FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

nog een site review

Reyntjensw
hallo iedereen,

ik zou graag nog eens jullie mening weten over de volgende site :
http://www.vzw-domos.be/nieuw
de site is nog niet volledig af! alleen de homepage werkt, ik zou graag eens jullie mening ervan weten!

grtz
Roald
Amai, een mooie site heb je daar gemaakt, Applause proficiat hoor.
Museobanus
ziet er goed uit Very Happy 7.5/10
robin5210
Ik snap niet hoe dat jeullie het hoor maar het is een mooie site.

Hij krijgt van mij een 8/10
James007
Het ziet er wel leuk uit, maar kunnen we dit eigenlijk wel punten geven?
Het is één pagina met wat tekst, vier knopjes langs links die van kleur veranderen en een paar linkjes rechts...

Ik wil niet denigrerend klinken, maar ik denk dat ik het beter zou kunnen beoordelen moest de inhoud er ook bij zijn Smile

James Smile
SocratesX
Pff ziet er amateuristisch uit. Er staat ook niks op ofzo... hoe kan je daar nu over oordelen.
Lady Elensar
Over amateuristische sites kun je ook beoordelen. Je moet toch ergens beginnen? Juist dan is commentaar heel handig, om je website te verbeteren. Wink
James007
Lady Elensar wrote:
Over amateuristische sites kun je ook beoordelen. Je moet toch ergens beginnen? Juist dan is commentaar heel handig, om je website te verbeteren. Wink

Sorry maar daar ga ik niet mee akkoord, als er dan nog eens bijna geen inhoud op staat... waar moeten we dan in vredesnaam op quoteren? Op de van kleur veranderende knopjes langs de zijkant misschien?? Confused
Lady Elensar
Surprised

Maar ik had het eigenlijk niet over deze website. Embarassed
Jullie natuurlijk wel Embarassed
Klaw 2
ik vind de site een beetje suf, sorry maar iedereen kan dit zo in elkaar flatsen, er zit niet zoveel merk achter dus dat is niet zo goed 5/10

Ik weet niet precies waar het voot is bedoeld, ik bedoel als een site goed zijn functie vervuld dan zit het wel snor vind ik.
Jurado
waarschijnlijk wilt ie gewoon onze mening weten over de lay out ( of je het goed kunt lezen enz.)

Ziet er op het eerste zicht wel goed uit.
Reyntjensw
de inhoud komt nog het was gewoon om te weten wat jullie van de layout vonden das al!ik ben eigenlijk ook bezig met een hele cms te bouwen om toe te passen op de site maar dit is achter de schermen!
rvec
een hele cms zelf bouwen?
is het niet veel handiger iets te gebruiken wat al gemaakt is?
http://www.opensourcecms.com/
daar moet toch wel een goede tussen zitten?
Reyntjensw
om eerlijk te zijn niet echt, want met een bestaande cms kan ik de layout niet zo makkelijk aanpassen zoals hier het geval is, onnodige dingen worden er ook uitgehaalt omdat je het volledig zelfschrijft!
marocsite
Reyntjensw wrote:
hallo iedereen,

ik zou graag nog eens jullie mening weten over de volgende site :
http://www.vzw-domos.be/nieuw
de site is nog niet volledig af! alleen de homepage werkt, ik zou graag eens jullie mening ervan weten!

grtz

Niet slecht je mag wel trots op jezelf zijn Wink
geeren
Best wel goed jonge
timerecords
Hmmm als ik op die link klik zie ik niks, ligt het aan mij?
James007
Nee die werkt niet,

en ik zie nog steeds geen verbetering in de site... die grijze gradient van het hoofdvak en die knopjes. Iets doet diet heel amateuristisch overkomen. Het spijt me.
Reyntjensw
kheb het nog een beetje aangepast, take a look plz:p
de link is nu deze
v-d-online
Zeg maar wanneer de site helemaal af is, dan wil ik wel oordelen. Hier kan ik niks van zeggen. We weten ook niet wat je precies wilt uitwerken en laten zien.
timerecords
v-d-online wrote:
Zeg maar wanneer de site helemaal af is, dan wil ik wel oordelen. Hier kan ik niks van zeggen. We weten ook niet wat je precies wilt uitwerken en laten zien.

Ja precies, dan kan je echt oordelen of het een goede site is ofniet... of je moet erbij vermelden waar we op moeten letten, kleur, vorm etc etc dat zou wel kunnen neem ik aan...
Reyntjensw
ik heb de kleur lichter gemaakt, de kleur van de rechterknoppen aangepast
de fotos hebben een witte rand gekregen en ik heb ook een regiokaart erop gezet
overons => regiokaart, wat vinden jullie van de kaart?
Code of Ruin
Op zich vind ik de site niet slecht. De lay-out en kleurstelling passen heel goed bij een site voor psychiatrische inrichtingen. De navigatie vind ik wel een beetje vervelend. Het is niet echt duidelijk dat je submenus rechts zitten. Het is dat ik speciaal op zoek was naar die kaart anders had ik hem niet zo snel gezien. Je bent altijd geneigd op 1 plek naar het menu te zoeken. Het zou handig zijn als je het menu helemaal op 1 plek hield of het anders wat meer liet opvallen. De witte rand rond je foto's vind ik goed. Die laat ze wat meer vanaf de achtergrond naar voren komen. Bij de foto's van de huizen mis ik eigenlijk alleen nog een knopje om lekker snel terug te springen naar de kaart. Veel mensen zullen dat op prijs stellen. (Terwijl het natuurlijk niet moeilijker is dan rechts op kaart klikken maar dit schijnt een psychologisch iets te zijn).
De kleurstelling van de knoppen links vind ik een beetje vaal. Het gebrek aan contrast kijkt niet prettig. Dat de letters op hun kant staan zal ook bepaalde bezoekers ergeren. Ook heeft je middenvak een afgerond kader maar bij de hoeken zie ik nog uitstekende puntje in een andere kleur grijs. Werk dat ook netjes af.
Over het algemeen doet de site redelijk professioneel aan maar wat hem echt kan onderscheiden is goed op details letten. Dan kan hij er echt uitspringen. Veel van dit soort instellingen hebben zeer professioneel opgezette sites waarmee je moet gaan concurreren.
Reyntjensw
de terugknop vindt ik eigenlijk een goed idee, ivm de hoekjes van de ronde kader, het is een transparante png, met een speciaal scrptje dat het transparant maakt voor ie.
ik heb lang getwijfelt over de knoppen, ik heb ervoor gekozen het lang 2 kanten te zetten, want anders gingen er teveel knoppen links staan, vndaar!
wat zou je veranderen aan de rechterknoppen?
Code of Ruin
Om maar eventjes botweg uit de hoek te komen. De knoppen rechts hebben aan de linkerkant ook last van die vaalheid. Ik ben van mening dat zoiets heel vervelend is om naar te kijken. Ook zou ik er voor zorgen dat ze reageren als je er met de muis overheen gaat. Misschien een kleine verandering in kleur. In ieder geval genoeg om duidelijk te maken dat het ook een link is. Dat is namelijk van belang om de eenheid te bewaren tussen het menu links en het submenu rechts. Natuurlijk hoeft het niet precies dezelfde kleur te krijgen als het linker menu.
Overigens zou ik waarschijnlijk alles links hebben gezet met een vouwmenuutje. Daar zijn heel veel kleine handige, kant en klare DHTML scriptjes voor.
Yjaxygames
James007 wrote:
Het ziet er wel leuk uit, maar kunnen we dit eigenlijk wel punten geven?
Het is één pagina met wat tekst, vier knopjes langs links die van kleur veranderen en een paar linkjes rechts...

Ik wil niet denigrerend klinken, maar ik denk dat ik het beter zou kunnen beoordelen moest de inhoud er ook bij zijn Smile

James Smile

Mee eens.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.