FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

programma's bij opstarten

keempe
Goeiemorgend / middag iedereen,
Weet er iemand hoe je een programma kan toevoegen aan die andere programma's die automatisch opstarten bij het aanmelden van windows xp?
Ik weet dat dit kan met zo'n startup manager ofzo, maar kan het ook zonder? en als het dan toch met moet, weet iemand dan een goeie?

mvg
Keempe
Klas2a
Goeie vraag, ik vraag me juist af hoe je sommige programma's juist niet kan laten opstarten aan het begin, maar sorry, ik weet het niet, ik kan je niet helpen.
keempe
Klas2a wrote:
Goeie vraag, ik vraag me juist af hoe je sommige programma's juist niet kan laten opstarten aan het begin, maar sorry, ik weet het niet, ik kan je niet helpen.
ja dat gaat ook met een startup manager, http://www.download.com/3120-20_4-0.html?tg=dl-20&qt=startup%20manager&tag=srch

aub, hier heb je zo'n hele boel Smile, ik weet wel niet welke de beste is, maar je kan naar de ratings kijken natuurlijk..

Maar euhm weet ook iemand of het zonder zo iets kan?

mvg
Keempe
James007
Zet een link naar het programma in de map opstarten.

Start >> Programma's >> Opstarten.

James Smile
keempe
James007 wrote:
Zet een link naar het programma in de map opstarten.

Start >> Programma's >> Opstarten.

James Smile

Oh is het zo simpel? Very Happy Dankje
James007
Sommige Windows-dingen zijn nu nog eens echt simpel. Very Happy
mrbosnia
ej of je kan doen Start/uitvoeren typ je msconfig komt er een beeldscherm.
Met opties moet je ff kijken kan je daar makelijk selecteren,welke er op starten en niet.
jefry66
mrbosnia wrote:
ej of je kan doen Start/uitvoeren typ je msconfig komt er een beeldscherm.
Met opties moet je ff kijken kan je daar makelijk selecteren,welke er op starten en niet.
das een versimpelde startup manager.
Klaw 2
je moet daarbij niet te overmoedig worden, straks worden er teveel programmas opgestart bij het opstarten, zodat je gebakje vastloopt.
SgtGarcia
msconfig is inderdaad een soort startup manager, al ingebouwd in windows. Die kun je gebruiken om programmas uit te zetten, als je niet wilt dat ze mee opstarten. Gewoon start->uitvoeren->msconfig en dan bij de tabbladen services en opstarten de ongewenste programmas weghalen. Ga vooral niet zomaar dingen zitten weghalen als je niet weet wat het is want er zitten soms vrij essentiele dingen tussen
kevinsalemink
ik zelf gebruig WinCustomize die kun je denk ik welk goed gebruiken
Lady Elensar
Is dat een programma wat je moet downloaden/installeren? Want dan kun je het beste toch eerst de standaard dingen van windows proberen, zoals hierboven met msconfig werd gezegd. Lijkt me. Voordat je weer van al die programma'tjes op je pc hebt staan.
tlambert
Bestaat er ook een mogelijkheid om bepaalde commando's te laten uitvoeren vooraleer MS Windows opstart? Ik denk bv. aan een batch-commando enzo... Nog steeds via autoexec.bat ofzo?