FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Popup als je site verlaat

timerecords
Hallo iedereen,

Ik heb een website en daar wil ik een popup op zetten die tevoorschijn komt zodra de bezoeker mijn page verlaat.

Nu heb ik de codes er wel voor maar als ik doe hoe het moet dan werkt het niet.
Dit zijn de codes en waar je ze moet zetten:
Plak dit tussen je HEAD tags
Code:

<SCRIPT LANGUAGE='JAVASCRIPT' TYPE='TEXT/JAVASCRIPT'>
 <!--
var win=null;
function NewWindow(mypage,myname,w,h,pos,infocus){
if(pos=="random"){myleft=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;mytop=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
if(pos=="center"){myleft=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;mytop=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
else if((pos!='center' && pos!="random") || pos==null){myleft=0;mytop=20}
settings="width=" + w + ",height=" + h + ",top=" + mytop + ",left=" + myleft + ",scrollbars=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no";win=window.open(mypage,myname,settings);
win.focus();}
// -->
</script>

Plak dit in je BODY tag
Code:

<BODY onUnload="NewWindow('http://home.deds.nl/~timerecords/MocroMusic/popup.html','popup','800','600','center','front');">

Nu heb ik dat gedaan maar zoals ik al vermeld had werkt het niet, nu denk ik dat het komt omdat ik frames gebruik.
Dit is mijn HTML code:

Index.html
Code:

<HTML LANG=EN>
<HEAD>
<TITLE>Welkom bij Mocro Music:: De site met muziek van Marokkaanse bodem !!</TITLE>
<META HTTP-EQUIV=Content-Type CONTENT=text/html;charset=ISO-8859-1>
<META NAME=AUTHOR CONTENT="Noureddine Design">
<META NAME=COPYRIGHT CONTENT="&copy; Copyright 2006, Noureddine Design">
<META NAME=KEYWORDS CONTENT="Jouw keywords gescheiden door een komma (tot 200 woorden is acceptabele voor de meeste zoekmachines)">
<META NAME=DESCRIPTION CONTENT="de beschrijving van je website, niet meer dan 255 karakters (letters en spaties)">
<META NAME=DATE CONTENT="Sat Aug 05 2006 22:59:11 GMT+0200">

<!--
var win=null;
if(pos=="random"){myleft=(screen.width)?Math.floor(Math.random()*(screen.width-w)):100;mytop=(screen.height)?Math.floor(Math.random()*((screen.height-h)-75)):100;}
if(pos=="center"){myleft=(screen.width)?(screen.width-w)/2:100;mytop=(screen.height)?(screen.height-h)/2:100;}
settings="width=" + w + ",height=" + h + ",top=" + mytop + ",left=" + myleft + ",scrollbars=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,toolbar=no,resizable=no";win=window.open(mypage,myname,settings);
win.focus();}
// -->
</script>

<FRAMESET BORDER=0 FRAMEBORDER=0 BORDERCOLOR=WHITE FRAMESPACING=0 ROWS=120,*>
<FRAME SRC=Musicplayer.html NAME=upper SCROLLING=NO NORESIZE>
 <FRAME SRC=Home.html NAME=main SCROLLING=AUTO SCROLLING=AUTO>

<BODY onUnload="NewWindow('http://home.deds.nl/~timerecords/MocroMusic/popup.html','popup','800','600','center','front');"></BODY>
</FRAMESET><NOFRAMES>
</NOFRAMES>
</HTML>

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Time Records
Lady Elensar
Ik zie helemaal geen </head> tag.. die is toch nodig?
Yjaxygames
Lady Elensar wrote:
Ik zie helemaal geen </head> tag.. die is toch nodig?

Dat is inderdaad wat er misgaat.
<HEAD> staat er wel, maar </HEAD> is er niet. Als je voor </HTML> </HEAD> zet, werkt het wel, als de rest van de code goed is (ik hweet niet heel veel van HTML).
timerecords
Ja heb ik geprobeerd, normaal hoord de </HEAD> boven BODY tag maar geen verschil...

Yjaxygames wrote:

<HEAD> staat er wel, maar </HEAD> is er niet. Als je voor </HTML> </HEAD> zet, werkt het wel, als de rest van de code goed is (ik hweet niet heel veel van HTML).

Dus hij moet volgens jouw boven </HTML> en niet boven <BODY> zoals het normaal hoord??

Met vriendelijke groet,
Time Records
Yjaxygames
timerecords wrote:
Ja heb ik geprobeerd, normaal hoord de </HEAD> boven BODY tag maar geen verschil...

Yjaxygames wrote:

Dus hij moet volgens jouw boven </HTML> en niet boven <BODY> zoals het normaal hoord??

Met vriendelijke groet,
Time Records

Ik ben niet goed in HTML maar ik dacht dat het zo moest omdat je ook begon met <HTML> en daaronder <HEAD> en dat je het in omgekeerde volgorde weer terugdeed. Grote kans dat ik het fout heb, maar daarvoor moet iemand met meer HTML kennis posten.
justin25514
als het gode is moet dit hem zijn Razz

tis mischien slim dat als jullie hem tips geven ook ff laten zien zoals ik nu doe wat er moet staan

Code:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Welkom bij Mocro Music:: De site met muziek van Marokkaanse bodem !!</TITLE>
<META NAME=AUTHOR CONTENT="je naam">
<META NAME=COPYRIGHT CONTENT="&copy; Copyright 2006, JE NAAM">
<META NAME=KEYWORDS CONTENT="Jouw keywords">
<META NAME=DESCRIPTION CONTENT="de beschrijving van je website">

<!--
var win=null;
win.focus();}
// -->
</script>
</HEAD>
<body>

<BODY onUnload="NewWindow('http://home.deds.nl/~timerecords/MocroMusic/popup.html','popup','800','600','center','front');"></BODY>
</FRAMESET><NOFRAMES>
</NOFRAMES>
</body>
</HTML>
timerecords
justin25514 wrote:
als het gode is moet dit hem zijn Razz

tis mischien slim dat als jullie hem tips geven ook ff laten zien zoals ik nu doe wat er moet staan

Code:

<HTML>
<HEAD>
<META NAME=AUTHOR CONTENT="je naam">
<META NAME=COPYRIGHT CONTENT="&copy; Copyright 2006, JE NAAM">
<META NAME=KEYWORDS CONTENT="Jouw keywords">
<META NAME=DESCRIPTION CONTENT="de beschrijving van je website">

<!--
var win=null;
win.focus();}
// -->
</script>
</HEAD>
<body>

</FRAMESET><NOFRAMES>
</NOFRAMES>
</body>
</HTML>

Thanks man, ik ga gelijk proberen...Zodra ik resultaat (goed of slecht) laat ik het jullie weten.
Georgeboy
Ik weet niet of die vorige code effectief zal werken, want als je kijkt heb je twee body tags !! Bij mijn weten is dit niet conform met de regels en is een body tag uniek. Ook lijkt me de code nogal omslachtig voor hetgeen je wil doen. Geen idee hoe je eraan komt...

Je moet zeker rekening houden dat je niet en body en frameset kunt gebruiken. Het is of het een, of het andere. Je plaats met andere woorden dus best je popup in een frame die zeker zal verdwijnen.

bvb noem deze file index.htm
Code:
<html>
<title>blablabla</title>
</FRAMESET><NOFRAMES>
</NOFRAMES>
</html>

in je tweede file die we Home.html noemen plaats je
Code:
<html>
<head>
<script language="javascript">
<!--
   function openwin(){
     mywin= open("popup.html", "diplaywindow",
       "width=790,height=460,status=no,toolbar=no,menubar=no,top=90,left=0");
   }
//-->
</script>
</head>
<body onunload="openwin()'>
</body>
</html>

voila, nu nog enkel je code binnen de body tags en klaar is kees. Mss ook nog de code wat aanpassen voor groottes, naam, enz...

Mss nog een tip. Probeer frames te vermijden. Is verouderd, gebruik beter tabellen. En ook hoofdletters in namen van files kunnen voor problemen zorgen tenzij je consistent bent in het gebruik ervan...

Greetz
timerecords
Ok thx georgeboy, maar jij zegt dus dat ik die code in mijn home.html moest zetten maar dan als ik bv. op contact, of wat voor link dan ook druk van mijn menu, dan verschijnt die popup omdat je home verlaat maar ik wil dat hij verschijnt wanneer ik index.html sluit.

En over frames, ik gebruik alleen frames omdat ik een muziekspelertje heb en die steeds opnieuw begint als ik hem bovenaan elke page zet....heb jij andere ideeëen/suggesties?

Met vriendelijke groet,
Time Records
timerecords
varoskater wrote:

mmm very interestinggg!!!!

Je copieerd mijn hele tekst en voegt dat ene stukje tekst aan toe? Wat is precies je bedoeling hier van, als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan niks...ik probeer hier een echte oplossing voor te vinden dus heb geen zin en tijd voor mensen die lol willen maken...
Lady Elensar
Het ging hem waarschijnlijk alleen om de punten. Heb zijn bericht al verwijderd. Alsof wij het niet in de gaten hebben Confused. Waarschijnlijk snapte hij het niet eens.

Maar jij maakte een dubbelpost. Ook niet doen hè! Wink
timerecords
Lady Elensar wrote:
Het ging hem waarschijnlijk alleen om de punten. Heb zijn bericht al verwijderd. Alsof wij het niet in de gaten hebben Confused. Waarschijnlijk snapte hij het niet eens.

Maar jij maakte een dubbelpost. Ook niet doen hè! Wink

Sorry maar ik heb een antwoord nodig en dan hou ik er niet van als mensen beetje dom gaan doen en onzin gaan posten.

Nogmaal sorry, desnoods als moet haal je punten van me af Embarassed

EDIT---
@Yjaxygames en justin25514
Heb getest wat jullie alle 2 zeiden maar geen van beide hielp, nog meer suggesties?
Georgeboy
timerecords wrote:
Ok thx georgeboy, maar jij zegt dus dat ik die code in mijn home.html moest zetten maar dan als ik bv. op contact, of wat voor link dan ook druk van mijn menu, dan verschijnt die popup omdat je home verlaat maar ik wil dat hij verschijnt wanneer ik index.html sluit.

Ok idd, ik gaf hier enkel maar een voorbeeld hé. Maar je plaatst dus best die code die ik je gaf dan in de file van je muziekspeler, want die wordt allicht enkel afgesloten als je site wordt afgesloten...

timerecords wrote:
En over frames, ik gebruik alleen frames omdat ik een muziekspelertje heb en die steeds opnieuw begint als ik hem bovenaan elke page zet....heb jij andere ideeëen/suggesties?

Mja, als je zo'n muziekspeler wilt gebruiken is het volgens mij idd niet anders op te lossen... Confused Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, maar na een tijdje heb ik die muziek ervan afgehaald, omdat het gauw storend werkte en de bezoeker het niet leuk vindt om op stop te moeten drukken...

Hopelijk werkt uw popup nu wel naar behoren?

Greetz
timerecords
Georgeboy wrote:
timerecords wrote:

Ok idd, ik gaf hier enkel maar een voorbeeld hé. Maar je plaatst dus best die code die ik je gaf dan in de file van je muziekspeler, want die wordt allicht enkel afgesloten als je site wordt afgesloten...

timerecords wrote:

Mja, als je zo'n muziekspeler wilt gebruiken is het volgens mij idd niet anders op te lossen... Confused Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, maar na een tijdje heb ik die muziek ervan afgehaald, omdat het gauw storend werkte en de bezoeker het niet leuk vindt om op stop te moeten drukken...

Hopelijk werkt uw popup nu wel naar behoren?

Greetz

Wat een uitstekend idee, dat ik daar niet eerder op ben gekomen..!! Harstikke bedankt, dat moet haast wel werken ja. Ga het gelijk proberen!!

En zeg maar je, ben pas 19...beetje te vroeg voor U vindt je niet? Laughing

EDIT ---

Nogmaals bedankt, en zoals ik al verwacht had is het gelukt...thx iedereen.
Yjaxygames
Goed dat het gelukt is, werd er al gek van Sad
timerecords
Yjaxygames wrote:

Haha, sorry maar heb nog wel wat andere problemen/vraagjes die ik graag beantwoord wil hebben als je toch niks te doen heb Embarassed
livesport11
toffe site man
mocro for life
Yjaxygames
timerecords wrote:
Yjaxygames wrote:

Haha, sorry maar heb nog wel wat andere problemen/vraagjes die ik graag beantwoord wil hebben als je toch niks te doen heb Embarassed

Je kan met je vragen beter terecht bij Georgeboy, denk k.
Georgeboy
Yjaxygames wrote:
timerecords wrote:
Yjaxygames wrote:

Embarassed kHeb chance dat ik deze vraag heb kunnen beantwoorden...Wink

Maar euhm... als ik de tijd vind wil ik gerust die vraagjes beantwoorden... Op gebied van html design heb ik al enkele jaartjes ervaring. Veel problemen kun je zelf ook ontdekken door gewoon ff logisch na te denken bij wat je doet.
Ipv van een html editor te gebruiken, moet je bvb eens proberen om je website op te bouwen vanuit kladblok... Nu krijg ik wellicht een aantal mensen op mijn dak die vinden dat dat achterhaald is? Maar volgens mij zul je op die manier het best de code leren begrijpen...

Greetz
timerecords
livesport11 wrote:
toffe site man
mocro for life

Haha, bedankt man...Ja toch, Mocro 4 life...maar op de 1 of andere manier is hij nu down...Ik probeer zo snel mogelijk te fixen
timerecords
Georgeboy wrote:
Yjaxygames wrote:
timerecords wrote:
Yjaxygames wrote:

Embarassed kHeb chance dat ik deze vraag heb kunnen beantwoorden...Wink

Maar euhm... als ik de tijd vind wil ik gerust die vraagjes beantwoorden... Op gebied van html design heb ik al enkele jaartjes ervaring. Veel problemen kun je zelf ook ontdekken door gewoon ff logisch na te denken bij wat je doet.
Ipv van een html editor te gebruiken, moet je bvb eens proberen om je website op te bouwen vanuit kladblok... Nu krijg ik wellicht een aantal mensen op mijn dak die vinden dat dat achterhaald is? Maar volgens mij zul je op die manier het best de code leren begrijpen...

Greetz

HTML ken ik wel dus daar ligt het niet aan maar ik ben pas begonnen met CSS en div's enzo, voorheen maakte ik een lay-out in photoshop waarna ik het ging slicen en deed ik "save for web" (nog iets) waardoor hij het automatisch netjes in tables doet...maar pas geleden heeft een vriend van me gezegt dat tables niet goed zijn en dat ik beter div's kan gebruiken doormiddel van CSS.

Nader hand heb ik ook gelezen en ontdekt dat niet alles zo simpel is en je voor verschillende browsers moet maken.

Maar genoeg over deze onzin, nu mijn vragen.

1. Mijn site op ded.nl is (tijdelijk?) offline en dus wou ik hem online zetten op frihost maar op de 1 of andere manier werkt mijn flash menu opeens niet meer.
2. Shoutbox (links), Gebedstijden (rechts) en MSN (rechts) werken niet in IE, in FF wel (athans bij mij) andere browsers heb ik niet en weet ik niet.

Dat was het voor nu wel even denk ik.
Hopelijk reageer je snel zodat ik snel me site weer in orde kan maken.

Met vriendelijke groet,
Time Records

EDIT ---

1. = Gefixed
Georgeboy
timerecords wrote:
2. Shoutbox (links), Gebedstijden (rechts) en MSN (rechts) werken niet in IE, in FF wel (athans bij mij) andere browsers heb ik niet en weet ik niet.

Hmmm Confused ik heb net even je site proberen te bekijken, maar ik moet zeggen ik heb er niets van kunnen maken... Ik gebruik netscape en je divblokken staan bovenop elkaar. Dat is de reden waarom ik het gebruik van divblokken afraad. Nu ja, dat is mijn persoonlijke mening, ik weet dat er voorstanders van divblokken zullen zijn. Mijn sites bouw ik volledig op met tabellen, na verloop van tijd is dat wel een ingewikkelde wirwar, maar als het niet meer lukt moet je maar eens vanaf nul herbeginnen...Wink Btw, ook tabellen kun je vormgeven met css.
Mja, als men spreekt over html, dan denk ik er automatisch bij dat je ook op de hoogte bent van css. Anders wordt het wat moeilijk om je site een leuk design te geven.

Het probleem dat je geen andere browsers hebt is snel verholpen. Download enkele populaire en installeer deze, je kunt meteen beginnen testen of het wel zal werken of niet. Beter dat je het zelf kunt zien dan dat je hier moet zitten wachten tot er iemand zijn commentaar wil geven.

Zo, ik hoop dat je weer wat verder kunt...

Greetz

ps:
timerecords wrote:
...heeft een vriend van me gezegt...

heeft gezegd is met een d en niet met een t...Wink
timerecords
Georgeboy wrote:
timerecords wrote:

Hmmm Confused ik heb net even je site proberen te bekijken, maar ik moet zeggen ik heb er niets van kunnen maken... Ik gebruik netscape en je divblokken staan bovenop elkaar. Dat is de reden waarom ik het gebruik van divblokken afraad. Nu ja, dat is mijn persoonlijke mening, ik weet dat er voorstanders van divblokken zullen zijn. Mijn sites bouw ik volledig op met tabellen, na verloop van tijd is dat wel een ingewikkelde wirwar, maar als het niet meer lukt moet je maar eens vanaf nul herbeginnen...Wink Btw, ook tabellen kun je vormgeven met css.
Mja, als men spreekt over html, dan denk ik er automatisch bij dat je ook op de hoogte bent van css. Anders wordt het wat moeilijk om je site een leuk design te geven.

Het probleem dat je geen andere browsers hebt is snel verholpen. Download enkele populaire en installeer deze, je kunt meteen beginnen testen of het wel zal werken of niet. Beter dat je het zelf kunt zien dan dat je hier moet zitten wachten tot er iemand zijn commentaar wil geven.

Zo, ik hoop dat je weer wat verder kunt...

Greetz

ps:
timerecords wrote:
...heeft een vriend van me gezegt...

heeft gezegd is met een d en niet met een t...Wink

Haha, dankjewel docent Nederlands Laughing maar dat de div's boven op elkaar stonden kwam (denk ik) omdat ik bezig was met updaten...toen jij op me site keek zag je toen een donker groenachtige balk onder advertenties wat het menu is? Zo nee dan was het de oude versie, als goed is is nu alles goed maar ik zal ff kijken of ik aan netscape kan komen.

Toch bedankt,

Time Records

EDIT ---

Ik heb net Netscape gedownload en ik zie dat bijna alles klopt behalve het middelste blok en de 2 rechter onderaan.

Nu heb ik dit in mijn pages staan:

Code:

<!--[if IE]>
<link rel=stylesheet href='css/IE/Home_IE.css' type='text/css' />
<![endif]-->

<!--[if !IE]><!-->
<link rel=stylesheet href='css/FF/Home_FF.css' type='text/css' />
<!--<![endif]-->

Is er ook iets voor Netscape zodat ik gewoon een nieuwe CSS file maak en dat het dan wel goed is? En de problemen die ik beschreef bij 2 doen zich blijkbaar alleen voor in IE want in Netscape kan ik wel klikken in mijn Shoutbox.

Mvg,
Time Records
Georgeboy
Okidoki, ondertussen kan ik wel al alle tekst lezen met netscape, maar volgens mij loopt er toch nog iets fout in je design. Niet alles staat mooi onder elkaar, er zit bijvoorbeeld een verschuiving tussen je header en je effectieve tekst. Ik vermoed dat je uit esthetisch oogpunt toch liever alles onder elkaar wilt? Ook heb ik even je code bekijken en ik merk dat je nog steeds style tags gebruikt in je html bestand. Als je met css werkt, stop deze beter dan daarin...Wink

Nu je vraag over css zelf, de conditionele tags die je daar gebruikt zijn volgens mij enkel te gebruiken in Internet Explorer. Mogelijk komt er daardoor ook een conflict wanneer je niet met IE werkt.

Als ik van jou was, zou ik één css file schrijven die zowel werkt voor IE, als voor Firefox, als voor Netscape... Bij mij lukt het, dus moet dat zeker ook bij jouw website lukken...Wink Soms zul je wel even moeten zoeken om tot een juiste tag te komen die door alle browsers wordt ondersteund... Het voordeel van 1 file is ook belangrijk bij een verandering aan je website. Anders moet je dubbel werk doen...

Greetz
timerecords
Georgeboy wrote:
Okidoki, ondertussen kan ik wel al alle tekst lezen met netscape, maar volgens mij loopt er toch nog iets fout in je design. Niet alles staat mooi onder elkaar, er zit bijvoorbeeld een verschuiving tussen je header en je effectieve tekst. Ik vermoed dat je uit esthetisch oogpunt toch liever alles onder elkaar wilt?

Kan je dat iets beter uitleggen, ik snap namelijk niet wat je precies bedoeld...Misschien stukje screenshot erbij om het te verduidelijken? Embarassed

Georgeboy wrote:
Ook heb ik even je code bekijken en ik merk dat je nog steeds style tags gebruikt in je html bestand. Als je met css werkt, stop deze beter dan daarin...Wink

Ja oke, dus ik moet het gewoon in de CSS file stoppen en dan pakt hij heb automatisch?

Georgeboy wrote:
Nu je vraag over css zelf, de conditionele tags die je daar gebruikt zijn volgens mij enkel te gebruiken in Internet Explorer. Mogelijk komt er daardoor ook een conflict wanneer je niet met IE werkt.

Wat bedoel je precies met conditionele tags? Embarassed

Georgeboy wrote:
Als ik van jou was, zou ik één css file schrijven die zowel werkt voor IE, als voor Firefox, als voor Netscape... Bij mij lukt het, dus moet dat zeker ook bij jouw website lukken...Wink Soms zul je wel even moeten zoeken om tot een juiste tag te komen die door alle browsers wordt ondersteund...

Dat had ik dus op het begin ook gedaan toen ik pas met CSS begon.
Ik had 1 CSS file. Maar toen bleek dat andere (die dus geen FF gebruiken zoals ik) de website slecht tot niet goed konden zien. Toen ben ik wat gaan rondneuzen op google en kwam ik erachter dat IE andere waardes heeft zegmaar. Dus ben ik apparte gaan maken wat uitstekend hielp.
Nu terug op jouw suggestie, zou je me ermee willen helpen of een voorbeeld geven want ik weet absoluut niet hoe ik dan moet beginnen.
(houd in je achterhoofd dat ik pas met CSS ben begonnen)

Met vriendelijke groet,
Time Records
Georgeboy
Hmm, volgens mij heb je ondertussen weer zitten veranderen in je code, want het design is weer helemaal overhoop gehaald...Confused

Enfin, normaal plaats ik geen screenshots, maar bij uitzondering...
EDIT : screenshot deleted... bleek overbodig te zijn, want geen reactie... Ik vermoed, Timerecords, dat je ondertussen hebt kunnen zien waar het fout liep?
Dit is hetgeen je te zien krijgt in netscape. Maar ik dacht uit eerdere posts dat je die browser ook al had staan?

timerecords wrote:
Georgeboy wrote:

Ook heb ik even je code bekijken en ik merk dat je nog steeds style tags gebruikt in je html bestand. Als je met css werkt, stop deze beter dan daarin...Wink

Ja oke, dus ik moet het gewoon in de CSS file stoppen en dan pakt hij heb automatisch?

Als je code correct is geschreven en de namen van de gebruikte "classes" komen overeen, dan zal het onmiddellijk werken, tenzij je twee keer dezelfde naam gebruikt zou hebben, dan zul je moeten zien wat er gebruikt wordt...

Conditionele tags zijn die waarin je If plaatste bvb

Code:
<!--[if IE]>

Om ff terug te komen op css. Voorbeelden vind je bij de vleet. Eender welke professioneel opgebouwde site gebruikt css, die je eens moet downloaden en onder de knie proberen te krijgen. Nu wil je blijkbaar dat onmiddellijk alles lukt. Ik zou de vergelijking maken alsvolgt: leer eerst stappen en maak dan pas een wandeling... Hiermee bedoel ik dat je beter eerst een paar testen voor jezelf maakt, test in verschillende browsers en hetgeen je daaruit leerde kun je dan verwerken in je website...
Helpen wil ik gerust, maar niet als het over divblokken gaat. Ik heb er een hekel aan om het zacht uit te drukken...Wink
Ik weet niet welk programma je momenteel gebruikt voor de bouw van je website? Maar ondersteunt deze geen browsercheck ofzo?

Greetz

Last edited by Georgeboy on Wed Aug 23, 2006 2:05 pm; edited 1 time in total
Warriorza
Best leuk allemaal, dat knutselen aan een code, maar zoals al eerder werd gezegd, is de code helemaal overhoop gehaald door mensen die waarschijnlijk niet allemaal evenveel verstand hebben van HTML. (Sommigen natuurlijk wel, maar niet iedereen) hebben jullie al gedacht aan een hele nieuwe code die misschien wél werkt? Ik heb de code nog niet helemaal bekeken, maar er klopt maar weinig van. Probeer deze eens:

Code:
<BODY onUnLoad="confirm('Dit krijg je te zien als je de site verlaat :)');">

Natuurlijk kun je het script iets aanpassen (niet zoveel als het vorige script Razz ) door bijvoorbeeld een pop-up in plaats van een alert te gebruiken.

Je mag dit script gebruiken en verspreiden zoveel als je wilt, veel plezier ermee. Very Happy
timerecords
Warriorza wrote:
Best leuk allemaal, dat knutselen aan een code, maar zoals al eerder werd gezegd, is de code helemaal overhoop gehaald door mensen die waarschijnlijk niet allemaal evenveel verstand hebben van HTML. (Sommigen natuurlijk wel, maar niet iedereen) hebben jullie al gedacht aan een hele nieuwe code die misschien wél werkt? Ik heb de code nog niet helemaal bekeken, maar er klopt maar weinig van. Probeer deze eens:

Code:

Natuurlijk kun je het script iets aanpassen (niet zoveel als het vorige script Razz ) door bijvoorbeeld een pop-up in plaats van een alert te gebruiken.

Je mag dit script gebruiken en verspreiden zoveel als je wilt, veel plezier ermee. Very Happy

Als je hier mee het "probleem" wilt verhelpen over de popup dan moet ik je helaas mededelen dat het te laat is...Dat probleem is al enige tijd opgelost zoals ook hierboven geschreven is...Bedoelde je iets anders, dan snap ik helaas niet echt wat je precies bedoeld...misschien kan het uitleggen?

Met vriendelijke groet,
Time Records
Warriorza
timerecords wrote:
Warriorza wrote:

Code:

Als je hier mee het "probleem" wilt verhelpen over de popup dan moet ik je helaas mededelen dat het te laat is...Dat probleem is al enige tijd opgelost zoals ook hierboven geschreven is...Bedoelde je iets anders, dan snap ik helaas niet echt wat je precies bedoeld...misschien kan het uitleggen?

Met vriendelijke groet,
Time Records

Sorry maar ik dacht dat jullie er niet uitkwamen, ik heb namelijk niet alles gelezen maar het leek me nogal een lange discussie over een stukje code. Dus ik heb geprobeert om een simpele code te geven om zo het probleem te verhelpen. En anderen die een makkelijke code zoeken hebben hier misschien nog wel wat aan.
marocsite
timerecords wrote:
Hallo iedereen,

Ik heb een website en daar wil ik een popup op zetten die tevoorschijn komt zodra de bezoeker mijn page verlaat.

Nu heb ik de codes er wel voor maar als ik doe hoe het moet dan werkt het niet.
Dit zijn de codes en waar je ze moet zetten:
Plak dit tussen je HEAD tags
Code:

<!--
var win=null;
win.focus();}
// -->
</script>

Plak dit in je BODY tag
Code:

<BODY onUnload="NewWindow('http://home.deds.nl/~timerecords/MocroMusic/popup.html','popup','800','600','center','front');">

Nu heb ik dat gedaan maar zoals ik al vermeld had werkt het niet, nu denk ik dat het komt omdat ik frames gebruik.
Dit is mijn HTML code:

Index.html
Code:

<HTML LANG=EN>
<HEAD>
<META NAME=AUTHOR CONTENT="Noureddine Design">
<META NAME=COPYRIGHT CONTENT="&copy; Copyright 2006, Noureddine Design">
<META NAME=KEYWORDS CONTENT="Jouw keywords gescheiden door een komma (tot 200 woorden is acceptabele voor de meeste zoekmachines)">
<META NAME=DESCRIPTION CONTENT="de beschrijving van je website, niet meer dan 255 karakters (letters en spaties)">

<!--
var win=null;
win.focus();}
// -->
</script>

</FRAMESET><NOFRAMES>
</NOFRAMES>
</HTML>

Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Time Records

zo te zien is het al gelukt Laughing
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.