FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Drama op Sensation Black 2006

j0zman
Op www.partyflock.nl zijn er hevige discussies aan de gang. Ik was zelf gisteren op Sensation Black 2006, en er gebeurde iets heel vreemds. Het staat nu zelfs op telegraaf.nl en nu.nl:

Quote:
Bandleden op de vuist tijdens Sensation Black
AMSTERDAM - Een bezoeker van dancefeest Sensation Black in de ArenA in Amsterdam is in de nacht van zaterdag op zondag in gevecht geraakt met Rob Gee en zijn bandleden die op dat moment een optreden gaven. De feestganger wist het podium te beklimmen waarop de artiest zich zodanig bedreigd voelde, dat een flinke vechtpartij tussen de 'indringer' en de Amerikaanse bandleden ontstond. Dat maakte de politie zondag bekend.

Nadat de jongen van het podium was gebonjourd, deed hij aangifte bij de politie. Die hield Gee en een ander bandlid aan en legde ze een boete van 2500 euro per persoon op. De bezoeker komt er ook niet zonder gevolgen van af. Hij krijgt binnenkort een dagvaarding toegestuurd en zal zich waarschijnlijk bij de rechter moeten verantwoorden, liet de politiewoordvoerder weten.

Volgens de Nederlandse promotor van Gee ontstond de vechtpartij rond 02.00 uur, vlak voordat de band aan zijn jaren '90 hit 'XTC, You got what I need' begon. Dat nummer haalde hij uiteindelijk niet meer. De jongen heeft Gee een klap tegen zijn hoofd gegeven, aldus de promotor. Voorafgaand aan het incident klonk in de zaal al enig boe-geroep en gooiden bezoekers met bier. Vermoedelijk pikten de feestgangers het optreden niet, omdat Gee en zijn band teveel rock speelden.

Gee reageerde zondagmiddag gelaten op het incident. „Die jongen stormde het podium op en viel me aan. Ik moest meteen aan de moord op mijn vriend en voormalig Pantera-gitarist Darrell Abbott denken. Die werd op het podium neergeschoten door een bezoeker van een concert.”

"Echt niet kunnen”
Commercieel directeur Niels Oudega van organisator ID&T vindt het incident „echt niet kunnen” . „We proberen de show altijd vernieuwend te maken, dan loop je het risico dat het publiek het een stap te ver vindt gaan. Natuurlijk mag je dan je onvrede uiten, maar niet met fysiek geweld.”

De politie verrichtte in totaal 89 aanhoudingen op Sensation Black. Vijftien mensen zaten zondagochtend nog vast. De anderen kwamen er van af met een boete, die ze ter plekke moesten betalen. Bijna alle arrestaties werden verricht in verband met het bezit van verdovende middelen, aldus de zegsman.

In totaal deelde de politie voor 7500 euro aan bekeuringen uit. Volgens de woordvoerder is het evenement, met 30.000 bezoekers, verder „uitermate” goed verlopen. Er deden zich minder incidenten voor dan in andere jaren.

-------------------

Hier volgt een link met een filmpje:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/46133991/Bandleden_op_de_vuist_tijdens_Sensation_Black.html

-------------------

Wat vinden jullie hier nou van?

Vergeet die quote tags is een keer niet!! (en dat geld niet alleen voor jou) -- Lady Elensar
Klaw 2
nou dat de bandleden 2500 euro pp moesten betalen vind ik eigenlijk overdreven, ze voelden zich bedreigd, dan mag je jezelf verweren.
j0zman
Wij (zo'n beetje 3/4 van de 40.000) hadden hem al uitgefloten omdat hij hardrock bracht op een hardcore / hardstyle concert. Bij het tweede nummer gingen we zitten. Dan moet het toch duidelijk zijn dat hij niet welkom was.

Dat die ene jongen ging slaan ging mij wat te ver, maar er kwam wel mooi een eind aan de hardrock onzin Wink
Code of Ruin
Het kan zijn dat de muziek je niet zo ligt. Dat is echter geen enkele reden om helemaal los te gaan tegen de artiesten. Er komt vanzelf een volgende act en als de bezoekers duidelijk hebben gemaakt dat ze er helemaal niets aanvonden dan zul je zo'n act de volgende jaren ook niet snel terug zien. Het was een interessant experiment en voor hetzelfde geld hadden de bezoekers het wel leuk gevonden. Al denk ik wel dat het geluid dat uit de samenwerking voortkwam niet echt een eerbetoon was aan beide genres muziek.
@ Klaw 2: het werkt echt niet zo dat als je je bedreigd voelt dat je je zomaar mag verweren. Als er een jongen op me af komt die ik als bedreigend zou kunnen ervaren dan mag ik hem ook niet zomaar tegen de vlakte meppen. Sterker nog, als hij geen onmiddelijke bedreiging vormt voor mijn goederen, persoon, of eerbaarheid of voor andermans persoon, goederen of eerbaarheid en ik sla hem tegen de vlakte, dan ben ik in overtreding en hij niet.
j0zman
Ik vind het ook een beetje dubbel hoor. Ergens vond ik Rob Gee fout wegens het doorslaan / schoppen tegen die gast.

En die gast had niet op het podium moeten springen.

Simple as that.
mrbosnia
dammm zeker wel erg daar aan de hand vvan dit bericht

Quote:
De politie verrichtte in totaal 89 aanhoudingen op Sensation Black. Vijftien mensen zaten zondagochtend nog vast. De anderen kwamen er van af met een boete, die ze ter plekke moesten betalen. Bijna alle arrestaties werden verricht in verband met het bezit van verdovende middelen, aldus de zegsman.

In totaal deelde de politie voor 7500 euro aan bekeuringen uit. Volgens de woordvoerder is het evenement, met 30.000 bezoekers, verder „uitermate” goed verlopen. Er deden zich minder incidenten voor dan in andere jaren.

Dit heb je echt niet zelf getypt Rolling Eyes De volgende keer verwijder ik je bericht als je de quote-tags niet gebruikt. -- Lady Elensar
geeren
j0zman wrote:
Op www.partyflock.nl zijn er hevige discussies aan de gang. Ik was zelf gisteren op Sensation Black 2006, en er gebeurde iets heel vreemds. Het staat nu zelfs op telegraaf.nl en nu.nl:

Quote:
AMSTERDAM - Een bezoeker van dancefeest Sensation Black in de ArenA in Amsterdam is in de nacht van zaterdag op zondag in gevecht geraakt met Rob Gee en zijn bandleden die op dat moment een optreden gaven. De feestganger wist het podium te beklimmen waarop de artiest zich zodanig bedreigd voelde, dat een flinke vechtpartij tussen de 'indringer' en de Amerikaanse bandleden ontstond. Dat maakte de politie zondag bekend.

Nadat de jongen van het podium was gebonjourd, deed hij aangifte bij de politie. Die hield Gee en een ander bandlid aan en legde ze een boete van 2500 euro per persoon op. De bezoeker komt er ook niet zonder gevolgen van af. Hij krijgt binnenkort een dagvaarding toegestuurd en zal zich waarschijnlijk bij de rechter moeten verantwoorden, liet de politiewoordvoerder weten.

Volgens de Nederlandse promotor van Gee ontstond de vechtpartij rond 02.00 uur, vlak voordat de band aan zijn jaren '90 hit 'XTC, You got what I need' begon. Dat nummer haalde hij uiteindelijk niet meer. De jongen heeft Gee een klap tegen zijn hoofd gegeven, aldus de promotor. Voorafgaand aan het incident klonk in de zaal al enig boe-geroep en gooiden bezoekers met bier. Vermoedelijk pikten de feestgangers het optreden niet, omdat Gee en zijn band teveel rock speelden.

Gee reageerde zondagmiddag gelaten op het incident. „Die jongen stormde het podium op en viel me aan. Ik moest meteen aan de moord op mijn vriend en voormalig Pantera-gitarist Darrell Abbott denken. Die werd op het podium neergeschoten door een bezoeker van een concert.”

"Echt niet kunnen”
Commercieel directeur Niels Oudega van organisator ID&T vindt het incident „echt niet kunnen” . „We proberen de show altijd vernieuwend te maken, dan loop je het risico dat het publiek het een stap te ver vindt gaan. Natuurlijk mag je dan je onvrede uiten, maar niet met fysiek geweld.”

-------------------

Hier volgt een link met een filmpje:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/46133991/Bandleden_op_de_vuist_tijdens_Sensation_Black.html

-------------------

Wat vinden jullie hier nou van?

Vergeet die quote tags is een keer niet!! (en dat geld niet alleen voor jou) -- Lady Elensar

Het is altijd wel iets met deze menen, te veel gedronken zeker, maar jah zonder drank heb je iegnlijk feest, dus jah dit hoort er eugenlijk wel bij zeg maar.
Flakky
Gestoord, Rob Gee is groot genoeg om gerespecteerd te worden, zelf als hij hardrock draait. De beveiliging moest op tijd zijn lijkt mij. Maarja, Rob moet een kleinere boete krijgen en die vreemde gozer veel erger qua straf.
thelimpkid
waarom zou de artiest nou een boete krijgen voor zoiets! Het is toch niet hem zn fout dat er iemand op zijn podium komt en hem bedreigt??
Flakky
Quote:
Dat betekend dat ze hebben gevochten en in plaats van zelfverdediging (wat gratis is) zijn ze te ver gegaan en krijgen ze een boete.
atleetalie
de weredl barst van geweld dat is oneerlijk voor de harde werkers
traxion
heerlijk nog praten over nieuws van bijna 1 jaar oud:p
Alkmania
Zoals ze die jongen behandelen is gewoon absurd, hij wordt door 3 man vastgehouden en krijgt daarna nog 3 schoppen in z'n gezicht. Dit is gewoon zinloos geweld en heeft niks te maken met zelfverdediging, je kan ook te ver gaan.
Lady Elensar
Wat een bump toch weer. Na een jaar.

Maar goed. Sensation Black van dit jaar is weer in zicht! Very Happy (14 juli 2007).
Voorgaande jaren was ik er niet bij, maar dit jaar wel, en ik hoop dat het nu een superfeest gaat worden. Ze hebben een hoop goed te maken Very Happy.
Ze hebben vrij goede artiesten ingezet, dus dat beloofd wat.

Maar wat ik zo las "omdat Gee en zijn band teveel rock speelden".. Dat hoort ook niet echt thuis op een hardcore/hardstyle feest Confused.
Ik zie wel dat er een verschil is, nu gewoon één zaal, vorig jaar meerdere areas. Dat maakt het ook wel anders.