|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welke browser gebruik jij?
Ik zelf gebruik Internet Explorer 6.
Ik gebruikte eerst Internet Explorer 7, maar die draaide niet helemaal lekker met outlook express. Dus heb ik gedowngrade naar Internet Explorer 6. Ook heb ik een tijdje firefox gebruikt, maar dat was een beetje traag.
Maar welke browser(s) gebruiken jullie?
Ik gebruikte eerst Internet Explorer 7, maar die draaide niet helemaal lekker met outlook express. Dus heb ik gedowngrade naar Internet Explorer 6. Ook heb ik een tijdje firefox gebruikt, maar dat was een beetje traag.
Maar welke browser(s) gebruiken jullie?
Ik gebruik Firefox. Het is een simpele browser en ik vind hem beter dan IE. Ik vind het ook leuk dat je met Firefox verschillende styles en plugins heb die je kan installeren.
ja dat is wel een van betere dingen van firefox.
Eigenlijk is het wel dom dat microsoft IE zo diep in windows heeft geintegreerd. zo is IE veel kwetsbaarder voor hackers
Eigenlijk is het wel dom dat microsoft IE zo diep in windows heeft geintegreerd. zo is IE veel kwetsbaarder voor hackers
Ik gebruik FireFox omdat dit erg handig is met het terugzoeken van wachtwoorden!
daar heb ik een oplossing voor.
ik gebruik roboform dat onthoud al je wachtwoorden met een master password
ik gebruik roboform dat onthoud al je wachtwoorden met een master password
ik gebruik Firefox al vanaf het begin bijna.
Ik ben er meer tevreden over dan IE, (tabbed browsing vooral, extensien...) IE7 zal ook tabs ondersteunen maar ik zie geen reden om te switchen.
Als ik aan m'n sites werk zie ik dat IE sukt, het volgt de regels niet, ondersteund noodzakelijke dingen niet. Ik moet altijd wel iets verzinnen om in IE wel te laten werken wat in FF direct werkt.
Ik ben er meer tevreden over dan IE, (tabbed browsing vooral, extensien...) IE7 zal ook tabs ondersteunen maar ik zie geen reden om te switchen.
Als ik aan m'n sites werk zie ik dat IE sukt, het volgt de regels niet, ondersteund noodzakelijke dingen niet. Ik moet altijd wel iets verzinnen om in IE wel te laten werken wat in FF direct werkt.
Ik gebruik natuurlijk net zoals iedereen,
rara........ FireFox ^^
Waarom? het is gewoon de beste browser van het moment!
al die functies etc...
mvg
Keempe
rara........ FireFox ^^
Waarom? het is gewoon de beste browser van het moment!
al die functies etc...
mvg
Keempe
Wat zijn eigenlijk precies de voordelen van Firefox want ik hoor van anderen dat die beter is dan Internet Explorer, als iemand een paar tips heeft hoor ik het graag
Veiliger bijvoorbeeld.
veiliger valt wel mee. Omdat IE door veel meer mensen wordt gebruikt gaan hackers echter minder hacken tegen firefoxgebruikers en minder virussen maken. Omdat het anders te veel werk is en er te weinig mogelijke slachtoffers zijn.
Ik gebruik ook firefox en ik vind de grote voordelen de vele plugins en de tabbladen, dit laatste heeft IE volgens mij nu ook. En met de plugins zijn ze ook bezig.
Ik gebruik ook firefox en ik vind de grote voordelen de vele plugins en de tabbladen, dit laatste heeft IE volgens mij nu ook. En met de plugins zijn ze ook bezig.
| rvec wrote: |
| veiliger valt wel mee. Omdat IE door veel meer mensen wordt gebruikt gaan hackers echter minder hacken tegen firefoxgebruikers en minder virussen maken. Omdat het anders te veel werk is en er te weinig mogelijke slachtoffers zijn.
Ik gebruik ook firefox en ik vind de grote voordelen de vele plugins en de tabbladen, dit laatste heeft IE volgens mij nu ook. En met de plugins zijn ze ook bezig. |
Microsoft zal FF weer bijbenen met IE7, deze zal oa in Vista zitten en zo snel verspreid geraken en waarschijnlijk ook bij automtische updates.
Maar ondertussen wordt er gewerkt aan FF 2 die zeker de moeite zal zijn.
| keempe wrote: |
| Ik gebruik natuurlijk net zoals iedereen,
rara........ |
Internet Explorer? Meest gebruikt.
En ik gebruik ook geen Fire Fox.
Firefox!!! Handig, tabbladen (die er sinds IE 7 ook zijn) en een hele bibliotheek aan handige extensies. Thunderbird, de mailapplicatie van Mozilla, mag er ook zijn! Dankzij een aantal extensies is ze zelfs handiger dan Outlook (Express) en vooral... gebruiksvriendelijker: recht toe, recht aan!
Mozillafan!
Mozillafan!
Ik gebruik firefox, als er geen tabbladen bij firefox zaten had ik gewoon internet explorer genomen, want voor de rest vind ik internet explorer veel beter...
IE heeft ook tabbladen 
| rvec wrote: |
| IE heeft ook tabbladen |
ja? isdat nieuw in de 7 dan? want in de 6 zat dat toch nog niet dacht ik?
ik heb ie7 nog niet getest, wat vind jij ervan? moet ik het is uitproberen? ^^
in 6 kon je het wel instaleren,,,
ik gebruik firefox, ik heb veel minder spyware enzo dan anders en mn surf gedrag is niet veranderd. ik vind het ook tof dat je het helemaal kan aanpassen, ander styltje, allemaal extra extensies. daar word ik gewoon vrolijker van

ik gebruik firefox, ik heb veel minder spyware enzo dan anders en mn surf gedrag is niet veranderd. ik vind het ook tof dat je het helemaal kan aanpassen, ander styltje, allemaal extra extensies. daar word ik gewoon vrolijker van
| golles wrote: |
| in 6 kon je het wel instaleren,,,
ik gebruik firefox, ik heb veel minder spyware enzo dan anders en mn surf gedrag is niet veranderd. ik vind het ook tof dat je het helemaal kan aanpassen, ander styltje, allemaal extra extensies. daar word ik gewoon vrolijker van |
Inderdaad! ik heb zonet ook pas een nieuwe theme geinstaleerd!
Firefox natuurlijk,hehe, vooral omdat het veiliger is.
Ook de extenties zijn superhandig, denk dat ik er een 15 heb, waaronder adblock plus and imagezoom, Beide zeer handig als je vaak op websites zit.
Ook voor de tabbladen, ik kan niet zonder ze :
Nu heeft de nieuwe Internet explorer ze ook, maar ik krijg het maar niet geinstaleerd :S
Zo denk ik nog steeds: Microsoft kan er niks van. Moet ook niks hebben van hun antispyware gedoe etc.
SO MOZILLA FIREFOX!!!
Nu heeft de nieuwe Internet explorer ze ook, maar ik krijg het maar niet geinstaleerd :S
Zo denk ik nog steeds: Microsoft kan er niks van. Moet ook niks hebben van hun antispyware gedoe etc.
SO MOZILLA FIREFOX!!!
Ook voor de tabbladen, ik kan niet zonder ze : Nu heeft de nieuwe Internet explorer ze ook, maar ik krijg het maar niet geinstaleerd :S _______________ Dark Inca |
ik heb ooit de beta eens geinstalleerd en ik vond hem slecht, traag, stomme lay-out. Ik blijf er bij, firefox is beter en de toekomst belooft nog veel.
Ik gebruik nog steeds IE 
Firefox natuurlijk, kheb ook nog een IE 6 maar die gebruik ik meer om sites te testen.
ik gebruik IE7, ik vind het een goede, snelle, mooie, eenvoudige en gebruiksvriendelijke browser
Firefox natuurlijk! lekker snel, gebruiksvriendelijk en bovenal tabbed browsing... plugins zijn makkelijk te installeren en de skins zijn veeeeel beter dan die van ie
| omg pickle wrote: |
| Firefox natuurlijk! lekker snel, gebruiksvriendelijk en bovenal tabbed browsing... plugins zijn makkelijk te installeren en de skins zijn veeeeel beter dan die van ie |
en veiliger.. meeste spyware die op sites staan zijn voor IE geschreven met FF heb je der geen last van
idd zijn de plugins erg handig
en de taps in FF ook maar IE 7 heeft ze ook..
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. Firefox moet toch ook op een XP platform kunnen draaien, dus dat is al het zelfde...
Voor de rest is het misschien een verschil in keuzes die je maakt, waarbij niet de 1 per definitie beter is dan de andere.
Op dit moment gebruik ik zelf Internet Explorer 7 Beta 3. Ik vind hem zelf beter en overzichterlijker dan Firefox. Ook een mooie nieuwe lay-out, en de tabladen zijn inderdaad erg handig.
Ik heb nog wel Firefox geinstalleerd staan, omdat er nog plug-ins zijn die nog niet draaien op IE7 Beta 3. komt nog
SBrian
Voor de rest is het misschien een verschil in keuzes die je maakt, waarbij niet de 1 per definitie beter is dan de andere.
Op dit moment gebruik ik zelf Internet Explorer 7 Beta 3. Ik vind hem zelf beter en overzichterlijker dan Firefox. Ook een mooie nieuwe lay-out, en de tabladen zijn inderdaad erg handig.
Ik heb nog wel Firefox geinstalleerd staan, omdat er nog plug-ins zijn die nog niet draaien op IE7 Beta 3. komt nog
SBrian
Fire fox ofwel vuurvosje
ik gebruik IE niet meer omdat k door dat ding virusse kreeg maja
toen gebruikte ik firefox en met name download en is een stukkie sneller
grtzz justin
ik gebruik IE niet meer omdat k door dat ding virusse kreeg maja
toen gebruikte ik firefox en met name download en is een stukkie sneller
grtzz justin
| jefry66 wrote: |
| Ik zelf gebruik Internet Explorer 6.
Ik gebruikte eerst Internet Explorer 7, maar die draaide niet helemaal lekker met outlook express. Dus heb ik gedowngrade naar Internet Explorer 6. Ook heb ik een tijdje firefox gebruikt, maar dat was een beetje traag. Maar welke browser(s) gebruiken jullie? |
Ik gebruik gwn explorer 6, mischien binnenkort explorer 7, maar jah, heb wel eens firefoks geprobeerd, maar dat is drie keer niks, je moet gewoon blijven bij je trouwe bron, en dat blijft microsoft voorm ij.
Ik gebruik (zo te zien de meerderheid
) Firefox.. wordt gezegd dat het veel veiliger en beter is dan bijv. IE...
Ik gebruik opera als een van de weinigen. Ik vind het gewoon een zeer overzichtelijke browser met een gemakkelijke paswoordhulp. Je kunt meerdere account voor 1 site onthouden. Ook is hij nog beschemder als firefox.
Goh, wat zijn we weer naïef. Er bestaan heus wel meer browsers dan die 'JIJ' gebruikt...
Anyway, ik gebruik Safari, De standaardbrowser die komt met Mac OSX. Werkt goed, niks op aan te merken!
Verder gebruik ik ook wel eens FireFox.
Ook heb ik Internet Explorer, voor sites die alleen IE toelaten...
Anyway, ik gebruik Safari, De standaardbrowser die komt met Mac OSX. Werkt goed, niks op aan te merken!
Verder gebruik ik ook wel eens FireFox.
Ook heb ik Internet Explorer, voor sites die alleen IE toelaten...
| kevinsalemink wrote: |
| Wat zijn eigenlijk precies de voordelen van Firefox want ik hoor van anderen dat die beter is dan Internet Explorer, als iemand een paar tips heeft hoor ik het graag |
| Quote: |
|
Bij firefox kan je meerdere pagina's tergelijk openen |
Ging er wat mis?
Bij internet kun je ook meerdere pagina's tegelijk openen. Elke browser wel, dacht ik zo.
Ik snap je bericht niet helemaal
Bij internet kun je ook meerdere pagina's tegelijk openen. Elke browser wel, dacht ik zo.
Ik snap je bericht niet helemaal

hm... ik zou zeggen "Internet Explorer 6." en daar nog een luide "DUH" aan toevoegen
dat zit toch standaard bij Windows? Ik maal niet zoveel om het soort browser eigenlijk. Als ik maar kan surfen! (Echt noobje he :p)
| Lady Elensar wrote: |
| Ging er wat mis? Bij internet kun je ook meerdere pagina's tegelijk openen. Elke browser wel, dacht ik zo. Ik snap je bericht niet helemaal ![]() |
Hij bedoeld denk ik dat je bij FireFox meerdere pagina's in 1 venster kan openen door tabbladen te gebruiken, en is inderdaad er handig want ik gebruik het vaak want anders wordt je startbalk zo vol met al die IE venstertjes
Bij windows XP heb je dat niet. Of het is IE. Ik heb iig gelezen hier op 't forum dat het bij IE ook kan. Bij mij worden alle vensters ook gewoon geroepeerd, en ik gebruik IE.
En dat van Zarock had ik ook wel gedacht dat hij dat bedoelde, maar dan moet ie dat duidelijker zeggen. Die quote klopt ook niet helemaal.
En dat van Zarock had ik ook wel gedacht dat hij dat bedoelde, maar dan moet ie dat duidelijker zeggen. Die quote klopt ook niet helemaal.
| Ging er wat mis? Bij internet kun je ook meerdere pagina's tegelijk openen. Elke browser wel, dacht ik zo. Ik snap je bericht niet helemaal ![]() |
Ik bedoel: kun je meerdere tabbladen in één venster openen.
Last edited by Zarock on Mon Aug 07, 2006 3:54 pm; edited 1 time in total
Firefox rules. Ik heb IE 7 wel geïnstalleerd, maar het is zo zwak. Firefox is veel beter. Alleen spijtig dat het wat trageri onder Windows.
Er gebruiken toch wel veel mensen Firefox. Heb er ook over zitten twijfelen, maar nog niet echt de moeite genomen om 'r naar te kijken hoe dat zit enzo.
Nog iets goed aan FireFox is dat je uit heel veel thema's kan kiezen.
Je kan de kleur kiezen: blauw, rood,...
Denk er toch nog maar eens goed over na om op FireFox over te stappen!
Je kan de kleur kiezen: blauw, rood,...
Denk er toch nog maar eens goed over na om op FireFox over te stappen!
FIREFOX, gewoon de beste op dit moment kwa mogelijkhgeden, beeldresolutie, snelheid, makkelijk te gebruiken enz! Veel mogelijkheden kwa PHP enzovoort enzooooovoooort!
Voilà 
| Er gebruiken toch wel veel mensen Firefox. Heb er ook over zitten twijfelen, maar nog niet echt de moeite genomen om 'r naar te kijken hoe dat zit enzo. |
T is gwoon installeren en je kan internetten
Tis wel grappig dat heel veel mensen van dit forum Firefox gebruiken. Zo ik ook. Vooral de tabbladen in Firefox is een goede functionaliteit, maar IE7 biedt dit dus ook al. Volgens mij is Firefox een stukje veiliger.
Ik ben Firefox een beetje beu geraakt, en gebruik nu Opera, wat ik veel prettiger vind dan Firefox. Er is onder andere spraakbesturing, en de gebruikelijke zwik features zoals thema's, widgets (plug-ins) en andere leuke dingen. Ook bij Opera kan je meerdere web-pagina's hebben in één knop (in de taakbalk), en ik denk dat het html/CSS/XML correcter interpreteerd dan Firefox en Internet Explorer, al is de situatie nu misschien al veranderd.
Ik gebruik firefox, gewoon omdat het veel minder last heeft van popups en dat soort troep. Ik heb ook een tijdje netscape gebruikt maar die gaf helaas wat problemen op mn computer. Firefox is een echte aanrader vanwege de hoeveelheid plugins die beschikbaar is, je kan er echt alles mee.
Ik gebruik soms avant browser en opera, maar voor de rest ineternet explorer 6
ik gebruik Internet Explorer 6..en ik vind erg goed..
| tiscali wrote: |
| ik gebruik Internet Explorer 6..en ik vind erg goed.. |
maar firefox gaat voor..
Pfff, vroeger zat ik vast aan IE, eenmaal het nieuws van FF me bereikte liet ik IE vallen als een bakstaan (obviously).
Maar toen kreeg ik van n maat de link naar Opera en ik ben er aan verknocht. FF en IE zijn nu nog maar vage herinneringen van jeugdfouten.
Maar toen kreeg ik van n maat de link naar Opera en ik ben er aan verknocht. FF en IE zijn nu nog maar vage herinneringen van jeugdfouten.
Firefox
. Handig, beveiligd, en sowieso beter dan IE. De pop-upkiller werkt ook goed, maar soms dringen er toch nog van die irritante ilead track-its door. Soms gebruik ik IE om via MSN mijn e-mail te bekijken, maar dat is standaard ingesteld. Als ik daar iets aan ga veranderen, kan ik een wiskundecd-rom van school niet meer gebruiken. Daarvoor moet IE als standaard worden ingesteld. Ach ja, zo red ik het ook wel 
Ik gebruik meestal internet explorer 6, maar ik heb ook firefox.
Ja, het is meestal wel handig om meerdere browsers te hebben, ook al had ik dat zelf eerst niet. Zo heb je altijd een tweede optie, da's wel een fijn idee.
| RoomRooz wrote: |
| Ja, het is meestal wel handig om meerdere browsers te hebben, ook al had ik dat zelf eerst niet. Zo heb je altijd een tweede optie, da's wel een fijn idee. |
Ja want soms staat er 'best viewed with Firefox' en soms 'best viewed with Internet Explorer'.
Precies! Maar meestal sla ik daar geen acht op, alleen is het soms wel nodig dat je IE gebruikt. Persoonlijk heeft Firefox toch wel mijn voorkeur, maar dat kan je niet altijd gebruiken.
| RoomRooz wrote: |
| Precies! Maar meestal sla ik daar geen acht op, alleen is het soms wel nodig dat je IE gebruikt. Persoonlijk heeft Firefox toch wel mijn voorkeur, maar dat kan je niet altijd gebruiken. |
Ja dat kan soms inderdaad niet. Ik heb op mijn site bijvoorbeeld ook een flash navigatie bar. In firefox is er geen probleem, maar met IE staat de navbar op een hele andere plek.
| Thomas1991 wrote: |
| Ik gebruik opera als een van de weinigen. Ik vind het gewoon een zeer overzichtelijke browser met een gemakkelijke paswoordhulp. Je kunt meerdere account voor 1 site onthouden. Ook is hij nog beschemder als firefox. |
hoe is dat werken met opera, heeft het zin om daarnaast ook firefox te gebruiken ?
Ik gebruik firefox, ik vind het wel een lekker werkende webbrowser vanwege die tabbladen, wat opera trouwens ook had, maar ik vond opera iets te druk uit zien (het zou best kunnen dat je dat met opties kan aanpassen, maar daar ben ik weer te lui voor). Hoe dan ook, ik ga denk ik ook maar een IE 7 proberen, ik hoor van vrienden dat die ook wel goed is
Ik gebruik Mozilla Firefox. Veel beter dan MSIE. Ik ga binnenkort denk ik opera gebruiken
Ik verkies IE 7 (Bèta 3) boven FireFox 1.5 omdat:
- IE 7 naar mijn mening een mooier design heeft
- IE 7 kan integreren met Norton en dus (alsnog) veiliger is dan FireFox als je
Norton installeert
- IE 7 meer dan 1 startpagina tegelijk kan hebben
En by the way:
Je kan nu Norton 2007 downloaden! (30-dagen Bèta)
http://www.symantec.be
http://www.symantec.nl
http://www.symantec.com
- IE 7 naar mijn mening een mooier design heeft
- IE 7 kan integreren met Norton en dus (alsnog) veiliger is dan FireFox als je
Norton installeert
- IE 7 meer dan 1 startpagina tegelijk kan hebben
En by the way:
Je kan nu Norton 2007 downloaden! (30-dagen Bèta)
http://www.symantec.be
http://www.symantec.nl
http://www.symantec.com
ik gebruik IE, omdat firefox gewoon te langzaam is in het laden van webpagina's en je hebt rekening te houden met meerdere instellingen.
ie is gewoon beter, ik gebruik ie al altijd en heb nog nooit last gehad van fouten in ie, spam, virussen, ....
nog nooit last van gehad, dus zie ik het nut niet in van ff, die ik trouwens minder gebruiktvriendelijk vind
nog nooit last van gehad, dus zie ik het nut niet in van ff, die ik trouwens minder gebruiktvriendelijk vind
ik probeer er zoveel mogelijk te hebben maar internet explorer en firefox zijn toch zowat de vaakst gebruikte.
Ik heb eerst internet exploder gebruikt maar dan ben ik na lange tijd fire fox gaan gebruiken na dat ik zeer kort netscape navigator heb gebruikt netscape is zowat de traagste van de traagste browsers vindt ik want het werkt niet goed op traage computers en fire fox en internet exploder wel dus daarom gebruik ik nu firefox fox het is veel beter dan de rest
| Museobanus wrote: |
| ie is gewoon beter, ik gebruik ie al altijd en heb nog nooit last gehad van fouten in ie, spam, virussen, ....
nog nooit last van gehad, dus zie ik het nut niet in van ff, die ik trouwens minder gebruiktvriendelijk vind |
Firefox minder gebruiksvriendelijk? Firefox is tabbed, wat je niet kunt zeggen van Internet Explorer. Bovendien vind ik het geheel heel wat makkelijker werken, het ziet er beter uit, je kan bijvoorbeeld instellen dat alle gegevens gewist worden bij afsluiten van je browser, je kunt ook thema's installeren, allemaal zo moeilijk niet. Natuurlijk is gebruiksvriendelijkheid subjectief, maar dit wou ik toch even kwijt!
Internet Explorer 7 is ook tabbed, maar inderdaad firefox is een stuk gebruikersvriendelijk vind ik.
Maar goed, dat blijft inderdaad subjectief.
Toch is er erg veel te zeggen voor Firefox.
De thema's is maar een klein onderdeel daarvan.
Vergeet niet de extensions die je bijna alles mogelijk maken op het internet.
Daarnaast is Firefox toch wel samen met Opera de eerste die een tabbed browser ontwierpen, microsoft kwam daar later mee.
Met Internet Explorer 7.
Overigens ziet Internet Explorer 7 er beter uit dan ik had verwacht, ik had een surrogaat Firefox verwacht.
En dat was het toch niet, maar goed, ik hou het maar op Firefox.
Hiermee kun je de grote boze internet wereld wel aan.
Maar goed, dat blijft inderdaad subjectief.
Toch is er erg veel te zeggen voor Firefox.
De thema's is maar een klein onderdeel daarvan.
Vergeet niet de extensions die je bijna alles mogelijk maken op het internet.
Daarnaast is Firefox toch wel samen met Opera de eerste die een tabbed browser ontwierpen, microsoft kwam daar later mee.
Met Internet Explorer 7.
Overigens ziet Internet Explorer 7 er beter uit dan ik had verwacht, ik had een surrogaat Firefox verwacht.
En dat was het toch niet, maar goed, ik hou het maar op Firefox.
Hiermee kun je de grote boze internet wereld wel aan.
Ik gebruik gewoon Internet Explorer 6... geen zin om andere dingen te downloaden, dit werkt prima.
microsoft heeft gewoon de tabblad browser van firefox ge pikt (als ik het zo mag verwoorden)maar firefox zal wel weer iets nieuws vinden om mee uit tepakken en netscape navigator is veel te traag.
JAh ik ben ook gebruiker van firefox envindt het een stuk betere browser dan internet explorer dat van microsoft = bugs. Firefox zorgt ook voor minder rotzooi op je pc pop ups enzo. De extensies zoals ze heten (plugins) zijn ook zeer fijn om mee te werken. Zo ebruik ik bijvoorbeeld bugmenot waarmee je op heel veel sites kunt inloggen waar je niet geregistreert staat door gebruik te maken van een username en password in de database
Ik gebruik Internet Explorer en af en toe Firefox.
Toch vind ik Internet Explorer fijner omdat hij gemakkelijk flashdingen kan laden zonder eerst die vervelende plug ins tedownloaden eveneens als scripts weer te geven en images weer te geven.
Toch vind ik Internet Explorer fijner omdat hij gemakkelijk flashdingen kan laden zonder eerst die vervelende plug ins tedownloaden eveneens als scripts weer te geven en images weer te geven.
| jefry66 wrote: |
| Ik zelf gebruik Internet Explorer 6.
Ik gebruikte eerst Internet Explorer 7, maar die draaide niet helemaal lekker met outlook express. Dus heb ik gedowngrade naar Internet Explorer 6. Ook heb ik een tijdje firefox gebruikt, maar dat was een beetje traag. Maar welke browser(s) gebruiken jullie? |
Internet explorer 6 ik weet niet waarom daar zoveel over geklaagt word maar ik vind dat egt wel de beste firefox etc vind ik dus egt helemaal niks
Zestig procent gebruikers voor Firefox ter vergelijking met IE (26%), hoe komt dat?
Ik durf niet mijn browser te veranderen omdat ik op Win XP ben...
Wat zijn de voordelen en de nadelen van Firefox?
Bedank,
Utopia
Ik durf niet mijn browser te veranderen omdat ik op Win XP ben...
Wat zijn de voordelen en de nadelen van Firefox?
Bedank,
Utopia
k gebruik firefox en internet explorer,
ik vind het allebij even handig.
van die 2 andere keuzes heb k nog nooit gehoord
(zal wel aan mij liggen)
,
sstteeffaann
ik vind het allebij even handig.
van die 2 andere keuzes heb k nog nooit gehoord
(zal wel aan mij liggen)
,
sstteeffaann
Ik gebruik Interexplorer veel vaker dan Firefox, eerlijk gezegd zie ik geen grote schillen tussen deze behalve de vormgeving dan.
Ik gebruik Firefox omdat het programma dat wij op school gebruiken (Smartschool) blijkbaar het best draait op Firefox. Ik kan wel niet knippen en plakken in Firefox ...
.
Thuis gebruik ik explorer voor de gewone dingen, en voor mijn spelletje SWCombine gebruik ik firefox.
Thuis gebruik ik explorer voor de gewone dingen, en voor mijn spelletje SWCombine gebruik ik firefox.
Waarom staat Netscape niet in dit rijdje? Het is toch een bekende browser. Afgezien van dat, gebruik ik Firefox
Al vanaf het moment dat ik m'n eigen computer kreeg ben ik het gaan gebruiken. Het werkt perfect, en ben natuurlijk een echte Firefox-fan 
ik denk omdat je in netscape alleen kan kiezen om als firefox te laten zien of internet exploder.
Interpret Xploder 7 gereleased... Erg tevreden over, ik had de BETA ook al, niet heel veel verandert ten opzichte van de Beta.
Het enige jammere aan IE vind ik dat ze niet net zon tooltje hebben wat Firefox wel heeft waarmee je alle BANNERS ook kunt blokken...
heerlijk reclamevrij surfen ... 
Het enige jammere aan IE vind ik dat ze niet net zon tooltje hebben wat Firefox wel heeft waarmee je alle BANNERS ook kunt blokken...
Ik gebruik nu al enkele maanden IE7.0 en nu ook de nieuwe 7.1 (die nog beter is). Ik raad idereen aan op IE te gebruiken inplaats van FF,
Ie is veel beter, sneller, nu ook veiliger, en gebruiksvriendelijker dan FF
Ie is veel beter, sneller, nu ook veiliger, en gebruiksvriendelijker dan FF
Ik ben Firefox beginnen gebruiken omwille van de tabs, ik kan echt niet meer zonder nu
Ook het zoekbalkje voor bijna elke site rechtboven is geweldig, net als de optie om op een gewone webpagina te beginnen typen waarna hij direct in de webpagina achter die tekst gaat zoeken (zonder eerste F3 te duwen) is een vaste gewoonte geworden. Ik vind persoonlijk dat surfen sneller gaat met FF, en de opstarttijd is verbeterd met versie 2.0 (niet dat dit echt boeit aangezien er altijd wel een browservenster open staat hier)
Ik heb IE 7 ook al geprobeerd hoor, maar dat doet het hem toch niet voor mij .
Ook het zoekbalkje voor bijna elke site rechtboven is geweldig, net als de optie om op een gewone webpagina te beginnen typen waarna hij direct in de webpagina achter die tekst gaat zoeken (zonder eerste F3 te duwen) is een vaste gewoonte geworden. Ik vind persoonlijk dat surfen sneller gaat met FF, en de opstarttijd is verbeterd met versie 2.0 (niet dat dit echt boeit aangezien er altijd wel een browservenster open staat hier)
Ik heb IE 7 ook al geprobeerd hoor, maar dat doet het hem toch niet voor mij .
| Utopia GFR wrote: |
| Zestig procent gebruikers voor Firefox ter vergelijking met IE (26%), hoe komt dat? |
Daarnaast zitten we hier op het forum van een webhost, waar dus mensen die eigen websites maken op zitten. In dergelijke kringen heeft Firefox meestal een betere status dan IE.
Ok, bedankt voor deze precisie 
Ik gebruik Internet Explorer 6. Ik heb trouwens een vraagje: 'Als je IE7 installeerd, overschrijd hij dan IE6? Of kun je ze allebei hebben?'
als je internet explorer 7.0 béta gaat installeren dan doet hij hem overschrijven.
ik gebruik zelf ook internet explorer 7.0 béta. bij sommige sites werkt hij niet helemaal goed maar dat zal nog wel goed komen want het is ee nbéta versie. ik denk dat in de windows vista een gewoone goeie internet explorer 7.0 heeft.
ik gebruik zelf ook internet explorer 7.0 béta. bij sommige sites werkt hij niet helemaal goed maar dat zal nog wel goed komen want het is ee nbéta versie. ik denk dat in de windows vista een gewoone goeie internet explorer 7.0 heeft.
IE6.
FF vind ik traag.
En gebruik ik alleen om te testen van website's.
FF vind ik traag.
En gebruik ik alleen om te testen van website's.
Ik gebruik op dit moment firefox 2, ik heb ook internet explorer 7 maar die is zo sloom met opstarten en het opbouwen van een website. Firefox is daar veel sneller in, firefox vind ik er ook veel beter uit zien en vooral als je een andere thema hebt.
Alleen firefox start langzaam op maar als je hem 1 maal opgestart hebt is hij heel erg snel.
Verder ben ik ook wel benieuwt naar andere browsers zoals opera, waar kun je opera downloaden.
Wat wel leuk is dat je voor intenet explorer ook een toolbar hebt waarmee je je site online kunt maken en bewerken.
Firefox vs Internet explorer 7
89% tegen 11%
Dit is mijn mening^
Dus voor mij is firefox een grote winnaar!
Alleen firefox start langzaam op maar als je hem 1 maal opgestart hebt is hij heel erg snel.
Verder ben ik ook wel benieuwt naar andere browsers zoals opera, waar kun je opera downloaden.
Wat wel leuk is dat je voor intenet explorer ook een toolbar hebt waarmee je je site online kunt maken en bewerken.
Firefox vs Internet explorer 7
89% tegen 11%
Dit is mijn mening^
Dus voor mij is firefox een grote winnaar!
Ik gebruik eigenlijk alleen maar Internet Explorer 6. andere heb ik nog niet eens geprobeert. ga wel een keer firefox instaleren om te kijken wat het is. heb er een keer mee gewerkt maar dat vond ik niet handig. mischien is het gewoon even wennen.
wel niet eerlijk he jongens om hier een multiple choice poll te gebruiken - uiteindelijk zou het hier een multiple response moeten zijn - momenteel surf ik vaak simultaan met firefox/internet explorer 7+6 (niet echt meer beta trouwens)/opera - ongeveer in deze volgorde (pik-orde
)
'k Werk vooral met ie7 (definitieve versie in het nl.) en heb daarnaast altijd FF openstaan zodat ik met de twee kan werken.
't Heeft mij alleen nogal wat moeite gekost om van de RC1-versie (kwam ná de beta 3) over te schakelen naar de definitieve. IE7 zou automatisch de vorige versie uninstallen! Niet dus!! Allerlei files stonden in andere libraries dan waar het uninstall prog ging zoeken. 't Heeft flink wat registerwerk gekost om dit zaakje te klaren.
Sindsdien (nu 2 maanden) werkt mijn ie7 vlekkenloos. Hij is sneller dan FF al geef ik toe dat deze laatste veiliger is.
Vr. gr.
charles.
't Heeft mij alleen nogal wat moeite gekost om van de RC1-versie (kwam ná de beta 3) over te schakelen naar de definitieve. IE7 zou automatisch de vorige versie uninstallen! Niet dus!! Allerlei files stonden in andere libraries dan waar het uninstall prog ging zoeken. 't Heeft flink wat registerwerk gekost om dit zaakje te klaren.
Sindsdien (nu 2 maanden) werkt mijn ie7 vlekkenloos. Hij is sneller dan FF al geef ik toe dat deze laatste veiliger is.
Vr. gr.
charles.
| Museobanus wrote: |
| Ik gebruik nu al enkele maanden IE7.0 en nu ook de nieuwe 7.1 (die nog beter is). Ik raad idereen aan op IE te gebruiken inplaats van FF,
Ie is veel beter, sneller, nu ook veiliger, en gebruiksvriendelijker dan FF |
Da's ook de versie die ik heb hoor! Die 7.0.enz.....
Vr.gr.
charles.
Vr.gr.
charles.
Firefox, uiteraard. Hij is veiliger, sneller en kleiner dan IE. Bovendien ondersteunt hij verschillende webstandaarden waar IE zich niks van aantrekt. Het CSS box-model bijvoorbeeld.
Firefox laat ook toe verschillende rss-feeds overzichtelijk te beheren.
Dingen als FireBug, de webdeveloper toolbar en Mozlab maken het leven ook alleen maar makkelijker
Het kan mij niet schelen welke goeie ideeën IE7 gestolen heeft van andere browsers; ik blijf nog wel even bij Firefox.
Firefox laat ook toe verschillende rss-feeds overzichtelijk te beheren.
Dingen als FireBug, de webdeveloper toolbar en Mozlab maken het leven ook alleen maar makkelijker
Het kan mij niet schelen welke goeie ideeën IE7 gestolen heeft van andere browsers; ik blijf nog wel even bij Firefox.
't Staat iedereen vrij om eigen keuzes te maken maar zoals ik al eerder postte, 'k werk met allebei met een lichte voorkeur voor ie7.
Vr. gr.
charles.
Vr. gr.
charles.
Ik blijf zweren bij mozilla firefox, het is snel, houd veel popups tegen, ...
Kortom, kheb nog nooit problemen gehad met firefox en zolang dat zo is blijf ik ermee werken!
Kortom, kheb nog nooit problemen gehad met firefox en zolang dat zo is blijf ik ermee werken!
Ik gebruik Firefox (2.0.0.1) ogg Opera 9. Internet Explorer 6.0 gebrukik ik om sites te testen.
Ik heb IE 7 omdat het gewoon het mooiste beeld geeft... Firefox wil site's nog wel eens verkeerd intepreteren en of het met Outlook Express nou lekker werkt maakt me toch niet uit want ik gebruik Gmail.
Mozilla Firefox, houdt zich beter aan de standaard en de add-ons zijn zalig!
Ook vindt ik de tabs (vroeger had IE dit niet) goed werken en onder Linux (ubuntu) heb je toch geen IE, dus geen gezeur :p
Ik ben een zeer tevreden gebruiken en heb al m'n familie overtuigd om ook Firefox te gebruiken, met succes!
Ook vindt ik de tabs (vroeger had IE dit niet) goed werken en onder Linux (ubuntu) heb je toch geen IE, dus geen gezeur :p
Ik ben een zeer tevreden gebruiken en heb al m'n familie overtuigd om ook Firefox te gebruiken, met succes!
firefox...
gewoon omdat het de snelste is ( dacht'k toch
)
en omdat het betere pop up bescherming heeft en broncode weergave heeft :p is wel handig als iemand op z'n site een mooie layout gebruikt
gewoon omdat het de snelste is ( dacht'k toch
en omdat het betere pop up bescherming heeft en broncode weergave heeft :p is wel handig als iemand op z'n site een mooie layout gebruikt
| LordHateSphere wrote: |
|
broncode weergave heeft :p is wel handig als iemand op z'n site een mooie layout gebruikt |
Ik gebruik Firefox...
Ik vind dit een veiligere dan IE en dat is ie ook
En hij is ook sneller...
Ik schakel nooit meer over naar IE, geef mij maar firefox
Ik vind dit een veiligere dan IE en dat is ie ook
En hij is ook sneller...
Ik schakel nooit meer over naar IE, geef mij maar firefox
Ik gebruik Internet Explorer 6
Gewoon omdat het makkelijk is. Heb Firefox tijdje gebruikt maar die was irritand en heel traag. Toen ben ik maar weer over gestapt op IE 6.
IE 7 beta is trouwens helemaal niet fijn vind ik. Die heb ik op andere computer staan maar hij blockt vanalles en het wordt er niet gemakkelijker op!
Gewoon omdat het makkelijk is. Heb Firefox tijdje gebruikt maar die was irritand en heel traag. Toen ben ik maar weer over gestapt op IE 6.
IE 7 beta is trouwens helemaal niet fijn vind ik. Die heb ik op andere computer staan maar hij blockt vanalles en het wordt er niet gemakkelijker op!
IE7 alweer een hele tijd.
Wel even wennen.... maar ach, vanzelf........
FF alleen om site's te testen btw.
Wel even wennen.... maar ach, vanzelf........
FF alleen om site's te testen btw.
Firefox vind ik het beste en met een paar tweaks (kan je vinden op het internet) is het nog sneller. Internet Explorer vind ik vervelend omdat IE te erg zijn best doet om je te beschermen.
De tabs, heerlijk gewoon. De vormgeving is perfect. Ik ben vooral gecharmeerd van de eenvoudige mogelijkheid add-ons toe te voegen. Daar zijn er overigens heel veel van, alle kwalitatief zeer goed en praktisch.
Zelf gebruik ik LINKWAD. Een tool die je bookmarks netjes in tabs zet, waarna je deze op kan slaan, en versturen naar een centrale database.
Heb je een keer een crash gehad, je haalt gewoon je bookmarks weer op. He je op een andere lokatie een computer staan. je roept gewoon je bookmarks op. heel makkelijk.
Zelf gebruik ik LINKWAD. Een tool die je bookmarks netjes in tabs zet, waarna je deze op kan slaan, en versturen naar een centrale database.
Heb je een keer een crash gehad, je haalt gewoon je bookmarks weer op. He je op een andere lokatie een computer staan. je roept gewoon je bookmarks op. heel makkelijk.
FIREFOX lijkt me heel erg duidelijk
het is veilig en handig en snel
wel stom dat internet explorer die tabs heeft gejat
het is veilig en handig en snel
wel stom dat internet explorer die tabs heeft gejat
Inderdaad, ze hadden nooit tabs in mogen bouwen, zodat iedereen tot in eeuwigheid kon blijven zeiken dat FF beter is omdat IE "niet eens tabs heeft".
Bij mij hangt het er een beetje van af welke browser ik gebruik:
Firefox duurt nog al lang voor op te starten op mijn traage computer.
IE start sneller op maar laat zeer veel pop ups door.
firefox vind ik ook wel goed met die ad ons want daar zit ergens een reclame blocker bij dus bijna nergens geen last meer van reclame banners.
Firefox duurt nog al lang voor op te starten op mijn traage computer.
IE start sneller op maar laat zeer veel pop ups door.
firefox vind ik ook wel goed met die ad ons want daar zit ergens een reclame blocker bij dus bijna nergens geen last meer van reclame banners.
| zaima wrote: |
| Bij mij hangt het er een beetje van af welke browser ik gebruik:
Firefox duurt nog al lang voor op te starten op mijn traage computer. IE start sneller op maar laat zeer veel pop ups door. firefox vind ik ook wel goed met die ad ons want daar zit ergens een reclame blocker bij dus bijna nergens geen last meer van reclame banners. |
IE 7 laat geen popups door, hij vraagt iedere keer om toestemming als hij vanop die site popups mag toelaten of niet, dus geen last meer van popups
Ja maar ik kan IE 7 niet instaleren want ik draai nog altijd onder windows 98 dus dat gaat niet en firefox ondersteunt dat nog wel dus heb ik geluk daarmee. Ook laad firefox sites sneller dan IE.(bij mij toch) Java scripten en al van dat loopt ook beter bij firefox bij mij.