FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Vraagje over DVD branden

Hoogeveense RAT
Ik heb een DVD, maar daarvan heb ik alleen de bestanden VIDEO_TS, VT_03_0, VT_03_0, VT_03_1 en VT_03_2. Als ik dit nu op een DVD wil branden, dan werkt het niet, waarom niet? Het branden werkt wel, maar afspelen niet. Daarvoor moet ik de banden VT_01_0 ook hebben, deze heb ik dus niet. Werkt de DVD wel als ik de naam gewoon verander van de bestanden VT_03_0 enz. Of moet ik daarvoor meer veranderen?
traxion
uhm...

volgens mij zou het niet kunnen.. het veranderen van naam naar 1 ipv 3 dat kan mss lukken

wat voor error geeft je dvd speler mss moet je naar hoofdstuk 3 gaan
omdat het ook video_ts_03 is

hopelijk kun je het maken

ps je brand de dvd toch wel goed bijv met nero functie voor dvdfilms
Hoogeveense RAT
Ik krijg geen error op mijn DVD-speler, er gebeurd gewoon niets.

Ik stop de DVD in mijn speler en dan verschijnt het menu in beeld. Als ik dan iets uit het menu wil kiezen, werkt het niet. Dan blijf ik gewoon het menu zien.

Het branden in Nero doe ik inderdaad goed door DVDFilms te kiezen.
Georgeboy
Heb je al eens je dvd terug in je dvd speler van je pc gestopt en gekeken wat daar precies opstond? Misschien kun je door het verkennen zo te weten komen of je film-files er allemaal opstaan.
Zoals je aanhaalde in je vorige post, dan zou alles correct gebrand moeten zijn, dan zie ik het probleem bij het programma dat je gebruikt hebt om je menu te creëren. Mogelijk bevat dit een bug en kun je een update gaan downloaden. Anders stel ik voor dat je eens kijkt om een nieuw programma te downloaden. Je zult heus via google wel enkele freeware versies vinden die je kunt gebruiken.

Greetz
v-d-online
In principe zul je elk VOB bestand moeten kunnen branden. Een andere naam geven geeft alleen een probleem als je die de andere hoofdstukken ook wilt branden. Anders maak je er 1 groot bestand van!
rvec
Ik weet niet hoe je aan deze bestanden komt maar meestal zit er een beveiliging op een dvd dus als je ze gewoon gekopieerd hebt vanaf een andere dvd werkt het niet.

Als je ze van het indternet hebt gehaald is de beveiliging meestal ilegaal gekraakt dus dan kan je hier geen hulp vinden.

Als je zelf de dvd nog hebt en je wilt een reservecopie maken kan je het best een dvdrip maken. En deze dan branden. Of de dvd meteen copieren.
geeren
Hoogeveense RAT wrote:
Ik heb een DVD, maar daarvan heb ik alleen de bestanden VIDEO_TS, VT_03_0, VT_03_0, VT_03_1 en VT_03_2. Als ik dit nu op een DVD wil branden, dan werkt het niet, waarom niet? Het branden werkt wel, maar afspelen niet. Daarvoor moet ik de banden VT_01_0 ook hebben, deze heb ik dus niet. Werkt de DVD wel als ik de naam gewoon verander van de bestanden VT_03_0 enz. Of moet ik daarvoor meer veranderen?

Sorry geheel geen verstand van weet alleen hoe je moet branden, maar al die codes, dat is voor mij een raadsel Question Question Question
the666bbq
je zal wellicht je ifo's nog moeten toevoegen, enkel met de vobs/vts'sen zal je niet ver geraken - je speler weet dan niet in welke volgorde de bestanden moeten worden gespeeld en van die toestanden.

als je de ifo's niet meer hebt dan kan het wel een hele klus zijn om die dvd weer samen te stellen. Ik heb wel al successen behaald met een ifo editor (ik geloof met de toepasselijke naam ifoeditor) maar daar zit wel wat trial and error op - je zal niet gauw meer vergeten om alle files van je ge-authorde dvd in de gaten te houden.
Code of Ruin
Ik weet niet wat voor bestanden het zijn die je precies wilt branden. Zou je de extensies er eens bij kunnen zetten? En beschrijf even precies hoe je te werk gaat bij het branden.
Een hele nuttige hulpsite is http://www.videohelp.com. Toen ik mijn eerste dvd'tjes brandde, heb ik hier veel aan gehad.
Ivooo
Het gratis programmaatje DVD Shrink is erg handig.
Lees hier maar: http://www.dedigitalerevolutie.nl/toontext.asp?id=5600
Dit is de officiele website:http://www.dvdshrink.org/
timerecords
Hier staat ook het 1 en ander op http://www.extradvd.nl. Uitleg over hoe je verschillende dingen moet branden (volgens mij staat dvd er ook bij) en de programma's die je nodig hebt (sommige) zijn gratis.
Klaw 2
je kopieert en plakt het volgens mij, dus dan werkt het niet, je moet een goed brand programma hebben, zoals alcohol 120, je kopieert een aantal bestanden niet en dan doet hij het ook niet.
kansloos
Zelf heb ik veel lol aan CloneDVD
Je kopieert zo moeiteloos de hoofdfilm van 8.5GB naar 4.7GB
Zonder dat ik op mijn breedbeeld tv kwaliteits verlies merk.

En dit duurt geen 7.8 uur.
maar eerder 25-50 minuten

Echter is het wel een beetje duur
en illegaal daar doen jullie natuurlijk niet aan Wink
Hoogeveense RAT
Ik en illegale software.....??? Ben je gek Razz

On-topic, het is me inmiddels al gelukt. Ik heb eerst de .VOB ge-encodeerd naar .avi. Vervolgens heb ik hem via Nero weer naar DVD omgezet en alsnog op een DVD gebrandt, en nu werkt ie perfect Smile.

Bedankt voor jullie hulp.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.