FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

CTFMON.exe wat moet ik ermee doen?

keempe
Goedemorgend aan allen,
Volgens het programma Quick Startup,(een opstartmanager) is dit een virus, het staat 2 keer bij mijn opstart programma's, en Quick Startup raad het mij aan om het te disablen en te verwijderen,
het is wel iets dat bij windows xp zat, dus wat moet ik er nu mee doen? :s

(ps het bestand is dus van microsoft en bevind zich in de system 32 map..)

Mvg
Keempe
Gieter
Hallo, ik heb snel eventjes ctfmon.exe opgezocht in Google (handig toch Wink .) De informatie die ik heb gevonden, zegt dat wanneer ctfmon.exe zich buiten de map C:\Windows\System32 bevindt, het een virus is. Als dat zo is, kan je het misschien verwijderen door het in de eerste plaats simpelweg af te sluiten en te verwijderen, of door met RegCleaner eerst het opstarten van het programma te verwijderen en dan kan je alsnog het virus buitensmijten. Als dat niet helpt, kan je je pc opstarten in veilige modus (F8 indrukken terwijl je pc opstart) en het virus verwijderen.

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ctfmon/

Quote:
Note: ctfmon.execould also be a process which is registered as a trojan. This Trojan allows attackers to access your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. It could also be a registered security risk and should be removed immediately.

http://www.neuber.com/taskmanager/process/ctfmon.exe.html

Quote:
Note: The ctfmon.exe file is located in the C:\Windows\System32 folder. In other cases, ctfmon.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

Het kan ook zijn dat een virus je ctfmon.exe geinfecteerd heeft. Ik vind het ook vreemd/verdacht dat ctfmon.exe twee keer in je proceslijst voorkomt, bij mij is dat maar één keer. Met Prcview krijg je meer informatie over processen dan standaard met Ctrl-Alt-Del, en Prcview toont ook de "Full Path" van het proces. Ga naar de map van de ctfmon.exe, en kijk naar de datum wanneer die aangemaakt is, wanneer dat een datum is bijvoorbeeld in het jaar 2006 terwijl je je besturingssysteem er al twee jaar op staat, dan weet je dat er iets niet in de haak is.

Succes!
dark inca
Het beste is dat je naar << www.nucia.nl >>gaat.
Ze geven je zeer goede uitleg.
En meestal ook snel (tenzij het druk is hehe)

Je moet het programma hijackthis downloade, en daarna een logfile posten op hun forum. Daarna zeggen ze wat er mis is en helpen je dit te verwijderen.
En op het einde geven ze je ook nog goede raad.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.