Mijn oude trouwe digitalefotocamera is verleden week gejat in Frankrijk.
Hoewel het natuurlijk jammer is, Kan ik er wel om lachen dat ze er niks aan zullen hebben.
Het ding is immers al jaren hopeloos verouderd.
Maar goed nu heb ik dus wel een nieuwe camera nodig.
Ik heb geen flauw idee wat goed en/of slecht is bij zo'n ding,
behalve dan dat je nooit teveel Megapixels kan hebben.
Ik zoek een mooi cameraatje, voor een mooie prijs, iemand advies?
ik zelf heb der weinig verstand van
je zou in een winkel kunnen vragen of op
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale+camera.htm
kunnen kijken. via kieskeurig maak ik meesal al mijn beslissingen als ik zulke dingen ga aanschaffen
Ga gewoon eens naar een winkel waar ze digitale fotocamera's verkopen en vraag eens naar een fotocamera die bij je past en niet de duur is.
Of surf gewoon wat op de sites van een paar winkels in de buurt en kijk of ze een digitale fotocamera hebben die je wel aanstaat.
Zarock 
alleen de megapixels zeggen niet zoveel.
Een camera van trust met 5 megapixel is lang niet zo goed als een Sony CyberShot DSC-H1 die ook 5 megapixel heeft. Het zit hem namelijk ook in de lens, de chip en de processor. Het gaat erom wat je wilt doen met de camera, wil je alleen foto's maken met je vrienden dan is een trust genoeg en dan maakt het ook minder uit als hij kapot gaat, maar als je ook foto's wilt gaan maken als hobby zou ik toch in de richting van de canon gaan denken (de eos is nu een van de betere in die prijsklasse). Voor vakantiefoto's zou ik iets ertussenin zoeken en als je de foto's ook wilt afdrukken moet je dichter bij de canon dan bij de trust zitten.
Professionele fotografie zal je vast niet willen doen. En er zijn ook nog camera's met iets speciaals, zoals een groter scherm, mooiere kleuren/vormen, waterdicht of sterkere behuizing. Je zal eerst moeten bedenken wat je precies wilt, dan kom je vanzelf bij een camera uit.
Ik zou geen trust kopen als ik jou was. Ligt er natuurlijk aan wat je ermee wilt doen. Ik heb ook een trust en maak fotos tijdens het uitgaan. Dat apparaat hangt van bier aan elkaar en is vaak op de grond gestuiterd. Ook maakt hij niet echt mooie fotos maar voor feesten is hij wel goed genoeg.
Als je echt mooie fotos wil maken koop dan een iets duurdere van een beter merk.
Als je gewoon een fototoestel wilt voor fotos van vrienden enzo, en mischien ook vakanties dan kan je ook zo'n kleine, best wel dunne nemen. Volgens mij zijn die niet zo duur en hebben redelijke kwaliteit.
Ik heb zelf een paar jaar geleden een casio exilim ex z3 gekocht. Die gebruik ik nu overal voor, in de vakantie voor vakantiefoto's, tijdens het uitgaan maak ik foto's en af en toe maak ik ook als hobby foto's. De foto's zijn van goede kwaliteit en de camera is nog altijd heel (alluminium behuizing). Hij is zelfs een keer van een trap van 3 meter af gevallen.
Ik heb de camera toen voor 420 euro gekocht en nu is de opvolger van de opvolger al de helft van de prijs.
Als je op mijn site kijkt zal je wel foto's van die camera zien maar die zijn niet orgineel (verkleind en watermerk) Ik zal zo even een paar foto's uploaden en hier een link plaatsen.
voor amateurgebruik, en je wilt mooie foto's,
raad ik je Canon Powershot aan 
Je moet maar is in de Consumentengids kijken. Daar staan vaak testen over digitale camere's in.
Succes met zoeken!
Of kijk op vergelijksites zoals http://www.kieskeurig.nl of http://www.vergelijk.nl . Is wel makkelijk voordat je iets koopt 
Ik zelf heb hele goede ervaringen met canon! Dit merk is misschien wel ietsje duurder dan andere maar als je hem in de aanbieding koopt valt het wel mee
Wil je een grote of een kleine? als je zo'n compact dingetje wilt hebben moet je hier is kijken => http://www.webwereld.nl/articles/42267/gratis-test--digitale-compactcamera-s.html dit is een gratis test met digitale camera's
veel success!
kom net terug van vakantie(met de casio) en zag dat ik de link nog niet had geplaatst: www.rvec.frih.net/foto
ik heb er eentje van canon, dat is over het algemeen wel een goed merk en het valt niet over 2 weken uit elkaar, mijne is "Canon digital ixus 40" en hij is wel makkelijk hij is ongeveer een jaar oud en heb geleerd:
1. digitale zoom moet je niet naar kijken dat kun je net zo goed thuis met paint doen want het is even lelijk, dus koop er niet een tje voor zijn digitale zoom, lenszoom is wel handig en kijk daarnaar.
2. als je ze via een kodak apparaat ofzo als foto's wilt uitprinten op foto formaat zijn de megapixels niet zo belangrijk, het is wel mooier met meer, maar dat valt pas op als je er met een vergroot glas naar zit te turen ofzo...
3. maar als je ze als achtergrond op je pc zet zijn meer pixels wel handiger anders ziet het er uit als bij 1, dus dan lijkt het ook nergens op,
Verder is oplader enzo is ook wel handig en je moet vragen naar de batterij/accu, is hij op batterijen koop hem niet, het is en blijft altijd lastig, ook met oplaadbare, als je met een accu hebt koop er eentje die geen vermogen verliest als hij halfvol is en dan oplaad dat je dan de nog opgeladen vermogen verloren wordt en je batterij leegmaken is ook een geklooi.
Ik heb nu al een jaar of wat een Canon S50. Hiermee is heel veel in te stellen en maakt ontzettend mooie foto's. Het enige nadeel aan deze is dat het klepje niet helemaal goed en dus stevig vast gezet kan worden.
Maar ik ben er erg tevreden over. Gewoon via internet bestellen is het goedkoopste.
Wat Klaw 2 ofer die accu verteld is erg belangrijk. Batterijen zijn erg snel op, zelfs al koop je de duurste. En bij een accu heb je ook vaak verschillende maar lithium ion wordt niet "moe". En er is nog een nieuwere variant maar daar ben ik de naam van vergeten.
Met een gewone accu kan je vaak meer dan 2 uur foto's maken. Met een paar batterijen meestal een half uur tot een uur.
Is best wel een moeilijke vraag die je stelt!
Digicams vind je in alle maten, kwaliteiten en prijzen. De vraag die je jezelf moet stellen is "wat wil ik er mee doen". Ga je het enkel gebruiken voor wat snapshots, of wil je er een hobby mee uitoefenen?
Je hebt keuze uit een reflexcamara, een prosumer en een point-and-shoot, allen met hun voor- en nadelen.
Welke jouw het beste ligt kan jij enkel bepalen, blijf wel bij de gekende merken (nikon, canon, sony, olympus enz...), waarschijnlijk wel wat duurder maar de know-how en jarenlange ervaring van deze merken wil ook wel wat zeggen natuurlijk!
Succes met de aankoop, en bij twijfel kan je altijd je licht nog opsteken bij
www.belgiumdigital.com (een prachtforum over digitale fotografie).
maak eerst voor jezelf een aantal keuzes uit, zoals jbowie zei
Ik heb nu een olympus u 700, goede camera die er ook nog eens goed uitziet. Hij is wel vrij prijzig, maar ik ben er zeer tevreden over. Hij neem niet te veel ruimte in dus dat maakt hem ook handig in gebruik. Je moet er echter geen hele mooie fotos mee willen maken, daar is hij niet geschikt voor. En inderdaad bieden sites als kieskeurig.nl en vergelijk.nl heel veel informatie.
ja, gewoon kieskeurig.nl gaan gebruiken en kijken naar de eigenschappen van de super velen cameras die er op staan. alle prijzen staan er ook op. Ik heb zelf de canan powershow a620, een vrij goede camera voor persoonlijk gebruik. Als je hem voor professioneel gebruik gaat nemen zou ik zon zwarte (naam vergetren) vamera van canon gaan gebruiken. Maar dan zit je ook snel tegen de €1000,00 aan!!