FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Wie doet aan casemodding

Doe je aan Casemodding
Ja
22%
 22%  [ 4 ]
Neen
77%
 77%  [ 14 ]
Total Votes : 18

Timonator
Wie doet hier allemaal aan casemodding? Heb je al enkele projecten gemaakt? Ik zelf ben nog opzoek naar een oude kast waar ik men tanden in kan zetten ( tanden = Dremel). De lampjes en de hele rotzooi liggen al klaar ik heb zelfs een 5" tft om in de kast te verwerken.
Boles Roor
Kheb al meerdere ideeen voor projecten, maar simpelweg te weinig tijd. Hoewel, de vakantie is begonnen, maar met dit warme weer kan ik geen poot uisteken.
keempe
Ik doe het niet want mijn huidige case, is wel standaar maar kvind ze eigelijk wel mooi, en dus als ik iets verkeerd boor ofdergelijke doe ik ze mss kapot en dat wil ik niet

mvg
Keempe

P.S zouden jullie wat foto's van jullie cases willen posten, want ik denk dat ik samen met de andere frihost gebruikers, deze wel eens graag zouden bewonderen
Egmond
't lijkt me erg cool om mijn case te modden, maar hij is eigenlijk van mijn vader. Aangezien ik niet echt zo handig ben met gereedschap en zo, zal er uberhaupt wel niets van komen.

Maarja, misschien probeer ik het wel met een oude case die toch niet meer gebruikt wordt. Kan iemand misschien uitleggen hoe je te werk moet gaan? gewoon zagen en plakken?
Museobanus
ik heb dat vroeger nog gedaan, das ff leuk, maar echt, da suckt
Boles Roor
Zoals gevraagt, hier is mijn case:
http://i50.photobucket.com/albums/f336/worteltjestaart/04-07-06_0324.jpg

Die is trouwens niet gemod, gewoon een kant en klaar model.
Gieter
Ik heb andere hobby's, dus met casemodding hou ik me niet echt bezig, alhoewel dat het natuurlijk altijd leuk is om uit te pakken met een mooie case. Mijn huidige case is een 'gewone' case, maar wel een met een thermometertje, dat vind ik wel nog cool!
kansloos
Ik zou bij god niet weten waarom ik met m'n kast moet gaan kloten,
hij staat hier prima onder mijn bureau en niemand die er ooit naar om kijkt.

Bovendien het belangrijkste is de PC zelf, als die klote is (zoals de mijne)
Heb je er geen f*ck aan. (Die van mij waagt het koffiespauzes te houden op de meest rare momenten)

Maar goed, case modding is voor mijn situatie gewoon verspilling van tijd en geld.
golles
ik heb een kant en klare case gekocht
http://www.ecoligne.com/ebaybilder/GH-mstech-silv-w.jpg
en heb wel allerlie ideen wat ik nogwel zou willen maar het enige wat ik egt zelf gedaan heb is van mn floppy IDE kabel een ronde kabel maken, was wel leuk nadat ik 2 verneukt had maarja,,,

hier staan wel leuke guides:
http://www.overclockersclub.com/guides/
en de case gallery is ook wel tof

de windows guide om de text op de start knop te veranderen heb ik ook gedaan, lijkt veel toffer Smile
Klas2a
Wauw, allemaal mensen die hun case ofzo gepimpt hebben. Ik heb daar een hele tijd geleden iets over gezien in het Jeugdjournaal, geloof ik. Er was een wedstrijd, en mooi dat ze waren! Maar goed, tijdens een feest bij mij op school was er ook een computer aanwezig, vraag me niet waarom, en die was ook helemaal opgekalefaterd. Soms lijkt het leuk, anders soms kitsch en lelijk.
Maxus
Ik heb wel eens gecasemod, in een oude pc-case heb ik m'n nieuwe pc geinstalleerd.

De oude case had ik zelf rood gesporten en aan de zijkant heb ik een wondow van plexi-glas met ee blauwe led-fan ingestoken.
Het is leuk en het oogt veel mooier dan een standaart case.
jefry66
nog nooit gedaan
wil ik miss wel een keertje gaan doen maar heb er geen tijd voor
Timonator
Op het moment heb ik een standaard MEDION pc kast jah die ziet natuurlijk niet uit en toen ben ik eigenlijk begonnen met er nieuwe pootjes onder te zetten lichtjes in te bouwen en een plexie zijkant te maken maar de kast is gewoon veel te klein om aan te werken als ik er alles in wil zetten dan zit men pc kast vol met draden en wordt ie veel te heet ook krijg ik er men fancontroller niet in die is 2 bays groot. Ook ben ik van plan om er water cooling in te vlammen dan kan ik gelijk de boel lkkr overklokken. En daar is al helemaal geen plaats voor.
keempe
Boles Roor wrote:
Zoals gevraagt, hier is mijn case:
http://i50.photobucket.com/albums/f336/worteltjestaart/04-07-06_0324.jpg

Die is trouwens niet gemod, gewoon een kant en klaar model.

leuk wel met al die blauwe leds ^^
golles
ik ben zelf nii zo enorm handig, maar er is ook heel veel wat je kan kopen. ik kijk geregeld eens op www.frozencpu.com en bedenk me dan wat voor toffe dingen ik dan wel nii zou wille hebbe het lijkt mij egt tof om zon LCD beeld voor in te hebbe, er zijn somigen waar je zelf van alles op kan zetten zoals het nummer in winamp enzo, das tog egt vet,,, Very Happy
dark inca
Ik ga dat doen als ik nog een paar aanpassingen heb gedaan, zoals een nieuwe processor en extra ram geheugen, daarna ga ik mijn kast zelf modden.

Blauwe fan's, blauwe leds, en ik heb er plaats genoeg voor omdat ik zelfs onder mijn moederbord mijn case kan openen en daar nog een plaat tussen zit. Ik doe Elektriciteit-Elektronica dus ik kan altijd wel wat vragen aan leerkrachten Razz

Dan nog een LCD waarbij je de temperatuur kunt zien van bepaalde plaatsen en de snelheid van de fans. En dan nog kunt regelen op bepaalde temperaturen. Allemaal te doen, maar je moet geld hebben, tijd en kennis.

Ik ga dat doen als ik nog een paar aanpassingen heb gedaan, zoals een nieuwe processor en extra ram geheugen, daarna ga ik mijn kast zelf modden.

Blauwe fan's, blauwe leds, en ik heb er plaats genoeg voor omdat ik zelfs onder mijn moederbord mijn case kan openen en daar nog een plaat tussen zit. Ik doe Elektriciteit-Elektronica dus ik kan altijd wel wat vragen aan leerkrachten Razz

Dan nog een LCD waarbij je de temperatuur kunt zien van bepaalde plaatsen en de snelheid van de fans. En dan nog kunt regelen op bepaalde temperaturen. Allemaal te doen, maar je moet geld hebben, tijd en kennis.

Zoek op internet naar goedo howto's en je taak is al erg verlicht, als je genoeg geinformeerd bent is het al niet zo moelijk maar de uitwerking vraagt altijd tijd en gedult, liever meer tijd en perfect dan iets minder.
Timonator
Ik heb me een sony 5" display gekocht en gesoldeerd voor gebruik op een VGA poort dit kan ik nu perfect gebruiken om Winamp te weergeven maar dan in kleur Smile je stelt het scherm gewoon in als tweede beeldscherm.

Hier zijn wat fotootjes:

Het scherm moet van voor in men kast terecht gaan komen
Museobanus
en wat kost zoiets?
Timonator
Dat schermpje heb ik voor 50 euro gekocht met een vga kabel voor 5 euro dan heb je nog wat weerstanden nodig en een je moet een beetje kunnen solderen. Jah ik had er ook een 12v naar scherm voltage stekkertje bijgekekocht voor 7 euro maar dies doorgebrand.
Egmond
Timonator wrote:
Dat schermpje heb ik voor 50 euro gekocht met een vga kabel voor 5 euro dan heb je nog wat weerstanden nodig en een je moet een beetje kunnen solderen. Jah ik had er ook een 12v naar scherm voltage stekkertje bijgekekocht voor 7 euro maar dies doorgebrand.

Dat valt best mee, lijkt me ook wel een leuk idee om zoiets te doen!

ff offtopic: Zijn van die Neon lichtjes tegenwoordig niet verboden omdat er lood in zit of zoiets? En valt zo'n kast een beetje te pimpen met LEDjes?
timerecords
kansloos wrote:
Ik zou bij god niet weten waarom ik met m'n kast moet gaan kloten,
hij staat hier prima onder mijn bureau en niemand die er ooit naar om kijkt.

Bovendien het belangrijkste is de PC zelf, als die klote is (zoals de mijne)
Heb je er geen f*ck aan. (Die van mij waagt het koffiespauzes te houden op de meest rare momenten)

Maar goed, case modding is voor mijn situatie gewoon verspilling van tijd en geld.

Helemaal mee eens, alhoewel het er wel hard uit ziet moet ik eerlijk zeggen..maarja ik koop liever een goeie mooie monitor dan dat ik me geld ga verschillen aan het veranderen van me kast kijkt inderdaad toch niemand naar en kan me geld wel voor andere doeleinden gebruiken Laughing
geeren
Timonator wrote:
Wie doet hier allemaal aan casemodding? Heb je al enkele projecten gemaakt? Ik zelf ben nog opzoek naar een oude kast waar ik men tanden in kan zetten ( tanden = Dremel). De lampjes en de hele rotzooi liggen al klaar ik heb zelfs een 5" tft om in de kast te verwerken.

oow dat houdt dus klussen in Shocked
Museobanus
Egmond wrote:
Timonator wrote:

ff offtopic: Zijn van die Neon lichtjes tegenwoordig niet verboden omdat er lood in zit of zoiets? En valt zo'n kast een beetje te pimpen met LEDjes?

med led's valt veel mee te doen, voordeel is dat ze nooit kapot gaan, en je hebt ze in alle kleuren die je maar wil, je hebt er ook doe van kleur kunnen veranderen
timerecords
Museobanus wrote:
Egmond wrote:
Timonator wrote:

med led's valt veel mee te doen, voordeel is dat ze nooit kapot gaan, en je hebt ze in alle kleuren die je maar wil, je hebt er ook doe van kleur kunnen veranderen

Neonlicht(jes) en LEDS zijn toch het zelfde of zie ik het verkeerd? En zijn ze nou verboden omdat (zoals boven vermeldt is) lood bevatten?
kansloos
Ik heb mijn case ook gemodificeerd dat wil zeggen dat ik een heel groot gat erin heb gemaakt omdat dat klote ding anders binnen 10min vast loopt.

Never buy ALDI... Sad
Bengt
is wel mooi om zien soms Very Happy
gangie33
tis inderdaad wel mooi om te zien, ik zou het wel willen doen.
alleen jammer dat ik het nie kan (ik kan het miss wel maar dan is het eindresultaat niks) en ik vind het zonde van me geld om zoiets te doen
kan je beter voor andere dinge gebruiken
Museobanus
heeft nog iemand fotos van zijn pc die gemod is?
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.