FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Spel voor gsm wijzigen

Lady Elensar
Hoi,

Op m'n mobiel (Sony Ericsson w800i) heb ik een spel (Rayman3) geinstalleerd, maar nu wil ik de sneltoetsen van dat spelletje veranderen, omdat ik die niet fijn vind. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Het spel bestaat uit verschillende .class files genaamd a, b, c, d en GameMidlet, wml bestand, en een meta-inf mapje, met een mf bestand.

Is het mogelijk om de sneltoetsen (1, 2, 3 etc. die je in het spel gebruikt) te veranderen?
rvec
Kan je ze in een zip of rar bestand ofzo online zetten? Dan kan ik wat proberen. Zo heb ik geen idee hoe je ze moet openen of wat voor een bestanden het zijn.

Mischien weet iemand anders het zo?
Lady Elensar
Het zijn .jar (als ik het goed heb) bestanden, maar zien er uit als .rar, en kan ze ook gewoon openen met winrar. Ik zet er wel even één online.

Ik wijzig m'n bericht zo.

Klik
rvec
Ik weet niet hoeveel moeite je er voor over hebt maar je zal in ieder geval software moeten instaleren om java bestanden aan te passen. Mischien dat iemand dat toevallig al heeft maar anders ben ik bang dat het wel veel moeite wordt om die paar knoppen te veranderen.

Dus het kan wel, maar het is niet in een paar klikken gedaan.

Edit: als je het wilt proberen kan je volgens mij Java 2 Micro Edition (J2ME) het beste gebruiken.
Bondings
Je zal de java files er wel eerst voor moeten decompileren en dan weer terug compileren tot een .class bestand.

Decompileren gaat met DJ Java Decompiler. ( http://www.download.com/DJ-Java-Decompiler/3000-2417-10046809.html )
Compileren met Eclipse of iets gelijkaardigs en ook wat van java bij installeren.

Ik zal het eens proberen. Very Happy

Last edited by Bondings on Fri Aug 11, 2006 12:14 am; edited 1 time in total
Bondings
Wow die code is slecht geschreven. Het kan goed zijn dat ze het expres zo gemaakt hebben om wijzigingen en dergelijke te vermijden. In ieder geval vermoed ik niet dat er een gemakkelijke manier is om het te veranderen.
Maximkevm
Lady Elensar wrote:
Hoi,

Op m'n mobiel (Sony Ericsson w800i) heb ik een spel (Rayman3) geinstalleerd, maar nu wil ik de sneltoetsen van dat spelletje veranderen, omdat ik die niet fijn vind. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Het spel bestaat uit verschillende .class files genaamd a, b, c, d en GameMidlet, wml bestand, en een meta-inf mapje, met een mf bestand.

Is het mogelijk om de sneltoetsen (1, 2, 3 etc. die je in het spel gebruikt) te veranderen?

probeer eens enkele bestanden te openen en dan gebruik je CTRL+F en dan zoek je naar 1, dan naar 2, dan naar 3, tot je een soort van regelmaat erin vind, en dan moet je proberen te veranderen...
+ 't is zo slechtgeschreven omdat, alsik mij niet vergis, het in een andere taal werdgeschreven, maar met een 'convertor' werd overgezet...
timerecords
Misschien denk ik te makkelijk (waarschijnlijk wel) maar kan je het niet gewoon instellen op je telefoon, bij de instellingen van het spel ofzo? Laughing Embarassed
RoomRooz
Nou, in dat geval zou ik dan een of andere trial van een snowboardspel van mij mobiel Sony Ericsson V600i wel willen omtoveren tot de volledige versie. Maar 1 minuut (die heel erg snel voorbij gaat) snowboarden is helemaal niks, dat kan ik je wel vertellen WinkRazz
Lady Elensar
timerecords wrote:
Misschien denk ik te makkelijk (waarschijnlijk wel) maar kan je het niet gewoon instellen op je telefoon, bij de instellingen van het spel ofzo? Laughing Embarassed

Je denkt idd te makkelijk.. Daar had ik namelijk al lang naar gekeken natuurlijk Wink.

Bondings wrote:
Wow die code is slecht geschreven. Het kan goed zijn dat ze het expres zo gemaakt hebben om wijzigingen en dergelijke te vermijden. In ieder geval vermoed ik niet dat er een gemakkelijke manier is om het te veranderen.

Dus, ik krijg het waarschijnlijk helemaal niet voor elkaar om dat spel te wijzigen? Embarassed (Gezien mijn IQ op dit gebied)

Ik kan het wel ff gaan proberen, maar het klinkt wel allemaal ingewikkeld.
timerecords
Lady Elensar wrote:
timerecords wrote:

Je denkt idd te makkelijk.. Daar had ik namelijk al lang naar gekeken natuurlijk Wink.

Had ik eerlijk gezegt ook wel verwacht van je, maar soms als iets moeilijk is gaan mensen moeilijk doen terwijl de oplossing voor het oprapen ligt.. Wink
RoomRooz
Heeft de producent van het spel niet een website waar je terecht kunt met vragen? Ik bedoel, dit zou toch wel op een fatsoenlijke manier makkelijk aan te passen zijn?