Ik maak op mijn website gebruik van mysql en php. Nu gebruik ik volgende formulier om alles in mijn mysql database te zetten:
Ik heb m'n variabele wel vervangen door tekst1 en tekst2 en mjin wachtwoord en username natuurlijk ook.
Elke keer als ik op voeg toe klik worden mijn invoerwaarden opgeslagen in de mysql database. Tot daar gaat alles goed. Maar als ik dan geklikt heb zijn mijn tekstvakjes leeg. Nu zou ik graag hebben dat de inhoud van mijn tekstvakjes blijft staan als ik op voeg toe klik. Want ik moet dikwijls bijna dezelfde waardes toevoegen aan de database en dan is dat makkelijker.
| Code: |
| <form action=toevoegencab.php method=POST>
<table> <input type="hidden" name="submit" value="yes"> tekst1: <textarea rows="1" name="tekst1" cols="42"></textarea><br> tekst2: <textarea rows="1" name="tekst2" cols="42"></textarea><br> <input type="submit" value=" Voeg toe "> </table> </form> <?php mysql_connect("localhost","user","pass"); mysql_select_db("db"); if ($_POST['submit']) { $tekst1 = addslashes($_POST['tekst1']); $tekst2=addslashes($_POST['tekst2']); $sql = "insert into cap(tekst1, tekst2) values('$tekst1', '$tekst2')"; mysql_query($sql) or die("Oops..."); |
Ik heb m'n variabele wel vervangen door tekst1 en tekst2 en mjin wachtwoord en username natuurlijk ook.
Elke keer als ik op voeg toe klik worden mijn invoerwaarden opgeslagen in de mysql database. Tot daar gaat alles goed. Maar als ik dan geklikt heb zijn mijn tekstvakjes leeg. Nu zou ik graag hebben dat de inhoud van mijn tekstvakjes blijft staan als ik op voeg toe klik. Want ik moet dikwijls bijna dezelfde waardes toevoegen aan de database en dan is dat makkelijker.