FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

windows 98 SE

redtigris
Mensen ik denk dat ik een probleem heb Crying or Very sad

zins 11 juli is microsoft gestopt met het ondersteunen van windows 98 en lager. Dit wil zeggen dat er geen beveiligings updates meer komen enz enz.

Ik heb dus al een andere browser moeten downloaden (opera waar niks mis mee is) maar weten jullie of ik dan met me bitdefender pro virusscanner en firewall nog wel veilig zit?

ik heb adaware, bitdefender pro (firewall en virusscanner), spybot, opera webbrowser en hijack this

als ik nog niet veilig zit zal ik over moeten gaan op win 2000 of xp maar dan zou ik me oude pc moeten upgraden terwijl ik hem alleen gebruik als server en al een nieuwe pc heb staan die ik liever niet de hele dag aan heb Confused
jefry66
Ik denk dat je wel veilig mee zit, zoveel bugs zouden er toch niet meer gevonden worden in win 98.
Klaw 2
je kunt ook desnoods andere antivirus progjes op je gebakje zetten.
Code of Ruin
Klaw 2 wrote:

Het is beter om je te beperken tot 1 anti-virusprogramma. Anti-virus programma's krijgen namelijk onderling nog al eens ruzie over wie de baas is en dan gaan ze elkaar tegenwerken met alle problemen van dien. Qua anti-virus ben ik zelf nogal een fan van norton.
Je hebt een hele stapel aan goede tot redelijke software op je bak zitten. Je beveiliging is niet zo'n groot probleem, zeker als er weinig interessants bij je valt te halen. De beveiliging van windows 98 zelf is niet super alhoewel se al veel beter is ten opzichte van de de gewone 98. Als je pc al zo oud is dat je hem moet gaan upgraden om een nieuwere windows te draaien zou ik dat niet eens gaan doen. Dat is zonde van het geld.
SgtGarcia
Hou het gewoon op 1 virusscanner en een firewall. Dan zit je gewoon goed. Omdat de meeste nieuwe lekken die gevonden worden zich richten op windows xp, omdat dat het meest gebruikt is, loop je ook niet zo heel veel risico meer met windows 98. Je moet je vooral niet te veel zorgen maken, met een virusscanner en een firewall ben je al veel beter beveiligd dan sommige mensen die windows xp zonder die programmas gebruiken
Yjaxygames
Ik gebruik ook windows 98 (k heb ook een betere comp hoor) maar ik heb nooit echt ondersteuning nodig gehad van Microsoft.
jefry66
Ik heb ook een win 98 pc onder mijn beheer, maar die heeft ook alleen security updates nodig en soms de kb van microsoft verder eigenlijk niet
Klaw 2
Code of Ruin wrote:
Klaw 2 wrote:

Het is beter om je te beperken tot 1 anti-virusprogramma. Anti-virus programma's krijgen namelijk onderling nog al eens ruzie over wie de baas is en dan gaan ze elkaar tegenwerken met alle problemen van dien. Qua anti-virus ben ik zelf nogal een fan van norton.
Je hebt een hele stapel aan goede tot redelijke software op je bak zitten. Je beveiliging is niet zo'n groot probleem, zeker als er weinig interessants bij je valt te halen. De beveiliging van windows 98 zelf is niet super alhoewel se al veel beter is ten opzichte van de de gewone 98. Als je pc al zo oud is dat je hem moet gaan upgraden om een nieuwere windows te draaien zou ik dat niet eens gaan doen. Dat is zonde van het geld.

ik zeg ook andere.
En wist je dat mensen voor de lol hacken ook al is er niets te halen, dus ik zou het wel goed beveiligen en bovendien je hebt altijd virussen.
redtigris
tegen prof hackers valt sowiezo weinig te doen.

ook bugs zijn idd een probleem nu bij mij omdat ik niet de kans heb gehad om windows up te daten
tlambert
Mits aanvaardbaar goede firewall en anti-virus moet het wel lukken denk ik. Zou je niet kunnen updaten naar XP, of volgend jaar naar Vista? 98 is al bijna 10 jaar (ok, 8 jaar) uit en zoals je zegt, wordt niet meer ondersteund door Microsoft.

Groetjes,

Tom
Museobanus
Als ge nu gewoon 2000 of xp installeert, veel beter, makkelijker, en veiliger
marocsite
redtigris wrote:
Mensen ik denk dat ik een probleem heb Crying or Very sad

zins 11 juli is microsoft gestopt met het ondersteunen van windows 98 en lager. Dit wil zeggen dat er geen beveiligings updates meer komen enz enz.

Ik heb dus al een andere browser moeten downloaden (opera waar niks mis mee is) maar weten jullie of ik dan met me bitdefender pro virusscanner en firewall nog wel veilig zit?

ik heb adaware, bitdefender pro (firewall en virusscanner), spybot, opera webbrowser en hijack this

als ik nog niet veilig zit zal ik over moeten gaan op win 2000 of xp maar dan zou ik me oude pc moeten upgraden terwijl ik hem alleen gebruik als server en al een nieuwe pc heb staan die ik liever niet de hele dag aan heb Confused

hoezo neit liever heel de dag aanheb is er dan een verschil Rolling Eyes
Yjaxygames
Museobanus wrote:
Als ge nu gewoon 2000 of xp installeert, veel beter, makkelijker, en veiliger

Dan is gelijk m'n hele harde schijf vol en de comp zal sloom gaan lopen
gangie33
ummmm correctie dan gaat ie niet sloom lopen want ik had eerst een 98 maar die hebt ik geupgrade naar xp en hij werd alleen maar sneller
Boles Roor
Zo, heb jij een magische PC? Razz
Yjaxygames
Mijn harde schijf is heel klein en als ie dan volgepropt zit met XP dan zal ie slomer gaan lopen Confused
Museobanus
Yjaxygames wrote:
Mijn harde schijf is heel klein en als ie dan volgepropt zit met XP dan zal ie slomer gaan lopen Confused

dan moet ge er maar 2000 opzetten, die is kleiner dan 98

ofwel een nieuwe pc kopen, of er een externe harde schijf aanhangen
Yjaxygames
Museobanus wrote:
Yjaxygames wrote:

dan moet ge er maar 2000 opzetten, die is kleiner dan 98

ofwel een nieuwe pc kopen, of er een externe harde schijf aanhangen

Is het allemaal niet waard. Het is niet dat de windows98 computer mijn beste computer is, ik heb ook nog een WindowsXP comp, die een jaar oud is. Ik gebruik deze bijna alleen met internet en wat oude spelletjes waar ik geen afscheid van kan nemen Razz
Museobanus
zet internet op u xp pc en alle problemen zijn opgelost,

want als ge geen internet op u oude pc hebt, dan zijn er ook geen beveiligingsupdates nodig
Zarock
Museobanus wrote:
zet internet op u xp pc en alle problemen zijn opgelost,

want als ge geen internet op u oude pc hebt, dan zijn er ook geen beveiligingsupdates nodig

Ja, doe dat maar Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.