FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Breezahs

Vlien
Heb me altijd al verschrikkelijk geërgerd aan van die 16-jarige trienen (of jonger) die zichzelf al twintigers wanen. In mijn tijd, zeg ik u! In mijn tijd was het anders! Wij, 13-14-15-jarigen waren nog braaf, maar het wordt alsmaar erger en feller en bloter en gemener.
En er bestaat een woord voor: Breezahs.
Enkele kenmerken van de Breezah:
* heeft steevast een irritante MSN-naam
* zitten altijd op MSN
* zijn op hun 13de ontmaagd
* hebben altijd lang haar, meestal blond
* in elk oor vier gaatjuhs
* scheppen op over het aantal jaar dat ze al roken
* begroeten elkaar alsof ze elkaar al jaren niet meer gezien hebben
* hebben om de 2 weken een nieuwe vriend
* haten standaard de wiskundeleraar
* schrijven allemaal met hetzelfde bolle handschrift
* hebben allemaal een string
* hebben een tong-/navelpiercing

Cool

Kenden jullie dit woord? Kennen jullie zelf een/meerdere breezahs? (Ik geloof het niet als je nee antwoordt Laughing )
nOg N LeUk Linkjuh! lOl!!! http://www.messplaza.nl/breezahs.php
timerecords
Vlien wrote:
Heb me altijd al verschrikkelijk geërgerd aan van die 16-jarige trienen (of jonger) die zichzelf al twintigers wanen. In mijn tijd, zeg ik u! In mijn tijd was het anders! Wij, 13-14-15-jarigen waren nog braaf, maar het wordt alsmaar erger en feller en bloter en gemener.
* zitten altijd op MSN

Cool

Kenden jullie dit woord? Kennen jullie zelf een/meerdere breezahs? (Ik geloof het niet als je nee antwoordt Laughing )

Erg intressant, al snap ik niet waar je op doelt...
greezer
Ik ook niet :S
Lady Elensar
Ik weet ook niet goed wat ik hier mee aan moet, maar het klinkt me wel bekend in de oren. Van die meiden heb ik ook wel in m'n msn staan. Een keer, als ze wat ouder (en verstandiger) zijn, komen ze wel over deze periode heen. Bijna iedereen heeft wel één of andere periode meegemaakt vroeger. Ook al waren ze niet zo bijzonder.
Vlien
Jeps, ja tuurlijk komen ze erdoor, die liepen er natuurlijk ook al wel rond toen ik 15 was ofzo en bij hen is het dan toch ook min of meer goedgekomen...
Degenen die niet weten waar ik op doel moeten eerst en vooral dat linkje maar eens proberen.
Mijn broertje (16) kwam pas af met dat woord en toen ben ik wat research gaan doen. Kennen jullie TMF ID's? Ga daar maar 'ns kijken. Het stikt er van de breezahs. Of CU2, of sugababes.nl, al die dingen. 't Is anders nog wel lachen, hoor! Maar ja, 's misschien gewoon mijn humor Cool
Museobanus
lol, ik vind dat je het wel vreselijk veralgemeent, de groep mensen waarover jij spreekt zijn echt een minderheid tegenwoordig, een 5tal jaar geleden had ik je mss gelijk gegeven, maar nu vind ik het wat overdreven
johanfh
Leuk. Ik denk, dat je je vergist als je zegt dat dit nieuw is.
Nu heten ze Breezahs, tien jaar terug heetten ze gabberinnetjes ofzo, en nog eerder heetten ze weer anders.
Punt is, dat jongeren van zeg maar 13-15 los komen van thuis (ze gaan naar de middelbare school e.d.). Hun referentiekader verandert; ze kijken niet meer naar hun grote sterke vader of lieve moeder, maar ouders zijn eikels geworden. Dus heb je andere identificatiefiguren nodig en daar is ´de groep´ handig voor.
´De groep´ heeft meestal een eigen kledingstijl, eigen slang/taalgebruik, eigen muziek, eigen favoriete eten, enz. Meisjes zijn gevoelig voor aandacht, stiekem behoorlijk onzeker. Je ziet dan ook op die leeftijd bijv. loverboys toeslaan.

Maar het is leuk dat je de breezahs zo beschreven hebt. Ik denk idd wel dat dit een redelijk complete beschrijving is. Ik denk alleen dat de wiskundeleraar intussen wel eens de leraar Engels kan zijn Laughing en roken is toch echt wel uit aan het raken. De rest klopt wel, je kunt nog toevoegen: luisteren de hele dag R&B-liedjes...

JohanFH
Bengt
inderdaad, en mooie beschrijving heb je daar Very Happy
Code of Ruin
Ik schaar me hier aan de zijde van johanf. Het zijn nu Breezahs. Vroeger had je nozems en dat soor ongein. De nozems van vroeger zijn nu brave burgers. De meeste van deze meisjes groeien daar ook wel weer over heen. Al vindt ik ze wel verschrikkelijk irritant, vooral als ze op straat bijdehand gaan lopen doen over zaken waar ze niks van weten (Studeer jij al? Goh, dat is zeker net als in de brugklas komen? ). Breezah's is overigens een term die ineens is blijven hangen omdat de Bacardi Breezer een populair drankje was onder die groepen. Dat is nog eens extra gepromoot door verschillende weblogs zoals Geenstijl. Ze zijn de laatste tijd inderdaad nogal in het nieuws vanwege het gevaar dat loverboys vormen. Die zoeken namelijk slachtoffers uit tussen die profielen waar die groep zo dol op is.
rvec
johanfh wrote:
Leuk. Ik denk, dat je je vergist als je zegt dat dit nieuw is.
Nu heten ze Breezahs, tien jaar terug heetten ze gabberinnetjes ofzo, en nog eerder heetten ze weer anders.
Punt is, dat jongeren van zeg maar 13-15 los komen van thuis (ze gaan naar de middelbare school e.d.). Hun referentiekader verandert; ze kijken niet meer naar hun grote sterke vader of lieve moeder, maar ouders zijn eikels geworden. Dus heb je andere identificatiefiguren nodig en daar is ´de groep´ handig voor.
´De groep´ heeft meestal een eigen kledingstijl, eigen slang/taalgebruik, eigen muziek, eigen favoriete eten, enz. Meisjes zijn gevoelig voor aandacht, stiekem behoorlijk onzeker. Je ziet dan ook op die leeftijd bijv. loverboys toeslaan.

Maar het is leuk dat je de breezahs zo beschreven hebt. Ik denk idd wel dat dit een redelijk complete beschrijving is. Ik denk alleen dat de wiskundeleraar intussen wel eens de leraar Engels kan zijn Laughing en roken is toch echt wel uit aan het raken. De rest klopt wel, je kunt nog toevoegen: luisteren de hele dag R&B-liedjes...

JohanFH

Ze luisteren vooral top 40 en dan vooral rap. Ze roken nog altijd, en af en toe zijn het geen zuivere sigaretten maar meestal wel. Ze drinken vooral breezers en zijn enorm arrogant. Vaak zitten de breezermeiden ook op VMBO.
Lady Elensar
Nou, dat van die R&B eerder denk ik. En ze hebben het ook vooral over homies en kills.

Maar de meeste punten die hier genoemd zijn, zullen toch niet verdwijnen denk ik. Niet onder de categorie pubers.

Maar we moeten er wel voor zorgen dat dit niet een roddel/afzeik topic wordt over breezahs, iedereen komt ie die periode terecht. (Niet dat iedereen er ook aan mee doet hoor, dat is niet zo). Het hoort er een beetje bij. Hoe irritant of vervelend het ook kan zijn voor de oudere (en jongere) generatie.
wanroij
Volgens mij valt het wel mee met die breezahs. Het is allemaal aangedikt door de (internet)media.
Tuurlijk zijn er wel van die meisjes maar het is allemaal niet zo erg als het lijkt (is mijn mening)
Boles Roor
Aangedikt door de media? Het wordt uigemelkt ja, maar dat komt JUIST omdat er zoveel br33z3r jeugd is.
RoomRooz
Oeh, toen ik afgelopen woensdag nog op de camping in België (even serieus: veel mooier landschap daar, ondanks de bergen (!) van de Ardennen) zag ik een meisje voorbij fietsen met een ontzettend lage broek aan, naar voren hangend, kont naar achteren (nog wel op het zadel zittend) met een grote string die er bovenuit torend... Tja. En ja, ik het dorp waar ik woon zijn ze ook allemaal verschrikkelijk asociaal, maar dat zijn meer van die mensen die houden van hardcore. Hebben zij ook een naam?
v-d-online
Sletjes noem ik het Smile
rvec
RoomRooz wrote:
Oeh, toen ik afgelopen woensdag nog op de camping in België (even serieus: veel mooier landschap daar, ondanks de bergen (!) van de Ardennen) zag ik een meisje voorbij fietsen met een ontzettend lage broek aan, naar voren hangend, kont naar achteren (nog wel op het zadel zittend) met een grote string die er bovenuit torend... Tja. En ja, ik het dorp waar ik woon zijn ze ook allemaal verschrikkelijk asociaal, maar dat zijn meer van die mensen die houden van hardcore. Hebben zij ook een naam?

moet je ze vragen: "heb je ook een naam?" Dan kom je er vanzelf achter Laughing
geeren
Haha, deze kenmerken komen mij nog heel erg bekend voor... Ik heb op school meiden meegemaakt die nog maar net in de 1e zaten, en zich toen al zo gingen gedragen, ze proberen zelfs jongens uit 4e en 5e te versieren, loverboys hoeven niet eens toe te slaan. Maar ja, elke groep heeft wel nadelen en voordelen. Kijk nu maar eens rond op de middelbare scholen. Je hebt groepen: skaters, alto's, gothic's en van die nederlanders die zich als buitenlanders gedragen, dus ja het maakt niet echt uit.
wimvpetegem
Mwa, breezahs zijn niet echt te beschouwen als een subcultuur zoals je skaters/alto's/gothics enz... wel kunt beschouwen.
Breezahs zullen zelf namelijk toegeven dat ze breezahs zijn en hebben hele andere motieven.
Ik heb het eigenlijk ook niet zo op breezahs.
RoomRooz
rvec wrote:
RoomRooz wrote:

moet je ze vragen: "heb je ook een naam?" Dan kom je er vanzelf achter Laughing

Net alsof ik ze durf aan te spreken... Nee, nog erger, ik dacht dat ik iemand zag die bij die mensen hoorde, op de camping nog wel. Ik heb het er ook niet zo op. En idd, afgelopen jaar hadden wij een paar piepertjes op school die met jongens uit de 3e (dus 15 jaar meestal) iets wilden beginnen, anderen willen heel erg graag die aandacht maar krijgen hem niet, en anderen vinden zichzelf zo ontzettend leuk en populair, wat ze zo ontzettend niet zijn wat oplevert dat als dat meisje wegloopt bij haar vriendinnen, ze 'ik ga' zegt. Komen ze niet, dan zegt ze 'jongens, ik ga hoor. Daarna 'jongens, ik gaha, komen jullie?' Zo ontzettend nep. Ik hoop dat ik niet zo word. Als je wist hoe gemeen meisjes onder elkaar kunnen zijn... Confused
Code of Ruin
@Roomrooz: Mensen die van hardcore houden worden soms gabbers genoemd als hun uitstraling en gedrag daar bij past. Gewoonlijk wordt echter naar dat soort lui verwezen met een hoop woorden die ik hier niet zal neerzetten omdat ik anders waarschijnlijk een ban riskeer. En als je er zo bang van bent om te veranderen hoef je alleen maar jezelf te blijven.

Overigens vind ik van die breezahs met zo'n string aan idd niks. Een achterwerk van hier tot overmorgen en dan zo'n klein dingetje aan. Te strakke spijkerbroeken is ook echt not done. Als je ziet hoe alles daar overheen pulpt aan de bovenkant, hoef je meteen twee weken niets meer te eten.
Yjaxygames
Vlien wrote:
* zitten altijd op MSN

Cool

Heb je hier lang over nagedacht of niet? Sommige punten latenprecies zien hoe ze zijn Razz
Boles Roor
Het zijn trouwens goths, geen gothics. Gothic is de naam van de muziekstijl, en goths de mensen die er naar luisteren.
v-d-online
Ik vind het wel grappig al die verschillende type mensen, al kan ik me natuurlijk ook erg ergeren aan sommige mensen, maar dat houd je altijd natuurlijk (is mijn mening)
Babi
Zijn dit dan de Anita's van vroegah? Waar zijn dan de Sjonnies gebleven?
RoomRooz
Code of Ruin wrote:
@Roomrooz: Mensen die van hardcore houden worden soms gabbers genoemd als hun uitstraling en gedrag daar bij past. Gewoonlijk wordt echter naar dat soort lui verwezen met een hoop woorden die ik hier niet zal neerzetten omdat ik anders waarschijnlijk een ban riskeer. En als je er zo bang van bent om te veranderen hoef je alleen maar jezelf te blijven.

Overigens vind ik van die breezahs met zo'n string aan idd niks. Een achterwerk van hier tot overmorgen en dan zo'n klein dingetje aan. Te strakke spijkerbroeken is ook echt not done. Als je ziet hoe alles daar overheen pulpt aan de bovenkant, hoef je meteen twee weken niets meer te eten.

Jep, van die heupbroeken met een blubberbuikje er bovenuit... Confused
Lady Elensar
Babi wrote:
Zijn dit dan de Anita's van vroegah? Waar zijn dan de Sjonnies gebleven?

De Sjonnies zijn nu bekend geworden Laughing Razz

Btw, ik draag ook alleen maar heupbroeken hoor, alleen mijn buik puilt er niet over uit. Dat is idd echt not done.
James007
Wij belgen noemen ze gèrewijven.
Dat spreek je uit als sj-ij-r Very Happy
RoomRooz
Precies Lady Elensar, als je eenmaal aan de heupbroek bent, zitten ze echt lekker (behalve dan dat je moet opletten met zo'n not charming bouwvakkersdécolleté Razz . Ik heb gelukkig ook geen blubberbuikje, hihi Wink .
SgtGarcia
Je kan je er wel aan gaan ergeren, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Je kan ze net zo goed negeren, het zijn idd irritante msn-namen. En ze zijn de hele dag online, maar als ze dat zo graag willen doen ze dat toch. Je zou kunnen zeggen dat de ouders een beetje de controle verliezen en dat ze zich daardoor zo gaan gedragen, dat is gewoon iets wat kan gebeuren. Ik moet toegeven dat ik ook wel ergerde als sommige meiden elkaar maar bleven omhelzen etc. omdat ze elkaar een paar minuten niet gezien hadden, maar ja, het blijven "jonkies" die heel oud willen lijken.
Yjaxygames
Boles Roor wrote:
Het zijn trouwens goths, geen gothics. Gothic is de naam van de muziekstijl, en goths de mensen die er naar luisteren.

[DINGEN DIE WE BETER NIET ZEGGEN]
Vlien
SgtGarcia wrote:
Je kan je er wel aan gaan ergeren, maar daar schiet je ook niet veel mee op. Je kan ze net zo goed negeren, het zijn idd irritante msn-namen. En ze zijn de hele dag online, maar als ze dat zo graag willen doen ze dat toch. Je zou kunnen zeggen dat de ouders een beetje de controle verliezen en dat ze zich daardoor zo gaan gedragen, dat is gewoon iets wat kan gebeuren. Ik moet toegeven dat ik ook wel ergerde als sommige meiden elkaar maar bleven omhelzen etc. omdat ze elkaar een paar minuten niet gezien hadden, maar ja, het blijven "jonkies" die heel oud willen lijken.

Da's nou net waarom ik schrik krijg om hier te posten ('t is niet op jou persoonlijk bedoeld, hoor, bovenaan staan er nog veel meer van die reacties). 't Zijn forums, hier wordt gediscussieerd, als het je niks kan schelen, als het je niks doet of als je vindt dat ik onzin uitkraam: post dan niets terug!
Ik vond dit nu eenmaal iets leuks, dat voor dit nieuw soort pubers ook al een naam bestond. De "karakteristieken" zijn niet van mijn hand, die haalde ik vanop een ander forum. Vond ze wel raak anders.
Yjaxygames
Vlien wrote:
SgtGarcia wrote:

Da's nou net waarom ik schrik krijg om hier te posten ('t is niet op jou persoonlijk bedoeld, hoor, bovenaan staan er nog veel meer van die reacties). 't Zijn forums, hier wordt gediscussieerd, als het je niks kan schelen, als het je niks doet of als je vindt dat ik onzin uitkraam: post dan niets terug!
Ik vond dit nu eenmaal iets leuks, dat voor dit nieuw soort pubers ook al een naam bestond. De "karakteristieken" zijn niet van mijn hand, die haalde ik vanop een ander forum. Vond ze wel raak anders.

Punt voor Vlien Laughing
RoomRooz
Precies. Op een ander forum was ik ook eens een onderwerp aan het lezen en toen had ik zoiets van 'wat moet ik hier nou weer voor antwoord opgeven?'. Toen dacht ik dus dat er ook nog zoiets was als niet posten, maar gewoon de overige reaties lezen. En dat gaf wel een fijn gevoel Smile Wink
v-d-online
Toch vind ik het jammer dat hier op het forum geen breezahs aanwezig zijn... om domme mensen kun je vaak wel erg goed lachen Very Happy
Duck
v-d-online wrote:
Toch vind ik het jammer dat hier op het forum geen breezahs aanwezig zijn... om domme mensen kun je vaak wel erg goed lachen Very Happy

Alsof ze weten wat een host is Confused
geeren
Duck wrote:
v-d-online wrote:

Dus jij beweerd dat het domme mensen zijn? Dat is dan wel erg egoistisch, deze meiden kunnen er meestal niks aan doen, dat ze zo zijn. Ze zijn meestal onzeker e.d. dus moet je niet aankomen dat het dommem mensen zijn.
marocsite
geeren wrote:
Duck wrote:
v-d-online wrote:

Dus jij beweerd dat het domme mensen zijn? Dat is dan wel erg egoistisch, deze meiden kunnen er meestal niks aan doen, dat ze zo zijn. Ze zijn meestal onzeker e.d. dus moet je niet aankomen dat het dommem mensen zijn.

wat zijn breezahs ??
geeren
marocsite wrote:
geeren wrote:
Duck wrote:
v-d-online wrote:

wat zijn breezahs ??

Lees het begin zou ik zeggen, dan weet je er al wat meer van.
justin25514
ik vind deze topic maar niks

ik ben zelf 14 jaar en dan zie ik ineens hoe een ander over jonge denkt

nou lekkere oppepper is dit zeg voor sommige die et moeilijk hebbe en die voor crimineel gezien worde Evil or Very Mad
James007
Hoofdletters, volledige woorden, interpunctietekens... je kan het heus wel. Rolling Eyes

Het gaat trouwens ook niet over alle jongeren, enkel om dat soort met één hersencel.
Yjaxygames
justin25514 wrote:

nou lekkere oppepper is dit zeg voor sommige die et moeilijk hebbe en die voor crimineel gezien worde Evil or Very Mad

Crimineel? Wie zei dat breezahs crimineel zijn? Confused
v-d-online
geeren wrote:
Duck wrote:
v-d-online wrote:

Dat denk ik niet. met een beetje opvoeding is breezah worden makkelijk te verkomen.. Je moet ze alleen goed in de gaten houden en streng voor ze zijn! Dan komt alles goed!
Vlien
Mhaha, dit topic loopt een beetje uit de hand, niewaar? Maar ik ben "lately" uiteraard tot de constatatie gekomen dat jongeren altijd zo al wat geweest zijn - er veel ouder uit willen zien dan ze zijn, de Barbies en consoorten al te vroeg aan de kant laten liggen ("Wees kind, verdorie!"). Ik bekeek daarstraks bijvoorbeeld nog 'ns een foto van mijn stiefzusjes toen die 13 en 16 waren, en ik moet zeggen, de foundation lag al dik op hun jonge huidjes, hoor! Wink Het enige verschil met vroeger is - denk ik - de factor 'seks': hoe vroeger, hoe beter is het tegenwoordig. Ken zo'n meisje van 17 die je raar aankijkt wanneer je het vreemd vindt dat iemand op z'n 17 het nog niet gedaan heeft... ahem.
frietkot
hey,

om maar even een ouder topic uit de kast te halen, altijd leuk zn onderwerp, kan je uren over doorspreken.

Nouja om maar eens te beginnen.
Ik kan mezelf idd nogal kapot ergeren over breezahs.. Ik zit zelf op mbo multimedia vormgeven in eindhoven, en die heeft laatst de vmbo en mbo delen van de school bijeen gevoegd, nouja dat is nog geen probleem, maar als je door de gangen loopt hoor je constant, ey dikke check mn msn lijst, en dan zegt de andere weer. Woo lijpe je hebt mij geblock, f***k you man. Nouja dat dus Wink

En dan nog wat, emo's
Ik zit ff rustig iets op te zoeken op de computer op school, staat dr een net iets te grote groep emo's myspace angeled fotos van zichzelf te nemen, en op te scheppen over hoe moeilijk ze het wel niet hebben dat hun cavia ziek is...

Nouja genoeg gezeikt, ik ben zelf waarschijnlijk ook wel eens raar aangekeken..

-Frietkot
Arno v. Lumig
Jah mAn, SoOw irRitaNt is daH

Vreselijk soort mensen... Echt waar. Echt vreemd dat ik zo'n mensen niet in mijn MSN-lijst heb. Laughing

Laatst had zo'n groep breezahs een presentatie voor ANW. De powerpoint-presentatie die ze gebruikten stond ook vor met ongebruikelijke lettercombinaties als "Br0eiikAsefFecT" en "dAmpKr1nG" e.d.

Ik probeer alles in net ABN te schrijven, maar er zijn blijkbaar mensen die dat niet "soww" zien....

Groeten,
Arno
Lady Elensar
Arno v. Lumig wrote:
Laatst had zo'n groep breezahs een presentatie voor ANW. De powerpoint-presentatie die ze gebruikten stond ook vor met ongebruikelijke lettercombinaties als "Br0eiikAsefFecT" en "dAmpKr1nG" e.d.

Met een presentatie grote en kleine letters en cijfers in woorden gebruiken? Dat ze dat toelaten..

Maar ach, het is gewoon zo'n periode die veel brugpiepers / pubers doormaken. Ongetwijfeld zelf ook wel zoiets gehad toen ik rond de 13 was. Gaat vanzelf over. (Sommigen hebben er dan wel wat langer last van, mgoed.) Hoewel het met de jaren wel steeds erger lijkt te worden Razz. Of nou ja, het veranderd heel erg.
frietkot
ik heb alleen helaas nooit de drang gehad om ZoWw te gaan schrijven
justin25514
Yjaxygames wrote:
justin25514 wrote:

Crimineel? Wie zei dat breezahs crimineel zijn? Confused

omdat ik op een speciale school zit wordt ik vaak als crimineeltje gezien omdat ik dus op die rot school zit
mtoni
Tah Br33z4h Jugend is tof :p

kzag laatst een foto van allemaal mannetjes van 10-14 met breezertjes (wow) en dat soort ongein in hun handjes :p
stond er nog bij : blablabla 4 life !!

dan besef je toch weer dat god humor heeft
Klaw 2
wat is daar zo erg aan, ze mogen er best zijn, ze zijn niet zo erg hoor je overdrijft een beetje, zolang je er maar een beetje tot niet last van hebt is het niet erg.
wanroij
Het is me allemaal wat met die breezahs. Gelukkig ben ik er geen ghehe. Ik ben een BIERzah Wink (flauwe woordgrap)
Drodr
mm... elke is wel goed behalve als ze arrogant zijn!! Ik haat echt arrogant, van die tienertjes die te veel aandacht hebben gekregen en nu denken dat ze alles zijn.. gadverdamme.. Verder vind ik dat als je die taal gaat gebruiken dat je echt lelijk bent hoor.. praat gewoon normaal nederlands en niet met die stakkerige letters... ****** Br€eZaH!! En OoK ArRoGaNtE RoT TiEnErTjEs.. Embarassed
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.