FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Draadloos internet

BCP88
Ik heb problemen met mijn draadloos internet. Ik heb al enkele jaren een D-Link DWL-900AP+ accesspoint. Op de pc heb ik een pci adapter van D-link ingebouwd. Daar gaat alles redelijk goed. Maar sinds enkele weken heb ik een nieuwe laptop (Asus A6J) en daar gaat mijn draadloos internet heel traag. Ik moet altijd een minuut of meer wachten voor een pagina volledig geladen is, ook als ik in dezelfde kamer als de accesspoint zit. Weten jullie hoe dit komt?
Klaw 2
nou er zijn meerdere mogelijkheden, ik weet er zelf niet zo veel van, maar het kan zijn dat:
1. hij er te ver van af staat
2. de instellingen niet goed zijn
3. de heel erg traag loopt en met een virus schanner erbij doet hij er inderdaad lang over om iets te laden
4. iets is kapot
5. de accesspoint niet goed overeenkomt met de laptop ontvanger

verder zou ik het niet weten.
BCP88
Klaw 2 wrote:
nou er zijn meerdere mogelijkheden, ik weet er zelf niet zo veel van, maar het kan zijn dat:
3. de heel erg traag loopt en met een virus schanner erbij doet hij er inderdaad lang over om iets te laden
4. iets is kapot

1. te ver af -> Hij is ook traag in dezelfde kamer.
2. instellingen -> zou eventueel kunnen maar ik denk van niet
3. virusscanner -> met kabel is hij razendsnel dus dat is het ook niet.
4. iets kapot -> laptop is nieuw? access point werkt wel met andere computer met D-link ontvanger.
5. accesspoint niet goed overeenkomt met de laptop ontvanger -> Zou dat kunnen ???
Code of Ruin
Ik heb veel problemen al moeten oplossen met verschillende draadloze accespoints. Ik heb een aantal ideeën die misschien goed zijn maar ze kunnen net zo goed nergens op slaan. Je zegt dat je het acces point al een aantal jaren hebt. In 2003 is er nieuwe firmware uitgekomen voor je accespoint die problemen oplost die ontstaan als je gebruikmaakt van Centrino technologie. Ik weet niet of je het ding al hebt bijgewerkt maar anders is het misschien tijd om dat eens te doen. De beide Asus A6J varianten lopen op de allernieuwste Centrino platforms. Overigens een beest van een laptop. Ik complimenteer je met je goede smaak. Als de firmware update niet helpt kan het simpelweg zijn dat je accespoint niet overweg kan met deze nieuwste centrino. Met de oudere varianten daarvan had hij kennelijk ook al moeite. Met de nieuwe Centrino kan dat natuurlijk ook het geval zijn. Dit is dus in feite wat Klaw 2 al aangaf bij punt 5. De accespoint kan heel goed niet overeenkomen met de ontvanger van je laptop en daardoor geen optimale prestaties leveren.
Nu is er inderdaad ook de optie dat er iets kapot is. De technologie is vrij kwetsbaar en dat kan problemen geven. Sowieso kan het raadzaam zijn om naar een nieuwe router te gaan kijken die in ieder geval goed overweg kan met Centrino. Er is ook al een end of life notice uitgegeven voor het model acces point dat jij hebt. Dat kan heel goed inhouden dat hij met de nieuwe Centrino nooit goed overweg zou kunnen maar om dat vast te stellen moet je echt met D-link zelf contact opnemen.
Op de website van D-link hier vind je de firmware updates. Let trouwens even op dat je firmware updates alleen mag uitvoeren als je met een kabel bent verbonden en dat het je garantie kan aantasten. Het staat ook op de site maar ik zet het er toch maar bij.
Wat je precies bedoelt met een pci adapter van D-link inbouwen in je pc kan ik met mijn hoofd niet bij. Ik zie ook eigenlijk niet in wat dat er toe doet in dit geval. Hopelijk heb ik je zo iets geholpen.
Thomas1991
Je moet misschien ook wel eens is kijken welke snelheid je met je draadloost netwerkkaart in de laptop. Het kan zijn dat het nog een oude connectie die theoretisch maar 11 mbits aan kan. Als er dan nog een beetje hinder is, kan dat wel heel traag gaan. [url] http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi#Typen Wi-Fi[/url]
Misschien zou het ook kunnen, maar is heel onwaarschijnlijk, dat hij connectie heeft gemaakt met een verder afstaance accespoint. Je kunt dat te weten komen door je accespoint even uit te zetten.
Als hij dan geen connectie meer heeft heb je het juiste gehad.
Als laatste zou ik is kijken naar de qualiteit van de verbinding. Als je op het icoontje van de draadloze verbinding staat komt er dan iets van "prima" of "goed". Dan moet er iets raar zijn. anders kan het zijn dat hij toch al te ver staat. Orienteer je accespoint dan opnieuw.
SBrian
Ik werk gelukkig nog met een ouderwetse draad. Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad, draadloos. Maar het was een drama. Constant valt je verbinding weg, zonder dat je er iets aan kunt doen. DAn ligt het gewoon puur aan het soort huis waarin je woon......

Trouwes, de draad is nog sneller ook. Scheelt tog weer....

Voorlopig hou ik het heerlijk bij het oude vertrouwde draadje.

SBrian
BCP88
SBrian wrote:

Trouwes, de draad is nog sneller ook. Scheelt tog weer....

Voorlopig hou ik het heerlijk bij het oude vertrouwde draadje.

Tja maar het is niet altijd gemakkelijk om door het hele huis draden te leggen. Dat ziet niet uit. En je moet heel wat meters draad hebben. En dan koop je een laptop om makkelijk in de tuin te kunnen gaan zitten omdat je niet vast zit aan een kabel. Ik zou toch graag draadloos internet hebben.

Ik denk dat m'n accesspoint gewoon aan vervanging toe is. Wat is het beste merk voor accesspoint (liefst router en accespoint in een)? Hij moet een goede bereikbaarheid hebben (dus ook in de tuin op 50m).
Code of Ruin
Ik denk dat je wat dingen door elkaar gooit. Een acces point is een stand-alone apparaat dat contact maakt met een draadloos LAN (je laptop in jouw geval) of het radioapparaat dat het draadloze signaal ontvangt (zit in je laptop) of een hotspot.
Wat jij zoekt is volgens mij gewoon een router met draadloze capaciteiten. Je vraagt een bereik van 50m. Als het signaal door muren heen moet is 30 m bij mijn weten zo ongeveer het best haalbare met een standaard omnidirectionele antenne. Voor een groter bereik heb je misschien een aparte hi-gain antenne nodig. Aangezien ik je situatie niet precies ken, kan ik dit niet goed beoordelen. Afhankelijk van wat je voor snelheid internet hebt, heeft Netgear een paar mooie routers. Ik ben altijd een fan van dit type omdat ik nog bijna niet heb meegemaakt dat ze falen (en ik heb er al veel gezien). Ze hebben een strak uiterlijk dat geweldig staat in bijna alle interieurs. Ze zijn gemakkelijk te installeren.
Natuurlijk kun je ook voor een ander merk gaan. Ik weet dat Hawking in ieder geval een systeem heeft met een directionele hi-gain antenne. Voordat je aan zoiets gaat beginnen is het in ieder geval nodig om professioneel advies in te winnen bij de zaak waar je het koopt. Misschien is het in jouw geval handig om voor de zekerheid te vragen naar compatibiliteit met het draadloze Centrino component wat in je laptop zit.
Misschien kun je nog even verduidelijken wat je nu precies bedoelt met een accespoint, en dan bedoel ik een definitie die geen ruimte voor vergissingen open laat.
marocsite
BCP88 wrote:
Ik heb problemen met mijn draadloos internet. Ik heb al enkele jaren een D-Link DWL-900AP+ accesspoint. Op de pc heb ik een pci adapter van D-link ingebouwd. Daar gaat alles redelijk goed. Maar sinds enkele weken heb ik een nieuwe laptop (Asus A6J) en daar gaat mijn draadloos internet heel traag. Ik moet altijd een minuut of meer wachten voor een pagina volledig geladen is, ook als ik in dezelfde kamer als de accesspoint zit. Weten jullie hoe dit komt?

Lijkt me behoorlijk iritant 1 minuut wachten voordat een pagina geladen is Crying or Very sad
en dan vraag ik mezelf ook wel af hoelang heb je erover gedaan om die bericht hier te kunnen posten Very Happy Question
Bengt
optimaliseer je instellingen voor 2 clients
BCP88
marocsite wrote:

Lijkt me behoorlijk iritant 1 minuut wachten voordat een pagina geladen is Crying or Very sad
en dan vraag ik mezelf ook wel af hoelang heb je erover gedaan om die bericht hier te kunnen posten Very Happy Question

Deze berichten heb ik met mijn vaste pc die via kabel met internet verbonden is getypt.

Ondertussen heb ik een Netgear WPN824 gekocht en ik ben er zeer tevreden over. Veel betere ontvangst en sneller. Ik surf wel gewoon aan 54mbit met de ontvanger van de laptop. De 128Mbit van netgear kopen vond ik nog wat te duur. Misschien in de toekomst dat ik die koop.
geeren
Klaw 2 wrote:
4. iets is kapot

Denk het ook.
Georgeboy
De meest voor de handliggende zaken voor dit probleem die ik kan indenken zijn:
1. zender van de router is idd defect. kHeb het zelf nog tegengekomen met een splinternieuwe router, maar het nadeel bij deze was dat ik zelfs amper connectie kon maken. Gezien jij er wel in slaagt om connectie te maken zou dat het probleem mss niet kunnen zijn.
Wat is de sterkte die je krijgt van signaal? En welke snelheid is er beschikbaar bij die sterkte?

2. als een pagina zeer traag laadt, kan het ook afkomstig zijn van de instellingen van je firewall. De beste oplossing om dit uit te testen is uiteraard je firewall even uit te zetten. Indien dit niet de oplossing is, kun je ook even je laptop verbinden met de kabel aan de router. Op die manier kun je achterhalen of het toevallig niet je pc is die het laat afweten.

3. je drivers voor je wifi kaart zijn verouderd. Het is aangewezen om geregeld eens je drivers bij te werken van je wifi kaart. Wellicht is het de centrino technologie die aanwezig is op de laptop? Dan neem je best een kijkje op de website van Intel. Het is zo dat op een nieuwe machine meestal niet de nieuwste drivers meegeďnstalleerd worden, zodat je zelf best je pc beetje kunt onderhouden.

4. gezien je zegt dat je router al enkele jaren oud is, kan het uiteraard ook daaraan liggen en zou ik zeggen: helpen bovenstaande zaken niet, kun je mss eens overwegen om een nieuwe aan te schaffen.

Happy surfing !!
Greetz

Ps: ik merk dat je ondertussen een nieuwe gekocht hebt, gooi die oude niet weg, kun je gerust eens mee wat experimenteren...Wink en check zeker de drivers eens op de laptop, die kunnen eventueel nog je stabiliteit van je verbinding verhogen, mocht die geregeld uitvallen.
BCP88
Georgeboy wrote:

Ps: ik merk dat je ondertussen een nieuwe gekocht hebt, gooi die oude niet weg, kun je gerust eens mee wat experimenteren...Wink en check zeker de drivers eens op de laptop, die kunnen eventueel nog je stabiliteit van je verbinding verhogen, mocht die geregeld uitvallen.

Mijn oude spullen gooi ik nooit weg Wink Ik heb hier zelfs nog een oude 56k modem liggen. Je weet maar nooit waar het nog goed voor kan zijn in nood.

En ik heb de nieuwste drivers pas op m'n laptop gezet dus dit kan niet voor problemen zorgen hoop ik.
geeren
BCP88 wrote:

je kan beter gewoon de kabel aansluiten, want heb hehoord dat voorbijgangers met een laptop jou internet kunnen aftappen, vanwege de reikwijdte, dus kunnen ze ook je bestande stelen en zo, uitkijken en zo. Ik ken mensen die een lapto hebben en soms buiten met hun laptop spelen, en opeens draadloos verbinding hebben en zo.
Code of Ruin
geeren wrote:
je kan beter gewoon de kabel aansluiten, want heb hehoord dat voorbijgangers met een laptop jou internet kunnen aftappen, vanwege de reikwijdte, dus kunnen ze ook je bestande stelen en zo, uitkijken en zo. Ik ken mensen die een lapto hebben en soms buiten met hun laptop spelen, en opeens draadloos verbinding hebben en zo.

Daar heb je alleen last van als je de draadloze verbinding niet beveiligt. Op het moment is Wpa het meest gebruikte. Natuurlijk is het niet waterdicht maar het houdt de gelegenheidshacker buiten de deur. De echte prof houdt je toch niet tegen.
BCP88
Ik heb ook een beveiliging erop. De router/accesspoint maakt dat een sleutel aan en die moet je ingeven als je voor de eerste keer met een bepaalde computer/laptop op internet wil.
Als iemand toevallig mijn signaal ontvangt zal het niet veel kwaad kunnen. Een echte hacker zal zoals Code of Ruin al zei zal er wel in komen maar wat zou zo'n hacker nu bij mij zoeken. Ik heb niets speciaal op mijn computer hoor.
Zarock
Toen we nieuw internet kochten, kochten we draadloos.
Op een dag hadden we heel veel uploads.
Toen ik mijn laptops kocht zagen we dat het niet beveiligd was!
Dus het zou kunnen dat wanneer we al die uploads hadden er iemand anders op ons internet bezig was!! Opassen dus:!:
Code of Ruin
@BCP88: Hackers zijn niet noodzakelijkerwijs altijd op zoek naar interessante informatie waar ze hun voordeel mee kunnen doen. Er zijn ook mensen die breken gewoon in puur voor de kick. De eerste categorie is vervelend omdat ze met privé-informatie aan de haal gaan. De tweede categorie is vaak vervelend omdat ze vanalles slopen.

@Zarock: Altijd beveiligen die handel. Je kunt het beste kiezen voor WPA beveiliging. WEP is sowieso redelijk onveilig.
Om problemen te voorkomen kun je Airsnare installeren. Die waarschuwt je voor onvriendelijke MAC adressen op je netwerk en detecteert het ook als je een DHCP request krijgt. Je kunt dan het Ip adres achterhalen of Ethereal lanceren. Downloaden kan op http://home.comcast.net/~jay.deboer/airsnare/.
Zarock
Dank je voor de informatie;
nu is het al beveiligd.
justin25514
Code of Ruin wrote:
@BCP88: Hackers zijn niet noodzakelijkerwijs altijd op zoek naar interessante informatie waar ze hun voordeel mee kunnen doen. Er zijn ook mensen die breken gewoon in puur voor de kick. De eerste categorie is vervelend omdat ze met privé-informatie aan de haal gaan. De tweede categorie is vaak vervelend omdat ze vanalles slopen.

@Zarock: Altijd beveiligen die handel. Je kunt het beste kiezen voor WPA beveiliging. WEP is sowieso redelijk onveilig.
Om problemen te voorkomen kun je Airsnare installeren. Die waarschuwt je voor onvriendelijke MAC adressen op je netwerk en detecteert het ook als je een DHCP request krijgt. Je kunt dan het Ip adres achterhalen of Ethereal lanceren. Downloaden kan op http://home.comcast.net/~jay.deboer/airsnare/.

eeh waarom is wep onveilig ik heb het ook en het is simpel en snel ?? dus ik snap het niet niemand anders kan er op komen
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.