Hallo, ik wil dus een template-site gaan beginnen, en ik zoek een mogelijkheid om mensen automatisch te kunnen laten betalen voor een template.
Heeft iemand een oplossing?
Automatisch betalen voor een template? Hoe bedoel je dat?
Ok ik zet het ff in stappen.
Je ziet een template en je klikt op buy >> daarna loop je de stappen door en stort je geld op mn rekening >> daarna krijg je de download link en download je de template.
Zou dit kunnen?
Ik denk dat dat wel mogelijk is. En volgensmij zijn er al websites die templates verkopen. Misschien zou je aan hun kunnen vragen hoe ze dat doen? Ik weet het niet. En anders is er vast wel zo'n script op internet te vinden. Maar daar moet je soms ook weer voor betalen.
Hier verkopen ze bijv. templates: http://www.templates.com/ (let op, de website is wel in het Engels)
Ik denk dat je een php expert zal moeten treffen. Je moet een heel betaalsysteem ineen steken of je script laten communiceren met paypal.
Ik denk dat men toch wat php ervaring moet hebben om zoiets ineen te steken, zeker als het op maat gemaakt moet zijn.
James 
Ja, ik zat ook al aan php te denken. Maar ik weet niet of ze er ook andere manieren voor gebruiken. Dit gaat niet zo makkelijk als je denkt
En het zou jou zo nog meer geld kunnen gaan kosten dan dat je zal verdienen met je templates. Hier zal veel tijd in gaan zitten.
Maar misschien komt het wel goed als je veel, professioneel ogende / professionele templates hebt.
(Zoland je ze maar niet steelt van anderen, of voor een groot gedeelte).
coppermine heeft zo'n functie. Is niet al te moeilijk en je kan een screenshot laten zien. Ik weet niet meer precies hoe het moest maar het was iets met coppermine en paypall.
| Lady Elensar wrote: |
Ja, ik zat ook al aan php te denken. Maar ik weet niet of ze er ook andere manieren voor gebruiken. Dit gaat niet zo makkelijk als je denkt
En het zou jou zo nog meer geld kunnen gaan kosten dan dat je zal verdienen met je templates. Hier zal veel tijd in gaan zitten.
Maar misschien komt het wel goed als je veel, professioneel ogende / professionele templates hebt. (Zoland je ze maar niet steelt van anderen, of voor een groot gedeelte). |
Nee, ik jat geen templates. Ik maak ze allemaal zelf met Adobe Photoshop. Maar het ging mij er om als mensen automatich betalen scheelt het veel minder werk en gedoe.
EDIT: @ RVEC, zit dat bij een gewone standaart coppermine album?
php an sich zal je probleem niet oplossen vrees ik. vergeet niet dat php maar een programmeertaal is.
je zal wellicht een service moeten implementeren om je transacties mee uit te voeren. toen ik nog in de e-comm werkte gebruikten we ogone, maar ik veronderstel dat betaaldiensten zoals paypal een of andere API aanbieden om de betaling aan te bieden en op te volgen.
uit de commmentaren maak ik toch op dat je eerder een designer dan een programmeur bent - pas dan toch maar op dat de implementatie van je betaalsysteem een beetje deftig is of ze "jatten" legaal je hele winkeltje leeg.
Ik geloof niet dat er een gratis betaalsysteem bestaat dus hou rekening met deze kost (en de kost van een eventuele implementatie door een collega programmeur)
ik denk dat paypal de gemakelijkste oplossing is hier
Waarom begin je niet gewoon een webshop van oscommerce?
http://www.oscommerce.com/
Daar zit een volledig betaalsysteem in.
| Quote: |
osCommerce is an Open Source based online shop e-commerce solution that is available for free under the GNU General Public License. It features a rich set of out-of-the-box online shopping cart functionality that allows store owners to setup, run, and maintain their online stores with minimum effort and with no costs, fees, or limitations involved.
osCommerce has attracted the largest community for an e-commerce solution that consists of over 101,400 store owners and developers worldwide with add-ons being contributed on a daily basis. To date there are over 3,400 add-ons available that have been created by the community to extend the features of an osCommerce online store.
osCommerce combines Open Source solutions to provide a free and open e-commerce platform, which includes the powerful PHP web scripting language and the fast MySQL database server. With no special requirements, osCommerce is able to run on any PHP 4.1+ enabled web server running on Linux, Solaris, BSD, Mac OS X, and Microsoft Windows environments.
With over 6 years of operation, osCommerce has built a showcase of over 9,500 online shops that have been voluntarily added to the live shops section, and powers many thousands of more online shops worldwide. |
| Drodr wrote: |
Hallo, ik wil dus een template-site gaan beginnen, en ik zoek een mogelijkheid om mensen automatisch te kunnen laten betalen voor een template.
Heeft iemand een oplossing? |
Wat dacht je van een automatische incaso
ik weet niet maar zorg dat je wel het goed doet, het is makkelijk om dat soort ammatuer programmas te omzijlen en veiliger is misschien betalen op aflevering, maar ik weet niet of dat van toepassing is.
Dus ik zou iemand proffesioneels zoeken beste een goede vriend of buurman of iemand die proffessioneel is.
Dit gaat zo veel tijd kosten dat het misschien beter is om te beginnen met een een handmatig systeem. Dus mensen maken geld over, of storten via paypal, en dan stuur jij ze de templates. Als het dan een beetje begint te lopen kun je altijd nog denken aan een automatisch systeem