terug opgelost na dat ik de virrus scan had laten lopen.

En ook zeer tevreden over avg7.1
DutchTricks
AVG antivirus is cker een aanrader! super goed EN gratis!
Die anderen heb ik nooit geprobeert maar die zullen waarschijnlijk ook niet slecht zijn.
Museobanus
de beste combinatie is deze:
* antivir xp
* Ad-Aware
* NBG-cleaner

deze laatste is denk ik niet meer te downloaden op internet, maar is wel een van de beste die ik ken
v-d-online
Ik gebruik nu al tijdje avast en werkt perfect, geen problemen gehad en de computer werd er niet langzamer van! Tegen spyware gebruik ik Ad-Aware SE PRO en voor een snellopende pc TweakNow PowerPack 2006. 3 programma's om je pc schoon en uber snel te houden.
marocsite
kansloos wrote:
Onlangs is mijn PC besmet geraakt met een Virus.
Er was weinig redden meer aan en ik was genoodzaakt m'n systeem opnieuw te formatteren.
Ok, het was mischien dan ook niet verstandig om je PC zonder virusscanner te laten draaien.
Toch, heb ik geen zin om te moeten dokken voor een virusscanner.

Daarom is mijn vraag aan jullie: "Wat is de beste gratis virusscanner?"

ik gebruik al een aantal jaren m`n pc zonder virusscanner en heb nooit problemen gehad die virusscanners en met name vooral die gratis en met (Cracks) die maken eht alleen erger in mijn ogen want toen ahd ik veel meer problemen met me pc.
SgtGarcia
Ik gebruik voor beveiliging op dit moment AVG en ZoneAlarm. Tegen spyware etc. gebruik ik ad-aware en spybot. Werkt samen perfect, ik heb (bijna) nooit problemen
GamingParadise
Ik ken veel mensen die AGV Free Edition virusscanner hebben, volgens mij werkt die virusscanner gewoon goed.
keempe
ik zou voor avg gaan, das de beste free die ik ken.. Smile
mvg
Keempe
moeslimoen
ik gebruik McAfee 9.0. en ik vind het een hele goeie. het is gratis.
GamingParadise
Is MacAfee gratis? Ik dacht altijd dat je er voor moest betalen omdat je deze software gewoon in de winkel moet kopen dus daarom dacht ik dat.
blubblabbie
Ik gebruik zelf Avast antivirus en heb er totaal geen problemen mee en het is nog gratis ook. Ik vind Avast zelfs redelijk goed aangezien hij dagelijks geupdate wordt. Hiervoor had ik ook momenten dat ik alles weer moest formatteren maar sinds ik Avast heb is dit niet meer gebeurd
SomaQan
ik gebruik Antivir ik heb hem al een tijd op me computer en werkt nog steed goed Very Happy
CreepingD
geen twijfel mogelijk, AVG is the best!
James007
AntiVir.

AVAST is een grote ramp naar mijn mening.
AVG gaat op één of ander moment toch problemen veroorzaken. Dat heb ik al kunnen ervaren + het feit dat hij extreem slecht scoort op anti-virus tests.

Geef mij maar AntiVir:
Quote:
The Final Scores
If we left spyware/adware removal out of the mix and focused only on the scanner's ability to detect traditional virus threats, out of a possible 125.6 points, AntiVir PersonalEdition Classic scored 94, AVAST 4 Home Edition scored 89, and AVG Free Edition scored 66.
http://www.av-test.org/index.php?menue=1&lang=0
Utopia GFR
Ik was "BIT DEFENDER 7.2" aan het gebruiken voor meer dan een jaar toen de software ging met de vissen of zo.

Mijn programma zegt dat BIT DEFENDER vervallen is, dus... jammer!

Toch blijft die software een goede, eenvoudige en gratis antivirus voor starters Smile

Website :
http://nl.bitdefender.com/index.php

Last edited by Utopia GFR on Wed Oct 04, 2006 9:27 pm; edited 1 time in total
wietn
Ik gebruik momenteel AVG, maar heb ook nog Antivir gebruikt..
James007
Omdat Kansloos "oud en opgelost" aan de titel heeft toegevoegd, veronderstel ik dat hij geen reacties op dit topic meer wil hebben.

Daarom een slotje.
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.