FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Database url

RoomRooz
Op het moment ben ik bezig met een tutorial. Daarin kan ik met PHP en een database een gastenboek maken. Ik moet daarvoor ook weten op welke url mijn database zit. Hier kan ik niet achterkomen. Kan iemand mij helpen met bijvoorbeeld hoe zo'n url er standaard uitziet, zodat ik weet waar ik de naam van de database kan invullen?
rvec
probeer localhost eens
RoomRooz
Gewoon local host? Werkt dat ook? Wist ik niet Smile
joe_nl
Ongelofelijk vaak is het inderdaad gewoon localhost.
Zo vaak zelfs dat deze meestal al is ingevuld in scripts die je wilt installeren.
Mocht het adres afwijken van de standaard localhost, wat veelal alleen het geval is bij bijvoorbeeld gratis hosts, dan weten de mensen dat zelf als het goed is.

Ik heb even een willekeurig scriptje (PHP) opgezocht hier op mn pc, dit staat er:
Quote:

<?
$mysql_host = "localhost"; // location of database, usually localhost
SgtGarcia
Het is eigenlijk heel simpel, localhost verwijst gewoon naar de server waarop het script gedraaid word. Dat is in de meeste gevallen ook de server waar de database op staat, dus het zal goed werken. Alleen als je een database nodig hebt van een andere server heb je het echte serveradres nodig, maar in het geval van zon tutorial zal dat wel niet nodig zijn.
the666bbq
uhm 'inderdaad vaak is het gewoon localhost, zo vaak zelfs dat het al vooringevuld staat in de scripts'... jonges een beetje bij de les blijven he

localhost is inderdaad gewoon de loopback naar dezelfde machine als dedie die localhost oproept. 127.0.0.1 is hetzelfde (rings a bell ??)

als je db op dezelfde server is geïnstalleerd dan kan je inderdaad localhost (naam) of 127... (IP) gebruiken; als dat niet zo is dan kan je dat niet.
De machine heeft doorgaans als ie aan de grote wolk van het net hangt een eigen IP waarmee je hem van buitenuit kan terugvinden bv 203.202.201.200
je kan dus ook dit 'echte' ip gebruiken om de db aan te spreken.
Het kan soms een security issue zijn om ervoor te kiezen om localhost te gebruiken, want als ik jou script dan vind op een usb sticky op de trein dan weet ik nog altijd niet waar die server staat. anders heb ik waarschijnlijk zowel paswoord als gebruikers (root en "" worden ook vaak standaard gebruikt)...
joe_nl
Uiteraard heb je volkomen gelijk, ook al vind ik toch niet dat ik iets heb gepost dat niet klopt...

Ben je het trouwens niet met me eens als ik zeg: veel gratis hostings maken gebruik van een alternatieve (of/oftewijl) externe database-server?
Hoe vaak is het niet zo dat je daarmee geen localhost (of 127.0.0.1 ) kan gebruiken?

Grz. Joe.
rvec
probeer maar gewoon localhost want bij frihost is dat in ieder geval goed. Bij de meeste andere hosting ook wel en anders staat dat vast wel in een faq.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.