FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

80 gig harde schijf

redtigris
Hey mensen. Ik heb een harde schijf ijn me pc gezet. De harde schijf is 80 gig maar als ik op eigenschappen klik staat er maar 2 gig aan ruimte.

Volgens mij ligt het eraan dat de schijf FAT is en ik hem dus naar FAT32 moet formateren, maar als ik op formateren klik staat er geen optie bij om dat te doen?

weet iemand wat er mis is?
Timonator
Als je met windowsXP werkt moet je zowieso formatteren naar NTSC xp werkt alleen op dit soort indelingen. Ik zou eens proberen te formatteren via de msprompt. Ga naar uitvoeren tik dan cmd in en je zit erin.
Klaw 2
kan verkeerd aangesloten zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk, misschien is hij kapot, misschien zit er een virus op je pc of een fout in de sofware verder zou ik het niet weten. beste is inderdaad formateren of op virussen scannen, maar dat scannan zal wel niet helpen.
golles
misschien heb je maar 1 partitie op die harde schijf?
klik rechtermuisknop op deze computer
kies voor beheren
ga naar schijfbeheer
kijk of je een schijf van 80 GB ziet waarvan maar 2GB gekleurd is (dat is het onderste stuk)

(veder kan ik nii controleren want ik heb geen HDD die niet volledig gepartitioneerd is)
je kan wel de partitie van 2GB verwijderen en er 1 grote van maken
klik er dan met de rechtermuisknop op
er zal wel iets staan van maak partitie in vrije ruimte

hoop dat je hier wat aan hebt Wink
Lady Elensar
Nu weet ik waar de overige ruimte van m'n schijft gebleven is! Dankje Golles! Nooit geweten dat ik dat zo kon controleren.
Als het goed is kan ik nu een nieuwe partitie aanmaken (die optie is er), weet alleen niet of ik het gedeelte moet formatteren en 'm FAT32 of NSFI (o.i.d.) moet noemen.
Ik zag namelijk een gedeelte 'niet toegewezen' staan. Very Happy
SgtGarcia
Je kan het beste de hele schijf formatteren als 1 grote NTFS partitie, NTFS werkt onder winxp veel beter dan FAT. hiervoor kun je gewoon schijfbeheer in windows gebruiken. Voor dingen als partitioneren en formatteren gebruik ik zelf altijd partition magic, echt een perfect programma.
redtigris
Is het mischien het probleem dat windows 98 se geen 80 gig harde schijf ondersteunt? In dat geval zet ik er toch maar win xp op ook al loopt me pc dan iets langzamer. Microsoft ondersteunt die oude versies ook al niet meer Sad
justin25514
k ken iemand die had 300 GB schijfie en op een gegeven moment gingen de clusters kapot dus eerst miste hij 30 GB daarna 88 GB en toen was de schijf kapot ( dood )

was duur geintju maja windows crasht daarom werk ik vaak me linux :Razz
rvec
En linux heeft geen spellingcontrole?
Win 98 ondersteund wel grotere schijven en zeker wel tot 80 gig. Ik heb een tijdje met 200 gig en win 98 gewerkt. Als een schijf niet wordt ondersteund ligt dat meestal aan de hardware.

Denk er wel aan dat je een backup maakt want als je partities verwijdert verwijder je ook alle data die erop staat en is het zonder speciale programma's niet meer terug te halen.
geeren
redtigris wrote:
Hey mensen. Ik heb een harde schijf ijn me pc gezet. De harde schijf is 80 gig maar als ik op eigenschappen klik staat er maar 2 gig aan ruimte.

Volgens mij ligt het eraan dat de schijf FAT is en ik hem dus naar FAT32 moet formateren, maar als ik op formateren klik staat er geen optie bij om dat te doen?

weet iemand wat er mis is?

Ik denk dat het gebruikte aantal gyg is, zoiets kan nooit gebeuren.
crashmachine
In plaats van formatteren naar NTFS kun je je schijf ook omzetten via de opdracht Convert. Ga dan naar Start > Uitvoeren > cmd > convert C: /fs:ntfs
Vervang C: hierbij natuurlijk door de schijfletter die bij jou van toepassing is Smile
SBrian
en dan gaan je bestanden niet verloren ?

Zelf hou ik er van om om de zoveel tijd mijn harde schijf ff lkkr helemaal leeg te gooien en opnieuw te installeren. Kan een heleboel snelheid schelen. Want ongemerkt komt er door de tijd tog nogal wat op je harde schrijf te staan...

BTW, (even iets anders) tegnewoordig zie je nogal grote schijven... 300 gb is geen zeldzaamheid meer in de computer winkel... ik moet eerlijk bekennen dat voor mij 80 gb genoeg is Wink
greezer
Maak eerst Opstart cd en back-up cd Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.