FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Graag suggesties en op- en/of aanmerkingen over mijn site!!!

timerecords
Hallo allemaal,

Ik heb een website ontworpen en wil graag weten wat jullie ervan vinden en of/(zoja) hoe het beter kan.

Sinds kort gebruik ik CSS (ben dus nog beginner) en hopelijk klopt alles qua CSS, zoniet laat het me dan ff weten.

Ook heb ik Iframes die ik wil vervangen alleen weet ik niet door wat. Ik wil het vervangen omdat mij verteld is dat Iframes niet goed zijn. Ik gebruik nu (nog) Iframes omdat ik toch wil dat er tekst in (bijvoorbeeld) het middelste vak is en dat je kan scrollen zonder dat de hele page scrolled en ook de shoutbox, die is er nu op elke page door Iframes...Als iemand andere oplossing weet laat het me dan zo snel mogelijk weten.

Mijn (huidige) website is: http://home.deds.nl/~timerecords/Home.html

Met vriendelijk groet,
Time Records

Last edited by timerecords on Fri Jul 28, 2006 2:53 am; edited 2 times in total
timerecords
Kom op mensen, hulp is hard nodig!!!!

Help me aub?!?!?
Lady Elensar
Als iemand een antwoord weet zal deze vanzelf wel antwoorden, dus geen dubbelposten maken, en zeker niet als het binnen 12 uur is. Onthoud dat even.

En over je website, het middelste frame (als het een frame is) staat niet mooi tussen de buitenste twee (IE), maar er onder.
timerecords
Lady Elensar wrote:
Als iemand een antwoord weet zal deze vanzelf wel antwoorden, dus geen dubbelposten maken, en zeker niet als het binnen 12 uur is. Onthoud dat even.

En over je website, het middelste frame (als het een frame is) staat niet mooi tussen de buitenste twee (IE), maar er onder.

ja sorry, en nee het is een div geen frame...in FF is het wel oke..nogmaals sorry
Bengt
ziet er goed uit,
iframes zijn oke om te gebruiken, alleen wat bugs enzo nu en dan Very Happy
timerecords
Bengt wrote:
ziet er goed uit,
iframes zijn oke om te gebruiken, alleen wat bugs enzo nu en dan Very Happy

Thx, geen ideeën wat beter kan/moet en/of een oplossing voor iframes aangezien niet door search enginens gelezen worden?

Mvg,
Time Records
Lady Elensar
Ik zou hem eigenlijk wel zo maken dat hij in IE ook goed te zien is. Want er zijn volgensmij nog steeds heel veel mensen die IE gebruiken. Smile
Drodr
Je kan beter je die iframes vervangen door include maar dan moet je het wel opslaan als Home.php.
Dus i.p.v. iframe:
Code:
<?php
include "shoutboxofzo.html";
?>

Simpel maar beter dan iframe want dan loopt het mooi over met die achtergrond
timerecords
Drodr wrote:
Je kan beter je die iframes vervangen door include maar dan moet je het wel opslaan als Home.php.
Dus i.p.v. iframe:
Code:
<?php
include "shoutboxofzo.html";
?>

Simpel maar beter dan iframe want dan loopt het mooi over met die achtergrond

Kan je me er iets meer over uitleggen aub?? Ik ken namelijk (nog) helemaal niks met php Embarassed Embarassed
timerecords
Lady Elensar wrote:
Ik zou hem eigenlijk wel zo maken dat hij in IE ook goed te zien is. Want er zijn volgensmij nog steeds heel veel mensen die IE gebruiken. Smile

Ja precies, is ook wat ik wil gaan doen alleen het probleem is dat het met div's en CSS is en ik pas begonnen ben met CSS en div's.

Hiervoor maakte ik gewoon een lay-out in Photoshop en deed Save for web... ofzoiets waardoor hij hem zelf goed maakte met tabellen, maar tabellen zijn niet goed (meer) ofzo vandaar dat ik met div's en CSS ben gaan werken.

Eerst hielp een vriend van me (die heeft me overgehaald om CSS enzo te gebruiken), maar die is nu op vakantie dus nu is alle andere hulp welkom!!!!!!!! Very Happy Laughing

Smiley-flood verwijderd -- Lady Elensar
SocratesX
timerecords wrote:
Hallo allemaal,

Ik heb een website ontworpen en wil graag weten wat jullie ervan vinden en of/(zoja) hoe het beter kan.

Sinds kort gebruik ik CSS (ben dus nog beginner) en hopelijk klopt alles qua CSS, zoniet laat het me dan ff weten.

Ook heb ik Iframes die ik wil vervangen alleen weet ik niet door wat. Ik wil het vervangen omdat mij verteld is dat Iframes niet goed zijn. Ik gebruik nu (nog) Iframes omdat ik toch wil dat er tekst in (bijvoorbeeld) het middelste vak is en dat je kan scrollen zonder dat de hele page scrolled en ook de shoutbox, die is er nu op elke page door Iframes...Als iemand andere oplossing weet laat het me dan zo snel mogelijk weten.

Mijn (huidige) website is: http://home.deds.nl/~timerecords/Home.html

Met vriendelijk groet,
Time Records

En wat moet dat voorstellen?
Ik vind het onprofessioneel, te flashy, ... Keep it simple!
Zie deze website: sportmedischcentrum.be
Veel info, sober, degelijk.
timerecords
SocratesX wrote:

En wat moet dat voorstellen?
Ik vind het onprofessioneel, te flashy, ... Keep it simple!
Zie deze website: sportmedischcentrum.be
Veel info, sober, degelijk.

Ja maar vriend, dat is van een medisch sportcentrum. Dat moet professioneel. Wat ik heb gemaakt is voor een rapgroep.
Kijk maar eens naar: "http://www.thcrecordz.nl/" en "http://www.denino.nl/".

Ik weet dat mijne ver van die 2 vandaan is qua professionaliteit, maar ik ben ook (nog) geen prof. Wink
James007
Enkele tips:
  • Gebruik een ander lettertype dan Times New Roman
  • Zorg ervoor dat die flash-dingen geďntegreerd zijn in de site, en dat ze er dus niet tussengegooid zijn zoals nu. Ik ken nu precies de grenzen van dat flash element, dat is niet mooi. Het mag niet duidelijk zijn voor de bezoeker wat er nu precies flash is en wat niet. Nu staat er een stuk ketting in het midden vd pagina die langs twee kanten bruut afgeknipt wordt. Ook zou ik het muziekspelertje vastmaken aan de bovenkant van de pagina.
  • De inhoud van de pagina bevindt zich pas op de helft van mijn scherm, door die flashelementen wordt de echte inhoud erg naar onder gedrukt. Je moet toegeven dat dat het niet waard is voor 4 linkjes en een muziekspelertje.
  • Zorg dat je van die twee vakken die het hoofdvak overlappen af raakt. Probeer eens door dat hoofdvak naar de voorgrond te brengen ipv de kleine zijvakjes.
timerecords
James007 wrote:
Enkele tips:
  • Gebruik een ander lettertype dan Times New Roman

Oke, ga ik over nadenken welke het dan gaat worden.

James007 wrote:
Enkele tips:
  • Zorg ervoor dat die flash-dingen geďntegreerd zijn in de site, en dat ze er dus niet tussengegooid zijn zoals nu. Ik ken nu precies de grenzen van dat flash element, dat is niet mooi. Het mag niet duidelijk zijn voor de bezoeker wat er nu precies flash is en wat niet. Nu staat er een stuk ketting in het midden vd pagina die langs twee kanten bruut afgeknipt wordt.

Ga ik proberen. Wordt moeilijk want ben (nog) niet zo'n held in Flash, ik gebruik Swish 2.0 en SwishMax.

James007 wrote:
Ook zou ik het muziekspelertje vastmaken aan de bovenkant van de pagina.

Dat had ik ook eerst maar op de 1 of andere manier is hij verplaatst. Ik heb mijn CSS file nagekeken en mijn HTML file en van alles geprobeerd maar geen geluk, misschien weet u wat ik fout doe?

Edit ---
Er bleek opeens een <BR /> te voorschijn te zijn gekomen.
----

James007 wrote:
  • De inhoud van de pagina bevindt zich pas op de helft van mijn scherm, door die flashelementen wordt de echte inhoud erg naar onder gedrukt. Je moet toegeven dat dat het niet waard is voor 4 linkjes en een muziekspelertje.
  • Zorg dat je van die twee vakken die het hoofdvak overlappen af raakt. Probeer eens door dat hoofdvak naar de voorgrond te brengen ipv de kleine zijvakjes.

Daar snap ik niet zo goed mee wat u bedoeld Embarassed
James007
Kijk hier eens:
http://i5.photobucket.com/albums/y185/jamesimage/schermdeds.gif

Het roze gedeelte is je titel + navigatie. Kijk hoeveel plaats het in beslag neemt tov de eigenlijke inhoud.

James Smile
timerecords
James007 wrote:
Kijk hier eens:
http://i5.photobucket.com/albums/y185/jamesimage/schermdeds.gif

Het roze gedeelte is je titel + navigatie. Kijk hoeveel plaats het in beslag neemt tov de eigenlijke inhoud.

James Smile

Ahhaaa, Thx voor de uitleg...en u vind dat dat te veel is? Tja ik kan weinig aan doen als de klant het mooi vind maar ik zal het aan hem voor stellen (klant is gewoon me neefje Laughing ) en sorry dat ik u zo vaak stoor.

EDIT ---
Zijn die 2 "rechthoeken" aan de zijkanten bij u op uw browser over de middelste of heeft u dat zelf gedaan?

Mvg,
Time Records