Weet er iemand waarmee ik programma's kan maken en waar ik een tutorial kan vinden? ik wil namelijk een soort van database maken die gewoon op 1 pc zonder internet te zetten is.
PHP is volgens mij geen optie omdat een database volgens mij online gezet moet worden.
| redtigris wrote: |
Weet er iemand waarmee ik programma's kan maken en waar ik een tutorial kan vinden? ik wil namelijk een soort van database maken die gewoon op 1 pc zonder internet te zetten is.
PHP is volgens mij geen optie omdat een database volgens mij online gezet moet worden. |
uhm mss een rare vraag maar waarm wil jij een db maken.. en wat wil je als je klaar bent dat het doet/kan
met php kun je bij via wamp een php +sql server op je localhost installeren kun je testen.. mss is dat iets wat je zoekt
anders ff meer info geven als het kan
Ja misschien moet je wat meer uitleggen over wat voor programma je nu precies wil maken 
heel simpel
ik moet een ordernummer, een artikelnummer, een serienummer, het aantal pallets waar het apparaat op staat, en de locatie opschrijven. vervolgens moet ik het serienummer kunnen intypen waarna de locatie, artikelnummer enz verschijnt. Als ik het artikelnummer invoer, moet het kunnen zeggen hoeveel artikelen van dat soort ik nog heb staan.
zoals ik al zij. Een server en php zijn geen optie
Je zei dat php geen optie was omdat je geen internetverbinding had, maar je hebt helemaal geen internetverbinding nodig om php te draaien.
James 
| redtigris wrote: |
heel simpel
ik moet een ordernummer, een artikelnummer, een serienummer, het aantal pallets waar het apparaat op staat, en de locatie opschrijven. vervolgens moet ik het serienummer kunnen intypen waarna de locatie, artikelnummer enz verschijnt. Als ik het artikelnummer invoer, moet het kunnen zeggen hoeveel artikelen van dat soort ik nog heb staan.
zoals ik al zij. Een server en php zijn geen optie |
Doe het gewoon in microsoft acces... moet daar zelfs ni voor kunnen programmeren, wel met acces kunnen werken...
Zoek eerst op tabellen en acces en dan op formulieren in acces
Dit zou al een start zijn.
idd, microsoft acces is daar speciaal voor gemaakt, databases aanmaken, je kan zelf kiezen welk soort database je maakt
Als je geen kennis van acces hebt, waarom niet gewoon met excel?
Als je geen kennis hebt van een programma kun je het ook leren (m.b.v. tutorials).
Moest ik van jou zijn zou ik toch PHP kiezen... ten eerste kan je het perfect offline gebruiken, ten tweede kan je het later nog online zetten mocht je dat willen en ten derde leer je programmeren.. Mooi toch?
ALs je echt wil programmeren is Visual Basic een heel goed programma om te programmeren. Maar wel moeilijk... maar... gelukkig zijn er hele dikke boeken over geschreven die je stap voor stap helpen om het programma een beetje onder de knie te krijgen.
Heb er zelf ook ooit aan willen beginnen maar heb er toen niet over heen gezien... misschien jij wel 
Als je echt wilt leren programmeren neem dan iets van Visual Basic.net of nog beter, iets van C+.
Voor de dingen die jij wilt kan men inderdaad volstaan met acces. Het grote voordeel daarvan is dat iedereen ermee kan werken. Als het puur op 1 losse pc moet draaien zou ik geen php gaan gebruiken. Dat is slechts een scripttaal en je moet je pc geschikt gaan maken om php te draaien. Dan moet je nog een hele ris pagina's gaan schrijven voor het bijwerken van voorraad e.d.
Maak liever 1 applicatie die alles aanstuurt als je toch wilt gaan programmeren.
Ik zou niet met basic bezig gaan zolang je het niet nodig hebt omdat je daarmee vast zit aan windows. Er zijn zat andere cross platform talen.
Ikzelf ben de afgelopen anderhalve week bezig geweest met een soort klanten-bastand in Excel. Hierbij heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van VisualBasic.
Qua programmeren heb ik alleen verstand van PHP, en met Excel kan ik wel goed omgaan, maar ik verwacht dat Excel een goede optie is voor hetgeen jij zoekt.
Je zit in zoverre vast aan Windows dat je Excel nodig hebt, maar om het aan te leren is het stukken makkelijker dan de programmeertaal C bijvoorbeeld.
Degene die voor mij een tutorial schrijft hoe ik C-programmeren binnen een paar dagen, laten we zeggen een week leert, zoals ik de basis van VB mezelf heb aangeleerd, die mag zich aanbieden hier.
Er zijn meer dan genoeg tutorials en fora te vinden voor al je vragen over Visual Basic, ik zou minstens even een rondje kijken, want er zijn heel wat mogelijkheden.
Heel veel mensen hebben al Excel op hun PC, het enige is dan dat ze Macro's moeten inschakelen. PHP in combinatie met SQL is heel mooi en handig, ik zou er ook alles mee kunnen in die richting die je zoekt, maar ik zou hier gaan voor iets 'simpelers'.
Grz. en succes,
Joe.
Je kon toch zelf programma's maken in Visual Basic?
Ik kan het zelf niet, maar ik zou het graag nog is een keer willen leren.
wow dude :
"Weet er iemand waarmee ik programma's kan maken en waar ik een tutorial kan vinden? ik wil namelijk een soort van database maken die gewoon op 1 pc zonder internet te zetten is.
PHP is volgens mij geen optie omdat een database volgens mij online gezet moet worden."
- uhm programma's maken ? afhankelijk van je applicaties, je kennis en je voorkeur kies je een programmeertaal waarmee je je applicatie die je netjes hebt geanalyseerd omzet in code. Een tutorial om programma's te maken zal je niet vinden - van het ogenblik dat eender welk programma modulair kan worden samengesteld vanuit een kartonnen doos dan zijn wij programmeurs allemaal werkloos (dan kan je ons in de bekende doos - will program for money/food - terugvinden)
- uhm : je wil een soort van database maken ?
nee dat wil je niet, geloof me, dat wil je echt niet : je wil waarschijnlijk een database driven applicatie maken, waarmee je informatie in een database kan aanspreken, beheren, presenteren,...
-uhm database op 1 pc : een database is gewoon een applicatie als een ander en die draait meestal maar op 1 pc, al dan niet beschikbaar vanop andere pc's, als je een db wil die slechts op 1 pc beschikbaar is dan is een access db perfect geschikt - het is een desktop user database die zolang niemand op je pc kan enkel voor jou beschikbaar is - je kan zelfs in access ruimschoots programmeren (formulieren, rapporten,...) om met die informatie ook iets te doen
- php zou nochtans een optie kunnen zijn; één van de makkelijkste programmeertalen en zolang je de servers (web en mysql) lokaal draait, zal niemand iets met je applicatie kunnen doen.
heel veel wegen naar rome - misschien moet je iets concreter vertellen wat je voor ogen hebt
Jep Kansloos, je kan programmeren in VB.
Zoals ik schreef: genoeg tutorials over te vinden.
Programma's schrijven is in zoverre mogelijk, of eigenlijk nuttig, dat het vergemakkelijken van het invoeren van gegevens in een Office programma.
Je zou voor deze vraag een apart blad in bijvoorbeeld Excel kunnen gebruiken als een soort database.
PHP heeft inderdaad als voordeel dat er (naast dat er ook veel info en hulp over te vinden is), gewoon heel erg veel mee kan. Uitbereidingsopties in overvloed, maar inderdaad binnen je locale netwerk is beter of makkelijker dan op je eigen pc te installeren.
Op internet kan ook wel, maar dan zit je weer met een groter beveiligingsrisico uiteraard.
Als ik zie wat je ermee wilt doen, kun je het beste ms-access gebruiken. Het voordeel is, dat je niet hoeft te leren programmeren, omdat er wizzards aanwezig zijn. Je bent inderdaad zoals is opgemerkt gebonden aan MS, maar eventueel is access via ODBC goed te exporteren naar my-sql (maar vergeet dit rustig. Onthoud alleen, dat je het prima kunt laten exporteren mocht dat nodig zijn). Excell is soms handiger, zeker als je iets meer computer ervaring hebt, maar wanneer bijvoorbeeld meerdere mensen in een magazijn snel met een pakket moeten werken, kun je het makkelijkst toch maar weer access met een switchboard gebruiken.
Succes en laat even weten of het gelukt is!
JohanFH