FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Hulp nodig met verbeteren site.

timerecords
Hallo iedereen,

Mijn sites zijn: "http://www.timerecords.frih.net/Home.html" en "http://home.deds.nl/~timerecords/Home.html" (zijn het zelfde alleen bij frihost is er nog geen muziek omdat (nog) niet goed gekeurd is)

Nu zijn mijn problemen dat:

1. Ik wil dat die flash player blijft en niet stopt of opnieuw begint zeg maar als ik op bv. tracks druk. Is dan de enige oplossing om het in iframe te zetten, zoja kan niet anders want heb gehoord iframes zijn net als tables niet goed?

2. Mijn websites zien er in FF (FireFox) goed uit maar in IE (Internet Explorer) niet, hoe los ik dat op?

3. Hoe maak ik het goed voor (bijna) alle resoluties.

Met vriendelijke groet,
Time Records
James007
Quote:
1. Ik wil dat die flash player blijft en niet stopt of opnieuw begint zeg maar als ik op bv. tracks druk. Is dan de enige oplossing om het in iframe te zetten, zoja kan niet anders want heb gehoord iframes zijn net als tables niet goed.

Met een iframe los je zoiets niet op. Een iframe is om een pagina in een andere pagina te laden als een soort element. Als de hoofdpagina herladen wordt, wordt ook het iframe herladen. Je probleem zou dus blijven. Er zijn voor zover ik weet slechts twee oplossing voor je probleem. Ofwel gebruik je frames, met als bovenste frame een pagina met het muziekspelertje op en als onderste pagina alle andere inhoud. Ofwel maak je een popup met een muziekspelertje in, maar dat vinden de meeste mensen niet leuk (waaronder ik) omdat dan de mensen hun popup blocker begint te gillen enzo. Verdere oplossingen hiervoor ken ik niet.

Quote:
2. Mijn websites zien er in FF (FireFox) goed uit maar in IE (Internet Explorer) niet, hoe los ik dat op?

Ik weet het, ik heb ook vaak dat probleem. Drie aandachtspuntjes zou ik willen aanstippen:
  • Elementen in Firefox hebben meestal meer ruimte om zich als in Internet Explorer, dat komt omdat het interne stylesheet van Firefox andere instellingen heeft als Internet Explorer. Zorg ervoor dat je elk element een margin en een padding meegeeft, want anders stelt de browser die in en krijg je verschillen.
  • CSS in Internet Explorer is gewoonweg verschrikkelijk. Ook op het vlak van :hover. Als je dit zou gebruiken, dan moet je onthouden dat je enkel een muisover-effect kan maken in Internet explorer bij een A-element. Bij andere elementen kan je geen muisovereffecten maken, in Firefox gaat dat wel.
  • Als je transparante PNG's gebruikt, moet je onthouden dat deze in Internet Explorer NIET transparant zijn maar een lelijke grijze achtergrond krijgen waar normaal gezien de transparantie moest zijn.

Quote:

Moeilijke vraag, veel webmasters hebben dit probleem en ze hebben allemaal hun eigen manier van oplossen. Ik bijvoorbeeld maak mijn pagina's zo dat alle inhoud zichtbaar is bij een resolutie van 1024x768. Bij een resolutie van 800x600 valt er een stuk vd website weg (buiten beeld) dus zorg dat het minst belangrijke zich daar bevindt. Als je met CSS bezig bent en je moet bepaalde elementen een positie meegeven, dan doe je dit zo:
position: absolute;
left: 100px; (bijvoorbeeld)
top: 200px;

maar gebruik nooit right en left door elkaar, dus ga nooit het ene element positioneren met left en het andere met right, want anders zit het ene element aan de linkerkant vh scherm vastgemaakt en het andere aan de rechterkant en schuiven ze OVER elkaar als de resolutie te klein wordt.

Je kan ook alles in 1 grote zogenaamde "container-div" zetten en die width:800px; meegeven. Dus:
<body>
<div id="site">
inhoud van de site
</div>
</body>

Dan kan je die div op zijn beurt weer in een div zetten met width: 100px; en die div als eigenschap text-align:center; meegeven, zodat die 800px altijd midden op je scherm staan. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het zou moeten werken.
Code of Ruin
Met Flash kan ik je helaas niet helpen, ik heb er te weinig mee gewerkt om iets zinnigs daarover the zeggen.
Om je websites er op alle browsers goed uit te laten zien, kun je het beste een stylesheet maken waar beide browsers goed mee om kunnen gaan. Stel inderdaad alle marges zelf in zodat de browsers dat niet voor je gaan doen, zeker IE maakt er een rommeltje van. Hoewel CSS misschien niet zo'n grote vriend is van IE (waar ik het overigens niet mee eens ben) is het nog altijd de meest efficiënte methode om je webpagina mee in te richten.
Voor resoluties is de oplossing van James een zeer doeltreffende. Het enige vervelende is dat bij grote resoluties je maar een heel klein stukje hebt waarmee je kan werken en verder niets aan de ruimte hebt die je beeldscherm je biedt. Er zijn tegenwoordig niet zo gek veel computers meer die werken op kleine resoluties. Ikzelf optimaliseer altijd voor 1024x768 en 1280x1024. Met het slim opstellen van je content kun je bereiken dat een site er zelfs op kleine resoluties er nog redelijk uitziet.
Code of Ruin
Met Flash kan ik je helaas niet helpen, ik heb er te weinig mee gewerkt om iets zinnigs daarover the zeggen.
Om je websites er op alle browsers goed uit te laten zien, kun je het beste een stylesheet maken waar beide browsers goed mee om kunnen gaan. Stel inderdaad alle marges zelf in zodat de browsers dat niet voor je gaan doen, zeker IE maakt er een rommeltje van. Hoewel CSS misschien niet zo'n grote vriend is van IE (waar ik het overigens niet mee eens ben) is het nog altijd de meest efficiënte methode om je webpagina mee in te richten.
Voor resoluties is de oplossing van James een zeer doeltreffende. Het enige vervelende is dat bij grote resoluties je maar een heel klein stukje hebt waarmee je kan werken en verder niets aan de ruimte hebt die je beeldscherm je biedt. Er zijn tegenwoordig niet zo gek veel computers meer die werken op kleine resoluties. Ikzelf optimaliseer altijd voor 1024x768 en 1280x1024. Met het slim opstellen van je content kun je bereiken dat een site er zelfs op kleine resoluties er nog redelijk uitziet.
timerecords
James007 wrote:

Met een iframe los je zoiets niet op. Een iframe is om een pagina in een andere pagina te laden als een soort element. Als de hoofdpagina herladen wordt, wordt ook het iframe herladen. Je probleem zou dus blijven. Er zijn voor zover ik weet slechts twee oplossing voor je probleem. Ofwel gebruik je frames, met als bovenste frame een pagina met het muziekspelertje op en als onderste pagina alle andere inhoud. Ofwel maak je een popup met een muziekspelertje in, maar dat vinden de meeste mensen niet leuk (waaronder ik) omdat dan de mensen hun popup blocker begint te gillen enzo. Verdere oplossingen hiervoor ken ik niet.

Je bedoeld waarschijnlijk in HTML, kan het ook in CSS zodat ik niet elke page hoef te veranderen?
traxion
timerecords wrote:

Je bedoeld waarschijnlijk in HTML, kan het ook in CSS zodat ik niet elke page hoef te veranderen?

met css heb je 1 pagina waar in je alle opmaak inzet

je hoeft dan alleen op elke pagina in de head dit te zetten

Code:
<LINK REL=StyleSheet HREF="test.css" TYPE="text/css" MEDIA=screen>

dan kun je het makelijker vananderen en is je code overzichtelijker
timerecords
Oke kijk ik heb nu dus wat ik wilde over die flashplayer. De HTML code is:
Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/css" />
<meta name="language" content="nl" />
<meta name="author" content="Noureddine Design" />
<meta name="copyright" content="(c)2006 www.time-records.tk" />
<meta name="keywords" content="rap, rapgroup, Time Records, Amsterdam, Nederland" />
<meta name="robots" content="all" />

<title>Welkom bij Time Records:: Een Nederlandse rapgroup uit Amsterdam-Oost </title>
<link href="css/Home.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />
<link rel="icon" href="animated_favicon1.gif" type="image/gif" />
<script src="Scripts/AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>

</head>
<frameset rows="30,*" frameborder="0" framespacing="0" name="fst">
    <frame src="Musicplayer.html" name="muziekplayer" frameborder="0" noresize>
   <frame src="Home.html" name="main" frameborder="0" noresize>
</frameset>
<noframes></noframes>
</html>

Dit is de code die ik gebruikt heb met paar aanpassingen:

Code:
<?
// 아래 나열된 스킨 번호 입력
$r = 2;

// 홈페이지 URL
$index = "/index.php";
?>
<html>
<head>
<title>.....</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=euc-kr">
<style type="text/css">
frameset {
   margin:0px;
   padding:0px;
   border:0px;
   background-color:buttonface;
}
</style>
</head>

<? if($r == 1) { ?>
<frameset rows="8,*" rows1="30,*" frameborder="0" framespacing="0" name="fst">
    <frame src="Player_Rood/player.html" name="aquamp" frameborder="0" noresize>
   <frame src="start.htm" name="main" frameborder="0" noresize>
<? } ?>

</frameset>
<noframes></noframes>
</html>

Klopt het een beetje? volgens mij wel, zo niet willen jullie melden wat niet klopt en beter kan?

EDIT ---
Nu blijkt die player goed te zien te zijn in FF maar weer niet in IE Crying or Very sad Volgens mij heb ik belangrijke dingen weg gelaten want het ziet er uitermate slecht uit in IE Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Last edited by timerecords on Sun Jul 30, 2006 4:47 pm; edited 2 times in total
timerecords
Code of Ruin wrote:

Zou je het beetje kunnen uitleggen wat je precies bedoeld, misschien met (paar) voorbeelden want volgens mij heb ik alles goed ingesteld in me CSS file.
geeren
timerecords wrote:
Hallo iedereen,

Mijn sites zijn: "http://www.timerecords.frih.net/Home.html" en "http://home.deds.nl/~timerecords/Home.html" (zijn het zelfde alleen bij frihost is er nog geen muziek omdat (nog) niet goed gekeurd is)

Nu zijn mijn problemen dat:

1. Ik wil dat die flash player blijft en niet stopt of opnieuw begint zeg maar als ik op bv. tracks druk. Is dan de enige oplossing om het in iframe te zetten, zoja kan niet anders want heb gehoord iframes zijn net als tables niet goed?

Met vriendelijke groet,
Time Records

Check een keer mijn site: www.maroc-site.nl Dit is een hele leuke site, als je zoiets ook wilt, dan moet je mij toevoegen oop msn: mohamed_geeren@hotmail.com Aangezien jij ook een mocro bent, wil ik je graag helpen.
timerecords
geeren wrote:

Check een keer mijn site: www.maroc-site.nl Dit is een hele leuke site, als je zoiets ook wilt, dan moet je mij toevoegen oop msn: mohamed_geeren@hotmail.com Aangezien jij ook een mocro bent, wil ik je graag helpen.

Shokran man (= Dankjewel)
James007
geeren wrote:
Aangezien jij ook een mocro bent, wil ik je graag helpen.

En dit soort opmerkingen toont dan weer van discriminatie, dus die laten we beter weg. Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.