FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Wireless USB Adapter probleem!

v-d-online
Ik heb een Wireless USB Adapter 54mbps deze heb ik geinstalleerd. Hij geeft aan dat er een draadloosnetwerk in de buurt is, alleen kan hij er geen verbinding mee maken. Andere computers in mijn huis met een SpeedTouch Adapter hebben wel verbinding met het netwerk/internet. Heeft iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt!
rvec
is het netwerk beveiligd?
Hoe ver staat de nieuwe adapter ervandaan en zitten er muren of storingsbronnen (bv. magnetron) tussen?
Code of Ruin
Is je adapter compatible met het type netwerk dat je gebruikt? Heb je op de computer alle benodigde software zitten inclusief de recentste drivers? Werkt de usb poort van je computer goed? Is de usb adapter zelf niet beschadigd? Doet hij het wel als je hem in een andere computer steekt die al goed geconfigureerd is?
v-d-online
Het netwerk heb ik nu nog even niet beveiligd en hij staat op zolder en de router beneden (dat zou toch moeten kunnen). De USB poort werkt opzich wel goed, want de stick wordt wel herkend en geinstalleerd. Is het misschien dat ik in de router toegang moet geven voor een nieuwe computer in het netwerk?
Code of Ruin
Binnen muren haalt het gemiddelde draadloos Lan hooguit 30 m. Vaak is 2 verdiepingen geen probleem maar als je vloeren hebt van gewapend beton dan verzwakken die het signaal heel erg. Ben je er absoluut zeker van dat de usb stick zelf in orde is? Dat de computer hem herkent is nog geen garantie dat hij het ook doet. Ik heb nog nooit te maken gehad dat je de router instructies moest geven dat er een nieuwe computer bij kwam. Ik begrijp dat je meerdere computers hebt. Er zijn wel routers die maar een beperkt aantal pcs aankunnen.
rvec
probeer de stick eens in een andere computer en zet de verbinding die die nu heeft uit. Dan weet je of het aan de stick/router of aan de computer ligt.
timerecords
Heb je al geprobeerd te googlen, daar vind je meestal ook wel handige tips/instructies/antwoorden.

Anders (als het nog nieuw is) terug naar de winkel gaan of de fabrikant bellen en om antwoord vragen?
v-d-online
Op een andere computer krijg hem ook niet aan de praat. Ik zal er wel even mee terug gaan en vragen wat hun wijze raad is Smile Bedankt allemaal!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.