hallo,
mijn pc starte niet meer op en ik heb windows xp opnieuw geinstaleerd, maar ik ben nu al mijn bestanden kwijt, pc is geformateerd denkik,,,
ik heb wel 1 bestand dat nu ook weg is een word document dat ik wel zou moeten trug hebben, is dat mogelijk? zeg aub van wel :'(
systeemherstel is wel onmogelijk,
plies reply snel het is dringen:(
als je je schijf geformateerd hebt is het volgens mij onmogelijk.
Het was nog wel mogelijk om te repareren voordat je de schijf formateerde.
succes ermee, zal je nodig hebben.
| jefry66 wrote: |
als je je schijf geformateerd hebt is het volgens mij onmogelijk.
Het was nog wel mogelijk om te repareren voordat je de schijf formateerde.
succes ermee, zal je nodig hebben. |
thx
men zegt dat het zou werken met een data recovery programma ik heb nu recover my files, maar het werkt niet zo echt heel goed, ik vind het bestand wel en als ik het wil recoveren moet ik het op mijn 2de harde schijf opslaan (want op mijn c: gaat het niet omdat het bestand vandaar komt zegt hij) maargoed als ik dat doe dan wil word het nietmeer openen omdat hij het zogezegd ni kan vinden, weet iemand een beter , eenvoudig programma om dit te doen? thx
Maar heb je je harde schijf wel geformateerd of heb windows gewoon over de oude installatie geinstalleerd?
| Maar heb je je harde schijf wel geformateerd of heb windows gewoon over de oude installatie geinstalleerd? |
windows zou normaal de oude instalatie moete hebbe geinstalleerd, maar alles is eraf, dus ik denk dat hij tijdens het proces heel men schijf heeft geformateerd 
Dan kan je het waarschijnlijk niet meer terug krijgen en als je het toch terug krijgt zal het in niet zo'n goede staat zijn, dus wacht voortaan even met het reinstallen van windows.
| Dan kan je het waarschijnlijk niet meer terug krijgen en als je het toch terug krijgt zal het in niet zo'n goede staat zijn, dus wacht voortaan even met het reinstallen van windows. |
ja maar ik moest wel, ik kon echt niet anders, ik starte pc op en ik kreeg enkel een zwart scherm :s ik kon echt niets anders meer doen :s ps, heeft er misschien toch nog iemand zo'n programma dat beter werkt? dan is er misschien toch nog een beetje hoop 
ik kan je niet verder meer helpen, nogmaals succes
als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat, dus in het vervolg zorg dat windows op een aparte schijf, anders ben je weer alles kwijt.
| Klaw 2 wrote: |
| als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat, dus in het vervolg zorg dat windows op een aparte schijf, anders ben je weer alles kwijt. |
ja dat heb ik ondertussen ook al door,, maar is er een manier om dat ene bestand trug te krijgen??
Je moet inderdaad een data recovery program hebben. Als je geluk hebt is de formatatie van je harde schijf zodanig 'slecht' gedaan dat je het bestand nog terug kunt halen. Als je pech hebt is het overschreven door je nieuwe windows installatie. Dan kun je het wel vergeten.
Ik zou geen manier weten om alleen dat ene bestand terug te halen. Ik denk dat je alles gewoon moet proberen te 'recoveren' met zo'n programma.
Leer hier overigens van dat je belangrijke bestanden altijd moet back-uppen en wel direct nadat je ze hebt opgeslagen. Je ziet dat computers altijd dingen doen om ons te frustreren.
| Code of Ruin wrote: |
Je moet inderdaad een data recovery program hebben. Als je geluk hebt is de formatatie van je harde schijf zodanig 'slecht' gedaan dat je het bestand nog terug kunt halen. Als je pech hebt is het overschreven door je nieuwe windows installatie. Dan kun je het wel vergeten.
Ik zou geen manier weten om alleen dat ene bestand terug te halen. Ik denk dat je alles gewoon moet proberen te 'recoveren' met zo'n programma.
Leer hier overigens van dat je belangrijke bestanden altijd moet back-uppen en wel direct nadat je ze hebt opgeslagen. Je ziet dat computers altijd dingen doen om ons te frustreren. |
ja idd, maar het bestand moest vandaag eigelijk verzonden worden... thx ken je zo'n goed programma?
Je hebt inderdaad een recovery programma nodig. Dat programma zal je hele schijf afzoeken naar de oude data die er nog op staat. Als je geluk hebt kan dat word bestand nog hersteld worden, maar als je pech hebt is de nieuwe windows installatie daar overheen gegaan. Het belangrijkste is dat je zo min mogelijk data naar de c schijf wegschrijft, alles wat je op de c schijf opslaat zou over het oude bestand heen kunnen gaan, en dan kun je het echt niet meer terugkrijgen.
Overigens kan ik het aanbevelen om voor word bestanden etc. een gmail account te maken en ze daar "op te slaan". Dan kun je er altijd bij en heb je altijd een backup, werkt super makkelijk. Gewoon elke keer mailen naar je gmail adres en alles blijft bewaard. Als je een gmail-invite wil hebben moet je me maar ff PMen
| als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat |
Nee, dat is niet waar. Ik heb laatst ook Windows XP er opnieuw op moeten zetten (vanwege één of ander virus), en alle programma's stonden er nog op. Laat ik zeggen, de bestanden stonden er nog op. En een aantal werken sowieso nog. Ik kan ze alleen niet via het start menu opstarten. Verder weet ik niet echt hoe dit zit. Alle bestanden wat ik in de 'Mijn Documenten' (of 'Documents and Settings') map had opgeslagen, zijn wel verwijderd.
Maar ik heb dan wel het geluk dat ik een C: en een D: schijf heb aangemaakt, want alles op de D: schijf staat er nu nog gewoon op.
Of je je bestanden nog terug kunt krijgen (van de documenten map op C: ) weet ik niet.
| Lady Elensar wrote: |
| Klaw 2 wrote: | | als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat |
Nee, dat is niet waar. Ik heb laatst ook Windows XP er opnieuw op moeten zetten (vanwege één of ander virus), en alle programma's stonden er nog op. Laat ik zeggen, de bestanden stonden er nog op. En een aantal werken sowieso nog. Ik kan ze alleen niet via het start menu opstarten. Verder weet ik niet echt hoe dit zit. Alle bestanden wat ik in de 'Mijn Documenten' (of 'Documents and Settings') map had opgeslagen, zijn wel verwijderd.
Maar ik heb dan wel het geluk dat ik een C: en een D: schijf heb aangemaakt, want alles op de D: schijf staat er nu nog gewoon op.
Of je je bestanden nog terug kunt krijgen (van de documenten map op C: ) weet ik niet. |
eeh wacht eff je bent wat vergete
| als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat, dus in het vervolg zorg dat windows op een aparte schijf, anders ben je weer alles kwijt. |
dus wat ik zeg is wel waar... en over dat menu start, je kunt het zo weer invoegen, je kopieert het progje waarmee je hem opstart gewoon naar
C:/documents and Settings/All Users/programma's en dan staan ze weer op dezelfde plek
thanx iedereen het is gelukt, met het programma recover my files, het heeft me veel werk gekost, maar met een dag vertraging is het toch allemaal gelukt
thanx voor jullie replies
mvg
Keempe
eeh wacht eff je bent wat vergete
| Klaw 2 wrote: | | als je XP opnieuw instaleert dan word ALLES van de schijf afgekiepert waar het er op staat, dus in het vervolg zorg dat windows op een aparte schijf, anders ben je weer alles kwijt. |
dus wat ik zeg is wel waar... en over dat menu start, je kunt het zo weer invoegen, je kopieert het progje waarmee je hem opstart gewoon naar
C:/documents and Settings/All Users/programma's en dan staan ze weer op dezelfde plek |
Dat laatste gedeelte heb je wel gelijk in, maar het eerste niet hoor. Want ik heb Windows XP op de C: schijf staan (rest op D: ) maar ook heel wat programma's op C:, en die ben ik er niet door verloren hoor.
En fijn dat je probleem is opgelost Keempe 
Gefeliciteerd Keempe, beter laat dan nooit verzonden moeten ze maar denken.
@Lady Elensar en Klaw 2:
Of je nog een aantal bestanden overhoudt of dat alles echt verdwijnt hangt af van de manier waarop je te werk gaat. Gebruik je bijvoorbeeld een ghost om windows opnieuw te installeren dan wordt echt alles overschreven en raak je alles kwijt. Er zijn echter ook manieren van herinstalleren waarbij dit niet gebeurt. Dan heb je bijvoorbeeld een reparatieve herinstallatie. Alleen de onderdelen die beschadigd zijn worden geherinstalleerd en wat weg was wordt opnieuw aangemaakt. Kortom, beiden behoren tot de mogelijkheden.