FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Game pc van 1000 euro

redtigris
Ik ga binnekort een pc kopen voor een vriend van mij. Hij wil er 1000 euro aan besteden en niet meer. Het probleem is alleen dat hij wel een dualcore processor en de beste spelletjes erop wilt spelen.

mij is het nog niet gelukt om een goeie pc samen te stellen voor die prijs.

plz help?
deedee
Ik zou nu heel hard roepen:
Tja, Windows is duur he Wink Koop een Mac!

Maarja, dat kan waarschijnlijk niet aangezien die "beste spelletjes" wel niet voor Mac zullen zijn.

Kijk een rond op de website van Dell.
Misschien iets duurder, maar is dat nu zo erg?
Lady Elensar
Je kunt ook altijd nog prijzen gaan vergelijken op van die verschillende websites als www.vergelijk.nl of www.kieskeurig.nl.

Ik wil ook graag een nieuwe computer. Ben niet zeker of ik er ook één ga kopen, maar bij Mediamarkt in de folder stonden wel aantrekkelijke prijzen. Maar dat zullen wel iets minder goede computers zijn dan wat redtigris wil. Of kun je het sowieso beter niet bij Mediamarkt halen? Volgensmij maakt dat niet uit toch?
traxion
Lady Elensar wrote:
Je kunt ook altijd nog prijzen gaan vergelijken op van die verschillende websites als www.vergelijk.nl of www.kieskeurig.nl.

Ik wil ook graag een nieuwe computer. Ben niet zeker of ik er ook één ga kopen, maar bij Mediamarkt in de folder stonden wel aantrekkelijke prijzen. Maar dat zullen wel iets minder goede computers zijn dan wat redtigris wil. Of kun je het sowieso beter niet bij Mediamarkt halen? Volgensmij maakt dat niet uit toch?

uhm als je een game pc wilt hebben dan moet je niet bij mediamarkt ofzo gaan kopen.. daar zijn wel pc die kunnen gamen maar daar is het nooit helemaal goed.. altijd wel mindere geluidskaart of wat anders

je kan beter zelf een pc samenstellen bij een computerwinkel (die geven ook advies) daar kun je alle hardware kiezen die je wilt.. zo zorg je der voor dat je een pc krijgt die jij wilt hebben en geen standaard model van mediamarkt ofzo
Code of Ruin
Het is lastig voor dat bedrag een echt goede gamepc samen te stellen. Als je een dual core processor wilt, kijk dan eens naar een pentium d ofzo. Je zult onvermijdelijk compromissen moeten sluiten. Je zult er geen zwaar moederbord in kunnen zetten en misschien moet je werken met minder ram en minder harde schijf ruimte. Zorg in ieder geval dat de voeding zwaar genoeg is voor alle zooi die je erin kiept en kijk naar een goede videokaart. Als ik hem was, zou ik nog eventjes doorsparen. Ga in ieder geval nooit boven je budget uit!
Misschien is het een idee om een pc standaard pc te kopen en hem dan zelf met onderdelen te upgraden. Je moet dan alleen wel ontzettend goed weten waar je mee bezig bent en opletten wat voor invloed dat heeft op eventuele garantie, want ik denk niet dat je garantie houdt als je zelf gaat knoeien aan een pc.
devroom
wacht to intels core duo 2 uit is. die zijn zuinger. komen dacht ik na de vakantie uit. neem wel een leuk videokaartje (1800xt or 7900weenieprecies)
proc = 250 / 300 €
bord = 100 €
1 gig ram = 100 € (neem low latency)
videokaartje = 400 €
dan heb je nog 100 voor de rest. maar als ie al een pctje heeft kan die miscchien sommige dingen overzetten zoals geluidskaart en hardeschijf

edit: Embarassed kzag net dat het bericht wel een paar maandtjes te laat komt
Lady Elensar
Een paar maand te laat? Kijk nog is goed naar de datum?
redtigris
Ikzelf denk eigenlijk dat me vriend beter even kan wachten en door moet sparen. wat denken jullie?

mijn pc heb ik namelijk zelf gemaakt en die koste 1700 euro
Lady Elensar
Ik wilde zelf eigenlijk een pc van ongeveer 700/800 euro kopen en niet meer Razz. Kan nog net volgensmij. Maar ik stel dan wel wat andere eisen dan jouw vriend denk ik. Die van mij moet iig veel ruimte hebben, en snel zijn. Verder weet ik 't niet echt. Het gaat me vooral om de muziek eigenlijk. Niet de games.

Maar hebben jullie al wel gekeken wat voor computers je voor welke prijzen kan krijgen? En bij verschillende zaken enzo zeg maar? Dat lijkt me wel verstandig. Maar dat zal dan ook wel. Verder kan ik ook niet echt helpen. Embarassed Kun je beter in de winkels zelf vragen denk ik Razz.
Code of Ruin
Voor een goede gamepc kom je al snel richting prijzen van €2000. Als je echt een goede gamepc wilt hebben en je kunt het niet zelf bouwen, raadt ik alienware aan. Area-51® 7500 is een model wat goed aan je behoeftes voldoet in zijn standaardconfiguratie. Het verdient echter de aanbeveling om hem nog wat the laten upgraden. Dan heb je voor een bedrag van 2000 euro een top games pc.
@ Lady Elensar: om muziek te stromen en een beetje snelheid te hebben, heb je aan 700 euro zat. Kan je een leuke pc voor uitzoeken bij de mediamarkt. Je bent zelfs voor minder klaar als je dat ding zelf in elkaar schroeft.
djmeydey
deedee wrote:

Hoe kun je nu een goedkope pc vinden op dell??
djmeydey
Is een AMD-processor niet beter voor games?

En ja: een game-pc moet je gewoon zelf samensteken, wil je een redelijke prijs.

En: een game-pc kost geld. Wie de laatste nieuwe games wil spelen, moet in de buidel willen tasten.

1000 euro is genoeg voor een gewone pc voor alledaagse mensen die gewoon wat willen internetten, typen, msnnen, mailen en dergelijke.
Lady Elensar
djmeydey wrote:
deedee wrote:

Hoe kun je nu een goedkope pc vinden op dell??

Ik zou gaan twijfelen over Dell Laughing :
http://www.theinquirer.net/?article=32550
Code of Ruin
Vrijwel iedereen die een beetje is ingewijd in de mystieke wereld van het kopen en bouwen van pc's weet dat je dell beter kunt mijden.
Hun support is niet al te best. Veel van hun modellen zitten slecht in elkaar. De garantie dekt alles behalve wat er met jouw pc gebeurt. Een 4 maanden geleden is op kassa nog geweest dat sommige pc's uitvielen omdat er een klemmetje van een luikje zodanig gek zat, dat de hitte niet goed weg kon. Voila, de bouwkwaliteit van dell.
Ga liever voor Fujitsu Siemens of HP en als je lekker wat te besteden hebt, neem dan alienware.
v-d-online
Ik heb hier laatst een nieuwe pc gekocht: http://pcbuilder.alternate.nl/ perfecte builder die ook aangeeft wanneer onderdelen niet met elkar kunnen werken. Ik was rond de 1200 kwijt maar wel optimale hardware: 3,4 ghz processor, 2gb geheugen, 512 mb videokaart, 500 gb harde schijf en meerdere firewire aansluitingen! De service van deze zaak is ook erg bekend bij oa tweakers net en is uitstekend! aanrader dus!
DeadX
Als die 'beste spelletjes' die ge vriend bedoeld geen ondersteuning heeft om 2 treads tegelijk te draaien dan kan je beter voor een single-core gaan aangezien die tweede core dan toch niet veel te doen heeft als er zo'n game draait.

Als hij toch perse een dual-core wilt of die 'beste spelletjes' kunnen meerdere cores gebruiken, dan is het idd geen slecht gedacht om nog even te wachten, als de intel dual-cores er komen zullen de prijzen normaal zachter worden.
SgtGarcia
Zoals al eerder gezegd is is het verstandig om te wachten op de conroe van intel. Niet alleen omdat dat een goede processor zou moeten zijn. Het zal ook een soort prijzenoorlog op CPU gebied veroorzaken. In ieder geval heeft AMD al aangekondigt dat 1 dag na de introductie van de conroe de prijzen flink verlaagd worden.
kansloos
Ik zou de Pentium D 805 (uit m'n hoofd) aanraden
Deze is met een beetje kennis makkelijk over te klokken
Tot iets van 3,5Ghz met een iets betere cooler.

Met watercooling kun je nog zelfs veel verder gaan tot 4,1Ghz
check voor meer info ff: www.tomshardware.com
j0zman
Ook geen 1049 euro? Die Medion PC's van de Aldi draaien als een tierelier. Altijd up to date en vrijwel nooit problemen mee! Echt een aanrader.
Timonator
Dat is redelijk haalbaar voor 1000 euro. Ga eens naar DE Duitsers kijken bijvoorbeeld op www.pcstore.de dan zal je ook wel direct opvallen dat de prijzen al direct wat lager liggen. Voor te gamen zal ik dan al niet veel aandacht aan je kast besteden. Koop dus een goedkope kast en een redelijke voeding. zorg dat je een vlotte harde schijf hebt SATA 16mb cache en zkr 7200rpm. Grafische kaar moet een PCIe x16 zijn voor optimale prestaties. Voor grafische kaart zou ik gaan voor een high end met minimaal 256mb derop eventueel 512 mb De processor is niet zo erg belangrijk deze zal wel genoeg hebben met een 3.8 tot 4Gh ram geheugen moet je al kijken voor een 1GB tot 2 GB zkr niet met 512mb afkomen dat is tegenwoordig echt niet meer voldoende
kansloos
j0zman wrote:
Ook geen 1049 euro? Die Medion PC's van de Aldi draaien als een tierelier. Altijd up to date en vrijwel nooit problemen mee! Echt een aanrader.

euh... Dude, dan doe jij nooit veel bijzonders op je mooie ALDI pc,
heel vaak hebben ze daar kaarten zoals de Geforce 5200 GT ingepropt
1x een ATi Radeon 9600XT, die heb ik, maar ik heb met de PC een warmte probleem.

Overclocken gaat niet.
Geluidskaart vergeet soms dingen af te spelen
NO GO!!!

EDIT: Voor de mensen die wat minde bekend zijn met al die namen.
Geforce 5200GT draait een standaard Aquamark 3 test, met 8 beeldjes per seconde.
De film op je TV draait met 25 beeldjes per seconde.
Test zelf je kaart met Aquamark op: http://download.guru3d.com/aquamark3/

Last edited by kansloos on Sat Jul 08, 2006 12:15 am; edited 2 times in total
kansloos
Timonator wrote:
Dat is redelijk haalbaar voor 1000 euro. Ga eens naar DE Duitsers kijken bijvoorbeeld op www.pcstore.de dan zal je ook wel direct opvallen dat de prijzen al direct wat lager liggen. Voor te gamen zal ik dan al niet veel aandacht aan je kast besteden. Koop dus een goedkope kast en een redelijke voeding. zorg dat je een vlotte harde schijf hebt SATA 16mb cache en zkr 7200rpm. Grafische kaar moet een PCIe x16 zijn voor optimale prestaties. Voor grafische kaart zou ik gaan voor een high end met minimaal 256mb derop eventueel 512 mb De processor is niet zo erg belangrijk deze zal wel genoeg hebben met een 3.8 tot 4Gh ram geheugen moet je al kijken voor een 1GB tot 2 GB zkr niet met 512mb afkomen dat is tegenwoordig echt niet meer voldoende

Je kunt het beste juist niet op de kast en voeding besparen.
Een goedkope kast is vaak minder goed afgewerkt (scherpe punten)
En support voor casefans????
Een goede PC heeft flink wat warmteontwikkeling
kansloos
FF kijken ik pak mijn mooie PC Gameplay er maar is weer bij.
Advies voor 1000 Euro:
CPU: AMD Athlon 3700+
Moederbord: Asus A8N-VM-CSM
Videokaart: Geforce 7900GT
Harde schijf: WD2000JS SATA II (200GB)
Memory: 1024MB Twinx DDR400

Kast, keyboard & mouse zelf uitzoeken, enig advies is wel beknibbel
niet teveel op je voeding en kast & ga niet voor een goedkope draadloze muis.
Draad is beter!

Verder heb je nu geen Dual Core, je zou een Geforce 7600GT kunnen nemen.
en vervolgens een Dual Core in de plaats van de Athlon zetten.
maar let wel dat je dan 'gaming performance' prijsgeeft voor meer 'status'
mrbosnia
Kijk goed rond er zal heus wel wat bijzitten

aldi heeft hele goeie pc's
het bedrijf medion agter aldi pc's is heel goed
alleen die pc's zijn niet bedoeld om te gaan tweaken of om ze over te clocken das als je daarvoor een pc wil bouw er dan zelf een met liqued cooling of zo

Wink

Last edited by mrbosnia on Fri Jul 07, 2006 11:46 pm; edited 1 time in total
jefry66
als je een goeie game pc wil ga dan naar www.alienware.co.uk of www.ibuypower
maar das denk ik iets te duur
jefry66
Quote:
dan doe jij nooit veel bijzonders op je mooie ALDI p

alleen die pc's zijn niet bedoeld om te gaan tweaken of om ze over te clocken das als je daarvoor een pc wil bouw er dan zelf een met liqued cooling of zo
kansloos
Quote:

Ik kan het niet vaak genoieg herhalen, Aldi propt altijd wel iets slechts in de PC, bij voorkeur is dit de videokaart, voor het afspelen en luisteren van Multimedia is dit niet erg. Mischien kun je zelfs de nieuwste spelletjes wel spelen op je nieuwe Aldi pc!
MAAR met details op max? ik betwijfel het. het wordt meer een bedoeling Polygonen armoede met een scheutje texturebrei

Met een blik op de toekomst, neem ik aan dat je graag een paar jaar gebeiteld zit en dan ook nog gewoon acceptabel de nieuwste games kan spelen.
sstteeffaann
ik vind 1000 euro voor een pc best duur mr wil je het heel erg graag dus
dan heb je er meestal best wel wat voor over.

als je een goede pc samensteld kan het best nog duurder zijn dan 1000 euro dus

[nog veel succes met het samenstellen van de pc Wink]
Maxus
sstteeffaann wrote:
ik vind 1000 euro voor een pc best duur mr wil je het heel erg graag dus
dan heb je er meestal best wel wat voor over.

als je een goede pc samensteld kan het best nog duurder zijn dan 1000 euro dus

[nog veel succes met het samenstellen van de pc Wink]

Een game-pc hoeft in feite niet zo duur te zijn, als je altijd het allerbeste koopt betaal je meer dan dat je regelmatig upgrade en de middenklasse koopt waarmee je ook goed kan gamen.

Voor 1000€ kan je zeker een goed game systeem samenstellen, zonder scherm en andere accesoires. Steek alles zelf samen en je bespaart veel euro's. Op het internet kan je dan nog de prijzen vergelijken om het goedkoopste te kunnen kopen.
Christian
@ Deedee: Een Mac is het beste Wink
Code of Ruin
Christian wrote:

Je zult als Mac fan vast niet blij zijn met wat ik hier ga zeggen maar om echt te kunnen gamen op het hoogste niveau heb je niks aan een Mac. Natuurlijk is het niet zo dat er met een Mac per definitie niet gegamed kan worden of dat alle games die op de Mac gedraaid kunnen worden waardeloos zijn. Macs hebben natuurlijk vaak een stabiel besturingssysteem en ze zijn niet allemaal langzaam. Maar ze halen het simpelweg niet bij een goede windows pc. Ik ben nog geen Mac tegengekomen die goede gamesystemen inhaalt qua prestaties. Als het om gamen gaat ziet alles er gewoonlijk ook wat gelikter uit op een wintel en draait het net allemaal wat soepeler. Daarnaast heb je gewoon windows nodig op een krachtig systeem als je van plan bent te gaan modden. Daarom zou ik dus altijd voor een windows pc kiezen bij gamen. Je ziet ook dat de grafische kaarten altijd het eerst worden geshowed op een windows systeem.
Maxus
Code of Ruin wrote:
Christian wrote:

.....

+ vergelijk eens een mac en een gelijkaardig windows systeem, Apple is veel duurder qua hardware. het os is inderdaad veel beter dan windows maar voor gamen is dit niet zo. Gamen = windows voor het moment, maar je kan nu ook al windows op een mac draaien, enkel de vraag of je zoveel geld hebt om een goede (high-end) apple te kopen + windows-licensie.
justin25514
deedee wrote:
Ik zou nu heel hard roepen:
Tja, Windows is duur he Wink Koop een Mac!

Maarja, dat kan waarschijnlijk niet aangezien die "beste spelletjes" wel niet voor Mac zullen zijn.

MAC zou ik niet kopen maja

DELL pc's hebben speciale hardware die je bij hun moet kopen als er iets kapot gaat in je comp !!! en dat kost je klouwen vol met geld dus ik zou het niet doen een DELL pc kopen
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.